Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 11:51
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är svårtippat vad de kan få i valet. De redovisar ju nästan inga aktiviteter så av egen kraft lär de inte kunna få något alls. Men media verkar villiga att stödja dem, åtminstone till en viss gräns, så det avgör väl.

Nu borde de ju hänga på när filmen "censurerats" men partiledaren är visst i Ryssland och kollar fotboll.

Omöjligt att tippa så tidigt, beror på media. Jag chansar vilt och säger inte mer än 0.1% (runt 7000 röster blir det väl) om inga större förändringar sker i deras verksamhet.

Utveckla gärna hur du kommit fram till att AfS kommer gå från strax under 2% enligt YouGov i mars till 0,1% i valet. Går detta nybildade parti bakåt?
Citera
2018-06-28, 12:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Utveckla gärna hur du kommit fram till att AfS kommer gå från strax under 2% enligt YouGov i mars till 0,1% i valet. Går detta nybildade parti bakåt?
Dels går man ju bakåt om man har så få och konstiga aktiviteter som de har.
Men jag är inte heller säker på att man kan lita på Yougov av de skäl jag angav tidigare.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Men som jag skrev. Deras behandling i media blir naturligtvis avgörande.
Senast redigerad av wwr 2018-06-28 kl. 12:07.
Citera
2018-06-28, 12:19
Medlem
Citat:
Det är svårtippat vad de kan få i valet. De redovisar ju nästan inga aktiviteter så av egen kraft lär de inte kunna få något alls. Men media verkar villiga att stödja dem, åtminstone till en viss gräns, så det avgör väl.

Nu borde de ju hänga på när filmen "censurerats" men partiledaren är visst i Ryssland och kollar fotboll.

Omöjligt att tippa så tidigt, beror på media. Jag chansar vilt och säger inte mer än 0.1% (runt 7000 röster blir det väl) om inga större förändringar sker i deras verksamhet.

En riktigt kass gissning. Du tror alltså att det är nästan fyra gånger så många som gillar AfS på facebook än vad som kommer rösta på dem i valet? Och det är med mer än två månader kvar till valet.

"Nästan inga aktivititer" så torgmöten varje dag under almedalsveckan + podcast sändning varje dag duger inte för dig?
Citera
2018-06-28, 12:28
Medlem
167-steg-kvars avatar
https://www.facebook.com/altforsverige/

"Idag går Riksdagsförvaltningen ut i riksmedia och kräver att vi tar bort vårt tal till nationen.

Självklart kommer vi INTE att göra det utan kl. 12:30 lägger vi istället upp talet igen på ALLA våra kanaler.

Vi lystrar INTE till det politiska etablissemangets vilja. Vi är DIN röst för att dränera det politiska träsket med start i höst!"

Tydligt - kort - koncist
Propagandistiskt helrätt.
Citera
2018-06-28, 12:31
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
En riktigt kass gissning. Du tror alltså att det är nästan fyra gånger så många som gillar AfS på facebook än vad som kommer rösta på dem i valet? Och det är med mer än två månader kvar till valet.

"Nästan inga aktivititer" så torgmöten varje dag under almedalsveckan + podcast sändning varje dag duger inte för dig?
Podcast tror inte jag når så många. och möten under en vecka räcker ej. Visst är det en gissning. Men allt beror ju på hur de kommer att hanteras i media.

Hemsidan redovisar ju nästan inga aktiviteter!

Men det svårt att göra förutsägelser. Media ändrar spelreglerna. Bara efter "Durmaz-tweeten" borde de varit väck för gott men nu oroar sig Aftonbladet för att deras video blivit censurerad!! Kanske media ser en chans att utnyttja dem för "söndra och härska" gentemot SD?

Intressant att följa utvecklingen fram till valet blir det i vilket fall.
Senast redigerad av wwr 2018-06-28 kl. 12:33.
Citera
2018-06-28, 12:37
Medlem
Citat:
Podcast tror inte jag når så många. och möten under en vecka räcker ej. Visst är det en gissning. Men allt beror ju på hur de kommer att hanteras i media.

Men det svårt att göra förutsägelser. Media ändrar spelreglerna. Bara efter "Durmaz-tweeten" borde de varit väck för gott men nu oroar sig Aftonbladet för att deras video blivit censurerad!! Kanske media ser en chans att utnyttja dem för "söndra och härska" gentemot SD?

