Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Personligen vart jag nog mer intresserad av denna hypotes än någon annan just nu. Det stämmer väldigt bra, faktiskt otroligt mycket bättre än att en relation kommer förbi, avviker snabbt, dörr olåst och hamnar bakom planket.
Har aldrig förlikat mig att en person hon har/har haft en relation kan ge detta förlopp som leder till planket, har känts så ologiskt. Men en granne ger mer logik i den händelsekedja som vi vet om.
Vad är det ologiska??
Att en kropp gömts undan (som i det här fallet bakom ett plank i buskarna) tyder på att GM vill fördröja uppmärksamhet.
GM förstår ju att kroppen kommer hittas så avsikten är inte att den ej ska hittas (såklart) utan bara fördröjas.
Och varför vill man det??
Ja, det vill man ju för att skaffa sig tid för att offren är bekanta med varandra. Finns ingen anledning för en för offret okänd GM att kladda onödigt mycket på en kropp då GM i sådana fall ändå inte befinner sig i området sedan lång, lång tid tillbaka.
Det är ju faktiskt hur logiskt som helst att kroppen hamnade där den gjorde när nånting oplanerat av för offret känd person, gått fel.
Det här är ju den bästa platsen i närområdet att fördröja ett fynd av kroppen. Titta på en översiktsbild och fråga 100 personer vart de hade gömt en kropp i närheten av BO´s hem och 99 av 100 hade pekat just här.
Så jag förstår inte det ologiska.