2018-06-24, 11:57
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Ok. Vet du om de höll på med något byggnadsprojekt vid sommarstugan vid tiden för Helenas försvinnande? Något som innefattade cement eller betong. Har för mig att kunde handla om någon slags bro men är inte helt säker. Minns inte riktigt.
Tänk så enkelt det är att söka på "garage" och "vägbygge".
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Citera
2018-06-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Ok. Vet du om de höll på med något byggnadsprojekt vid sommarstugan vid tiden för Helenas försvinnande? Något som innefattade cement eller betong. Har för mig att kunde handla om någon slags bro men är inte helt säker. Minns inte riktigt.

Den uppgiften har jag inget svar på.
Jag är inte 100 på om föräldrarna hade stuga där eller det var en flickväns till honom.
Har för mig att stugan var en av dom som låg närmare sjön.
Citera
2018-06-24, 18:37
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Dessa polacker kollades aldrig upp av polisen alltså?
Citera
2018-06-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Xeitum fantaserar!
Citera
2018-06-26, 02:24
Medlem
Hej! Jag förmodar att Car*-Ander* Lorentzo* är helt avskriven som MGM? Ursäkta frågan, men kan inte söka på detta forum. / Kapten
Citera
2018-06-26, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kan du hinta om vem den "kusliga liknelsen avser"?
Var det intensiteten i hur han öppet anklagade en person för att senare ändra sej och bli sluten och hävda att han visste vad som egentligen skett som väckte en tanke hos dej?
Kort kille Mellanblont lite längre hår Jeanskille Vän till Helena Drogproblematik....
Citera
2018-06-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja KB sitter inne med en hel del information angående KM och även HA då de ändock var vänner.

Själva anledningen till att Pilotmannen äntligen uppdagades tror jag ligger i att vittnesuppgifterna från vittnet som sett HA tillsammans med Pilotmannen promenerandes på bron hittades och framförallt att polisen lyckats med identifieringen av Pilotmannen som i förhör uppgivit olika uppgifter. Polisen vet vem som är Pilotman och de tror även på att han är mördaren.

Nu gäller det bara att hitta bevisning som styrker GM och HA kvarlevor för familjens skull.

Vi kan nog utesluta att hitta HA kvarlevor utan direktiv, de ligger på ett "säkert" ställe och kommer antagligen inte att springas på av en händelse i någon skog e.d.

Jag har flera gånger i tråden föreslagit den bisarra idén om; att utifall KM ÄR Pilotmannen samt GM, att; det under tiden vid HA försvinnande även pågick någon form av byggnationer på hans tomt; att GM gömt HA kvarlevor på sin tomt i och med tillfället för byggnation.

Detta är inte en helt ovanlig lösning som mördare ibland tagit till i brist på annat. Det finns även andra orsaker som när min teori att det kan förefalla på detta sätt. Nämligen det att KM har bott i samma jävla hus sedan 1991 och bor kvar än. Naturligtvis bör de ha förekommit byggnationer under den förflutna tiden, men byggdes det 1992?

Vad får dig att bo kvar i samma hus som du köpte som en 25-26 åring? Ett lik? Du fullkomligen älskar ditt hus och kommer att dö där? Annat?

Min önskan är; att om pilotmannen är KM och han någon gång inom en snar framtid kan häktas för detta brott; att polisen noga söker igenom fastigheten.

Jag vet, det är bara en teori som inte bara är irriterande - utan bisarr

Hela denna idé med KM eller pilotglasögon är befängd. KM var med i taxin. KM var med på festen. KM var högst intresserad av Helena på hotellet. När polisen utreder hennes försvinnande förhörs alla som var på hotellet och festen och ingen misstanke väcks ?
Observationen på bron borde vara en del av det som väcker misstanke mot KM.
Nä jag tror inte på detta senaste heta spår.
Citera
2018-06-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Kort kille Mellanblont lite längre hår Jeanskille Vän till Helena Drogproblematik....

Nej...stämmer inte på den killen...

Signalement:
Meddellängd, upplevdes inte som kort. Smal kroppsbyggnad dock ej mager.
Brunt hår, kort klippt, inte snaggat. Längre lugg som slängdes åt sidan.
Blåaktiga ögon.
Tunna läppar.
Verbal, pratar snabbt.
Trevligt argumenterande samtal.
Snabbt skiftande humör.
Rastlöst kroppsspråk.
Bar jeans och mörkblå kort jacka vid tillfället.

Påstod ha varit bekant med UAs dåtida ex eller om han själv var ett dåtida ex....?
Här minns jag att jag missförstod och trodde han menade att han varit tillsammans med Helena. Då sade han nej, nej och började förklara mer ingående varför han var insatt ang Helena.
Han talade fort och jag hade svårt att hänga med i förklaringen...

Men hur som helst så är det någon dåtida bekant till UA eller kretsen som påstod sej veta vad som hänt. Det får mej att tro att de finns fler. Konstigt är att det inte har nått UA...och hur de klarar av att hålla tyst...
Citera
2018-06-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Hej! Jag förmodar att Car*-Ander* Lorentzo* är helt avskriven som MGM? Ursäkta frågan, men kan inte söka på detta forum. / Kapten

Vem är det och när var han aktuell menar du? Ge lite bakgrund.
Citera
2018-06-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vem är det och när var han aktuell menar du? Ge lite bakgrund.

finns det en koppling till Arne Lorentzon och lorentzon styr i Skövde så finns det även kopping till KM då. Som sagt, ge gärna lite mer info.
Citera
2018-06-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grymer
Det vet i tusan om jag tycker att GM agerat speciellt kyligt och beräknande. Varför var man inte mer noggrann med vad man lämnade efter sig ... det verkar inte direkt genomtänkt att bara kasta iväg skorna ut i terrängen, likväl som man missade de andra föremålen som fanns kvar på platsen. Det hade väl inte varit stort besvär att få med sig skorna ändå . Att den eller dom som är skyldiga fortfarande går fria beror nog på ren och skär tur, orsakad av polisens bristande förmåga, speciellt i inledningsskedet där allvarliga misstag begicks ... hemskt!

Det övriga håller jag med dig om. För de allra flesta normala människor skulle hjärnan till slut falla sönder av ett ständigt plågat samvete.

Tror nog inte att jag vill kalla det ” tur att de/ den går fria. Personen el personerna som gjort detta , har lyckats under en ljus sommarkväll , massor av folk i omlopp . Lyckats mörda och få en person att försvinna och inte lyckats bli hittad på över 25 år ! Då har man nog lite mer nerver av stål än bara tur😕 Men denne person ska nog börja svettas lite , såg i tidningen om ett 34 årigt mord klarats upp , och även ett mord i Sverige som är över 25 år på väg att klaras upp . Personen borde vrida sig i sängen på nätterna . Tror detta kommer att klaras upp , mordet är preskriberat men tror någon som ” vet börjar känna att det är dags att tala. Hoppas det iallafall så familjen får lägga den sista stenen och få ett slut på så många år mellan hopp och förtvivlan .
Citera
2018-06-26, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
finns det en koppling till Arne Lorentzon och lorentzon styr i Skövde så finns det även kopping till KM då. Som sagt, ge gärna lite mer info.

Fan också.
Lova ju att inte ge mig in här igen. Men när en del är riktigt kokta i skit och har börjat semesterröka sina svampar.

Styrföretaget startade 1998 och KM började 2006 vilken djävla koppling. Tomtar på loftet. Ettor och nollor.

Tänk efter Lubbe innan du häver ur dig nått igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in