2018-06-25, 15:23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är även basic 1a att avlägsna folk från en plats som uppfattas som potentiellt farlig.
Nej det är det basic på något vis, att de skulle släpat henne hela den vägen är helt uteslutet, verkligheten ser inte så. Notera att detta är tiden då Akilov mystiskt försvann och Sthlm sattes i lockdown och det finns ingen egentlig poäng ens ut säkerhetssynpunkt att släpa en kvinna som skadats av en lastbil utmed Klara Norra.
Men Basic 1A är att inte släpa iväg på en kvinna som blivit påkörd av en lastbil.

Shit, folk har verkligen tappat greppet om verkligheten totalt

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och vi väntar fortfarande på minsta tillstymmelse till bevis på detta påstående (likheter, internationell media etc).
Internationell media i Gondolen (Av en slump..) Översatt från holländska: http://imgur.com/a/PAWLL
Har du ägnat någon som helst uppmärksamhet på de så kallade terrordåd som skett efter 9/11? Så gott som alla har skett med en liknande övning väldigt nära eller i direkt anslutning till då man påstår att övningen helt plötsligt skett på riktigt.

"Polismyndigheten, Försvarsmakten och Säk övade" http://archive.is/2OdCd
Expressen artikeln (igen) med förvånad krisstödjare när de som har de övat på händer i verkligheten: http://archive.is/MPuos
Citera
2018-06-25, 15:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nej det är det basic på något vis, att de skulle släpat henne hela den vägen är helt uteslutet, verkligheten ser inte så. Notera att detta är tiden då Akilov mystiskt försvann och Sthlm sattes i lockdown och det finns ingen egentlig poäng ens ut säkerhetssynpunkt att släpa en kvinna som skadats av en lastbil utmed Klara Norra.
Men Basic 1A är att inte släpa iväg på en kvinna som blivit påkörd av en lastbil.

Shit, folk har verkligen tappat greppet om verkligheten totalt

Internationell media i Gondolen (Av en slump..) Översatt från holländska: http://imgur.com/a/PAWLL
Har du ägnat någon som helst uppmärksamhet på de så kallade terrordåd som skett efter 9/11? Så gott som alla har skett med en liknande övning väldigt nära eller i direkt anslutning till då man påstår att övningen helt plötsligt skett på riktigt.

Expressen artikeln (igen) med förvånad krisstödjare när de som har de övat på händer i verkligheten: http://archive.is/MPuos

Det är standard att avlägsna människor från potentiell fara. Det vet du också. Sen har du ju kvar de som omhändertogs på Drottninggatan, eller missade du att det fanns fler än två offer?

Hur går det med Ebba? Hon gick på en helt vanlig skola, du kan besöka den om du vill. Säg att du är intresserad av en plats åt ditt fiktiva barn.
Citera
2018-06-25, 15:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej det är det basic på något vis, att de skulle släpat henne hela den vägen är helt uteslutet, verkligheten ser inte så.
Det är för helvete en självklathet att folk försöker sätta sig i säkerhet under pågående terrordåd - inte ens du kan vara så verklighetsfrämmande så du inte begriper det..

[QUOTEInternationell media i Gondolen (Av en slump..) Översatt från holländska: http://imgur.com/a/PAWLL
Har du ägnat någon som helst uppmärksamhet på de så kallade terrordåd som skett efter 9/11? Så gott som alla har skett med en liknande övning väldigt nära eller i direkt anslutning till då man påstår att övningen helt plötsligt skett på riktigt.[/quote]

Det där hade ju inte ett jota med övningen att göra.. Absolut noll koppling.. Fasen vad du rör ihop saker.

Jag är för övrigt fullt medveten om att alla terrordåd man någonsin kan hitta kommer kunna "kopplas" till en eller annan övning - jag har t.ex. tidigare många gånger listat hundratals övningar som brandkår / polis / sjukvård / säkerhetsbolag etc genomför årligen bara här i Sverige tror fan det att det går att hitta något om man vill. Det är dock ungefär lika korkat som att påstå att alla terrordåd sker i anslutning till busstrafik, nära en väg, eller inom tre dagar från en helgdag..

Citat:
Tack - det där är exakt samma källa som jag länkat till själv här ovanför (fast jag länkade direkt till källan istället... Det är dock inget som helst svar på det jag frågade dig. Vill du försöka igen?
Var övade de?
På vilket sätt var deras övning "exakt likadan som ISIS terrordåd"?

Citat:
Visa gärna vilka tidigare terrordåd de övat på och som har infallit.. Visa gärna även vilka bombdåd på Åhléns i Skärholmen som faktiskt inträffade..
Citera
2018-06-26, 16:20
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det är för helvete en självklathet att folk försöker sätta sig i säkerhet under pågående terrordåd - inte ens du kan vara så verklighetsfrämmande så du inte begriper det..
Ja de hade ju övat på detta och det gick väldigt bra enligt de själva så detta måste vara riktlinjerna vid terrordåd, man tar en person som är skadad av en lastbil och bär iväg henne utmed en bakgata för att sätta henne i säkerhet.