Nej men det är ju under Almedalsveckan. Sedan lär det hållas fler möten i olika städer. Jag tror knappast de kommer ligga på latsidan nu när det närmar sig slutspurten.

Deras Durmaz-tweets var inte korkade, snarare är det människorna som inte fattade poängen som är det.
Citera
2018-06-28, 12:49
Medlem
wwrs avatar
Idrott är väl en av de sektorer i samhället där man kan se en viss integrering. Idrottare accepteras efter sin skicklighet. Det finns inga krav på kvotering i lagen. (Utom någon enstaka idiotartikel.) Invandrare i svenska lag accepteras av publik och medspelare efter sitt beteende och spelskicklighet.

Inte direkt något lämpligt område att angripa.

Durmaz är väl dessutom född och skolad i Sverige, tror jag.

(Aregawi är väl dock ett eget kapitel )
Senast redigerad av wwr 2018-06-28 kl. 13:49.
Citera
2018-06-28, 12:56
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
https://www.facebook.com/altforsverige/

"Idag går Riksdagsförvaltningen ut i riksmedia och kräver att vi tar bort vårt tal till nationen.

Självklart kommer vi INTE att göra det utan kl. 12:30 lägger vi istället upp talet igen på ALLA våra kanaler.

Vi lystrar INTE till det politiska etablissemangets vilja. Vi är DIN röst för att dränera det politiska träsket med start i höst!"

Tydligt - kort - koncist
Propagandistiskt helrätt.

Bästa sättet att påvisa censuren är genom att reta upp de som sysslar med den.

https://www.youtube.com/watch?v=mXGQz8wcqNY
Citera
2018-06-28, 12:58
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Men bara för att då, kan vi jämföra med SD som har cirka 1,5 miljoner sympatisörer. Hur ser deras aktivitetskalender ut?
Citera
2018-06-28, 13:06
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
På Yougovs sajt kunde jag inte hitta undersökningen nu, men den förefaller ha beställts av Metro. (Det stod så i Googles sökresultat om Yougov.)
https://www.metro.se/artikel/yougov-alternativ-f%C3%B6r-sverige-b%C3%B6rjar-f%C3%A5-st%C3%B6d-i-opinionen

Metro är väl en globalistisk tidning, det är i alla fall mitt intryck. Varför skulle den beställa och publicera en undersökning som gör reklam för AfS?

Jag vet inte hur gott rykte Yougov har. Man kan visst anmäla sig själv och gå med i panelen för att tjäna pengar på att svara. Vad jag förstår speglar Yougov bara Internetanvändares åsikter.

Det är också intressant att Metro skriver att AfS har "nästan 2%", men anger inte det exakta värdet.

Metro köptes ju av Mats Qviberg och mitt intryck av honom är att han är väldigt frispråkig. Skulle inte alls bli förvånad om han är en sympatisör till AfS. Efter lite turbulens backade Qviberg från Metro som nu istället kontrolleras av hans radarpartner Christen Ager-Hanssen; en av Norges rikaste och förmodligen av samma skrot och korn som Qviberg.
Citera
2018-06-28, 13:06
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Men bara för att då, kan vi jämföra med SD som har cirka 1,5 miljoner sympatisörer. Hur ser deras aktivitetskalender ut?
Den här tråden verkar handla mycket om att skälla på SD. SD är ett etablerat parti, AfS är nytt. Jag tror inte jag går in på deras kalender.
Citera
2018-06-28, 13:13
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Metro köptes ju av Mats Qviberg och mitt intryck av honom är att han är väldigt frispråkig. Skulle inte alls bli förvånad om han är en sympatisör till AfS. Efter lite turbulens backade Qviberg från Metro som nu istället kontrolleras av hans radarpartner Christen Ager-Hanssen; en av Norges rikaste och förmodligen av samma skrot och korn som Qviberg.
Jag uppfattar Metro som ett mycket globalistiskt medium. Här är en bild jag inspirerades att ta på väg ur köpcentrat för ett litet tag sedan.
https://imgur.com/a/mGDmQ81

De är väl också finansmän. Hagströmer och Qviberg fonder?

Mycket misstänkta globalister. Ayn Rand är spiken i kistan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in