2018-06-30, 20:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du är finurlig du HoppSann! Välkommen till tråden (eller så har jag missat dina inlägg innan)
Nu fick SnorJohan något att tänka på
Om du hade varit uppmärksam så har jag några inlägg upp på sidan redan svarat inhopparen i demoniserings-drevet
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-30 kl. 20:53.
Citera
2018-06-30, 20:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hon har tidigare visat sig inte pålitlig så den får du inte fram

Länka gärna till en inlägg där jag är opålitlig
Citera
2018-06-30, 20:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Endast på det sättet fick han ut henne ur bilen eller hur?

Har svårt att se honom få henne ur bilen på det sättet. Efter våldet gick hon nog ut helt själv
Citera
2018-06-30, 21:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Så är vi där igen, suck!
Du är verifierbart opålitlig om du påstår att jag skrivit att dom plockat in SD i brist på annat.
Jag skrev att SD ligger kvar som skäligen misstänkt för att dom inte hittat någon annan. Förstår du inte skillnaden är du mer än lovligt korkad. Det är bevisligen att fara med osanning att påstå något annat. Föga smickrande att ljuga i skrift..

Endast ett par inlägg tillbaka har jag tydligt visat hur du mf, upprepat och konsekvent förvränger uppgifter och vilka konsekvenser det har för speciellt nytillkomna att orientera sig i tråden. Ditt inlägg nu exemplifierar med önskvärd tydlighet om vad jag avsåg med manipuleringar om vad som skrivs.
Citerar mig själv om din opålitlighet vid bara ett tillfälle.

Citat:
Länka gärna till en inlägg där jag är opålitlig
Citera
2018-06-30, 21:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Endast på det sättet fick han ut henne ur bilen eller hur?
Sådär kan du fan inte citera. Ser ut som det är den du citerar som har dina skeva åsikter.
Citera
2018-06-30, 21:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Citerar mig själv om din opålitlighet vid bara ett tillfälle.

När jag skrev plockat in SD så trodde jag du förstod att det är samma sak som att de anser honom skäligen misstänkt.
Men du förstod inte mitt ordval så jag får vara övertydlig så du förstår i fortsättningen.
Ditt citat visar dock inte att jag är opålitlig.
Du vill bara märka ord
Citera
2018-06-30, 21:16
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja, det har hon. Det har jag försökt vittna om i tråden.
Källa: sonen

Nu anser ju flera i den här tråden att vi inte kan ta en tonårings ord för sanning eftersom dessa är hormonstinna.

Jag har "bråkat" med alla mina tonårsbarn, eller nästan, en hängde mig i kjoltyget långt upp i tonåren. Inga regelrätta slagsmål, men ändå fysiskt handhavande när det alldeles spårat ur och det börjat med fysiskt utövande på både inredning och andra för att få sin vilja igenom. Så vanligt. Förekommer i kortare och längre tidsintervaller under tonårsrevolten. Vi har alltid haft de bästa relationer ändå och har.

Vet inte vad du vet och vad du hört, men att jämställa våldet mellan son och mor och mordet på den sistnämnda är väl magstarkt. Verkar inte finnas någon misstanke mot honom från polisens sida iaf..

..och vem tror du sonen tänker på och saknar mest idag?

Stackars barn, vilket onödigt lidande de går igenom
Citera
2018-06-30, 21:17
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=TaxenSixten|64502171]
Citat:
Snäll du: Mångas underliga syn på hur man ska bete sig mot andra baseras på vårt rättsystem.
Ett primitivt känslomässigt rättsystem baserat på hämnd med religiösa förtetecken kanske är att föredra?

Som jag tidigt skrev att har man följt fallet med intresse går det inte komma förbi att hon var som en igel och blev snarare triggad av SD,s hårda avvisningar vilket till slut fick honom att fysiskt få LW att till slut lämna hans bil.

LW,s misshandelsanmälan visar på att hon tyckte hon var i sin fulla rätt att tvinga sig på SD även i hans egen bil.
( för att han nobbar inbjudan på kaffe med nybakade bullar.) Hon accepterade inte att bli avvisad.
Alla har vi bra OCH dåliga sidor dessa var hennes. Är inte till nytta att av religiösa skäl glorifiera henne. Tvärt om för utredningen[/QUOTE

Vad är det SD utövar om inte en primitiv, känslomässig, fysisk hämnd för att LW inte vill gå ur bilen?

Du pratar om rättsystemet hela tiden, jobbigt att inte ha några egna värderingar utan måste slå i lagboken hela tiden.
Tvärt om. Känns tryggt att ha ett under flera hundra år utvecklat rättsystem att luta sig mot.
Dina utomrättsliga värderingar är inte att föredra.

Du tycker uppenbarligen att LW har rätt att sitta kvar så länge hon vill i,SD s bil utan att han har rätt att agera?
Hur länge då innan han har rätt att agera enligt dig ? 1, 2, kanske 3 timmar?
För att spetsa till det, sova kvar i bilen över natten ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-30 kl. 21:33.
Citera
2018-06-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Intressant tanke men - för att upprätthålla det kritiska tänkandet - varför då lämna hemmet med öppen dörr och halvfärdig paketinslagning?

Paketen kan hon ju göra klart sen. Dörren...ja.. hon KAN ju ha missat att stänga den OM den nu stod öppen när gossen vaknade.
Citera
2018-06-30, 21:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
När jag skrev plockat in SD så trodde jag du förstod att det är samma sak som att de anser honom skäligen misstänkt.
Men du förstod inte mitt ordval så jag får vara övertydlig så du förstår i fortsättningen.
Ditt citat visar dock inte att jag är opålitlig.
Du vill bara märka ord

Du trodde alltså att jag förstod att det INTE är någon skillnad på att plocka in SD I brist på annat och att han efter han släppts ligger kvar som skäligen misstänkt
. Du är galen

Med det avser jag inte ytterligare polemik med dig..
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-30 kl. 22:05.
Citera
2018-06-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Har för mig att det står i Barnkonventionen under ”Inflytande” att vuxna ska lyssna och ta hänsyn till barn/ungdomars åsikter.

Vet inte vilken av artiklarna det sortera under men det spelar kanske ingen roll om den man pratar med vill ha sista ordet/inte tar ett nej?
Citera
2018-06-30, 21:59
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Lagen säger, och du brister i okunnighet Det går inte utgå från ett par kopierade rader och tro man förstår hur det går till i en rättegångssal.

Citat:
Till dig ids jag inte förklara en gång till.

Citat:
Fel, det är inte alls vad jag skrev. Varför även du nu också illvilligt måste förvanska vad jag skrev kan man även det undra över? Du är väl ändå läskunnig?

Citat:
Du är verifierbart opålitlig om du påstår att jag skrivit att*dom plockat in SD i brist på annat.*Jag skrev att*SD ligger kvar som skäligen misstänkt*för att dom inte hittat någon annan. Förstår du inte skillnaden är du mer än lovligt korkad. Det är bevisligen att fara med osanning att påstå något annat. Föga smickrande att ljuga i skrift..*

Du kanske borde öppna dig för möjligheten att du faktiskt kan uttrycka dig otydligt, istället för att ständigt idiotförklara och förminska folk?
Du märker ord även när budskap framgår.

Citat:
Vidare fabulerar du när du påstår att jag inte anser det var våld SD använde sig av för att få LW att lämna bilen. Påståendet är bevisligen struntprat eftersom också åklagaren anser att visst våld var befogat och jag instämmer till fullo i det.[/b]

Eftersom du gärna påpekar fel: åklagaren har inte sagt att visst våld är befogat, utan visst tvång. För DU är väl läskunnig!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in