Det är ganska långt de bär henne, de är ju bäst att vara på den säkra sidan.
Här är videon länk där vi kan se hennes skador på benet, ett rejält sår och man kan tänka att de borde fullständigt pissa blod i ett sådant scenario, vilket vi dock inte ser några spår utav när de sticker iväg med henne: länk
(Bitchute länkar som jokern redan sett och alltså tycker är Basic 1A i utförande)

Citat:
Det där hade ju inte ett jota med övningen att göra.. Absolut noll koppling.. Fasen vad du rör ihop saker.
Skärpning, du frågade "Och vi väntar fortfarande på minsta tillstymmelse till bevis på detta påstående (likheter, internationell media etc)" och jag gav dig internationell media som också var på plats under denna övning.

Citat:
Jag är för övrigt fullt medveten om att alla terrordåd man någonsin kan hitta kommer kunna "kopplas" till en eller annan övning
Då så, då är detta inget nytt för dig, men för alla som läser headlines och inte direkt kopplar likheter vid sådana här event (vilket inte är nått konstigt) rekommenderar jag 15 minuter och en närmare titt på hur Crisis Actors ser ut (notera skadan på kvinnan på Drottninggatan som de bar iväg på är tom. mindre från blod än vad det är vid övning, vilket man ser i första länken i denna post)

https://www.bitchute.com/video/hT8l4OIi6jRO

Citat:
Tack - det där är exakt samma källa som jag länkat till själv här ovanför (fast jag länkade direkt till källan istället... Det är dock inget som helst svar på det jag frågade dig. Vill du försöka igen?
Det skiljer ett år på våra länkar, och 2017 års upplaga är mer intressant i fallet Akilov då det hände april 2017

Citat:
Var övade de?
På vilket sätt var deras övning "exakt likadan som ISIS terrordåd"?
I Stockholm, med ett scenario om att en explosion skulle ske på Åhlens, och voilà: plötsligt händer det, precis vad de just övat på!

Citat:
Visa gärna vilka tidigare terrordåd de övat på och som har infallit.. Visa gärna även vilka bombdåd på Åhléns i Skärholmen som faktiskt inträffade..
De måste väl alla noterat att Isis terrorister är mer noga med location än vad mäklare är? Det är centrala delar som gäller, mitt där så många som möjligt har någon form av anknytning och inte ute i Skärholmen?
Deras övning var
Citat:
"– Under torsdagen simulerade vi en sprängning på Åhléns. Det var ett fiktivt scenario med medierapportering om att någon placerat ut en bomb i Åhléns city – och sen sprängdes det på Åhléns i Skärholmen, säger hon"
..och sen påstår man att det hände på riktigt, bhutan-gas bomb och terror truck attack mitt i STHLM City

För likheter med drill vid andra event, v.g se länk ovan, med attentat som skett nära en drill och ofta med identiskt utförande på det som man tränat på, och fråga er själva hur realistiskt de är att grabbarna på Isis väljer att slå till just då, har man någon läcka? Varför slå till just vid detta tillfälle?
Kan det vara som så att de har en drill med allt vad de innebär, och sen helt plötsligt påstår att det faktiskt har hänt på riktigt, precis vad de tränat på?

.. skulle de vara på det viset så hade iallafall väldigt många blivit lurade..

I nästa avsnitt tar vi en närmare titt på själva Spendrups Terror Truck, det påstådda mordvapnet som Akilov fick för sig att ta när chansen gav och han befann sig inne i stan och den stod där, utan chaufför och med nycklarna i

🚛 ᵞᴬᴸᴸᴬ ᵞᴬᴸᴸᴬ👳🏾‍♂️ - stay tuned!
Citera
2018-06-26, 16:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja de hade ju övat på detta och det gick väldigt bra enligt de själva så detta måste vara riktlinjerna vid terrordåd, man tar en person som är skadad av en lastbil och bär iväg henne utmed en bakgata för att sätta henne i säkerhet
.
Hade de civila som hjälpte den skadade kvinnan övat? Var får du det ifrån?
Varför tror du att hon var på lastbilen?

Citat:
Det är ganska långt de bär henne, de är ju bäst att vara på den säkra sidan.
Här är videon länk där vi kan se hennes skador på benet, ett rejält sår och man kan tänka att de borde fullständigt pissa blod i ett sådant scenario, vilket vi dock inte ser några spår utav när de sticker iväg med henne: länk
(Bitchute länkar som jokern redan sett och alltså tycker är Basic 1A i utförande)
Själv arbetar jag ungefär 10 kvarter därifrån och jag hade inte gått en meter närmare frivilligt.. Hade jag varit där hade jag garanterat tagit mig ett antal kvarter bort så fort som möjligt - det är fullständigt verklighetsfrämmande för mig att du inte förstår att det är så den absoluta majoriteten fungerar. Andelen "Bruce Willisar" som sliter loss t.ex. en lyktstolpe och jagar efter ett okänt antal eventuellt beväpnande terrorister är nog försvinnande låg..

