2018-06-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi pratade en del om relationer, kom överens om att vi bara skulle vara vänner, träna och ha roligt. Hon nämnde en del om särskilt en relation, men det det känns som jag sviker hennes förtroende om jag berättar om det.
Det hade inget med SD att göra, och hon nämnde honom aldrig. Hon var noga med att hon inte hade något förhållande, och inte letade efter det.
Det enda var att hon sa att karlar var jobbiga, och att det var så krångligt med dom.

Det jag grunnar på är en helt annan sak, jag skulle bort några dagar och frågade om hon skulle med. Det här var på Söndag kväll, jag åkte på måndagen och vi hade kontakt under kvällen.
Hon kunde inte följa med pga födelsedagar och hennes Norge resa, men hade hon följt med hade vi haft kul och hon hade säkert levt idag.
Det stör mig. Mycket.

Tack för ditt svar, vilken bra vän du var för henne. Jag förstår att du känner som du gör om resan, men du kunde ju inte alls ana detta.
Citera
2018-06-30, 11:47
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Min reflektion: Man har haft älskarinna i 6-7 år som man träffar regelbundet så bygger man upp känslor till varandra oavsett om man är gift eller inte , LW har givetvis jättemycket känslor för SD , samtidigt så här hon under dom här åren andra män som hon försöker date, men hela tiden så finns SD i bakgrunden som hon hela tiden träffar oavsett att hon "träffar" andra män , Vad står det för? Relationsmissbrukare? Spänning för gifta o upptagna män? Känner utanförskap? Tror det ligger mycket i det !!
Min reflektion då? HD och SD skiljer sig och SD är nu vilken som helst , inget spännande länge för LW - SD är nu skild och älskarinnan vill gå vidare - Han har ingenting länge, förlorat allt...Där slår det slint och tar livet av LW...
Du som tycks ha ha haft en viss inblick i SD:s och LW:s relation. Vet du hur relationen sett ut mellan dem efter att SD fick reda på polisanmälan?
Citera
2018-06-30, 11:51
Medlem
Sockerhalss avatar
https://www.expressen.se/debatt/polisens-arbete-ett-han-mot-doda-annas-familj/

En jämförelse i hur polisen arbetar. Från expressen idag.
Anna Spång-Lynn. Jag vet att det finns en tråd om det, men förfäras av hur polisen fullständigt spottar de efterlevande i ansiktet. Blir så förbannad av att läsa det.
Liknande scenario är nog vad man kan vänta sej även i Lena-fallet. Polisen verkar inte bry sej helt enkelt. En ofullständig utredning milt sagt.
Citera
2018-06-30, 11:58
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men herregud människa. Vad är det du inte förstår.
Jag ser på ditt sätt att skriva att du är en mycket ung person men även unga personer bör ju ha någon form av logiskt tänkande?

Det är ingen som påstått att 100% av de 400 förhör som hållits har pekat ut MGM.
Det är din egna påhittade rövarhistoria ännu en gång.

Det vi däremot VET är att över 400 förhör har hållits och INGENTING tyder på att någon annan skulle vara gärningsman vad vi vet fram tills idag. Ingenting.
De pekar mot nuvarande MGM.
Dessa förhör har ju då snarare bekräftad polisens tes.

Självklart lär det finnas försvårande omständigheter för MGM bland dessa. Detta har ju hänt mitt i ett bostadsområde under en varm natt. Självklart har folk sett och hört saker.

Jag kan sätta min stortå på att det också är dessa vittnesuppgifter tillsammans med viss teknisk bevisning som gjorde att åklagaren ville höja misstankegraden. Inte bara en utan två gånger.

Tingsrätten värderade det annorlunda men höll med om att han är skäligen misstänkt. Det finns alltså konkreta saker att ta på här.

J ag tror tyvärr det här blir ännu ett polisiärt uppklarat fall men där ingen döms. Tiden som gått talar för ett sådant scenario.
Tyvärr får vi aldrig svar på våra frågor då.

