2018-06-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad är det ologiska??

Att en kropp gömts undan (som i det här fallet bakom ett plank i buskarna) tyder på att GM vill fördröja uppmärksamhet.
GM förstår ju att kroppen kommer hittas så avsikten är inte att den ej ska hittas (såklart) utan bara fördröjas.
Och varför vill man det??
Ja, det vill man ju för att skaffa sig tid för att offren är bekanta med varandra. Finns ingen anledning för en för offret okänd GM att kladda onödigt mycket på en kropp då GM i sådana fall ändå inte befinner sig i området sedan lång, lång tid tillbaka.

Det är ju faktiskt hur logiskt som helst att kroppen hamnade där den gjorde när nånting oplanerat av för offret känd person, gått fel.

Det här är ju den bästa platsen i närområdet att fördröja ett fynd av kroppen. Titta på en översiktsbild och fråga 100 personer vart de hade gömt en kropp i närheten av BO´s hem och 99 av 100 hade pekat just här.

Så jag förstår inte det ologiska.

Precis, fördröja fyndet tills man säkert kommit till USA...
Samtidigt är det ju otroligt klantigt att de inte började leta där, närmast hemmet.
Citera
2018-06-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet lika lite som någon annan. Logik i fallet är som jag tror fortfarande är att LW ev tog kontakt med SD om hon fått reda på att dom ska åka till USA för att försöka få äktenskapet att fungera, kanske hade LW något på SD som inte fd frun skulle få reda på...? Vad jag inte kan förstå i denna soppa är att varför flyttade inte någon av dom därifrån... måste ha varit en mycket spänd relation mellan alla inblandade (grannar)... kanske för att inte behöva flytta barnen från skolor mm...
Absolut, det finns många olika händelser för SD att snäppa. USA resan och att LW kanske tar kontakt, hennes resa till Norge med JH, äktenskapet (nyss inlämnad skilsmässa) o.s.v. Detta gäller ju egentligen bara OM dom fortsatt sin relation.
Men oavsett vem i relation vi kan misstänka så får jag inte ihop det med händelseförloppet. Ser bara möjligheten med en random buse som hon kommer på eller en granne.
Citera
2018-06-29, 10:50
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Den enda som verkar ha motiv är hittills SD, efter misshandel och anmälningar.
Att en granne eller någon buse skulle knacka på hos henne eller få henne att springa ut för att sedan släpa ned henne till planket är långsökt.
Att dådet passar in i tiden för SD´s USA resa är nog ingen slump, liksom det skäl att han är skäligen misstänkt...

Håller med!
Citera
2018-06-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad är det ologiska??

Att en kropp gömts undan (som i det här fallet bakom ett plank i buskarna) tyder på att GM vill fördröja uppmärksamhet.
GM förstår ju att kroppen kommer hittas så avsikten är inte att den ej ska hittas (såklart) utan bara fördröjas.
Och varför vill man det??
Ja, det vill man ju för att skaffa sig tid för att offren är bekanta med varandra. Finns ingen anledning för en för offret okänd GM att kladda onödigt mycket på en kropp då GM i sådana fall ändå inte befinner sig i området sedan lång, lång tid tillbaka.

Det är ju faktiskt hur logiskt som helst att kroppen hamnade där den gjorde när nånting oplanerat av för offret känd person, gått fel.

Det här är ju den bästa platsen i närområdet att fördröja ett fynd av kroppen. Titta på en översiktsbild och fråga 100 personer vart de hade gömt en kropp i närheten av BO´s hem och 99 av 100 hade pekat just här.

Så jag förstår inte det ologiska.
Hur förklarar du det avbrutna chattandet, dörren och skriket? Det sistnämnda får du inte ens in i den hypotesen va?

Om kroppen flyttats en bit och gömts, så stämmer väl det med in på en granne?
Citera
2018-06-29, 10:56
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur förklarar du det avbrutna chattandet, dörren och skriket? Det sistnämnda får du inte ens in i den hypotesen va?

Varför skulle det stämma in på en granne? Är det bara grannar som flyttar och gömmer kroppar
Citera
2018-06-29, 10:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Får inte intrycket av att det egentligen finns nån uppgift i bloggen som inte förekommer i tråden eller går att fixa fram genom Ratsit Mer än ett uppmålande av en massa negativa känslor förstås.. Kan mycket väl vara troll eller en avledande manöver

Jag tror inte heller att bloggen är äkta. S.k. "säkerhetspersoner" brukar värna om sin integritet och är som yrkesskadade väldigt anonyma på nätet, att han skulle sitta och beklaga sina barns mor ser jag helt främmande.
Citera
2018-06-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag har själv varit inne på denna teori som jag tycker känns logisk. LW såg liten och späd ut. ”Grannen” (någon i området) försöker sig på lite puss och kram. Hon är förbluffande stark vilket han inte räknat med och därmed blir han i paniken som uppstår alldeles för hårdhänt.
Förvisso troligare teori än kopplingen till LKPG mordet. Men jag tror "grannen" är avskriven i det här fallet. Sommarljum nämnde dessutom att "grannen" är en kvinna, om det nu stämmer.
Citera
2018-06-29, 11:01
Medlem
Citat:

Hur mycket du än önskar att SD är oskyldig, så tror jag tyvärr inte att det är så. Hjälper föga att anklaga oskyldiga grannar.
Citera
2018-06-29, 11:06
Medlem
flixa81s avatar
Så fort det är stiltje i tråden så dyker den ena otroliga teorin upp efter den andra.
Först var det Linköping nu är det galna grannen.
Vi får nog helt enkelt ge oss till tåls tills det händer något i utredningen och mer information kommer fram.
Allt nytt om fallet välkomnas dock i tråden!
Citera
2018-06-29, 11:09
Medlem
Citat:
Absolut, det finns många olika händelser för SD att snäppa. USA resan och att LW kanske tar kontakt, hennes resa till Norge med JH, äktenskapet (nyss inlämnad skilsmässa) o.s.v. Detta gäller ju egentligen bara OM dom fortsatt sin relation.
Men oavsett vem i relation vi kan misstänka så får jag inte ihop det med händelseförloppet. Ser bara möjligheten med en random buse som hon kommer på eller en granne.

Någon random buse kan du glömma.
En random granne likaså.

Vad är det du inte får ihop med händelseförloppet??
Att nånting gått snett i eller i direkt anslutning till BO´s hem eller i MGM´s hem och där sedan kroppen gömts undan på första bästa plats.

Varken ologiskt eller säkert svårt att förstå.

Om det nu inte är så att man medvetet inte VILL förstå...
Citera
2018-06-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Så fort det är stiltje i tråden så dyker den ena otroliga teorin upp efter den andra.
Först var det Linköping nu är det galna grannen.
Vi får nog helt enkelt ge oss till tåls tills det händer något i utredningen och mer information kommer fram.
Allt nytt om fallet välkomnas dock i tråden!
Att det finns/fanns en dömd våldtäktsman i kvarteret är väl inte ens långsökt senario? Våldtäkt stämmer ju dessutom med skriken.
Citera
2018-06-29, 11:11
Medlem
Citat:

Allt detta passar väl in med ett scenario med nuvarande MGM.
Vad är problemet?

Att börja hävda nån random granne eller gubbe på gatan är bara löjligt. Lägg ner det där tramset nu. Utredningen har kommit så pass långt att sådana saker kan vi utesluta av inte bara en anledning utan av 100.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in