2018-06-30, 19:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har nämnts i tråden men jag vet inte om jag riktigt tror på det, SAS Flight Academy.
Nu vet jag iofs inte på vilka grunder dom tog in elever under den tiden, de kanske tog vem som helst som betalade för sig.

Javisst, så har det ju sagts, SAS Flight Academy, tack. Året efter flygexamen verkar SD ha försökt få ihop flygtimmar i Sälentrakterna genom bogsering av reklamsläp, enligt loggen jag nämnde.
Citera
2018-06-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har nämnts i tråden men jag vet inte om jag riktigt tror på det, SAS Flight Academy.
Nu vet jag iofs inte på vilka grunder dom tog in elever under den tiden, de kanske tog vem som helst som betalade för sig.

Precis, och den som förmedlade detta sa att det var svårt att få jobb som pilot. Men SÅ svårt har det väl inte varit?
Citera
2018-06-30, 20:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
OCH vad sjuttsingen spelar det för roll? Jag tycker många här har en underlig syn på hur man ska bete sig mot andra. Man kan lugna ner en situation med att bete sig lugnt och tala folk tillrätta. Man kan också välja att bli arg, aggressiv och våldsam, som SD i detta fall. Då eskalerar det.

Snäll du: Mångas underliga syn på hur man ska bete sig mot andra baseras på vårt rättsystem.
Ett primitivt känslomässigt rättsystem baserat på hämnd med religiösa förtetecken kanske är att föredra?

Som jag tidigt skrev att har man följt fallet med intresse går det inte komma förbi att hon var som en igel och blev snarare triggad av SD,s hårda avvisningar vilket till slut fick honom att fysiskt få LW att till slut lämna hans bil.

LW,s misshandelsanmälan visar på att hon tyckte hon var i sin fulla rätt att tvinga sig på SD även i hans egen bil.
( för att han nobbar inbjudan på kaffe med nybakade bullar.) Hon accepterade inte att bli avvisad.
Alla har vi bra OCH dåliga sidor dessa var hennes. Är inte till nytta att av religiösa skäl glorifiera henne. Tvärt om för utredningen
Citera
2018-06-30, 20:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vidare fabulerar du när du påstår att jag inte anser det var våld SD använde sig av för att få LW att lämna bilen.
Påståendet är bevisligen struntprat eftersom också åklagaren anser att visst våld var befogat och jag instämmer till fullo i det.

Det är konstigt att åklagaren anser det befogat. Våldet var inte på något sätt ändamålsenligt. Att trycka ner hennes huvud och gnugga knogarna mot det kan ju inte på något sätt ha hjälpt till att få henne ur bilen.

Citat:
Nå! Hade LW (eller vem som helst ) vägrat lämna min bil trots mina uppmaningar så kan jag försäkra dig om att jag raskt rundat bilen till passagerarsidan ryckt upp dörren greppat ett hårt tag i den provoserande LW och med bestämt våld slängt ut henne ur bilen.

Det är mer rimligt och dessutom fyller det den avsedda funktionen, dvs att få ut henne ur bilen. Sen om det är befogat eller inte kan man kanske diskutera.

Citat:
Till sist. Om du TaxenSixten vill ta Episoden i bilen som exempel att beskriva SD som en impulsiv våldsam person så påstår jag händelsen visar på motsatsen. Han har gjort vad nöden kräver varken mer eller mindre.

Han har inte alls gjort vad nöden kräver. Han gillade att göra illa henne men inte på ett sätt som underlättade att få henne ur bilen.

Citat:
SD hade tagit tag om LW:s nacke och tvingat ner huvudet mot kroppen så örhänget blivit böjt. Han hade med andra knogen "manglat" hennes huvud. Om ni tycker att en man gör så på en kvinna för att hon inte direkt på uppmaning lämnar ens bil så får det stå för er. Sådana män/kvinnor håller jag mig långt borta ifrån.

Om någon tycker att han använder den typ av våld som skulle underlätta att få ut henne ur bilen kan ni väl förklara på vilket sätt hans våld uppfyller det syftet.
Citera
2018-06-30, 20:01
Medlem
Citat:
Har hon varit våldsam?