Förmågan till ett välutvecklat logiskt tänkande är definitivt inte enbart åldersbaserat, vilket jag hoppas att du inte påstår. Ett barn i 7-8 års åldern kan ha utvecklat ett lång mer fruktbart logiskt resonemang än en medelålders person t.ex. Det händer ibland att vissa äldre personer fastnar i tankebanor som upplevs bekväma och därmed stänger anammandet av ett kritiskt och logiskt tankeflöde. Logiska överväganden behöver inte vara statiska och i det närmaste förutbestämda. Ingen människa äger logiken. Flertalet gånger använder du ”självklart” som etikett på dina tolkningar. Kreativitet, flexibilitet och konstruktiv kritik hjälper logiken att klarna, anser jag. Ett bevis för att du har rätt skulle vara att du är villig att stympa dig själv om du inte har det, vad jag förstår? På slutet av ditt inlägg garderar du dig anmärkningsvärt med att ingen GM kommer att bli dömd och att våra obesvarade undringar (som du har självklara logiska svar på) för alltid kommer att få sväva i ovisshetens mörker. Du har givetvis din fullaste rätt att spekulera och dra egna slutsatser. Dock vet du, inte mer än någon annan människa i forumet, vad som pågår bakom polisens stängda dörrar.
Citera
2018-06-30, 12:12
Medlem
Honan6s avatar
På IG beskriver LW sig som bl a "Handcrafting - living". Kanske hon menade Handlingskraftig och inte Skapande med händer? Jag vet inte, men det som skrivs om att hon hade svårt att ta ett Nej stämmer till viss del med den bild hon ger i egna inlägg - t ex att hon lyckas få gå ifrån jobbet för ett Geocachmöte på Våghustorget eller när hon nästan beklagade sig för att hon inte kunde följa med på ett geocachevent för att det var "barnvecka", men plötsligen skulle alla barnen sova borta och hon kunde följa med ändå - ville barnen sova borta eller såg hon till att de ville det?

När det gäller misshandeln, har jag uppfattat det som att LW var enträgen och ville tala ut om situationen över en fika, men att SD inte alls ville det. Det ena ledde till det andra när hon vägrade gå ut ur bilen och SD tog till handgripligheter, som i mina ögon inte är försvarbara - dock ger händelsen indikationer på att LW hade svårt att ta ett Nej.

LW och SD ger båda intryck av att lätt kunna bli besatta och bådas liv tycktes vara fyllt av kicksökande - kaka söker maka. Det har beskrivits att de hade svårt att komma ifrån varandra och det kan nog stämma. Misshandelsanmälan kanske blev en väg ut från det omöjliga förhållandet och LW gick vidare för att söka andra spännande kicksökare? Den senast relationen hon hade inlett med AL, kan ha gjort MGM galen - dels för att han låg i skilsmässa p g a henne och dels för att han tidigare ibland dugit, men nu var LW:s intresse helt borta och SD kan inte heller ta ett Nej?
Citera
2018-06-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Min reflektion: Man har haft älskarinna i 6-7 år som man träffar regelbundet så bygger man upp känslor till varandra oavsett om man är gift eller inte , LW har givetvis jättemycket känslor för SD , samtidigt så här hon under dom här åren andra män som hon försöker date, men hela tiden så finns SD i bakgrunden som hon hela tiden träffar oavsett att hon "träffar" andra män , Vad står det för? Relationsmissbrukare? Spänning för gifta o upptagna män? Känner utanförskap? Tror det ligger mycket i det !!
Min reflektion då? HD och SD skiljer sig och SD är nu vilken som helst , inget spännande länge för LW - SD är nu skild och älskarinnan vill gå vidare - Han har ingenting länge, förlorat allt...Där slår det slint och tar livet av LW...

Jag blir mer och mer benägen att tro att dessa rykten om massa relationer kommer från SD och möjligtvis även UW. Båda ex-partners och mer eller mindre bittra.
Jag tror mycket mer på Sh.Holmes vittnesmål som faktiskt umgicks med LW sista tiden och hört hennes egna ord. Det var säkert inte en relation på gång med Beholder X heller, vilket förklarar att han följde med de övriga till Norge. SD har ju uppträtt svartsjukt inte bara i sin dykblogg utan mot Sh. Holmes när han mötte honom med LW. Gissar att SD såg rött, och tänkte affär/sex, så fort hon tränade med andra män. Vilket säger en hel del om honom själv. Många här i tråden har ju fått info direkt eller indirekt från SD, bla detta om att lappa ihop äktenskapet.
Citera
2018-06-30, 12:26
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för svaret... SD måste haft det jobbigt med två kvinnor som ville ha rätt/sitt! Kanske fick han en knäpp i huvudet pga alla krav från olika håll... men från det till mord verkar långt och verkar stämma dåligt med att han ev ville få ihop sitt äktenskap (om det nu var så).

