2018-06-27, 22:23
Medlem
Angående hur deepstate opererar och Q:s uppgift så förklarar den här videon som postades för 2-3 dagar sedan det rätt bra (om än lite ytligt): https://www.youtube.com/watch?v=6cYZ8dUgPuU&feature=player_embedded

När jag har tid ska jag skriva ett längre inlägg om vad Deepstate egentligen är, men tills dess så kan de som känner att de inte har full förståelse kolla på dokumentären "The Money Masters": https://www.youtube.com/watch?v=HBk5XV1ExoQ

Den ger en överblick över uppkomsten av dagens finansiella system och familjen Rothshilds roll. Detta är centralt att förstå för att förstå vad Deep-state/Kabalen/NWO är.
Citera
2018-06-27, 22:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem
Istället för att lägga fokus på vad "många" säger, så kan vi hålla oss till topic och fokusera på vad Q säger:

Alltså, deep-state kontrollerar numera Wikileaks sida men Q-team har kontrollen över källorna.

För den som vill spekulera så kan man gissa att deep-state la beslag på wikileaks sidor och twitter någon gång i slutet av valet eller efter valet 2016.
För oss som följde valet noga så minns vi hur tydligt det var hur wikileaks koordinerade sina släpp med, Podesta e-mails och allt vad det var, för att ge maximal positiv effekt för Trump.

Kommer du att ändra ton om det inte händer något nu i Juli månad?

För nu har Q lovat att sanningen ska komma fram i Juli, han har även lovat explosioner och terrorattentat tidigare även om inte i Juli utan i april och i Mars i år, terrorattentatet var med bil i London (vilket inte hände) och bomberna var i Sydkorea vilket inte heller hände...
Citera
2018-06-27, 22:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
När jag har tid ska jag skriva ett längre inlägg om vad Deepstate egentligen är,

Är du säker på att du vet exakt vad Deepstate är?

För ingen verkar kunna enas om vad det är, vissa säger FBI, vissa säger Israel, vissa säger företagare och vissa säger Obama, det finns otroligt många olika förklaringar men inget av det backas upp av vattentäta bevis.

Precis som påståendet om att wikileaks skulle ägas av deepstate, det är ett påstående utan backning.
Citera
2018-06-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Något som ÄR intressant är att Wikileaks har sagt ett par gånger att Q är deep state.

Antingen är Q deep state eller så är Wikileaks det

Nej, jag tror inte några sådana säkra uttalanden har gjorts från Wikileaks. Den som vill hävda det får gärna peka på dem. Den första gången de nämnde Q vad jag vet var när de retweetade Suzie Dawsons analys med kommentaren "This analysis, unfortunately, increasingly appears that it may be correct". Jag tyckte det var anmärkningsvärt att Wikileaks inte ansåg sig veta hur det låg till.

Nästa dag skrev de utförligare om sina misstankar:
While we suspect that the "Qanon" phenomena is likely 4chan trolls engaging in a Live Action Role Play (LARP) version of the Delphic Oracle it is also clear that many are aware of its manipulative potential and will usurp it if they have not already.
Misstänksamheten har fortsatt:
25 juni: "Qanon" pushes for regime change in #Iran, mirroring long held CIA, Mossad and neocon goals.
26 juni: Why is "Qanon" leading anti-establishment Trump voters to embrace regime change and neo-conservatism?

Nog finns här en klar misstänksamhet, men inget tvärsäkert uttalande. (Lite lustigt att den sista tweeten jag citerar är Q-aktig genom att vara formulerad som en fråga.)

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Wikileaks har starka kopplingar till Ryssland så om Wikileaks är "deep state" så är även Ryssland det.

Nej, Wikileaks har inga kopplingar till Ryssland, även om det är en vanlig galen konspirationsteori.

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Åter till frågan, Wikileaks och Trump och Ryssland var tajta innan valet och kort efter.

Wikileaks är INTE pro-trump idag

Wikileaks har aldrig varit pro-Trump. Det vet var och en som har följt Wikileaks direkt och inte via vad som påstås om dem från andra håll.
Citera
2018-06-27, 23:04
Medlem
GothamCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men vad fan du får väl läsa vad folk skriver - för mig handlar det främst om huruvida konspirationsteorin har någon substans - tyvärr tror jag det - men inte den substans som anhängarna hoppas ... Jag tror ni blir rövknullade av "främmande makt"..

