2018-06-27, 00:51
  #1597
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Samhällsnytt har lagt ut en ny artikel om den här händelsen. Mannen ska enligt artikeln vara kommunväktare.


https://samnytt.se/har-plankar-fis-kawesa-och-misshandlar-forbipasserande-las-polisens-forundersokning/
Står i FUP exakt vad han jobbar med. Vet inte hur mycket skillnad det gör åt något håll.
Citera
2018-06-27, 00:53
  #1598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vet du att han är väktare eller har din formulering orsakat en trådsanning som nu används som ett argument i diskussionen?

Nej jag vet inte. Har bara läst att han är det enl polisens protokoll i fup.
Citera
2018-06-27, 00:54
  #1599
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Önskar verkligen att man kunde diskutera på Flashback utan att behöva läsa vad alla rasister behagar spy ur sig.

Av övervakningsbilderna att döma så var Hasse onödigt hårdhänt (tänker på bilden där han trycker upp henne mot ett hörn med spärren i ryggen) men i övrigt finns det ju inte mycket som styrker hennes historia. Har tittat igenom hennes Feja, insta och twitter och bilden som framträder är en kvinna som är halvt om halvt labil och som gjorde klokt i att sluta som partiledare då hon helt enkelt inte har psyket som krävs. Hatet och hetsen mot henne är rakt igenom vidrig men hon mår ju uppenbarligen inte bra. Vem i höge farao blir inlagd fyra dygn på psyket efter en sådan här sak?
Självklart blir man inte inlagd på psykakuten efter en sån här sak. Det begriper väl vem som helst med lite insyn inom sjukvården. Antingen hittar hon på eller så finns det en helt annan problematik bakom, som inte har med detta att göra.

Festligt att du tycker att "rasism" är det stora problemet i det här fallet.
Citera
2018-06-27, 00:56
  #1600
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej jag vet inte. Har bara läst att han är det enl polisens protokoll i fup.
Tack, det räcker gott. Då borde det stämma.
Citera
2018-06-27, 00:57
  #1601
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Som han beter sig på första bilden innan hon börjar slåss kan han ha det. WT skriker det om honom.
Han ska inte tränga in andra människor på det viset som han gör eftersom han inte äger den rätten öht.
Slut i kolan stalkar och förföljer henne dessutom, så han bevisar att han bar på en längre aggression som han inte kunde släppa. Nej, 7400 sitter bra för kommunvakten och han ändrar sig gör tillägg för att sko sig ännu mer. Skäms på sig vuxna karl. Förlåt menar våp!

Jag tycker det var lite udda med stalkningen tills jag läste att han var nån sorts väktare. Men vad fan, det är ju skitkul att Kawesa åker dit.
Citera
2018-06-27, 01:05
  #1602
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tycker det var lite udda med stalkningen tills jag läste att han var nån sorts väktare. Men vad fan, det är ju skitkul att Kawesa åker dit.

Nja, han har väl inkvarterat sig i en roll som väktare lite överallt och vid vilka tidspunkter som helst. Och tränger gärna in andra om dom ska fuska på något sätt. Han hyllas sedan som hjälte som stoppar parasiter och snyltare. Förföljer den stora damen på 165 så hon är tvingad att ringa ett x eftersom hon är ganska rädd för den storvuxna babianens envetna flås i nacken. Det skulle varit mig han trängt in på det viset så hade han inte pissat på några månader sedan. Vilket litet miffo som ränner runt som någon slags väktare i tid och otid.
Citera
2018-06-27, 01:09
  #1603
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, han har väl inkvarterat sig i en roll som väktare lite överallt och vid vilka tidspunkter som helst. Och tränger gärna in andra om dom ska fuska på något sätt. Han hyllas sedan som hjälte som stoppar parasiter och snyltare. Förföljer den stora damen på 165 så hon är tvingad att ringa ett x eftersom hon är ganska rädd för den storvuxna babianens envetna flås i nacken. Det skulle varit mig han trängt in på det viset så hade han inte pissat på några månader sedan. Vilket litet miffo som ränner runt som någon slags väktare i tid och otid.
Han verkar ju jobba som nån sorts väktarvariant så det kan ju förklara hans suspekta läggning att vara lagens väktare. Men kom igen nu - Kawesas beteende är ju ganska udda det också. Så jävla svårt är det inte att betala för sig. Och att slå, sparka, peka finger med mera, tyder ju på diverse problem.
Jag hoppas hon får den hjälp hon behöver. Det är ju heller inte så att vi har hård rättvisa här i Sverige. Skulle gissa på att detta blir villkorligt, lite dagsböter, en låg ersättning för sveda, värk och glasögon. Med tanke på hennes plagiatdom, kanske hon får samhällstjänst.

Jag tycker vi kan skratta åt detta.
Citera
2018-06-27, 01:09
  #1604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Önskar verkligen att man kunde diskutera på Flashback utan att behöva läsa vad alla rasister behagar spy ur sig.

Av övervakningsbilderna att döma så var Hasse onödigt hårdhänt (tänker på bilden där han trycker upp henne mot ett hörn med spärren i ryggen) men i övrigt finns det ju inte mycket som styrker hennes historia. Har tittat igenom hennes Feja, insta och twitter och bilden som framträder är en kvinna som är halvt om halvt labil och som gjorde klokt i att sluta som partiledare då hon helt enkelt inte har psyket som krävs. Hatet och hetsen mot henne är rakt igenom vidrig men hon mår ju uppenbarligen inte bra. Vem i höge farao blir inlagd fyra dygn på psyket efter en sådan här sak?