Efter sex års strulande? På den tiden borde han ha kunnat sätta sig i "säkerhet". Han är inte urtypen för fasta förhållanden och hade hans fru reagerat som flertalet gör, hade han haft några skilsmässor i bagaget.
Citera
2018-06-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
https://www.expressen.se/debatt/polisens-arbete-ett-han-mot-doda-annas-familj/

En jämförelse i hur polisen arbetar. Från expressen idag.
Anna Spång-Lynn. Jag vet att det finns en tråd om det, men förfäras av hur polisen fullständigt spottar de efterlevande i ansiktet. Blir så förbannad av att läsa det.
Liknande scenario är nog vad man kan vänta sej även i Lena-fallet. Polisen verkar inte bry sej helt enkelt. En ofullständig utredning milt sagt.

Ja usch, låter ungefär lika som detta mord.
Citera
2018-06-30, 12:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Alla utom Draifos verkar ha uppfattat det iallafall.
Det är möjligt att du försöker göra en vantolkning av min uppfattning här. Om du vill kritisera mig för att ha svårt att förstå något så får du väl citera det av mina inlägg som du syftar på. Som du lägger upp det nu ger du mig ingen möjlighet att bemöta det du skriver.
Citera
2018-06-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
På IG beskriver LW sig som bl a "Handcrafting - living". Kanske hon menade Handlingskraftig och inte Skapande med händer? Jag vet inte, men det som skrivs om att hon hade svårt att ta ett Nej stämmer till viss del med den bild hon ger i egna inlägg - t ex att hon lyckas få gå ifrån jobbet för ett Geocachmöte på Våghustorget eller när hon nästan beklagade sig för att hon inte kunde följa med på ett geocachevent för att det var "barnvecka", men plötsligen skulle alla barnen sova borta och hon kunde följa med ändå - ville barnen sova borta eller såg hon till att de ville det?

När det gäller misshandeln, har jag uppfattat det som att LW var enträgen och ville tala ut om situationen över en fika, men att SD inte alls ville det. Det ena ledde till det andra när hon vägrade gå ut ur bilen och SD tog till handgripligheter, som i mina ögon inte är försvarbara - dock ger händelsen indikationer på att LW hade svårt att ta ett Nej.

LW och SD ger båda intryck av att lätt kunna bli besatta och bådas liv tycktes vara fyllt av kicksökande - kaka söker maka. Det har beskrivits att de hade svårt att komma ifrån varandra och det kan nog stämma. Misshandelsanmälan kanske blev en väg ut från det omöjliga förhållandet och LW gick vidare för att söka andra spännande kicksökare? Den senast relationen hon hade inlett med AL, kan ha gjort MGM galen - dels för att han låg i skilsmässa p g a henne och dels för att han tidigare ibland dugit, men nu var LW:s intresse helt borta och SD kan inte heller ta ett Nej?

Söt liten kvinna med asiatiskt utseende har nog fått lov att bli viljestark och tuff. Och inte mindre som ensamstående. Dessutom verkar hon blivit utsatt av någon form av mobbing från församlingen. UW kanske var mycket mer populär och han verkar ha spridit bilden av offer för en tyrannisk hustru. Verkar vara så att man väljer sida i den typen av tighta sekter, se på Knutby hur hustrun gradvis frystes ut innan mordet. Sedan tvivlar jag inte på att hon var envis, den träningsmängden och prestationerna (klassikern) kräver sin kvinna. Tyckte det var märkligt att UW inte kunde ställa upp och byta för Vansbrosimningen (framgår i hans blogg) men om han redan kände sig utnyttjad så förstår jag bättre.
Citera
2018-06-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Söt liten kvinna med asiatiskt utseende har nog fått lov att bli viljestark och tuff. Och inte mindre som ensamstående. Dessutom verkar hon blivit utsatt av någon form av mobbing från församlingen. UW kanske var mycket mer populär och han verkar ha spridit bilden av offer för en tyrannisk hustru. Verkar vara så att man väljer sida i den typen av tighta sekter, se på Knutby hur hustrun gradvis frystes ut innan mordet. Sedan tvivlar jag inte på att hon var envis, den träningsmängden och prestationerna (klassikern) kräver sin kvinna. Tyckte det var märkligt att UW inte kunde ställa upp och byta för Vansbrosimningen (framgår i hans blogg) men om han redan kände sig utnyttjad så förstår jag bättre.

Tänker att hon var ganska ensam, förutom träningsvännerna, hade hon sina föräldrar och syskon i närheten?
Citera
2018-06-30, 13:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tänker att hon var ganska ensam, förutom träningsvännerna, hade hon sina föräldrar och syskon i närheten?

Jag vet inte hur hennes relation med föräldrarna såg ut. Dock vet jag att hon hade nära vänner som inte tränar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in