Citat:
Skärpning, du frågade "Och vi väntar fortfarande på minsta tillstymmelse till bevis på detta påstående (likheter, internationell media etc)" och jag gav dig internationell media som också var på plats under denna övning.
Men de hade ju absolut ingenting med övningen att göra - de var inte med i Säpos övning, de rapporterade inte från Säpos övning, de hade NOLL koppling till övningen. De var inte ens här på journalistuppdrag utan för en gemensam konferens! Att det vid varje given tidpunkt går att hitta ett par utländska journalister i Sverige är väl ändå en självklarhet??

Citat:
Då så, då är detta inget nytt för dig, men för alla som läser headlines och inte direkt kopplar likheter vid sådana här event (vilket inte är nått konstigt) rekommenderar jag 15 minuter och en närmare titt på hur Crisis Actors ser ut (notera skadan på kvinnan på Drottninggatan som de bar iväg på är tom. mindre från blod än vad det är vid övning, vilket man ser i första länken i denna post)

https://www.bitchute.com/video/hT8l4OIi6jRO

Det skiljer ett år på våra länkar, och 2017 års upplaga är mer intressant i fallet Akilov då det hände april 2017
Jag länkade till Säpos nyhetssida för att visa att övningen är återkommande - din artikel kommer också därifrån.

Citat:
I Stockholm, med ett scenario om att en explosion skulle ske på Åhlens, och voilà: plötsligt händer det, precis vad de just övat på!
Nu blandar du ihop två helt olika övningar. Övningen om en bomb på Åhléns i Skärholmen var en sambandsövning som Landstinget höll dagen innan.
Det jag frågade var vad och var SÄPO / polisen / militären övade? Vet du det?

Citat:
De måste väl alla noterat att Isis terrorister är mer noga med location än vad mäklare är? Det är centrala delar som gäller, mitt där så många som möjligt har någon form av anknytning och inte ute i Skärholmen?
Deras övning var ..och sen påstår man att det hände på riktigt, bhutan-gas bomb och terror truck attack mitt i STHLM City
Övningen var att det kom ett bombhot mot Åhlén City men att det sprängdes en bomb på Åhléns Skärholmen. Alltså inte ett dugg verklighetstroget enligt vad du just skrev...
Citera
2018-06-26, 17:12
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Hade de civila som hjälpte den skadade kvinnan övat? Var får du det ifrån?
Varför tror du att hon var på lastbilen?
Jag förutser att de har sett den dramatiska "flykten utmed Klara Norra" (jag länkar återigen: länk) och jag antar att kvinnorna ska spela civila, dock inte helt säker då den blonda kvinnan som går längst fram har earphones i öronen, men polisen med olika hattar går inte att missa.

Vad är kvinnorna menar du då?

Varför jag tror att hon var på lastbilen.. Hur menar du att hon knäckte benet rätt av då? Skadan synlig här - och du som ville ha likheter, kolla här från Barcelona: https://twitter.com/arbetarbroder/status/909071806287540224 väldigt likt kvinnan de bär iväg på en tur längst med Klara Norra måste jag säga.

Hur tror du hon fick den skadan då?

Citat:
Själv arbetar jag ungefär 10 kvarter därifrån och jag hade inte gått en meter närmare frivilligt.. Hade jag varit där hade jag garanterat tagit mig ett antal kvarter bort så fort som möjligt
Okej men jag kan berätta att vid en skada som denna så är det sista man ska göra att bära iväg på en skadad person. Dessutom fanns inget motiv ens ur någon säkerhets aspekt, polis på plats, Akilov hade mystiskt försvunnit och varför ta henne hela den vägen, det finns gott om säkra platser på vägen, men de tutar på, förbi personer med bil osv.

Det är inte rimligt i verkligheten helt enkelt.

Citat:
- det är fullständigt verklighetsfrämmande för mig att du inte förstår att det är så den absoluta majoriteten fungerar. Andelen "Bruce Willisar" som sliter loss t.ex. en lyktstolpe och jagar efter ett okänt antal eventuellt beväpnande terrorister är nog försvinnande låg...
Vi hade en Bruce Willis i STHLM: https://www.bitchute.com/video/UCpXUVAn7bvY
Fast jag vet inte om han är en hjälte eller inne på att skapa oväsen.
Värt att notera hur de såg direkt efter impact, och hur polis (?) skriker "SKJUT" strax efter säkerhetsvakterna ropat "Har ni ingenting här att göra så backa undan!"

