2018-06-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag har kollat runt lite och bloggnamnet "viveriam" är bla portugisiska och betyder "skulle leva"
en tillfällighet ? tror på fabricerat
mina 2 cent
Intressant. Och en aningens läskit med namnets betydelse. Kan namnet på bloggen oxå vara utbytt? Jag skulle vilja ha mer info från postaren som lade ut bloggen...som skrivet första, eller möjligtvis andra inlägget från denne postare i den här tråden.
Citera
2018-06-28, 12:45
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Nej det kan hon inte ha haft..
Från 2012-03-12 Till 2017-10-29
så har det funnit en Cache tvärs över korsningen från LW (10-12m hemifrån henne) (av en annan cacheägare) vilket betyder att hon inte kan ha haft någon vid FP/MP på grund av 0,1 Miles (161m) regeln dvs. minsta avståndet mellan cacher
Tack för snabbt svar på den frågan. Jag tycker dessutom att den uppgiften borde ha framkommit tidigare i tråden. Men även om den uppgiften stämmer så tycker jag att hela sträckan bakom bullerplanket förtjänar att kollas upp men jag antar att polisen gjorde det i samband med FP-undersökningen. Även om jag tyvärr inte har särskilt stort förtroende för hur utredningen skötts i stort..
Citera
2018-06-28, 12:50
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tror bloggen kommer från någon annan från början. Bloggnamnet känns kvinnligt.

Då vet vi ju med säkerhet att inläggen från 2013 är skrivna efteråt.

Ja, och det i sig är ju rätt skumt, dessa inlägg har väl i sig inget behov av att falla bakåt i tid. De ger visserligen skenet av en blogghistorik, men känns ändå inte helt klockrent. Kan de vara importerade från den tidigare pappa-bloggen i efterhand, så datumen hänger med?
Svårt att tolka när innehållet är så knapphändigt. Reagerade dock på inlägget där hen skiljer på "mina barn" och "hennes barn" då UW och LW endast hade gemensamma, men kanske tankevurpar.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-28 kl. 12:53.
Citera
2018-06-28, 12:53
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja, och det i sig är ju rätt skumt, dessa inlägg har väl i sig inget behov av att falla bakåt i tid. De ger visserligen skenet av en blogghistorik, men känns ändå inte helt klockrent. Kan de vara importerade från den tidigare bloggen i efterhand?
Svårt att tolka när innehållet är så knapphändigt. Reagerade dock på inlägget där hen skiljer på "mina barn" och "hennes barn" då UW och LW endast hade gemensamma, men kanske tankevurpar.
Tror att det syftas på kvinnan som han var gift med efter LW. Hon hade barn så som jag förstått det iaf
Citera
2018-06-28, 12:56
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewho
Nej han var ensam tror jag.
Polisen brukar väl ha fler än en misstänkt, även fast de har ett säkrare spår?
Vore konstigt annars.

Det är ju ett mord i raseri. Annars planerar man väl att göra det på ett säkert ställe, inte nära bostaden.
Skriket är förmodligen LW.
Men om hon sprungit efter nån, eller har de varit ute på promenad, biltur?
Jag tror de var i vivalla skogen, åkte hemåt började bråka i bilen. Hon vill ut ur bilen för han misshandlar henne.
Stannar den vid motorvägen. Springer ut, han blir galen och springer efter.
Har han ett vapen i bilen?
Han kanske kör på henne med bilen?
Eller hände det helt öppet och han släpa kroppen bakom planket?
Det sista känns inte rätt.
För hade de bråkat på plats, hade nån garanterat hört höjda röster, så som det blir när folk bråkar. Risken att de viskade, njaa.
Antingen i bilen det började, eller på annan plats, skriket är att han jagar henne med nånting, innan han kommer ifatt...
Är dåligt påläst, så mina spekulationer är kanske ute och cyklar. Hoppas de får fast aset iaf.

okey men om man är i "vivallaskogen" och ska "hemåt" som du skriver så tar man inte motorvägen.
det hänger inte ihop
Citera
2018-06-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ja, och det i sig är ju rätt skumt, dessa inlägg har väl i sig inget behov av att falla bakåt i tid. De ger visserligen skenet av en blogghistorik, men känns ändå inte helt klockrent. Kan de vara importerade från den tidigare pappa-bloggen i efterhand, så datumen hänger med?

Han syftar på sina egna barn respektive sin nya frus (hennes) barn.
Citera
2018-06-28, 13:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

”Mina barn”= UW och LW:s 3 barn?
”Hennes barn”= MH:s (andra fruns) 3 barn?
Citera
2018-06-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tycker han uttrycker sig kvinnligt i sin beskrivning av sig själv på "pappa Ulf" bloggen också. UW är en mjukis och det kan nog alla i kretsen intyga.

Finns det en till blogg?
Citera
2018-06-28, 13:24
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jo, det finns sammanlagt 365 loggar för den burken, varav 10 loggats under 2018. Det finns två loggar i maj, den 20:e och 25:e. (Man måste sedan gå in via länken visa loggbok, annars visas bara några upp).

Ska kika någon gång om någon av de geocachare som cirkulerat i tråden har loggat denna "Hairy Potter"-cache.

Edit: Softpoc*hont*s loggade den 2013-04-03. https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4ac32ee7-d26f-4bd3-ae7a-e8a869eabc13

HerrTe*mD*vidsson loggade den 2011-09-10. https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=357fdd8c-08b5-40c4-b254-7ffec21503cd

Systerh*x loggade den också 2011-09-10. https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=176f9b5e-d7d2-4243-ad56-272002d78659

Så alla dessa tre personer har tidigare varit vid denna cache på andra sidan motorvägen.

Rotat i gamla inlägg (#10039). LW ägde tydligen en cache på andra sidan motorvägen. Inget konstigt med det antagligen.
Citera
2018-06-28, 13:31
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Finns det en till blogg?

Ser ut som han haft en egen signatur under Lenas blogg

iloapp.wesstrom.se/blog/pappaulf
Citera
2018-06-28, 13:32
Medlem
Draifoss avatar
Det verkar gå trögt för de som fortfarande vill måla upp en bild av SD som gärningsman. Senaste idén var alltså att han skulle ha fejkat en blogg som möjligen pekar bort från honom själv. Den här idén bedömer jag som rätt desperat.

Något som däremot skulle kunna peka mot SD, och som om det stämmer skulle slå byskvallret här i tråden med hästlängder, är den eventuella kopplingen till ett av arbetsgivarens uppdrag utomlands. Vet man om SD under någon tidigare period har varit stationerad i t.ex. England eller Australien?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-28 kl. 13:36.
Citera
2018-06-28, 13:35
Medlem
Citat:

Nya kvinnans barn tänkte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in