2018-06-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Nej, hon knöt upp och förberedde snaran i trappan till Oskar innan hon avslutade sitt eget och sina barns liv.
Hemskt. Vilken tur att det bara är dina spekulationer😁
Citera
2018-06-27, 20:11
Bannlyst
Vad hade egentligen Hanna varit med om som gjorde henne till mördare? Kan hon haft en allvarlig hjärnskada? Var hon född med ondska? Var hon sadist eller psykopat? Vad är det som gör att en kvinna inte bara stänger av sina modersinstinkter, utan vänder dem till det motsatta och förgiftar för att sen döda sina barn. Att Oskar följde med döttrarna in i döden när han kom hem inför fullbordat faktum ska inte ligga honom i fatet. Det är närmare att betrakta som en sista heroisk handling. Eller kan det trots allt vara så att Hanna inte bara är barnamördare utan även familjemördare. Statistiken talar lika mycket emot henne (1/20) på detta område som att MbP talar för henne (20/1). Men ibland spelar sannolikheten oss ett spratt. Ibland går även höga odds in. Titta bara på Sveriges gruppspel. Vem hade trott att vi skulle vinna med 3-0 mot Mexiko, komma först i gruppen och Tyskland bli utslaget. Sannolikheten för det måste varit långt mer än 1/20. Ändå hände det. Det här med sannolikhetsberäkningar är tricky, eller hur Glittret?
Citera
2018-06-27, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
? Vad fick du det ifrån???

Vanlig slutledning utifrån de direkta och indirekta fakta som finns. Men jag har inte låst mig och är öppen för alternativ. Hon kan tex istället ha giftmördat Oskar. Hon hade kanske blivit flink på kemin när hon tränade på flickorna under MbP:n. Borde ju bara varit att multiplicera flickornas dödliga dos till Oskars vikt. Eller räcker det. Finns det flera faktorer än vikt att ta hänsyn till? Har vi nån läkare i tråden som kan reda ut begreppen? Gärna någon som är bra på matematik.
Citera
2018-06-27, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det tror inte jag heller, men detta till trots skrevs ett testamente som gynnade ena parten. - Att ändra ett förmånstagarförordnande torde ta en bråkdel av den tid det tar att formulera, printa ut och få bevittnat ett testamente. - Varför skulle de låta stora summor frysa inne, när det varit så lätt att i stället låta arvingarna komma i åtnjutande av pengarna?
Hanna var smart och tänkte på sitt eftermäle. Det fick kosta några färre kronor till brorsan eftersom hon visste att misstankarna då skulle riktas till Oskar. Det förstod också Oskar när han kom hem och såg testamentet och insåg att han var lurad. Måste inte ha varit så men helt klart en möjlighet. En sannolik sådan.
Citera
2018-06-27, 21:10
Medlem
Ett sista inlägg - den föresatsen har jag haft förr, och hållit dåligt.
Men det som bekymrar mig är min egen morbida fascination för ett krackelerande psyke, känner man så bör man strama upp sig.
Rockkungen och hans kamp för sina små släktingar har varit en av de faktorer som gjort mest intryck på mig.
All, rent ut sagt skit, han har tagit och kämpat på med sin dyslexi i dialog med trådens språkekvibrilister, tror jag inte många skulle ha klarat av. Ibland har han fått hjälp vid tangentbordet, oftast inte. Symboler är lättare att använda men döljer likväl lika komplexa känslor som hos de som skriver långt och artikulerat.
Det var alltså inte RKs psyke jag avsåg.
Citera
2018-06-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Vad hade egentligen Hanna varit med om som gjorde henne till mördare? Kan hon haft en allvarlig hjärnskada? Var hon född med ondska? Var hon sadist eller psykopat? Vad är det som gör att en kvinna inte bara stänger av sina modersinstinkter, utan vänder dem till det motsatta och förgiftar för att sen döda sina barn. Att Oskar följde med döttrarna in i döden när han kom hem inför fullbordat faktum ska inte ligga honom i fatet. Det är närmare att betrakta som en sista heroisk handling. Eller kan det trots allt vara så att Hanna inte bara är barnamördare utan även familjemördare. Statistiken talar lika mycket emot henne (1/20) på detta område som att MbP talar för henne (20/1). Men ibland spelar sannolikheten oss ett spratt. Ibland går även höga odds in. Titta bara på Sveriges gruppspel. Vem hade trott att vi skulle vinna med 3-0 mot Mexiko, komma först i gruppen och Tyskland bli utslaget. Sannolikheten för det måste varit långt mer än 1/20. Ändå hände det. Det här med sannolikhetsberäkningar är tricky, eller hur Glittret?

Jag tror att det har något att göra med hennes relation till sin släkt. Det har hänt något i livet som orsakat att relationen bröts. Det är för att ytterligare understryka detta som hennes konton på sociala medier raderades. Hon hade inte O;s lösenord så hans minne kunde hon inte radera. Sitt liv och döttrarnas raderade hon både irl och AFK. Det handlar om hämnd och hat mot dom anhöriga, dom som inte ville veta av henne i livet, hon ville minsann visa dom hur det skulle kännas när hon och hennes familj försvann - som om dom aldrig funnits.