Väckas från vad tilll vad?
Själv är jag inte det minsta övertygad om att Trump eller annan alt rightpolitik är"den rätta vägen". Även om jag är höger, även om jag hatar PK, så verkar Qs anhängare stå för fundamentalt andra åsikter än jag själv skulle kunna försvara med ens en tillstymmelse till samvete i behåll.. Men det här är ju inte rätt tråd att diskutera politik.

Det är jag knappast ensam om - det är klassisk desinformation. Frågan jag ställer är snarare - vilken konspiration?

Nu har du inte riktigt hängt med de senaste dagarna tror jag..

Vad fint - men jag tror ju inte på Illuminati, ödlemänniskor eller globala judiska NWO-konspiratoner heller.. Men varför tar du inte och lägger fram dina påstådda bevis för Illuminati (i rätt tråd dock) - vi är rätt många som har väntat rätt länge på sådana bevis..

Orkar inte besvara riktigt. Men drar några snabba:
-Konspirationen är Illuminati ja
-Du antyder att Ryssland skulle ligga bakom Q. Varför har då senaste Q-videon utmålat Ryssland som en lierad?
-Hela din konvergenta värld skulle falla om du visste sanningen. Jag vet sanningen.
Citera
2018-06-27, 23:20
Medlem
danjäls avatar
Citat:

När jag har tid ska jag skriva ett längre inlägg om vad Deepstate egentligen är, men tills dess så kan de som känner att de inte har full förståelse kolla på dokumentären "The Money Masters": https://www.youtube.com/watch?v=HBk5XV1ExoQ

Du har ingen aning om vad uttrycket "Deep state" är eller kommer ifrån. Du och de flesta här använder det fel om och om igen. Det är mer någon NWO-variant du svamlar om.

Deep state, som teori, syftar på statliga tjänstemän som, genom sin erfarenhet och expertis, behåller sin position vid regim-byte. Dessa behöver alltså inte vara lojala mot den nya regimen utan kan ha sin lojalitet någon annanstans och direkt/indirekt motverka den sittande regimen genom sina inflyteserika och viktiga positioner. Detta är en realitet i alla länder sedan nationalstatens och den statliga tjänstemannens födelse.

Dock för att "bli" Deep state så krävs att dessa tjänstemän organiserar sig och agerar mot ett gemensamt mål. Mig veterligen har detta endast skett i Turkiet, där Deep State tidigare var en bevisad realitet.
Citera
2018-06-27, 23:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Orkar inte besvara riktigt. Men drar några snabba:
-Konspirationen är Illuminati ja
-Du antyder att Ryssland skulle ligga bakom Q. Varför har då senaste Q-videon utmålat Ryssland som en lierad?
-Hela din konvergenta värld skulle falla om du visste sanningen. Jag vet sanningen.
Jag antyder inte att Ryssland ligger bakom, jag har dock tidigare framfört det som en av flera möjligheter - nu, sedan Iran-inlägget, verkar dessutom väldigt många hålla med mig om att att det är främmande makt (Israel) eller altright / neocons som ligger bakom Q..

https://www.mintpressnews.com/pro-trump-conspiracy-monger-qanon-calls-for-regime-change-in-iran/244686/
Citera
2018-06-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Deep state, som teori, syftar på statliga tjänstemän som, genom sin erfarenhet och expertis, behåller sin position vid regim-byte. Dessa behöver alltså inte vara lojala mot den nya regimen utan kan ha sin lojalitet någon annanstans och direkt/indirekt motverka den sittande regimen genom sina inflyteserika och viktiga positioner. Detta är en realitet i alla länder sedan nationalstatens och den statliga tjänstemannens födelse.

Dock för att "bli" Deep state så krävs att dessa tjänstemän organiserar sig och agerar mot ett gemensamt mål. Mig veterligen har detta endast skett i Turkiet, där Deep State tidigare var en bevisad realitet.

Aha, intressant. Jag skuggade igenom de senaste Q-publikationerna för att finna ordet Deep state men hittade det inte. Har Q nämnt deep state eller det är bara något som följarna börjat använda?
Citera
2018-06-27, 23:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Jaha vad var det som var obestridlig fakta?

Allt jag skrev:
Att jag har framfört möjligheten att Ryssland ligger bakom Q som en av flera möjligheter. Och att det sedan Qs Iran-inlägg är många som skriver att Q troligen är främmande makt (Israel) eller altright / neocons..

Har du så dåligt minne så du inte minns vad du just besvarade?
Citera
2018-06-28, 00:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är du säker på att du vet exakt vad Deepstate är?

