2018-06-26, 18:56
  #1513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Var det hon forskaren som fuskade med någon uppsats?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tyvärr var det så. Det var därför hon fick avgå som partiledare.
Han hon plagierat en hetero-man hade det nog gått att sitta kvar, men nu var det en riktigt Queer-HBTQxyz-hen-feminist som blev plagierad & då var det för svårt att skylla på patriarkatet.

Detta är den plagierades egen presentation.

Citat:
Min avhandling undersöker hur dekoloniserande läsningar av svenskspråkig prosa från tidigt 1900-tal kan utföras. Vithetskritiken är en central teoretisk och metodologisk ingång
.
Vid GU har jag utarbetat grund- och kvällskursen Litteratur och intersektionalitet 15 hp, samt masterkursen Litteratur och vithetskritik 7,5 hp. Jag har även undervisat på grundkurserna i litteratur- och genusvetenskap
.
Jag har grundat och ansvarar tillsammans med en tvärvetenskaplig arbetsgrupp för VitKrit. Seminarium för dekolonialitet inom humaniora och konst
.
Jag deltar i vetenskapliga nätverk kring kritisk ras- och vithetsforskning

You Can't Make This Shit Up

Det hade varit mycket roligare om Kawesa fortfarande varit partiledare.

Jo, det är några som kallat henne "forskare". Snacka om inflation i begreppet. Hon har doktorerat i vardagsrasismen. Inte så svårt i detta låtsasämne. Inom genusforskningen kan du skriva nästan vad som helst och det kommer gå igenom. Om det inom vetenskaplig forskning är grundläggande att ifrågasätta så förekommer det nästan inte alls inom genusforskningen. Det sker en politisk åsiktsgranskning så klart, det är ju vad som är grundläggande inom vänsterideologierna.

Om någon skrev en avhandling om genus hos daggmaskar så skulle den passera alla kontroller oavsett vad som stod i den. Förutsatt att den hänvisade till att det var hanen som var orsaken till alla problem. Daggmaskar är hermafroditer enligt den vetenskapliga läran men det skulle förvåna mig om det uppmärksammades vid en "peer-review".

Dessa ämnen är en bluff. Självklart hittar vi Kawesa i dessa sammanhang. Idag är hon tillbaka som kurator, ett arbete som går ut på att prata och diskutera.

Citat:
Ursprungligen postat av Leif Östling
Vad fan får jag för pengarna?

PS: http://svt.forsa.nu/Documents/Forsa/Documents/Socialvetenskaplig%20tidskrift/Artiklar/2008/Svarta(s)%20strategier%20-%20att%20hantera%20rasism%20och%20diskriminering%2 0som%20svart%20svensk%20 av%20Viktorija%20Kalonaityte,%20Victoria%20Kawesa% 20och%20Adiam%20Tedros.pdf
__________________
Senast redigerad av Cybermorph 2018-06-26 kl. 19:08.
Citera
2018-06-26, 19:00
  #1514
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Nu har skymningspressen i form av expressen.se äntligen vaknat till liv.

"Fi:s förra partiledare Victoria Kawesa åtalas för misshandel.

Enligt stämningsansökan ska hon ha slagit en man vid spärren på en tunnelbanestation.

– Hon förnekar brott på grunden av att hon först har blivit utsatt för ett brott inledningsvis, säger Daniel Svensson, Kawesas advokat."


https://www.expressen.se/nyheter/forra-fi-partiledaren-atalas-for-misshandel-/

"Hon har fredag sig själv. " Det vi ser på en bild står hon bakom mannen med gul jacka och sparkar förbi honom mot BO.
Citera
2018-06-26, 19:03
  #1515
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Underhållande FUP... Festligt att hon låter exponera sina psykiatriska åkommor i samband med den;
-Recidiverande depression, står på Voxra och Cipralex (2 ganska starka antidepressiva), behöver nya recept.

Jesus! Hon är farlig för allmänheten nästan.
Citera
2018-06-26, 19:05
  #1516
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vilken jävla lirare hon verkar ha som advokat. "Olaga frihetsberövande". Vilken tomte.
Han är iaf vass nog att inse att hennes motanmälan förmodligen är nedlagd
Citera
2018-06-26, 19:06
  #1517
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Jo, det är några som kallat henne "forskare". Snacka om inflation i begreppet. Hon har doktorerat i vardagsrasismen. Inte så svårt i detta låtsasämne. Inom genusforskningen kan du skriva nästan vad som helst och det kommer gå igenom. Om det inom vetenskaplig forskning är grundläggande att ifrågasätta så förekommer det nästan inte alls inom genusforskningen. Det sker en politisk åsiktsgranskning så klart, det är ju vad som är grundläggande inom vänsterideologierna.