Det är alltså i detta scenariot du tror att man tar en skadad person och bär iväg henne utmed Klara Norra "av säkerhetsskäl" och jag kan bara igen säga att verkligheten inte ser ut så, det är helt orimligt

Citat:
Men de hade ju absolut ingenting med övningen att göra - de var inte med i Säpos övning, de rapporterade inte från Säpos övning, de hade NOLL koppling till övningen. De var inte ens här på journalistuppdrag utan för en gemensam konferens! Att det vid varje given tidpunkt går att hitta ett par utländska journalister i Sverige är väl ändå en självklarhet?? .
Nu har du orimliga krav, du frågar efter Internationell Media och jag ger dig internationell media, som har en konferens om terrorism i Gondolen (!!) och du är inte nöjd för de inte "var SÄK:s övning? Kom igen!
Nu är du inte ens nära att va seriös med dina krav, du måste utgå från hur verkligheten ser ut.
Här är artikeln igen btw: http://imgur.com/a/PAWLL

Citat:
Jag länkade till Säpos nyhetssida för att visa att övningen är återkommande - din artikel kommer också därifrån.
Det är en årlig övning man har, ja det stämmer, men din diffade ett år. Det stämmer inte att det genomförs sådana här övningar, citat: "närmast dagligen"

Citat:
Övningen var att det kom ett bombhot mot Åhlén City men att det sprängdes en bomb på Åhléns Skärholmen. Alltså inte ett dugg verklighetstroget enligt vad du just skrev...
Haha ja jösses, du har orimliga krav igen, hur identiskt måste de vara för du ska tycka det är suspekt? Som i London 7/7 eller Boston? De hade en övning på platsen, och hävdar sedan att det som man tränat på har hänt på riktigt, men du är inte nöjd för övningen sa något om Skärholmen?

Okej okej.
Fundera en stund var ifrån du har fått din bild, Expressen, DN, Aftonbladet och SVT? Det förvånar mig hur svenskar som vet hur mycket de ljuger tenderar att bli bokstavstroende vid sådana här event måste jag säga.

Så, i nästa avsnitt tar vi en närmare titt på Spendrups "Kall Öl" Lastbil som Akilov av en ren slump snodde när han fann den inne i stan med sin Bhutan Gas bomb i väskan, ett fordon som har flera intressanta saker att titta närmare på.
Citera
2018-06-26, 17:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag förutser att de har sett den dramatiska "flykten utmed Klara Norra" (jag länkar återigen: länk) och jag antar att kvinnorna ska spela civila, dock inte helt säker då den blonda kvinnan som går längst fram har earphones i öronen, men polisen med olika hattar går inte att missa.
De kan väl inte ha övat på att se sig själva göra det som skedde under attacken?

Citat:
Vad är kvinnorna menar du då?
Civilpersoner och offer för terrordådet.

Citat:
Varför jag tror att hon var på lastbilen.. Hur menar du att hon knäckte benet rätt av då? Skadan synlig här - och du som ville ha likheter, kolla här från Barcelona: https://twitter.com/arbetarbroder/status/909071806287540224 väldigt likt kvinnan de bär iväg på en tur längst med Klara Norra måste jag säga.
Hur tror du hon fick den skadan då?
Det var nog ditt totalt felaktiga bruk av ordet "på" som förvirrade. Du menade att hon blivit påkörd antar jag? I sånt fall håller jag helt med.

Citat:
Okej men jag kan berätta att vid en skada som denna så är det sista man ska göra att bära iväg på en skadad person. Dessutom fanns inget motiv ens ur någon säkerhets aspekt, polis på plats, Akilov hade mystiskt försvunnit och varför ta henne hela den vägen, det finns gott om säkra platser på vägen, men de tutar på, förbi personer med bil osv.
1. Tror du alla civilpersoner har god kännedom om hur man hanterar benbrott på bästa sätt?
2. Tror du hon själv ville vara kvar på platsen och riskera att möta terroristen/terroristerna igen?
3. Tror du de som hjälpte henne ville vara kvar på platsen och riskera att möta terroristen/terroristerna?
4. Polisen bad folk utrymma platsen - sjukvårdspersonal ombads att inte ens komma dit förrän senare..

Citat:
Det är inte rimligt i verkligheten helt enkelt.
Då lever du nog i en parallell verklighet.

Citat:
Nu har du orimliga krav, du frågar efter Internationell Media och jag ger dig internationell media, som har en konferens om terrorism i Gondolen (!!) och du är inte nöjd för de inte "var SÄK:s övning? Kom igen!
Nu är du inte ens nära att va seriös med dina krav, du måste utgå från hur verkligheten ser ut.
Här är artikeln igen btw: http://imgur.com/a/PAWLL
Jag frågade efter internationell media som bevakade övningen.. Alla annan internationell eller nationell media är förstås fullständigt totalt fullkomligt ointressant i sammanhanget.
Du blandar ihop två separata övningar, varav du inte verkar veta vad SÄPOs övning ens handlade om, du blandar in utländska journalister som inte hade ett jota med övningarna att göra och du påstår att det hela hänger ihop med terrordådet. Då får du nog gräva fram åtminstone något som antyder ett samband och ett sammanhang här - för nu verkar du bara förvirrad..