För ingen verkar kunna enas om vad det är, vissa säger FBI, vissa säger Israel, vissa säger företagare och vissa säger Obama, det finns otroligt många olika förklaringar men inget av det backas upp av vattentäta bevis.

Precis som påståendet om att wikileaks skulle ägas av deepstate, det är ett påstående utan backning.

Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Du har ingen aning om vad uttrycket "Deep state" är eller kommer ifrån. Du och de flesta här använder det fel om och om igen. Det är mer någon NWO-variant du svamlar om.

Här är en fd CIA-agent som informerar om vad Shadow Government och Deep State består av. Faktiskt rätt intressant. Några menar att han inte tar upp hela biten, men det han nämner är väldigt omfattande.

Part 1: Kevin Shipp, CIA Officer Exposes the Shadow Government
https://www.youtube.com/watch?v=rQouKi7xDpM

Part 2: Kevin Shipp, CIA Officer, Exposes Shadow Government
https://www.youtube.com/watch?v=xO-mcduYCEA

part 3: CIA Officer and Whistleblower Kevin Shipp
https://www.youtube.com/watch?v=ZMtsbi2C77s
Citera
2018-06-28, 00:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Här är en fd CIA-agent som informerar om vad Shadow Government och Deep State består av. Faktiskt rätt intressant. Några menar att han inte tar upp hela biten, men det han nämner är väldigt omfattande.

Part 1: Kevin Shipp, CIA Officer Exposes the Shadow Government
https://www.youtube.com/watch?v=rQouKi7xDpM

Part 2: Kevin Shipp, CIA Officer, Exposes Shadow Government
https://www.youtube.com/watch?v=xO-mcduYCEA

part 3: CIA Officer and Whistleblower Kevin Shipp
https://www.youtube.com/watch?v=ZMtsbi2C77s

Inte underligt att det råder förvirring om vad ”deep state” är när det tydligen tar 5 timmar att förklara det..
finns föreläsningen som ”illustrerad klassiker” för oss som inte orkar lyssna på fem timmars babbel av en fullblods-konspirationsteoretiker?

Citerar ett tidigare inlägg jag skrivit om Shipp;
Citat:
Kevin Shipp inledde sin "konspirationskarriär" nån gång runt millennieskiftet med en rättstvist med CIA om att han och hans familj skulle ha blivit förgiftade i en bostad de fått tilldelad för hans tjänst (det var både tal om mögel i huset och nedgrävda kemiska vapen etc). Det eskalerade när CIA ville lägga munkavle på honom så att det inte skulle hamna i rättegång (han var ju säkerhetsklassad, hans tjänstebostad på hemlig ort osv. och de ville inte att detta skulle bli offentligt).
Det åkte ut och in ur rätten, hemligstämplades och överklagades osv - och under denna period förlorade han även sin familj genom skilsmässa och det slutade tydligen med att han skyllde allt på CIA och började skriva om saken.

So far so good skulle jag säga - tycker han hade en hel del poänger angående hur långt tystnadsplikt ska råda och att t.ex. CIA överträdde och överträder sina befogenheter i hans fall och säkert har en massa skit för sig som aldrig når allmänheten. Han skrev att CIA och andra myndigheter hade en form av shadow government där de betedde sig lite som de ville - inte så att de styrde landet, men de "skötte sig själva" utan hänsyn till sitt uppdrag och rådande lagstiftning. Hur mycket som är sant och hur mycket som är överdrift vet han väl bara själv..

Hursomhelst - sedan 2011 har han spårat ur en hel del och pladdrat om allt från chemtrails och vädermanipulation till politiska pedofilkulter och att CIA har brutit sig in hemma hos honom och förgiftat hans hund..

Sedan ett tag har han även en radioshow "The Intelligence Hour with Kevin Shipp", om någon är intresserad så kan man lyssna på avsnitten (det är oftast intervjuer om olika konspirationsteorier) här:
https://theintelligencehour.podbean.com
Citera
2018-06-28, 00:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inte underligt att det råder förvirring om vad ”deep state” är när det tydligen tar 5 timmar att förklara det..
finns föreläsningen som ”illustrerad klassiker” för oss som inte orkar lyssna på fem timmars babbel av en fullblods-konspirationsteoretiker?

Citerar ett tidigare inlägg jag skrivit om Shipp;

Jag vill minnas att det räcker gott att se första klippet. Jag tyckte själv att det blev lite mycket babbel emellanåt men det finns definitivt godbitar, för den som verkligen är intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in