Om någon skrev en avhandling om genus hos daggmaskar så skulle den passera alla kontroller oavsett vad som stod i den. Förutsatt att den hänvisade till att det var hanen som var orsaken till alla problem. Daggmaskar är hermafroditer enligt den vetenskapliga läran men det skulle förvåna mig om det uppmärksammades vid en "peer-review".

Dessa ämnen är en bluff. Självklart hittar vi Kawesa i dessa sammanhang. Idag är hon tillbaka som kurator, ett arbete som går ut på att prata och diskutera.



PS: länk till avhandlingen: http://svt.forsa.nu/Documents/Forsa/Documents/Socialvetenskaplig%20tidskrift/Artiklar/2008/Svarta(s)%20strategier%20-%20att%20hantera%20rasism%20och%20diskriminering%2 0som%20svart%20svensk%20 av%20Viktorija%20Kalonaityte,%20Victoria%20Kawesa% 20och%20Adiam%20Tedros.pdf

OT men hon har inte skrivit någon avhandling, lagt fram den till disputation och försvarat den. Hon är en överliggare som aldrig blir färdig.
Citera
2018-06-26, 19:09
  #1518
Medlem
"Olaga frihetsberövande", jo, målsäganden var väl en typisk patriarkal vit slavägare som stoppade henne i spärren..
Citera
2018-06-26, 19:18
  #1519
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
OT men hon har inte skrivit någon avhandling, lagt fram den till disputation och försvarat den. Hon är en överliggare som aldrig blir färdig.

Och hon kommer aldrig bli fröken doktor, inte ens i nonsensgenusteori, eftersom hon genom sitt plagierande visat att hon inte har något att göra i den akademiska världen. Inte ens på Södertörn kan en sådan halvfigur som Kawesa klara sig genom att dra rasistkortet varje gång hon blir avslöjad med fusk för att dölja sin okunskap.

Detta är inte fullt så mycket OT som det verkar då hennes vandel i stort kan påverka hur hennes trovärdighet bedöms i den kommande rättegången.
Citera
2018-06-26, 19:20
  #1520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
OT men hon har inte skrivit någon avhandling, lagt fram den till disputation och försvarat den. Hon är en överliggare som aldrig blir färdig.

Sorry, helt fel av mig. Läste lite väl fort. Hon har inte ännu doktorerat. Hängde upp mig på att hon kallas forskare. Vem som helst kan forska men att jobba som forskare gör professorer (med hjälp av postdocs). Att kalla sig forskare innan man doktorerat är att tänja en bit på sanningen. Men det hindrar som bekant inte denna stjärna.

Tycker definitivt det hör till ämnet.
Citera
2018-06-26, 19:21
  #1521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är hans legala tolkning av vad hon beskrev.
.

Så du har ändrat uppfattning nu ang om vem som sa vad?🤔

Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Kawesas eget dramatiserade är fin läsning. Särskilt slutklämmen.

- Hans brottsliga gärning inleds med ett olaga frihetsberövande i och med att han hindrar henne från att gå framåt.

Citera
2018-06-26, 19:21
  #1522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Jesus! Hon är farlig för allmänheten nästan.

Hon är dock farligast för sig själv. En person med hennes syn på tillvaron är totalt omöjlig på vilken arbetsplats som helst, inte ens F! vill ha med henne att göra. En dag kommer hon bara att vakna och inse detta.

Sådana här personlighetstyper hamnar till slut på psykofarmaka (i bästa fall). De gör sig helt omöjliga i sociala sammanhang, oavsett om det är på en arbetsplats, vänkrets eller på gatan. Ingen orkar med dem.
Citera
2018-06-26, 19:41
  #1523
Medlem
Fatta om några % mer hade röstat på FI hade denna helt galna labila kvinna sitta i en faktisk maktposition? Förstå nu hur utför det här landet har gått. Hon är ju antagligen sinnessjuk och jag tycker faktiskt lite synd om henne.
Citera
2018-06-26, 19:45
  #1524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Nu har skymningspressen i form av expressen.se äntligen vaknat till liv.

"Fi:s förra partiledare Victoria Kawesa åtalas för misshandel.

Enligt stämningsansökan ska hon ha slagit en man vid spärren på en tunnelbanestation.

– Hon förnekar brott på grunden av att hon först har blivit utsatt för ett brott inledningsvis, säger Daniel Svensson, Kawesas advokat."


https://www.expressen.se/nyheter/forra-fi-partiledaren-atalas-for-misshandel-/

Varför lägger Expressen ut en bild från övervakningen som inte är ett dugg relevant? Om det hade varit en person från något annat parti så hade garanterat andra bilder dykt upp. Nu får inte Expressens läsare se när hon ger fingret, samt slår och sparkar mannen.

Fy fan vad trött man blir på media som ständig vinklar sina artiklar till förmån för vänster & feministdårar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in