2018-06-29, 10:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt min källa var det han och ena barnet som anmälde Lena försvunnen på morgonen. Han var säkert nummer ett på listan över misstänkta automatiskt med tanke på att de varit gifta, så honom avfärdade de nog först. Hade de misstänkt honom hade han blivit inplockad.
Det lönar sig knappast att försöka diskutera UW som möjlig gärningsman. Diskussioner i den riktningen brukar stupa på trådsanningen om att UW har alibi för mordnatten (detsamma tycks gälla för NW).

Tidningen Metro skrev redan innan kroppen hade hittats att det här rörde sig om ett svartsjukedrama, och man får väl anta att man syftade på den här populära teorin om att SD skulle vara inblandad. Frågan är väl varifrån Metro hade fått de här uppgifterna. Kan UW vara ursprungskällan?
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Hur var förresten relationen mellan SD och UW? Hade kanske SD snott LW från UW, och kan UW i så fall ha haft ett horn i sidan inte bara till LW utan också till SD?
Citera
2018-06-29, 10:11
Medlem
Citat:
Våldtäktsman ska man nog akta sig för att skriva, sexuellt ofredande är inte samma sak som våldtäkt.
Inte kul att bli uthängd här
Är det inte två olika personer? En anmäld för sexuellt ofredande och en våldtäktsman?
Oavsett, ska man inte hänga ut någon, men hypotesen blir mer logisk med en sådan granne. Det kan vara en helt ostraffad, som känner starkt för LW, Tror att hon lätt knöt kontakter och vissa män kanske tror att det betydde mer (händer allt för ofta).
Citera
2018-06-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det lönar sig knappast att försöka diskutera UW som möjlig gärningsman. Diskussioner i den riktningen brukar stupa på trådsanningen om att UW har alibi för mordnatten (detsamma tycks gälla för NW).

Tidningen Metro skrev redan innan kroppen hade hittats att det här rörde sig om ett svartsjukedrama, och man får väl anta att man syftade på den här populära teorin om att SD skulle vara inblandad. Frågan är väl varifrån Metro hade fått de här uppgifterna. Kan UW vara ursprungskällan?
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Hur var förresten relationen mellan SD och UW? Hade kanske SD snott LW från UW, och kan UW i så fall ha haft ett horn i sidan inte bara till LW utan också till SD?
Vettig tanka att ventilera! Det skulle då förklara om UW slänger ut namnet SD till polisen och svartsjukehypotesen är i rullning.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-29 kl. 10:14. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-06-29, 10:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Om altan dörren eller ett fönster på undervisningen stått öppet under kvällen som hon försvann så kan hon ju faktiskt också ertappat en inbrottstjuv på bar gärning. Även om det var stängt på morgonen så kan den som kom in kunna ha stängt från insidan.

Varför skulle inbrottstjuven besvära sig med att flytta LW?

Om inte FP är BP så tror jag att hon flyttats från motorvägssidan till FP. Fanns väl ett nedtrampat Gunnebostängsel på den sidan har jag för mig.
Citera
2018-06-29, 10:15
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Personligen vart jag nog mer intresserad av denna hypotes än någon annan just nu. Det stämmer väldigt bra, faktiskt otroligt mycket bättre än att en relation kommer förbi, avviker snabbt, dörr olåst och hamnar bakom planket.

Har aldrig förlikat mig att en person hon har/har haft en relation kan ge detta förlopp som leder till planket, har känts så ologiskt. Men en granne ger mer logik i den händelsekedja som vi vet om.

Skriver igen att nu ska grannarna inte hängas ut i den här tråden.
Jag tror att du är en man och skulle du vilja bli uthängd på FB och din granne hade hittats mördad?
Den teorin är så långsökt så det finns inte.
Du vill bara flytta fokus från SD
Citera
2018-06-29, 10:21
Medlem
Citat:
Jag tror att du är en man och skulle du vilja bli uthängd på FB och din granne hade hittats mördad?
Har skrivit förut om olika förutsättningar som gör SD till troligare. Har tagit upp random direkt, just det ologiska med dom data vi har (andra tycker det är helt naturligt förlopp att han skulle komma med bil o.d).

Med det förlopp vi känner till så tycker jag att det stämmer mycket bättre med en granne än en relation. Tycker det stämmer bättre än min första tes med en random buse som hon följer efter och lämnar dörren öppen för snabbt kunna springa tillbaka.