Citat:
Det är en årlig övning man har, ja det stämmer, men din diffade ett år. Det stämmer inte att det genomförs sådana här övningar, citat: "närmast dagligen"
Inte exakt sådana övningar, vad det nu var för övning (det har du ju fortfarande inte kunnat visa). Men som jag skrev så utförs det dagligen övningar av brandkår, sjukvårdspersonal, polis, militär, sambandspersonal, säkerhetsvakter etc etc etc etc landet runt..

Citat:
Haha ja jösses, du har orimliga krav igen, hur identiskt måste de vara för du ska tycka det är suspekt? Som i London 7/7 eller Boston? De hade en övning på platsen, och hävdar sedan att det som man tränat på har hänt på riktigt, men du är inte nöjd för övningen sa något om Skärholmen?
Jag kan inte tycka att en bomb i Skärholmen är exakt samma sak som en lastbil på Drottninggatan - inte hur gärna du än vill..

Citat:
Okej okej.
Fundera en stund var ifrån du har fått din bild, Expressen, DN, Aftonbladet och SVT? Det förvånar mig hur svenskar som vet hur mycket de ljuger tenderar att bli bokstavstroende vid sådana här event måste jag säga
.
Jag var som sagt i närheten, jag passerade ett kvarter ifrån två timmar senare - det räckte mer än väl för mig vad gäller närhet.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-06-26 kl. 17:34.
Citera
2018-06-26, 17:52
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
De kan väl inte ha övat på att se sig själva göra det som skedde under attacken?
Man hade en övning på platsen där scenariot var en terrorattack på Åhlens. Även polis var med vid denna attack och efteråt var man väldigt nöjd med hur de hade hanterat eventet mycket pga. av att man hade tränat.

Citat:
Civilpersoner och offer för terrordådet.
Ok, ja de tror jag också (jag tror att detta var deras roll) men du kan knappast missa poliserna?

Citat:
Det var nog ditt totalt felaktiga bruk av ordet "på" som förvirrade. Du menade att hon blivit påkörd antar jag? I sånt fall håller jag helt med.
Hon måste vara delaktig i denna operationen givetvis.

Citat:
1. Tror du alla civilpersoner har god kännedom om hur man hanterar benbrott på bästa sätt?
Ja, man dunkade sig själva på bröstet efteråt och de hanterades så bra mkt pga av övningen. Men det är något väldigt basalt att inte bära iväg på en kvinna som har varit inblandad i en sådan händelse, de räcker att ha gått en HLR utbildning för att veta det.

Citat:
2. Tror du hon själv ville vara kvar på platsen och riskera att möta terroristen/terroristerna igen?
Citat:
3. Tror du de som hjälpte henne ville vara kvar på platsen och riskera att möta terroristen/terroristerna?
Så hon bad polis och civila kvinnor att bära henne utmed Klara Norra? Niggah please!
Även utifrån ett säkerhetssyn tänk och OM det vore en annan form av olycka så är det inte rimligt att bära iväg henne hela vägen som de gör. Kollar du dessutom hur de såg ut på platsen, (länk i inlägget innan detta) hur andra räddningsarbetare säger osv
Citat:
4. Polisen bad folk utrymma platsen - sjukvårdspersonal ombads att inte ens komma dit förrän senare..
"Utrymma platsen" på det sättet är mer extremism än nån radikal kokainmissbrukande terrorist isf.

Citat:
Då lever du nog i en parallell verklighet.
Nej, jag har förklarat detta många gånger, på flera olika språk och för personer med olika former av insikt och är van vid så kallade "dumma frågor" och har ingenting i mot dem, men slutsatsen att inte vara nöjd med "Internationell Media" för att de inte bevakar TERROR ÖVNINGEN (wtf?!) är helt enkelt stört

Citat:
Jag frågade efter internationell media som bevakade övningen.. Alla annan internationell eller nationell media är förstås fullständigt totalt fullkomligt ointressant i sammanhanget.
😂
Du frågade efter internationell media, som hade en konferens i STHLM under temat Terrorism, och när jag visar dig så är du missnöjd för att de inte var temat "Polisens terror övning" omg det var roligt måste jag säga.

Värt att komma ihåg att du är en Joker med allt vad de innebär, du är inte intresserad vad som hände under de här dagarna.
lol nä, och en konferens på temat Terrorism är inte samma lika som temat Polisens terrorövning 🙄

