2018-06-27, 19:28
Medlem
Darth-Stefans avatar
#11 Glömde nämna: HA har en deal med Belgrad som Möller och Sevo lade fast, och den håller än. Det är delvis därför ingen av dessa förortsblattar fuckar med HA. För det första har de inte musklerna och för det andra har deras egna bossar (som de inte känner vid namn) en deal med HA som gäller än.

Plus, ingen kriminell i Sverige vill riskera att åka in på kåken med en anti-HA stämpel på sig. Det vore seriösa problem i det läget, oavsett anstalt.
Citera
2018-06-27, 19:41
Medlem
74TOZI74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Om vi koncentrerar oss på den här Mekky och hans häktning så för att få ut 500,000 :- bör han ha suttit häktad i lika många dagar som summan dvs 1000 :- dygnet om det sedan är en sammanhängande häktning eller flera mindre vet vi ju inte.
Den frågan får gärna någon mera insatt malmöit svara på.

Förutom förlorad inkomst, gäller allt från socbidrag, studiestöd, a-kassa, etc, etc till arbetsinkomst, så får man för lidande enligt en trappa Justitiekanslern tagit fram.
Månad. Ersättning:
1. 30 000 kr
2. 20 000 kr
3. 20 000 kr
4. 20 000 kr
5. 20 000 kr
6. 20 000 kr
7. 15 000 kr
8. 15 000 kr
9. 15 000 kr
10. 15 000 kr

Vissa omständigheter kan medföra en förhöjd ersättning. Det gäller främst om misstankarna har avsett ett särskilt allvarligt brott. Förhöjd ersättning utgår också till ungdomar i åldern 15 – 18 år. Sådana omständigheter tar Justitiekanslern hänsyn till självmant.

Det finns fler ersättningar man kan söka av olika anledningar.
Finns att läsa på Justitiekanslerns webbsida.
Citera
2018-06-27, 19:57
Medlem
För mig som är helt oinsatt skulle det vara intressant att veta vilka som verkligen styr i Sthlm och Malmö. Jag har svårt att tro att det är några snoriga 20-åringar som har kontakterna som krävs för att plocka in vapen och droger från Europa.
Citera
2018-06-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Stefan
#11 Glömde nämna: HA har en deal med Belgrad som Möller och Sevo lade fast, och den håller än. Det är delvis därför ingen av dessa förortsblattar fuckar med HA. För det första har de inte musklerna och för det andra har deras egna bossar (som de inte känner vid namn) en deal med HA som gäller än.

Plus, ingen kriminell i Sverige vill riskera att åka in på kåken med en anti-HA stämpel på sig. Det vore seriösa problem i det läget, oavsett anstalt.

Hoppas du skämta ?HA kan aldrig jämföra sig med förortsblattar när det kommer till våld .
Möller bra kille men ute ur leken sen länge
Citera
2018-06-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UglySeabear
För mig som är helt oinsatt skulle det vara intressant att veta vilka som verkligen styr i Sthlm och Malmö. Jag har svårt att tro att det är några snoriga 20-åringar som har kontakterna som krävs för att plocka in vapen och droger från Europa.

Finns ingen som styr .
Citera
2018-06-27, 20:39
Medlem
Darth-Stefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00-00
Hoppas du skämta ?HA kan aldrig jämföra sig med förortsblattar när det kommer till våld .
Möller bra kille men ute ur leken sen länge

Ärligt? Du vet fuck-all.

Visst är Möller själv ute ur leken numera, han har sagt det själv : "jag har löst ut min pensionsförsäkring". Han har sina 100 mille som Torgny hjälpte honom att tvätta och bor komfortabelt i Sydafrika numera. De trodde jag alla visste. Han är samtidigt en "honorary member" till HA. Han quittade inte i Bad Standing, han gick i pension helt enkelt.

Men tror du på fullt allvar att nån förortsbabbe skulle våga eller vilja gå i krig mot HA?

För det första konkurrerar de inte ens om samma marknad. Blattarna i orten får in några kilon som de sen bankar och säljer vidare.. De skjuter vilt mot liknande babbegagsters.

HA är inte överhuvudtaget inblandade i den leken. Möjligen genom att vara förmedlare av diverse grejer till babbarna på gatan. På sin höjd. Det är olika ligor.
Citera
2018-06-27, 21:15
Medlem
Younas pappa är arab hans mamma är svensk han har 2 systrar 1 bror som bor i Norge han har alltid hittat på skit med dom andra afghanerna i Oxie om ni bara visste vem han umgås med en av malmös värsta som aldrig nämns och han heter did_ dia- younas fick modell jobbet men har aldrig slutat hänga med fel folk
Citera
2018-06-27, 21:16
Medlem
Jacobssteges avatar
Citat:
Ärligt? Du vet fuck-all.

Visst är Möller själv ute ur leken numera, han har sagt det själv : "jag har löst ut min pensionsförsäkring". Han har sina 100 mille som Torgny hjälpte honom att tvätta och bor komfortabelt i Sydafrika numera. De trodde jag alla visste. Han är samtidigt en "honorary member" till HA. Han quittade inte i Bad Standing, han gick i pension helt enkelt.

Men tror du på fullt allvar att nån förortsbabbe skulle våga eller vilja gå i krig mot HA?

För det första konkurrerar de inte ens om samma marknad. Blattarna i orten får in några kilon som de sen bankar och säljer vidare.. De skjuter vilt mot liknande babbegagsters.