Vi har dryftat barn, exman, HD, JG och så vidare här. Varför ska en granne vara helig här?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-29 kl. 10:22. Anledning: stavning
Citera
2018-06-29, 10:23
Medlem
Citat:
Sen får du gärna specificera vad som är långsökt! Vad missar jag?
Citera
2018-06-29, 10:28
Medlem
Citat:
Personligen vart jag nog mer intresserad av denna hypotes än någon annan just nu. Det stämmer väldigt bra, faktiskt otroligt mycket bättre än att en relation kommer förbi, avviker snabbt, dörr olåst och hamnar bakom planket.

Har aldrig förlikat mig att en person hon har/har haft en relation kan ge detta förlopp som leder till planket, har känts så ologiskt. Men en granne ger mer logik i den händelsekedja som vi vet om.
Vet lika lite som någon annan. Logik i fallet är som jag tror fortfarande är att LW ev tog kontakt med SD om hon fått reda på att dom ska åka till USA för att försöka få äktenskapet att fungera, kanske hade LW något på SD som inte fd frun skulle få reda på...? Vad jag inte kan förstå i denna soppa är att varför flyttade inte någon av dom därifrån... måste ha varit en mycket spänd relation mellan alla inblandade (grannar)... kanske för att inte behöva flytta barnen från skolor mm...
Citera
2018-06-29, 10:28
Medlem
Citat:

Vad är det ologiska??

Att en kropp gömts undan (som i det här fallet bakom ett plank i buskarna) tyder på att GM vill fördröja uppmärksamhet.
GM förstår ju att kroppen kommer hittas så avsikten är inte att den ej ska hittas (såklart) utan bara fördröjas.
Och varför vill man det??
Ja, det vill man ju för att skaffa sig tid för att offren är bekanta med varandra. Finns ingen anledning för en för offret okänd GM att kladda onödigt mycket på en kropp då GM i sådana fall ändå inte befinner sig i området sedan lång, lång tid tillbaka.

Det är ju faktiskt hur logiskt som helst att kroppen hamnade där den gjorde när nånting oplanerat av för offret känd person, gått fel.

Det här är ju den bästa platsen i närområdet att fördröja ett fynd av kroppen. Titta på en översiktsbild och fråga 100 personer vart de hade gömt en kropp i närheten av BO´s hem och 99 av 100 hade pekat just här.

Så jag förstår inte det ologiska.
Citera
2018-06-29, 10:34
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Har skrivit förut om olika förutsättningar som gör SD till troligare. Har tagit upp random direkt, just det ologiska med dom data vi har (andra tycker det är helt naturligt förlopp att han skulle komma med bil o.d).

Med det förlopp vi känner till så tycker jag att det stämmer mycket bättre med en granne än en relation. Tycker det stämmer bättre än min första tes med en random buse som hon följer efter och lämnar dörren öppen för snabbt kunna springa tillbaka.

Vi har dryftat barn, exman, HD, JG och så vidare här. Varför ska en granne vara helig här?

Jag har själv varit inne på denna teori som jag tycker känns logisk. LW såg liten och späd ut. ”Grannen” (någon i området) försöker sig på lite puss och kram. Hon är förbluffande stark vilket han inte räknat med och därmed blir han i paniken som uppstår alldeles för hårdhänt.
Citera
2018-06-29, 10:41
Medlem
Citat:
Sen får du gärna specificera vad som är långsökt! Vad missar jag?

Den enda som verkar ha motiv är hittills SD, efter misshandel och anmälningar.
Att en granne eller någon buse skulle knacka på hos henne eller få henne att springa ut för att sedan släpa ned henne till planket är långsökt.
Att dådet passar in i tiden för SD´s USA resa är nog ingen slump, liksom det skäl att han är skäligen misstänkt...
Citera
2018-06-29, 10:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad är det ologiska??

Att en kropp gömts undan (som i det här fallet bakom ett plank i buskarna) tyder på att GM vill fördröja uppmärksamhet.
GM förstår ju att kroppen kommer hittas så avsikten är inte att den ej ska hittas (såklart) utan bara fördröjas.
Och varför vill man det??
Ja, det vill man ju för att skaffa sig tid för att offren är bekanta med varandra. Finns ingen anledning för en för offret okänd GM att kladda onödigt mycket på en kropp då GM i sådana fall ändå inte befinner sig i området sedan lång, lång tid tillbaka.

Det är ju faktiskt hur logiskt som helst att kroppen hamnade där den gjorde när nånting oplanerat av för offret känd person, gått fel.

Det här är ju den bästa platsen i närområdet att fördröja ett fynd av kroppen. Titta på en översiktsbild och fråga 100 personer vart de hade gömt en kropp i närheten av BO´s hem och 99 av 100 hade pekat just här.

Så jag förstår inte det ologiska.

Men en normal polisinsats hade ju hittat kroppen på fem minuter.
Kan ju då tyda på att det är någon som vet att polisen är oduglig på att hitta lik 100 meter från offrets bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in