Citat:
Jag var som sagt i närheten, jag passerade ett kvarter ifrån två timmar senare - det räckte mer än väl för mig vad gäller närhet.
Att passera 2h senare ger dig absolut 0 info om vad som hände i en sådan här händelse, det är i klass med Linda Flood, journalist (som de så ofta är när de "vittnen" till sådana här event) som var snäppet närmare än vad du var, och ger ett IQ Fiskmås vittnesmål: https://www.bitchute.com/video/SmSh1nONZlrY och inte mycket bättre än om man fått sin info helt från Ljugmedia som berättar för folk vad de ska tänka o uppleva.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-06-26 kl. 17:58. Anledning: stavfel
Citera
2018-06-26, 18:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Man hade en övning på platsen där scenariot var en terrorattack på Åhlens. Även polis var med vid denna attack och efteråt var man väldigt nöjd med hur de hade hanterat eventet mycket pga. av att man hade tränat.
Det finns absolut inte ens en tillstymmelse till bevis för att någon hade en övning i närheten av Drottninggatan..
Den enda övning vi känner till som hade anknytning till Åhléns var en kurs för en grupp krisstödjare. Läkare, psykologer, kuratorer, diakoner, präster och sjuksköterskor som ska stötta och svara på frågor vid en stor olycka, naturkatastrof eller en attack som drabbar medborgarna.
Inga poliser alls med andra ord.
Och ingen på Drottningatan heller - utan endast lite folk som pratade i telefon, främst rörande ett fiktivt bombdåd i Skärholmen....

Citat:
Ok, ja de tror jag också (jag tror att detta var deras roll) men du kan knappast missa poliserna?
Hon måste vara delaktig i denna operationen givetvis.
Bilderna/filmen är ju från attacken - inte från någon övning och inte från dagarna innan...

Citat:
Ja, man dunkade sig själva på bröstet efteråt och de hanterades så bra mkt pga av övningen. Men det är något väldigt basalt att inte bära iväg på en kvinna som har varit inblandad i en sådan händelse, de räcker att ha gått en HLR utbildning för att veta det.
Källa på att de hade övat?
Källa på att de dunkade sig för bröstet?
Källa på att de hade gått HLR-kurs? (Vad nu det har med benbrott att göra)..

Citat:
Så hon bad polis och civila kvinnor att bära henne utmed Klara Norra? Niggah please!
Även utifrån ett säkerhetssyn tänk och OM det vore en annan form av olycka så är det inte rimligt att bära iväg henne hela vägen som de gör. Kollar du dessutom hur de såg ut på platsen, (länk i inlägget innan detta) hur andra räddningsarbetare säger osv
"Utrymma platsen" på det sättet är mer extremism än nån radikal kokainmissbrukande terrorist isf.
Om det vore en annan form av olycka så skulle det rimligen inte funnits en hotbild - polisen brukar t.ex. inte stänga av stadsdelar om någon halkat på en isfläck eller trillat på cykeln..
Det är fullständigt obegripligt att du inte förstår detta?
FÖRST sätter man sig i säkerhet - SEN tar man hand om eventuella skador..
Till och med när man flyger står det på den där lappen att man ska ta på sig själv syrgasmasken FÖRST och SEN hjälpa barn och eventuella skadade..
Att folk söker sig BORT från ett terrordåd är så självklart så jag börjar tro att du bara trollar..

Citat:
Nej, jag har förklarat detta många gånger, på flera olika språk och för personer med olika former av insikt och är van vid så kallade "dumma frågor" och har ingenting i mot dem, men slutsatsen att inte vara nöjd med "Internationell Media" för att de inte bevakar TERROR ÖVNINGEN (wtf?!) är helt enkelt stört
Visa gärna någon som helst koppling mellan dessa konfererande journalister i Gondolen och endera av övningarna så ska jag gärna omvärdera saken - hittills finns det absolut inget som helst jävkla samband.. De var till och med på väg hem när Akilov slog till - hade det inte ur journalistisk synpunkt varit lämpigt att stanna kvar och bevaka själva terrordådet om de nu hade åkt hit för att göra just det?

Citat:
😂
Du frågade efter internationell media, som hade en konferens i STHLM under temat Terrorism, och när jag visar dig så är du missnöjd för att de inte var temat "Polisens terror övning" omg det var roligt måste jag säga.
Jag bad att du skulle visa att journalisterna hade något med någon av terrorövningarna att göra - det har du ju fundamentalt misslyckats med..
Du skrev såhär: Kom ihåg att det var en terrorövning vid platsen av Säkerhetspolis (SÄPO), Polis, sjukvård (och internationell media i Gondolen) - vad de gör är helt enkelt att hävda att de som de övat på har hänt på riktigt
Tror fan att man blir besviken när du
A) Inte kan visa att att det skett någon terrorövning på plats.
B) Har blandat ihop två helt skilda övningar (Landstigets - sjukvårdarnas - telefonövning respektive sambandsövningen som hölls av SÄPO/polisen/militären)..
C) Inte kan visa att journalisterna hade ett jota med endera av övningarna att göra..

Citat:
Värt att komma ihåg att du är en Joker med allt vad de innebär, du är inte intresserad vad som hände under de här dagarna.
lol nä, och en konferens på temat Terrorism är inte samma lika som temat Polisens terrorövning 🙄
Nej, att några journalister satt och pratade i Gondolen hade uppenbarligen ingenting alls med polisens/militärens/SÄPOs terrorövning att göra..