O orkade inte leva vidare utan sin fru, i nöd och i lust, eller sina barn. Ett sista avskedsbrev där han tog på sig sin del av skulden och sedan döden. Hon hade ju pratat om detta en tid, det där obehagliga testamentet också! Han trodde att han lyckats övertala henne att vänta, och förhoppningsvis ändra sig. Men han lyckades inte, det var lika mycket hans fel. Han borde ha gett henne livsviljan tillbaka och försöka orka leva vidare trots hatet mot föräldrarna och flickornas sjukdom. Hans kärlek lyckades inte besegra hennes vanmakt, hur skulle han orka leva ensam kvar och med det misslyckandet? Vad skulle det bli för livskvalitet och framtid - ingen.
Citera
2018-06-27, 21:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Ett sista inlägg - den föresatsen har jag haft förr, och hållit dåligt.
Men det som bekymrar mig är min egen morbida fascination för ett krackelerande psyke, känner man så bör man strama upp sig.
Rockkungen och hans kamp för sina små släktingar har varit en av de faktorer som gjort mest intryck på mig.
All, rent ut sagt skit, han har tagit och kämpat på med sin dyslexi i dialog med trådens språkekvibrilister, tror jag inte många skulle ha klarat av. Ibland har han fått hjälp vid tangentbordet, oftast inte. Symboler är lättare att använda men döljer likväl lika komplexa känslor som hos de som skriver långt och artikulerat.
Det var alltså inte RKs psyke jag avsåg.

Man får inte glömma att Rockkungen står på Hs sida vilket är förståeligt men då måste man ha i tanken att bilden blir vinklad till hennes fördel. Det skulle vara intressant att höra en version från någon nära anhörig till O.
Citera
2018-06-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur dessa båda ankor har ordnat med sina resp. förmånstagarförordnanden vad avser deras försäkringar, kan säga dels något om hur lång planeringstid det kan vara fråga om, och dels ev. urskilja vem av ankorna som har gynnat sina egna släktingar. - Är det fråga om en likadelning mellan föräldrar/syskon (och har bägge ändrat sina förordnanden där detta låtit sig göras), kompletterar vars och ens aktiviteter härvidlag deras testamente; troliggör att båda deltagit i alla faser; från planering till genomförande.

Det faktum att testamentet är daterat 3 jan tyder iofs på en kortare planeringstid, och har inga ändringar gjorts (men skulle ha kunnat göras), stärker detta en sen planering; dock inte fullt ut eftersom den ena ankan kan ha varit förslagen nog att inte ensidigt gynna sin släkt (mer än vad testamentet de facto utvisar).
Hittar inte testamentet. Hur var det nu vilka var förmånstagare till vad och hur var de knutna till varandra?
Citera
2018-06-27, 22:42
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Har det ännu inte dykt upp några ledtrådar om vad som skedde tredje advent? Vilket besked de fick?
Citera
2018-06-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man får inte glömma att Rockkungen står på Hs sida vilket är förståeligt men då måste man ha i tanken att bilden blir vinklad till hennes fördel. Det skulle vara intressant att höra en version från någon nära anhörig till O.
En kund till mig känner en som var kollega med Hanna (ev en över Hanna). Det enda hon visste var att H hade stark integritet och var svår att komma nära. Jag hade gärna luskat mer där men jag klarar inte sånt, tyvärr.
H jobbade med stora fall inom Eko brottslighet så inga småsummor.
Detta blev ju inget svar på ditt inlägg precis. Sorry.
Citera
2018-06-27, 22:56
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Jag kan undra om de verkligen älskade varann i den där familjen och släkten. Ingen säger ju nåt. Har de alla något att dölja kanske? Undra om de kollas för fler mord. De kan ju t om varit massmördare. Är det det släkten vill dölja? Skamligt om nåt.
Citera
2018-06-27, 23:03
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att det har något att göra med hennes relation till sin släkt. Det har hänt något i livet som orsakat att relationen bröts. Det är för att ytterligare understryka detta som hennes konton på sociala medier raderades. Hon hade inte O;s lösenord så hans minne kunde hon inte radera. Sitt liv och döttrarnas raderade hon både irl och AFK. Det handlar om hämnd och hat mot dom anhöriga, dom som inte ville veta av henne i livet, hon ville minsann visa dom hur det skulle kännas när hon och hennes familj försvann - som om dom aldrig funnits.

O orkade inte leva vidare utan sin fru, i nöd och i lust, eller sina barn. Ett sista avskedsbrev där han tog på sig sin del av skulden och sedan döden. Hon hade ju pratat om detta en tid, det där obehagliga testamentet också! Han trodde att han lyckats övertala henne att vänta, och förhoppningsvis ändra sig. Men han lyckades inte, det var lika mycket hans fel. Han borde ha gett henne livsviljan tillbaka och försöka orka leva vidare trots hatet mot föräldrarna och flickornas sjukdom. Hans kärlek lyckades inte besegra hennes vanmakt, hur skulle han orka leva ensam kvar och med det misslyckandet? Vad skulle det bli för livskvalitet och framtid - ingen.

Hade verkligen H en, i ditt tycke tvivelaktig relation till sin släkt ? Hon är död - har du en förklaring ?

Du påstår, lite med påklistrad emfas, tycker jag; att OH skulle ha skrivet ett sista avskedsbrev. Skrev han flera ?

Stackars barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in