Knappast. Om man varit politiskt aktiv inom MP eller FI så kommer man aldrig ha svårt att få jobb i det här landet.
Jo. vinden har vänt. Se hur Fi har avpolliterat henne helt från alla förtroendeuppdrag. Kawesa var partiledare fram till i höstas. Nu är hon inte ens upptagen på Fi:s rikdagslista.
Kawesa är bränd - hon går inte att lita på som person när hon ljuger och stjäl (plagiat plankning).
Jo. vinden har vänt. Se hur Fi har avpolliterat henne helt från alla förtroendeuppdrag. Kawesa var partiledare fram till i höstas. Nu är hon inte ens upptagen på Fi:s rikdagslista.
Kawesa är bränd - hon går inte att lita på som person när hon ljuger och stjäl (plagiat plankning).
Hon avgick ju själv som partiledare. Kan lova att oavsett vad hon gör, förutom att möjligen bli dömd för mord, så kommer hon alltid ha nån slags trygg inkomst. Hon har väl nån genusutbildning så det skulle inte förvåna om hon inom en snar framtid skriver lite ''vetenskapliga'' artiklar som hon får skattepengar för.
Nja, han har väl inkvarterat sig i en roll som väktare lite överallt och vid vilka tidspunkter som helst. Och tränger gärna in andra om dom ska fuska på något sätt. Han hyllas sedan som hjälte som stoppar parasiter och snyltare.
Rättspatos kallas det. De flesta anser att det är en bra grej.
Förföljer den stora damen på 165 så hon är tvingad att ringa ett x eftersom hon är ganska rädd för den storvuxna babianens envetna flås i nacken.
Du hittar ju helt på saker. Vad fan vet du om vem hon ringde och varför? Hon verkade inte det minsta rädd för MÄ när hon upprepade gånger sparkade mot honom. Hon hade alla möjligheter att vända och gå därifrån men återkom för att sparka honom.
Det skulle varit mig han trängt in på det viset så hade han inte pissat på några månader sedan. Vilket litet miffo som ränner runt som någon slags väktare i tid och otid.
Eller hur. Tror visst vi har att göra med en internet tough guy här.
Självklart men jag kan även se ett annat scenario så som att han vräkte ur sig något också plus den riktigt och klaustrofobiska situationen som Kawesa hamnade i då han trängde in henne så hon inte kunde ta sig framåt.
Hon hamnade inte i en klaustrofobisk situation, hon trängde sig in i den.
Och sa han typ dirty N whore så kan det finns en förståelse för agerandet.
Men det gjorde han inte. Den enda av fem parter/vittnen som påstår det är Kawesa själv. Och allt hon påstått har bevisligen varit lögner. Varför skulle detta vara undantaget?
Sen vet man också att ingen åker till en psykakut för nöjes skull.
Men hon åkte ju till läkare/sjukgymnast pga av skadorna från när hon ramlade, trots att kameran visar att hon aldrig ramlar. Det måste vara jobbigt att ta nån i försvar som konsekvent ljuger.
Hon avgick ju själv som partiledare. Kan lova att oavsett vad hon gör, förutom att möjligen bli dömd för mord, så kommer hon alltid ha nån slags trygg inkomst. Hon har väl nån genusutbildning så det skulle inte förvåna om hon inom en snar framtid skriver lite ''vetenskapliga'' artiklar som hon får skattepengar för.
Hon är bränd akademiskt genom sitt välkända plagiat.
Kawesa kommer inte heller, vad jag tror aldrig disputera, aldrig färdigställa och lägga fram sin avhandling.
I mars förra året valdes Kawesa som partiledare för Fi i höstas avgick hon.
December förra året döms hon för plagiat, september detta år döms hon sannolikt för misshandel.
Hon har inte vid någon av händelserna stått för sin handling utan försökt ljuga sig fri.
Hon är bränd akademiskt genom sitt välkända plagiat.
Kawesa kommer inte heller, vad jag tror aldrig disputera, aldrig färdigställa och lägga fram sin avhandling.
I mars förra året valdes Kawesa som partiledare för Fi i höstas avgick hon.
December förra året döms hon för plagiat, september detta år döms hon sannolikt för misshandel.
Hon har inte vid någon av händelserna stått för sin handling utan försökt ljuga sig fri.
Hon är bränd!
Ja möjligtvis. Vi får väl se. Man kan ju alltid hoppas att hon är så bränd som du tror.
Det har visserligen påpekats, men kan vara värt ett klargörande. Oavsett vad Kawesa påstår blev hon inte trängd. BO står på i sidan av spärren och blockerar vägen in för Kawesa. Det syns tydligt på bilden att hon har alla möjligheter att gå bakåt, då båda grindarna är öppna. Ingen eller inget hindrar henne från att hålla sig på den sidan folk utan biljett ska vara.
Det har visserligen påpekats, men kan vara värt ett klargörande. Oavsett vad Kawesa påstår blev hon inte trängd. BO står på i sidan av spärren och blockerar vägen in för Kawesa. Det syns tydligt på bilden att hon har alla möjligheter att gå bakåt, då båda grindarna är öppna. Ingen eller inget hindrar henne från att hålla sig på den sidan folk utan biljett ska vara.
Det måste ha gått fort. Så vem stod beredd med kamera för att filma. Eller är det T-banekameror som tagit bilderna?
Hon är bränd akademiskt genom sitt välkända plagiat.
Kawesa kommer inte heller, vad jag tror aldrig disputera, aldrig färdigställa och lägga fram sin avhandling.
I mars förra året valdes Kawesa som partiledare för Fi i höstas avgick hon.
December förra året döms hon för plagiat, september detta år döms hon sannolikt för misshandel.
Hon har inte vid någon av händelserna stått för sin handling utan försökt ljuga sig fri.
Hon är bränd!
Först kan man tycka att "avgången" som partiledare var lite väl hårt, och själv tyckte jag att det verkade lite konstigt. Hon borde vara en stor tillgång för F!. Men sen när man tittar närmare på hur hon agerar, och framför allt hanterar olika sorters motgångar, är det inte så konstigt.
Hennes upprepade dragning av rasistkortet har nog alla i hennes närhet tröttnat på.
Hon brusar upp lätt, och det går inte att ha henne gapande och skrikande på partiledardebatter.
Ser sig själv som ofelbar, och har i både det här och i plagiatfallet ljugit trots överväldigande bevis.
En drama Queen av enorma mått. Verkar knappt något tillfälle där hon inte fiskar sympati eller hittar på märkliga utspel. Hon verkar spendera mängder av tid på sociala medier för att polera sin yta. Hennes Twitter är fylld av retweetade styrkekramar hon letat upp.
Visserligen är det F!, men någon förankring i verkligheten måste en ledare ha även där.