Citat:
Att passera 2h senare ger dig absolut 0 info om vad som hände i en sådan här händelse, det är i klass med Linda Flood, journalist (som de så ofta är när de "vittnen" till sådana här event) som var snäppet närmare än vad du var, och ger ett IQ Fiskmås vittnesmål: https://www.bitchute.com/video/SmSh1nONZlrY och inte mycket bättre än om man fått sin info helt från Ljugmedia som berättar för folk vad de ska tänka o uppleva.
ok
Citera
2018-06-26, 19:42
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det finns absolut inte ens en tillstymmelse till bevis för att någon hade en övning i närheten av Drottninggatan..
Den enda övning vi känner till som hade anknytning till Åhléns var en kurs för en grupp krisstödjare. Läkare, psykologer, kuratorer, diakoner, präster och sjuksköterskor som ska stötta och svara på frågor vid en stor olycka, naturkatastrof eller en attack som drabbar medborgarna.
Inga poliser alls med andra ord.
Och ingen på Drottningatan heller - utan endast lite folk som pratade i telefon, främst rörande ett fiktivt bombdåd i Skärholmen....
Vad yrar du nu om?
Jag har ju sagt att Polis, Säkerhetstjänst, Sjukvårdspersonal (vilket verkar de enda du uppfattat) samt internationell media befann sig på plats för att genomföra denna operation, där man helt enkelt bara hävdar att övningen som man hade helt plötsligt har hänt i verkligheten av en radikal kille från Isis.

Citat:
Bilderna/filmen är ju från attacken - inte från någon övning och inte från dagarna innan...
Fel igen, det är inte mycket du har fått rätt genom att knalla förbi två timmar senare måste jag säga.

Citat:
Källa på att de hade övat?
Källa på att de dunkade sig för bröstet?
Källa på att de hade gått HLR-kurs? (Vad nu det har med benbrott att göra)..
Vi kan ta denna från SvD:
"Polisen övade på terrordåd dagarna före attacken"
https://www.svd.se/polisen-ovade-pa-terrordad-dagarna-fore-attacken
Citat:
"Polisen hyllas för sin insats under terrordådet i fredags då en lastbil kördes längs Drottninggatan i Stockholm och dödade fyra och skadade 15 innan den kraschade in i varuhuset Åhlens.

Efter dådet har människor lämnat blommor till poliser vid brottsplatsen, och på Twitter hyllas Stefan Hector, chef för polisens Nationella operativa avdelningen (NOA) för sin insats under en presskonferens på fredagen.
"
...
"Han är säker på att övningen påverkar polisens insats efter fredagens attack.

– Jag är helt övertygad om att övning och utbildning har medfört högre färdighet, säger Jonas Hysing
"
Polis har sådana grundläggande kunskaper att man inte flyttar på en kvinna som är skadad efter lastbil på det sättet. Absolut inte så man bär iväg henne utmed Klarra Norra.

Citat:
Visa gärna någon som helst koppling mellan dessa konfererande journalister i Gondolen och endera av övningarna så ska jag gärna omvärdera saken - hittills finns det absolut inget som helst jävkla samband.. De var till och med på väg hem när Akilov slog till - hade det inte ur journalistisk synpunkt varit lämpigt att stanna kvar och bevaka själva terrordådet om de nu hade åkt hit för att göra just det?
Jag har sagt att Polis, Säk, Sjukvårdspersonal och Internationell Media fanns på plats för den här operationen och jag har visat att så var fallet, att du vill att de skulle finnas på plats för att rapportera om en en jäkla drill är bara patetiskt.

De är väldigt många sammanträffanden som ännu en gång inträffar när Isis genomför ett terrordåd, men Massmedia säger att det var en snubbe från Isis så då måste du tro på det, och folk säger att det var patsyn som är en radikalist, det är ju du som är det snarare i vad judisk media berättar,.

Citat:
Jag bad att du skulle visa att journalisterna hade något med någon av terrorövningarna att göra - det har du ju fundamentalt misslyckats med..
Det har jag inte ens försökt för de är bara stört, de hade en konferens om Terrorism i Stockholm, som av en slump när det plötsligt händer. Alla spelare på plats, men de är ju inget du uppfattar när du traskar förbi 2h senare

Citat:
Du skrev såhär: Kom ihåg att det var en terrorövning vid platsen av Säkerhetspolis (SÄPO), Polis, sjukvård (och internationell media i Gondolen) - vad de gör är helt enkelt att hävda att de som de övat på har hänt på riktigt
Tror fan att man blir besviken när du
A) Inte kan visa att att det skett någon terrorövning på plats.
B) Har blandat ihop två helt skilda övningar (Landstigets - sjukvårdarnas - telefonövning respektive sambandsövningen som hölls av SÄPO/polisen/militären)..
C) Inte kan visa att journalisterna hade ett jota med endera av övningarna att göra..
Du har ju nån form av diagnos, det är helt omöjligt att få dig att förstå någonting