HA är inte överhuvudtaget inblandade i den leken. Möjligen genom att vara förmedlare av diverse grejer till babbarna på gatan. På sin höjd. Det är olika ligor.
Möller tog strid med FK om sin sjukpension, vilket han förlorade. Sitter man på 100 mille, så tjafsar man inte med myndigheterna om kaffe pengar.....Märkligt Möllers strid för simpel sjukpension.
Citera
2018-06-27, 21:43
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ärligt? Du vet fuck-all.

Nej, det där låter bra men stämmer inte alls.

För det första allierade Möller sig med vissa tyngre blattar i Malmö för att ha mer muskler när han fortfarande var aktiv. Säger inga namn men det borde ni känna till.

För det andra så har vissa "förortsblattar" större organisationer bakom sig. Som jag sa innan. Dra inte alla över en kam. Du kan vara en tönt på gatan men har du en stor familj bakom dig så är det dumt för andra att röra dig.

För det tredje så måste en organisation ha ungt blod för att växa vidare. Ungdomar vill inte gå med i HA längre på samma sätt som förut. Dom är extremt försvagade vilket faktiskt kan vara till deras fördel. Dom sköter hellre sitt.

Du kan bara se hur det har gått för HA i Danmark som skulle vara aningen tuffare än den svenska sidan. Dom hade ingen chans i kriget med Blågårds pladsen. Dom var för få i antal och blattarna var mycket våldsammare. Även där började dom mingla med blattarna.

Kom igen nu. Även polisen har många gånger sagt att MC gängen är ute ur leken och skulle bli överkörda i ett riktigt krig med blattarna. Dom har inte samma våldskapital. Ni glömmer helt att medlemmarna i HA inte är ex militärer eller något liknande. Dom är också mänskliga och viker sig när det väl gäller.

Krigen i GBG visar exakt hur det ser ut i verkligheten. Bandidos och HA hade krig väldigt länge men när Bandidos började värva unga blattar så blev dom super starka. När dessa individer sedan åkte in så blev Bandidos försvagat och förortsgängen blev starkare än nånsin. Mc gäng är som italienska maffian i USA. Deras storhetstid är över.

Känner inte till Mekky så bra eftersom att han är ung och jag faktiskt inte bryr mig alls om honom men han representerar den nya generationen. Tider förändras. Folk kan inte behålla makten för evigt.

En annan detalj som lär svida för er som hatar blattar är att HA i Danmark gick ut och försvarade flyktingar när danska folket ville skylle den negativa utvecklingen på dom. Dom sa att det är inte invandrarnas fel utan staten som sätter människor i svåra positioner. Låt det sjunka in..
Senast redigerad av GiDDi 2018-06-27 kl. 22:35.
Citera
2018-06-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoneyBadger.
Vissa vill påstå att Gh4ra inte har nått med saken o göra då finns det bara 2 anledningar till att han sköts.

1. Den som ville åt honom passade på nu när kaoset rådde.

2. Det var en "snabb hämnd" mot första bästa misstänkta /(hatade) för att visa tänderna åt den riktiga fienden.

Ja sånna saker händer.
Om Gh4ra eller Al3x har med saken o göra, Vad i helvette gjorde Gh4ra i Lindängen? Skjuta folk från Lindägen och sen vistas där?

Den som gjorde det iaf lämnade en moped med 50k fingeravtryck..
Precis min tanke. Vad fan gjorde Hootan där om han och Alex va skyldiga till detta? Dessutom sägs det att Hootan inte ens hade skyddsväst vilket han alltid hade annars. Jag tror någon annan blåser Mekky.
Citera
2018-06-27, 22:15
Medlem
skazzis avatar
Citat:
Shit vad mycket spekulationer här. De flesta har fel. De flesta agiterar som om de vore politiker: Mekky är antingen en urfattig pissluffare eller är han Don Corleone med tiotals miljoner på banken. Antingen kan man inte tvätta svarta pengar alls längre eller kan man tvätta mångmiljonbelopp via en fucking skomakare. Det är som två läger som överdriver sin egen tes, precis som jävla politiker gör.

Fakta:

#9 Skjutningen utanför Galaxy kan jag inte säga något om, det spekuleras lika vilt i de kriminella kretsarna som här på Flashback om vad fan syftet bakom det kan ha varit.
#10 MEN skjutningen har tecken av att vara en professionell hit och som sådan är den sannolikt sanktionerad eller beställd från Belgrad.

jag ska erkänna, hur de olika grupperingarna i malmö ser ur har jag inte koll på alls, men jag förutsätter att de inblandade har. Så när du säger att det råder förvirring kring syftet menar du då enbart anledning (vilket i sig är illa nog i en så pass "liten" krets individer)eller menar du att det är helt okända förövare med.

Om det skulle som du säger vara sanktionerat från Belgrad. Är då din uppfattning att de skulle varit torpeder utifrån som genomfört detta. Om svaret är ja blir följdfrågan om det var mekky som var målet i så fall med tanke på att han inte spenderade många timmar på sjukhuset.
Citera
2018-06-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amky
Younas pappa är arab hans mamma är svensk han har 2 systrar 1 bror som bor i Norge han har alltid hittat på skit med dom andra afghanerna i Oxie om ni bara visste vem han umgås med en av malmös värsta som aldrig nämns och han heter did_ dia- younas fick modell jobbet men har aldrig slutat hänga med fel folk

Dido Diaz?
Senast redigerad av arcenciels 2018-06-27 kl. 22:45. Anledning: Felskrivet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in