Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Man hade en övning på platsen där scenariot var en terrorattack på Åhlens. Även polis var med vid denna attack och efteråt var man väldigt nöjd med hur de hade hanterat eventet mycket pga. av att man hade tränat.
Det finns absolut inte ens en tillstymmelse till bevis för att någon hade en övning i närheten av Drottninggatan..
Den enda övning vi känner till som hade anknytning till Åhléns var en kurs för en grupp krisstödjare. Läkare, psykologer, kuratorer, diakoner, präster och sjuksköterskor som ska stötta och svara på frågor vid en stor olycka, naturkatastrof eller en attack som drabbar medborgarna.
Inga poliser alls med andra ord.
Och ingen på Drottningatan heller - utan endast lite folk som pratade i telefon, främst rörande ett fiktivt bombdåd i Skärholmen....
Citat:
Ok, ja de tror jag också (jag tror att detta var deras roll) men du kan knappast missa poliserna?
Hon måste vara delaktig i denna operationen givetvis.
Bilderna/filmen är ju från attacken - inte från någon övning och inte från dagarna innan...
Citat:
Ja, man dunkade sig själva på bröstet efteråt och de hanterades så bra mkt pga av övningen. Men det är något väldigt basalt att inte bära iväg på en kvinna som har varit inblandad i en sådan händelse, de räcker att ha gått en HLR utbildning för att veta det.
Källa på att de hade övat?
Källa på att de dunkade sig för bröstet?
Källa på att de hade gått HLR-kurs? (Vad nu det har med benbrott att göra)..
Citat:
Så hon bad polis och civila kvinnor att bära henne utmed Klara Norra? Niggah please!
Även utifrån ett säkerhetssyn tänk och OM det vore en annan form av olycka så är det inte rimligt att bära iväg henne hela vägen som de gör. Kollar du dessutom hur de såg ut på platsen, (länk i inlägget innan detta) hur andra räddningsarbetare säger osv
"Utrymma platsen" på det sättet är mer extremism än nån radikal kokainmissbrukande terrorist isf.
Om det vore en annan form av olycka så skulle det rimligen inte funnits en hotbild - polisen brukar t.ex. inte stänga av stadsdelar om någon halkat på en isfläck eller trillat på cykeln..
Det är fullständigt obegripligt att du inte förstår detta?
FÖRST sätter man sig i säkerhet - SEN tar man hand om eventuella skador..
Till och med när man flyger står det på den där lappen att man ska ta på sig själv syrgasmasken FÖRST och SEN hjälpa barn och eventuella skadade..
Att folk söker sig BORT från ett terrordåd är så självklart så jag börjar tro att du bara trollar..
Citat:
Nej, jag har förklarat detta många gånger, på flera olika språk och för personer med olika former av insikt och är van vid så kallade "dumma frågor" och har ingenting i mot dem, men slutsatsen att inte vara nöjd med "Internationell Media" för att de inte bevakar TERROR ÖVNINGEN (wtf?!) är helt enkelt stört
Visa gärna någon som helst koppling mellan dessa konfererande journalister i Gondolen och endera av övningarna så ska jag gärna omvärdera saken - hittills finns det absolut inget som helst jävkla samband.. De var till och med på väg hem när Akilov slog till - hade det inte ur journalistisk synpunkt varit lämpigt att stanna kvar och bevaka själva terrordådet om de nu hade åkt hit för att göra just det?
Citat:
😂
Du frågade efter internationell media, som hade en konferens i STHLM under temat Terrorism, och när jag visar dig så är du missnöjd för att de inte var temat "Polisens terror övning" omg det var roligt måste jag säga.
Jag bad att du skulle visa att journalisterna hade något med någon av terrorövningarna att göra - det har du ju fundamentalt misslyckats med..
Du skrev såhär:
Kom ihåg att det var en terrorövning vid platsen av Säkerhetspolis (SÄPO), Polis, sjukvård (och internationell media i Gondolen) - vad de gör är helt enkelt att hävda att de som de övat på har hänt på riktigt
Tror fan att man blir besviken när du
A) Inte kan visa att att det skett någon terrorövning på plats.
B) Har blandat ihop två helt skilda övningar (Landstigets - sjukvårdarnas - telefonövning respektive sambandsövningen som hölls av SÄPO/polisen/militären)..
C) Inte kan visa att journalisterna hade ett jota med endera av övningarna att göra..
Citat:
Värt att komma ihåg att du är en Joker med allt vad de innebär, du är inte intresserad vad som hände under de här dagarna.
lol nä, och en konferens på temat Terrorism är inte samma lika som temat Polisens terrorövning 🙄
Nej, att några journalister satt och pratade i Gondolen hade uppenbarligen ingenting alls med polisens/militärens/SÄPOs terrorövning att göra..
Citat:
Att passera 2h senare ger dig absolut 0 info om vad som hände i en sådan här händelse, det är i klass med Linda Flood, journalist (som de så ofta är när de "vittnen" till sådana här event) som var snäppet närmare än vad du var, och ger ett IQ Fiskmås vittnesmål:
https://www.bitchute.com/video/SmSh1nONZlrY och inte mycket bättre än om man fått sin info helt från Ljugmedia som berättar för folk vad de ska tänka o uppleva.
ok