2018-06-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror att det kan bero på UWs tjänst som gjorde att Säkerhetstjänsten direkt inkopplades. Möjligen befarande man en utpressningssituation/hot mot UW. Eller så sker det per automatik för den typ av anställning.

Bara en gissning.

Det är detta jag informerade om tidigt. Fick en känsla av att ingen trodde på mina uppgifter.
Det första dygnet visste inte många att LW var försvunnen. Nära vän till familjen skrev den 18 maj på sin Facebook:

"Jag har vetat om detta i några dagar nu. Men av olika anledningar har det inte varit offentligt och man har undanbett spridning fram till nu."

Jag är övertygad om att Säkerhetspolisen var ansvariga åtminstone det första dygnet. Vid alla avvikande händelser i UWs närhet så kopplas dessa in.
Det har diskuterats om UW var hemma den aktuella natten. Några säger nej men vi är många som menar motsatsen. I UWs hem finns övervakningskameror, de syns på bild i sonens IG. Vi kan ju hoppas på att inget är raderat.
Citera
2018-06-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Han var av den uppfattningen att deras såriga relation var orsaken till att SD slutligen spårat ur. Han är säkerligen mer insatt i detaljer kring ärendet och vet mycket mer än vi här

Tror inte han har mer detaljer än vi, då hade han vetat varför man slog på stora trumman vid försvinnandet.
Citera
2018-06-27, 10:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Han var av den uppfattningen att deras såriga relation var orsaken till att SD slutligen spårat ur. Han är säkerligen mer insatt i detaljer kring ärendet och vet mycket mer än vi här
Nja, GW vet nog knappast mer om "deras såriga relation" än vad församlingsmedlemmarna här i tråden anser sig göra. Det troliga är väl i så fall att GW har följt just byskvallret här på Flashback.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-27 kl. 10:10.
Citera
2018-06-27, 10:08
Medlem
Krickedixans avatar
Jag tror de kommer att lösa det och jag hoppas det verkligen för familjens skull.
Att mörda någon är bara en labil och psykopatisk människas verk och blir han inte dömd så kommer han att få leva med det resten av sitt liv. Det är nog inte heller så himla roligt och hans CV är väl redan förstört.
Jag tror även det finns ett skyddande av mördaren i detta fall dvs HD som mycket väl vet vad som har hänt.
Citera
2018-06-27, 10:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, GW vet nog knappast mer om "deras såriga relation" än vad församlingsmedlemmarna här i tråden gör. Det troliga är väl i så fall att GW har följt byskvallret här på Flashback.

...och att han inte har varit på löpet
de senaste dagarna
Citera
2018-06-27, 10:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Nu har jag inte läst igenom sista sidorna här o ber om ursäkt om det skrivits om det tidigare? Åkte förbi både LWs och SDs bostäder idag och det är fortfarande avspärrat med polis ”band” runt LWs bostad och med skylt avspärrat på SDs entré dörr och källar dörren till hans villa.. Någon som har någon aning om vart han befinner sig? Underlig denna utredning tycker jag och som om läget är helt fryst. Provsvar på det som skickats iväg måste väll ha kommit nu? Alla vet ju hur viktigt det är med tiden i en mordutredning.. Blir förvirrad av detta och också att inte ett knyst nytt dyker upp i media

De har semester.
Vid dubbelmordet i Mantorp
förra sommaren fick vi vänta
till hösten innan något hände.
Citera
2018-06-27, 10:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Intressant. Sade GW något om varför han misstänker just SD?

Pga deras ”såriga” historia samt att han togs in på förhör relativt snabbt.
Jag antar att GW löst många sådana här mord och han ser väl statistiken. Strypmord, offret har en historia med GM.

Nu var han inte säker på att det var ett strypmord givetvis men det var hans teori.
Men han riktade ingen kritik mot att det tog några dagar innan hon hittades som jag uppfattade det.
Citera
2018-06-27, 10:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är detta jag informerade om tidigt. Fick en känsla av att ingen trodde på mina uppgifter.
Det första dygnet visste inte många att LW var försvunnen. Nära vän till familjen skrev den 18 maj på sin Facebook:

"Jag har vetat om detta i några dagar nu. Men av olika anledningar har det inte varit offentligt och man har undanbett spridning fram till nu."

Jag är övertygad om att Säkerhetspolisen var ansvariga åtminstone det första dygnet. Vid alla avvikande händelser i UWs närhet så kopplas dessa in.
Det har diskuterats om UW var hemma den aktuella natten. Några säger nej men vi är många som menar motsatsen. I UWs hem finns övervakningskameror, de syns på bild i sonens IG. Vi kan ju hoppas på att inget är raderat.

Eller så fanns det tecken i bostaden som gjorde att de snabbt misstänkte att det hänt henne något
Citera
2018-06-27, 10:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Pga deras ”såriga” historia samt att han togs in på förhör relativt snabbt.
Att någon tas in på förhör relativt snabbt kan väl knappast utgöra grund för misstanke. Då är ju GW ordentligt ute och cyklar här. Är du säker på att han sade så?
Citera
2018-06-27, 10:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Att någon tas in på förhör relativt snabbt kan väl knappast utgöra grund för misstanke. Då är ju GW ordentligt ute och cyklar här.

Hur menar du? De upptäckte något som gjorde SD intressant direkt?
Citera
2018-06-27, 10:17
Medlem
Citat:
Nja, GW vet nog knappast mer om "deras såriga relation" än vad församlingsmedlemmarna här i tråden anser sig göra. Det troliga är väl i så fall att GW har följt just byskvallret här på Flashback.
Skulle nog våga påstå att GW har kompisar på Grova brottsavdelningen i Ö-bro och de snackar nog med varandra. Knappast att han hänger här i tid och otid
Citera
2018-06-27, 10:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
GW uttalar sig om fallet just nu i Nyhetsmorgon.
Han var rätt tydlig med att han tror det är MGM som är skyldig. Men osäker på om han kommer dömas med tanke på att det kan vara svårt att fastställa dödsorsak då kroppen legat ute länge.
Hans teori är att de börjat bråka och GM slår till Lena. Hon börjar då skrika och då tar han stryptag på henne och hon dör.
Han sa också att något gjorde att polisen snabbt bedömde att något allvarligt hade hänt. Många personer försvinner frivilligt varje år och de flesta återfinns. Men här slog man på stora trumman direkt när Lena upptäcktes saknad.
Det tråkiga är ju att det var fel trumma de slog på då hon rapporterades försvunnen. Det betecknades som människorov och PS åkte på semester innan kroppen återfanns utan att ha beslutat om ytterligare åtgärder för att hitta LW. Olyckligt, minst sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in