Citat:
Nej, att några journalister satt och pratade i Gondolen hade uppenbarligen ingenting alls med polisens/militärens/SÄPOs terrorövning att göra..
Ja inte fan befinner de sig i Stockholm för att officiellt rapportera om en Terror övning iallafall, herrejösses människa, jag gillar inte o va dryg men du kan inte ha alla makaroner på tallriken när du käkar lunch.
Citera
2018-06-26, 20:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad yrar du nu om?
Jag har ju sagt att Polis, Säkerhetstjänst, Sjukvårdspersonal (vilket verkar de enda du uppfattat) samt internationell media befann sig på plats för att genomföra denna operation, där man helt enkelt bara hävdar att övningen som man hade helt plötsligt har hänt i verkligheten av en radikal kille från Isis.
Du säger det ja, men det är ju fel på varje punkt.
Ingen har haft någon övning på Drottninggatan - så enkelt är det.
Ingen!
Inte Polis.
Inte Säkerhetstjänst.
Inte Sjukvårdspersonal.
Inte internationell media.
Det finns nada bevis för att någon av dessa haft någon helst övning på Drottningatan - vare sig två dagar före, dagen före, eller på själva dagen för terrordådet.

• SÄPO/Polis/militär hade en sambandsövning de två dagarna före attacken - på okänd ort..
• Sjukvårdspersonal hade en krisstödsutbildning dagen före attacken - på telefon.
• De internationella journalisterna hade konferens i två dagar på Sveriges Radio och på Gondolen..

INGEN av dessa tre punkter har visats ha samband med någon av de två andra.
INGEN av dessa tre punkter har visats ske ute på Drottninggatan som din film.

Citat:
Fel igen, det är inte mycket du har fått rätt genom att knalla förbi två timmar senare måste jag säga.
Nej, inte fel. Det är t.o.m. jävligt lätt att bevisa att du har fel. Titta på stillbilden som kommer upp när man laddat filmen (klickat på din länk). Där syns lastbilen som kraschat in i Åhléns - förklara sen hur lastbilen kan ha kraschat in i Åhléns om detta är en bild från dagarna innan kraschen...

Det räcker så - orkar inte tjata om resten fler gånger förrän du förklarat hur en lastbil kan stå där flera dagar innan den kom dit.
Citera
2018-06-27, 15:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Du säger det ja, men det är ju fel på varje punkt.
Ingen har haft någon övning på Drottninggatan - så enkelt är det.
Ingen!
Inte Polis.
Inte Säkerhetstjänst.
Inte Sjukvårdspersonal.
Inte internationell media.
Det finns nada bevis för att någon av dessa haft någon helst övning på Drottningatan - vare sig två dagar före, dagen före, eller på själva dagen för terrordådet.

Nu fånar du dig och det orkar jag inte med, jag har visat dig de inblandade i den här operationen, Polis, Försvar, Säk, Sjukvård och internationell media.

Exempel:
SvD: Polisen övade på terrordåd dagarna före attacken
Expressen: Övade dagen före, Åhlens ett av målen
Internationell media på plats på terrorkonferens

Citat:
• SÄPO/Polis/militär hade en sambandsövning de två dagarna före attacken - på okänd ort..
• Sjukvårdspersonal hade en krisstödsutbildning dagen före attacken - på telefon.
• De internationella journalisterna hade konferens i två dagar på Sveriges Radio och på Gondolen..

INGEN av dessa tre punkter har visats ha samband med någon av de två andra.
Kopplingen är TERROR och alla de aktörer för att utföra en sådan här operation fanns på plats i Stockholm - de är precis som tidigare dåd, man har en övning som man sedan hävdar hände på riktigt, eller vad är skillnaden från Boston, London, Brussel, Manchester osv, här är, ännu en gång, 15 minuter som VARMT rekommenderas:
The Drill, always the DRILL: https://www.bitchute.com/video/hT8l4OIi6jRO

Citat:
Nej, inte fel. Det är t.o.m. jävligt lätt att bevisa att du har fel. Titta på stillbilden som kommer upp när man laddat filmen (klickat på din länk). Där syns lastbilen som kraschat in i Åhléns - förklara sen hur lastbilen kan ha kraschat in i Åhléns om detta är en bild från dagarna innan kraschen...
Vilken länk menar du?

Citat:
Det räcker så - orkar inte tjata om resten fler gånger förrän du förklarat hur en lastbil kan stå där flera dagar innan den kom dit.
Under den övning man har så tas de flesta av bilderna som du ser i ljugmedia, tex bilderna med flykten ut från Klara Norra är från dagen innan, som man sedan använder när man hävdar att det man övat på "händer på riktigt"

Nu orkar jag inte upprepa mig mera, men du får gärna svara på vad du tror hände då?

Att en radikaliserad muslim från Isis tog sig från skogen för att spränga en bomb, hittade en lastbil och körde en kombinerad truck attack, helt utan några spår, för att de är vad du läst i Aftonbladet? Jo tjena..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in