Ja, det har hon. Det har jag försökt vittna om i tråden.
Källa: sonen

Nu anser ju flera i den här tråden att vi inte kan ta en tonårings ord för sanning eftersom dessa är hormonstinna.
Citera
2018-06-30, 20:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Söt liten kvinna med asiatiskt utseende har nog fått lov att bli viljestark och tuff. Och inte mindre som ensamstående. Dessutom verkar hon blivit utsatt av någon form av mobbing från församlingen. UW kanske var mycket mer populär och han verkar ha spridit bilden av offer för en tyrannisk hustru. Verkar vara så att man väljer sida i den typen av tighta sekter, se på Knutby hur hustrun gradvis frystes ut innan mordet. Sedan tvivlar jag inte på att hon var envis, den träningsmängden och prestationerna (klassikern) kräver sin kvinna. Tyckte det var märkligt att UW inte kunde ställa upp och byta för Vansbrosimningen (framgår i hans blogg) men om han redan kände sig utnyttjad så förstår jag bättre.
Det skulle inte vara särskilt förvånande om det finns olika uppfattningar inom polisen om i vilken riktning utredningen skall bedrivas, och det skulle ju också kunna vara förklaringen till att spaningsledningen byttes ut.

Det borde framgå av Springares JO-anmälan vad bråket handlar om. Ingen som har läst den?
”Ingen av oss har någonsin blivit så kränkta och förnedrade offentligt av en företrädare för polisledningen. Även offrets anhöriga och åklagaren i ärendet reagerade väldigt starkt”, skriver Springare i anmälan.
https://www.expressen.se/nyheter/efter-petningen-springare-jo-anmaler-polischefer/
Senast redigerad av Draifos 2018-06-30 kl. 20:15.
Citera
2018-06-30, 20:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Nu anser ju flera i den här tråden att vi inte kan ta en tonårings ord för sanning eftersom dessa är hormonstinna.
Det har jag missat.
Citera
2018-06-30, 20:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är konstigt att åklagaren anser det befogat. Våldet var inte på något sätt ändamålsenligt. Att trycka ner hennes huvud och gnugga knogarna mot det kan ju inte på något sätt ha hjälpt till att få henne ur bilen.
Har du något alernativt rättsystem låt höra?

Det är mer rimligt och dessutom fyller det den avsedda funktionen, dvs att få ut henne ur bilen. Sen om det är befogat eller inte kan man kanske diskutera.
Om det är befogat får du diskutera med åklagaren som avskrev misshandelsanmälan med den motiveringen

Han har inte alls gjort vad nöden kräver. Han gillade att göra illa henne men inte på ett sätt som underlättade att få henne ur bilen.
Stämmer inte alls. LW accepterade inte att bli avvisad och provoserade SD att fysiskt till slut avvisa LW från sin bil.

Om någon tycker att han använder den typ av våld som skulle underlätta att få ut henne ur bilen kan ni väl förklara på vilket sätt hans våld uppfyller det syftet.
Endast på det sättet fick han ut henne ur bilen eller hur?
Citera
2018-06-30, 20:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Har för mig att det står i Barnkonventionen under ”Inflytande” att vuxna ska lyssna och ta hänsyn till barn/ungdomars åsikter.
Citera
2018-06-30, 20:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Källa?

Någon som känner SD
Citera
2018-06-30, 20:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
[quote=Snor-Johan|64501691]Snäll du: Mångas underliga syn på hur man ska bete sig mot andra baseras på vårt rättsystem.
Ett primitivt känslomässigt rättsystem baserat på hämnd med religiösa förtetecken kanske är att föredra?

Som jag tidigt skrev att har man följt fallet med intresse går det inte komma förbi att hon var som en igel och blev snarare triggad av SD,s hårda avvisningar vilket till slut fick honom att fysiskt få LW att till slut lämna hans bil.

LW,s misshandelsanmälan visar på att hon tyckte hon var i sin fulla rätt att tvinga sig på SD även i hans egen bil.
( för att han nobbar inbjudan på kaffe med nybakade bullar.) Hon accepterade inte att bli avvisad.
Alla har vi bra OCH dåliga sidor dessa var hennes. Är inte till nytta att av religiösa skäl glorifiera henne. Tvärt om för utredningen[/QUOTE

Vad är det SD utövar om inte en primitiv, känslomässig, fysisk hämnd för att LW inte vill gå ur bilen?

Du pratar om rättsystemet hela tiden, jobbigt att inte ha några egna värderingar utan måste slå i lagboken hela tiden.
Citera
2018-06-30, 20:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Källa?
Hon har tidigare visat sig icke pålitlig så den är troligen inte sann om du får fram den.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-30 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in