Victoria Kawesa beter sig verkligen som en nidbild av svarta. Hon spelar fräckt ut rassistkortet mot offret efter misshandeln. Sedan så har hon fräckheten att socialt lyncha sitt offer efteråt och samtidigt göra karriär på detta.
__________________
Senast redigerad av obyn 2018-06-27 kl. 01:14.
Citera
2018-06-27, 01:15
  #1605
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han verkar ju jobba som nån sorts väktarvariant så det kan ju förklara hans suspekta läggning att vara lagens väktare. Men kom igen nu - Kawesas beteende är ju ganska udda det också. Så jävla svårt är det inte att betala för sig. Och att slå, sparka, peka finger med mera, tyder ju på diverse problem.
Jag hoppas hon får den hjälp hon behöver. Det är ju heller inte så att vi har hård rättvisa här i Sverige. Skulle gissa på att detta blir villkorligt, lite dagsböter, en låg ersättning för sveda, värk och glasögon. Med tanke på hennes plagiatdom, kanske hon får samhällstjänst.

Jag tycker vi kan skratta åt detta.

Självklart men jag kan även se ett annat scenario så som att han vräkte ur sig något också plus den riktigt och klaustrofobiska situationen som Kawesa hamnade i då han trängde in henne så hon inte kunde ta sig framåt.
Fuckfingret såg jag senast i dag av Maradona på¨läktaren så det är väl inte så ovanligt direkt.
Och sa han typ dirty N whore så kan det finns en förståelse för agerandet. Sen vet man också att ingen åker till en psykakut för nöjes skull. Jag skulle tippa på att hon tyckte det var extremt obehagligt att bli förföljd av honom.
Citera
2018-06-27, 01:17
  #1606
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Självklart men jag kan även se ett annat scenario så som att han vräkte ur sig något också plus den riktigt och klaustrofobiska situationen som Kawesa hamnade i då han trängde in henne så hon inte kunde ta sig framåt.
Fuckfingret såg jag senast i dag av Maradona på¨läktaren så det är väl inte så ovanligt direkt.
Och sa han typ dirty N whore så kan det finns en förståelse för agerandet. Sen vet man också att ingen åker till en psykakut för nöjes skull. Jag skulle tippa på att hon tyckte det var extremt obehagligt att bli förföljd av honom.
Fast han sade ju inte det. Inget vittne håller med om Kawesas flippade historia. Jag antar att du läst FUP:en. Den ger en ganska tydlig bild av skeendet.

Edit: Jag förstår att hon tyckte det var obehagligt. Nu bor jag inte i Stockholm (tack och lov) men jag skulle inte tillåta någon att passera på mitt kort. Det ser jag som uteslutet, om jag inte är redigt trött eller nåt. Om en kvinna skulle slå mig då, kanske jag också skulle ha sneat ur. Skulle inte du det?
På många sätt var han väldigt behärskad. Hur skulle du ha reagerat?
__________________
Senast redigerad av Japhy 2018-06-27 kl. 01:19.
Citera
2018-06-27, 01:34
  #1607
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fast han sade ju inte det. Inget vittne håller med om Kawesas flippade historia. Jag antar att du läst FUP:en. Den ger en ganska tydlig bild av skeendet.

Edit: Jag förstår att hon tyckte det var obehagligt. Nu bor jag inte i Stockholm (tack och lov) men jag skulle inte tillåta någon att passera på mitt kort. Det ser jag som uteslutet, om jag inte är redigt trött eller nåt. Om en kvinna skulle slå mig då, kanske jag också skulle ha sneat ur. Skulle inte du det?
På många sätt var han väldigt behärskad. Hur skulle du ha reagerat?

FU anger ingenting egentligen om vad som kan ha sagts men däremot är målsägande medveten om att han inledningsvis har sagt att det förekom något hotfull från honom, som han senare menar inte hör dit.
Han verkar inte riktigt stabil då det gäller sina brillor heller och då anar man ugglor i mossen eftersom han inte ser ut att ha särskilt bra ställt.
Jag har svårt för typer som leker poliser på fritiden och ställer till det som han gör med stoppande och kvarhållningen av Kawesa så hon inte kan röra sig framåt. Jag tycker hans agerande tyder på en kränkt jävels usla liv och dåliga mående. Han kan absolut inte tillhöra en glad och lättsam person utan såna typer finns lite överallt och dom retar ihjäl mig.
Visserligen är det hon som utövar våld, men att fullfölja allt på det sätt han gör är ju sämre än ett våp. Stor bebis bara som absolut inte förtjänar några domstolsprocesser eller skadestånd. Han borde skämmas som beter sig som han gör. Vem fan är han att ta sig ton mot plankare? Ska man handgripligen stanna dom eller? Om hon nu inte hade varit våldsam så undrar jag om inte han låg betydligt risigare till. Han borde gå till någon som kan göra livet lite gladare för honom den sura fan.
Citera
2018-06-27, 01:39
  #1608
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Victoria Kawesa beter sig verkligen som en nidbild av svarta. Hon spelar fräckt ut rassistkortet mot offret efter misshandeln. Sedan så har hon fräckheten att socialt lyncha sitt offer efteråt och samtidigt göra karriär på detta.

Ok, gäller det alla över lag menar du din lilla rasse eller? Den åsikten tror jag att är farligare än denna lilla Kawesas lilla parad. Lite benspark och en lite fuckfinger och du lipar om ALLA svarta sen. Det är mer så att han är satans fräck som leker polis och tror han kan bestämma över andra människor genom att tränga dom och sedan förfölja dom. Och jag skulle inte blir förvånad om han har samma idiotåsikter som dig, och att han såg sin chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in