2018-06-30, 16:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du verkar vara av samma sort som SD, så jag förstår att du försvarar honom. En typ som reagerar med aggressivitet och våld, just det beteendet jag tar avstånd från.

Tack och lov har vi ett rättsystem som inte håller med dig. Ty annars skulle mångt mycket fler oskyldiga stackare fylla våra fängelser.
Vad gäller SD är du alldeles du fel ute igen. Jag försvarar inte SD jag försvarar var människas rätt att behandlas rättvist till den påstådda gärningen bevisats. Man utsätter inte folk för hets och förvanskande av sanningen som drevet du ingår i visat prov på.
Jag tar inte ställning i skuldfrågan innan jag har mer uppgifter att gå på.
Förstår inte hur du kan tro det går att fabulera fram SD som GM?
Citera
2018-06-30, 16:54
Medlem
crawlys avatar
SD skriver så här i en relativt nyloggad (26 maj) cacherapport (antar att han vill ha ut meddelandet så jag citerar):
"Livet är förgängligt, och kan ibland förändras på de mest fasansfulla sätt av andra utan att man på något vis kan påverka själv. Men ofta kan man även göra saker som man valt helt och hållet själv, som att åka till Filipstadsskogarna på FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant. Idag var det jakt på schemat, och jag drog iväg med sällskap för att vara redo inför släppet vid 10. Vi hade inte valt den allra bästa utgångspunkten trots noggrann analys av kartan. Vi fick ändå en alldeles underbar förmiddag i den härliga solen och värmen, och endast några få tråkigheter kom fram till oss under tiden. När vi var nöjda med jakten i skogen drog vi oss runt några superfina GeoTourburkar i trakterna av Karlskoga där vi även fick i oss lite burgare till lunch. Lagom till eftermiddagskaffet kom vi så hem till Örebro och hade oss en avslappnad eftermiddag i solen. Livet har sina goda stunder. Hoppas det är många kvar"

Visste inte om det redan postats och hittade inget när jag sökte.
Citera
2018-06-30, 17:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
SD skriver så här i en relativt nyloggad (26 maj) cacherapport (antar att han vill ha ut meddelandet så jag citerar):
"Livet är förgängligt, och kan ibland förändras på de mest fasansfulla sätt av andra utan att man på något vis kan påverka själv. Men ofta kan man även göra saker som man valt helt och hållet själv, som att åka till Filipstadsskogarna på FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant. Idag var det jakt på schemat, och jag drog iväg med sällskap för att vara redo inför släppet vid 10. Vi hade inte valt den allra bästa utgångspunkten trots noggrann analys av kartan. Vi fick ändå en alldeles underbar förmiddag i den härliga solen och värmen, och endast några få tråkigheter kom fram till oss under tiden. När vi var nöjda med jakten i skogen drog vi oss runt några superfina GeoTourburkar i trakterna av Karlskoga där vi även fick i oss lite burgare till lunch. Lagom till eftermiddagskaffet kom vi så hem till Örebro och hade oss en avslappnad eftermiddag i solen. Livet har sina goda stunder. Hoppas det är många kvar"

Det fetade: Frågan är om SD syftar på den tidigare USA-resan, eller om det kan vara så att han belagts med resandeförbud.
Citera
2018-06-30, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly

Jo, det har postats. Detta är ganska direkt efter USA och innan han häktades. Sällskapet är intressant, både svärmor och hustru var med...
Citera
2018-06-30, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Frågan är om SD syftar på den tidigare USA-resan, eller om det kan vara så att han belagts med resandeförbud.

ja, ni kan hitta mer om detta på inlägg i som skrevs 26/5 och dagarna efter.
Citera
2018-06-30, 17:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Håller med dig Taxen!
Vet vi något om vad som föregick att SD använde visst våld för att få ut LW ur bilen?
KANSKE var det så att när Lena bara frågade en andra gång och bad att han skulle följa med in på fika så kanske han direkt tog till hårdhandskarna för att få ut henne ur bilen.
Tycker vissa här inne framställer det som att han hade rätt och göra så för att Lena vägrade lämna bilen.
Kan ju ha varit SD som exploderade direkt?
Det jag har hört ang SD:s humör så är min teori mer trolig.

Men han hade ju rätt till att ta till "hårdhanskarna" i viss utsträckning. Som lagen ser ut i verkligheten så hade han den rätten. Det är alltså inte bara vad "vissa här inne skriver", varför försökerdu insinuera att något annat gäller?

I någon artikel refererades åklagarens avskrivningsbeslut vari det framgick att hon (LW) ombads gå ut ur bilen och vägrat för Lena ville prata och det uppstod tjafs och därefter går uppgifterna isär om vad som sedan hände. Såväl SD som LW verkar ju då ha givit samstämmiga uppgifter om att hon ombetts gå ur bilen men hon vägrat varpå det blev tjafsigt. Det var inte så att hon bara frågade en gång till. Hon ville prata, SD ville inte ha någon samtalsstund. Det blev tjafsigt. Detta var väl båda parter ense om, så det var inte så att han exploderade från ingenting.

