2018-06-26, 19:51
  #1525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Fatta om några % mer hade röstat på FI hade denna helt galna labila kvinna sitta i en faktisk maktposition? Förstå nu hur utför det här landet har gått. Hon är ju antagligen sinnessjuk och jag tycker faktiskt lite synd om henne.

Jag håller med. Det är något tragiskt kring denna märkliga figur, som saboterar alla sina möjligheter på rena dumheter. Ungefär som hennes forna partikollega, romskan Soraya Post, som skämt ut sig över en av henne arrenderad glasskiosk i Slottsskogen, Göteborg. Post kunde haft det hur lugnt och skönt som helst i minst fyra år i EU-parlamentet och bara håvat in alla goda inkomster och traktamenten. Men icke.
Citera
2018-06-26, 19:52
  #1526
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Varför lägger Expressen ut en bild från övervakningen som inte är ett dugg relevant? Om det hade varit en person från något annat parti så hade garanterat andra bilder dykt upp. Nu får inte Expressens läsare se när hon ger fingret, samt slår och sparkar mannen.

Fy fan vad trött man blir på media som ständig vinklar sina artiklar till förmån för vänster & feministdårar.
Det är bara att titta på twitterkontot för journalisten som skrivit artikeln. Man behöver inte scrolla långt för att hitta dels retweets från Fi och inlägg som hånar SD.
Citera
2018-06-26, 19:58
  #1527
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så du har ändrat uppfattning nu ang om vem som sa vad?🤔

Ja, jag har ändrat mig. Du har säkert rätt i att det är advokatens formulering.
Citera
2018-06-26, 19:59
  #1528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Helt otroligt lågt att försöka smeta rasistanklagelser på någon bara för att rädda sitt skinn när man betett sig dåligt. Och om man som svart hatar rasism kanske man inte ska bete sig som en stereotyp aggressiv och våldsam individ utan förmåga att besinna sig. Om killen inte var rasist innan så lär han vara det nu.

Jo, det är sant men kvinns har länge för att klara sitt skinn anklagat män för värre saker som falsk våldtäkt (när de i fyllan knullat på arbetsfäst fast de har man/pojkvän hemma) eller falsk sexutnyttjande av barn (vid separation för att få ensam vårdnad).

Detta är idag standard och många har fått krypa in och sitter inne falskt anklagade.

Det är kvinnornas fel men också möjliggjort av de som inte inser att kärringar ska hållas kort.
Citera
2018-06-26, 20:08
  #1529
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det är bara att titta på twitterkontot för journalisten som skrivit artikeln. Man behöver inte scrolla långt för att hitta dels retweets från Fi och inlägg som hånar SD.
Hittar inget twitterkonto som tillhör skribenten.
Citera
2018-06-26, 20:08
  #1530
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Varför lägger Expressen ut en bild från övervakningen som inte är ett dugg relevant? Om det hade varit en person från något annat parti så hade garanterat andra bilder dykt upp. Nu får inte Expressens läsare se när hon ger fingret, samt slår och sparkar mannen.

Fy fan vad trött man blir på media som ständig vinklar sina artiklar till förmån för vänster & feministdårar.

Japp och ingen skriver att hon försöker planka heller och det är därför han blir fysisk för att stoppa henne och att det är efteråt hon slår och sparkar när det inte är någon fara överhuvudtaget.
Citera
2018-06-26, 20:20
  #1531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Japp och ingen skriver att hon försöker planka heller och det är därför han blir fysisk för att stoppa henne och att det är efteråt hon slår och sparkar när det inte är någon fara överhuvudtaget.

Det är för att skydda sina förmodligen svindyra brillor som H*** - puttar undan Viktoria. Samma brillor som Viktoria slet från hans ansikte 10 sekunder innan.

Skadeståndsanspråket år på just 7200 kronor (vilket förmodligen är vad brillorna kostar).

Det här är ett så härligt solklart juridisk. Med bilder och allting, och dessa bilder har en tidspunkt stämplad på sig.

Det bästa är när Viktoria försöker sparka på H***.....TILL TROTS att de står en person mellan dem och försöker lugna det hela. Åklagarmyndigheten gratuleras.
Citera
2018-06-26, 20:28
  #1532
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Det är för att skydda sina förmodligen svindyra brillor som H*** - puttar undan Viktoria. Samma brillor som Viktoria slet från hans ansikte 10 sekunder innan.

Skadeståndsanspråket år på just 7200 kronor (vilket förmodligen är vad brillorna kostar).

Det här är ett så härligt solklart juridisk. Med bilder och allting, och dessa bilder har en tidspunkt stämplad på sig.

Det bästa är när Viktoria försöker sparka på H***.....TILL TROTS att de står en person mellan dem och försöker lugna det hela. Åklagarmyndigheten gratuleras.


Lite synd bara att hon ej kommer behöva stå för boten själv då hennes anhängarskara brukar ge henne pengar för att täcka hennes rättskostnader.
Citera
2018-06-26, 20:36
  #1533
Medlem
Det är andra regler som gäller i samhället - när jag var liten så var det ett stort tabu att mobba eller göra sig lustig över glasögonbärare, man lärde sig att de var egentligen var smartare än vad vi andra var

Viktoria har ju inte dessa mekanismer, hon ser säkert glasögonbärare som ett hot.

Alla kommunister avrättar samtliga intellektuella(glasögonbärare) först ety de kan tex matematik, politik, kemi...ni vet en slags förkastlig vetenskap.
Citera
2018-06-26, 20:44
  #1534
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Japp och ingen skriver att hon försöker planka heller och det är därför han blir fysisk för att stoppa henne och att det är efteråt hon slår och sparkar när det inte är någon fara överhuvudtaget.

Jodå.
"I förhör uppger Victoria Kawesa att hon haft bråttom till tunnelbanan och försökt gå igenom spärrarna bakom en man, utan att ta fram sitt pendelkort."
Citera
2018-06-26, 20:45
  #1535
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Hittar inget twitterkonto som tillhör skribenten.
https://mobile.twitter.com/lovisaakesson
Citera
2018-06-26, 20:50
  #1536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
– Hon förnekar brott på grunden av att hon först har blivit utsatt för ett brott inledningsvis, säger Daniel Svensson, Kawesas advokat."

https://www.expressen.se/nyheter/forra-fi-partiledaren-atalas-for-misshandel-/

Hon är djupt rotad i "hederstänkande" om hon tror att ett (påstått) verbalt hatbrott skulle juridiskt ursäkta att hon fysiskt misshandlar honom.

Vad är det för advokat som låter henne framföra ett sådant nonsensargument som grund för att neka till brott?!

Men jag kanske har fel? Kent Ekeroth blev ju frikänd i Hovrätten med motiveringen att det var självförsvar trots att bara blev angripen verbalt. Så fysisk misshandel som svar på verbal kränkning kan leda till frikännande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in