Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Något som ÄR intressant är att Wikileaks har sagt ett par gånger att Q är deep state.
Antingen är Q deep state eller så är Wikileaks det

Nej, jag tror inte några sådana säkra uttalanden har gjorts från Wikileaks. Den som vill hävda det får gärna peka på dem. Den första gången de nämnde Q vad jag vet var när de
retweetade Suzie Dawsons analys med kommentaren "This analysis, unfortunately, increasingly appears that it may be correct". Jag tyckte det var anmärkningsvärt att Wikileaks inte ansåg sig veta hur det låg till.
Nästa dag
skrev de utförligare om sina misstankar:
While we suspect that the "Qanon" phenomena is likely 4chan trolls engaging in a Live Action Role Play (LARP) version of the Delphic Oracle it is also clear that many are aware of its manipulative potential and will usurp it if they have not already.
Misstänksamheten har fortsatt:
25 juni: "Qanon" pushes for regime change in #Iran, mirroring long held CIA, Mossad and neocon goals.
26 juni: Why is "Qanon" leading anti-establishment Trump voters to embrace regime change and neo-conservatism?
Nog finns här en klar misstänksamhet, men inget tvärsäkert uttalande. (Lite lustigt att den sista tweeten jag citerar är Q-aktig genom att vara formulerad som en fråga.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Wikileaks har starka kopplingar till Ryssland så om Wikileaks är "deep state" så är även Ryssland det.
Nej, Wikileaks har inga kopplingar till Ryssland, även om det är en vanlig galen konspirationsteori.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Åter till frågan, Wikileaks och Trump och Ryssland var tajta innan valet och kort efter.
Wikileaks är INTE pro-trump idag
Wikileaks har aldrig varit pro-Trump. Det vet var och en som har följt Wikileaks direkt och inte via vad som påstås om dem från andra håll.