Jag är böjd att instämma något i Snor-Johans uppfattning. Signaturen Lonnrot har också berört att hon måhända haft ett drag av att inte ha förmåga att se gräns när hon bör släppa saker. Vissa framhåller att SD skulle utnyttjat sitt fysiska överläge men det kan väl vara lika illa att utnyttja ett slags socialt "förkörsrätt" i konflikter om man tycker sig intebehöva ta hänsyn till andra. LW kanske håller "samtal" dagarna i ända på såväl senaste jobbet som tidigare där hon i sin position äri överläge gentemot dem hon samtalade med men hennes privata bekantskaper har ingen skyldighet att underkasta sig samtal för det (även om SD verkar ha egenskaper som inte är särskilt smickrande).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-30 kl. 17:43.
Citera
2018-06-30, 17:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
ja, ni kan hitta mer om detta på inlägg i som skrevs 26/5 och dagarna efter.

Ah! Eftersom flashbackaren skrev "relativt nyligen" läste jag datumet som 26 Juni istället för 26 maj. Person här verkar ha en udda uppfattning om orden "ganska nyligen".
Citera
2018-06-30, 17:11
Medlem
Citat:
Håller med dig Taxen!
Vet vi något om vad som föregick att SD använde visst våld för att få ut LW ur bilen?
KANSKE var det så att när Lena bara frågade en andra gång och bad att han skulle följa med in på fika så kanske han direkt tog till hårdhandskarna för att få ut henne ur bilen.
Tycker vissa här inne framställer det som att han hade rätt och göra så för att Lena vägrade lämna bilen.
Kan ju ha varit SD som exploderade direkt?
Det jag har hört ang SD:s humör så är min teori mer trolig.

Detta är ngr månader efter hon anmält honom för trakasserier (men ångrat sig). Tror absolut en kärleksrelation redan var över från hennes sida när hon tagit ett sådant steg. Kan det vara så att han är svartsjuk och rasande, hon vill prata ut i lugn och ro över en fika ”för att det inte bara ska bli värre” men han är oresonlig och vill slänga ut henne.
Citera
2018-06-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ah! Eftersom flashbackaren skrev "relativt nyligen" läste jag datumet som 26 Juni istället för 26 maj. Person här verkar ha en udda uppfattning om orden "ganska nyligen".

Om jag minns rätt så skrev SD dock loggen senare i juni efter sin häktningsperiod, när han sannolikt visste att vi läser loggarna. Så visst ville han få fram ett budskap. HD skrev dock sin logg samma dag. Mer förvånad över att hon verkade ganska oberörd.
Citera
2018-06-30, 17:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Detta är ngr månader efter hon anmält honom för trakasserier (men ångrat sig). Tror absolut en kärleksrelation redan var över från hennes sida när hon tagit ett sådant steg. Kan det vara så att han är svartsjuk och rasande, hon vill prata ut i lugn och ro över en fika ”för att det inte bara ska bli värre” men han är oresonlig och vill slänga ut henne.

Något åt det hållet tror jag med
Citera
2018-06-30, 17:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Något åt det hållet tror jag med

SD verkar ha en del mindre smickrande drag, en slags omogenhet vad det verkar. Min tanke är att LW måhända fått för sig att förbättra honom, medan hon ibland spelar med i hans jargong. Och det kanske är lite omdömeslöst mht hennes yrke, på samma sätt som en som tränar kampsport hellre bör gå undan vid tjafs på krogen även om det formellt inte är olagligt att använda sig av nödvärnsrätt.
Att det inte kanske är den eventuellt avslutade romansen som skaver på något sätt mellan dessa två.
Citera
2018-06-30, 17:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
SD verkar ha en del mindre smickrande drag, en slags omogenhet vad det verkar. Min tanke är att LW måhända fått för sig att förbättra honom, medan hon ibland spelar med i hans jargong. Och det kanske är lite omdömeslöst mht hennes yrke, på samma sätt som en som tränar kampsport hellre bör gå undan vid tjafs på krogen även om det formellt inte är olagligt att använda sig av nödvärnsrätt.
Att det inte kanske är den eventuellt avslutade romansen som skaver på något sätt mellan dessa två.

Ja om de träffades/hade ett förhållande i 6 år enligt uppgift i tråden, så fanns det nog en viss dynamik mellan dem och kanske en del oavslutat. Som någon skrev så bra ett osynligt gummiband som drog dem till och från varandra.
Anmälningarna måste varit en sak som skavde mellan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in