2018-06-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Tror det blir en flopp. Dyr investering oavsett hur man löst kontraktsfrågan i FCK och ett långt kontrakt för en spelare som endast gjort en handfull matcher efter korsbandsskada och som inte verkar sätta fotbollen främst eller ha den rätta motivationen att vilja bli så bra som möjligt.

En perfekt spelare för Allsvenskan med andra ord.

Se på Korvnisse, håller för Allsvensk klass men inte mycket mer - då får man även behålla spelaren och kan odlas om till en DIFprofil och ledargestalt de kommande fem åren.
Citera
2018-06-26, 16:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Erik Karlsson officiell för DIF iaf. Även bekräftat att han mer eller mindre köpt ut sig själv så de verkar inte kostat DIF så mycket som de kunnat.

Herregud vilken sommar av DIF hittils.

Vem är Erik Karlsson?
Citera
2018-06-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem är Erik Karlsson?
Oj. Tänkte på hans inofficiella tvilling Erik Karlsson men det är såklart Johansson jag menar.

Om du inte förstog det så har vi nog större problem
Citera
2018-06-26, 16:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Oj. Tänkte på hans inofficiella tvilling Erik Karlsson men det är såklart Johansson jag menar.

Om du inte förstog det så har vi nog större problem

Jag har tagit lite semester från allsvenskan så jag har inte följt med. Jag tänkt ett tag att Bosse gjort något nytt fynd.

Tack för att du hjälpte en semesterfirare att hänga med.
Citera
2018-06-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har tagit lite semester från allsvenskan så jag har inte följt med. Jag tänkt ett tag att Bosse gjort något nytt fynd.

Tack för att du hjälpte en semesterfirare att hänga med.

Haha jag märkte inte ens mitt misstag innan du sa det.

Han och våran svenska hockey spelare är så jävla lika att jag blandar ihop dem. Samma namn med istortsett
Citera
2018-06-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
En perfekt spelare för Allsvenskan med andra ord.

Se på Korvnisse, håller för Allsvensk klass men inte mycket mer - då får man även behålla spelaren och kan odlas om till en DIFprofil och ledargestalt de kommande fem åren.

Nej, det är bara önsketänkande ifrån din sida. Spelare utan motivation levererar sällan i längden oavsett nivå.

Jämförelsen med Nisse förstår jag verkligen inte. Där finns/fanns verkligen motivation och driv.
Citera
2018-06-26, 16:58
Medlem
BlackInNewYORK1985s avatar
Citat:
Nej, det är bara önsketänkande ifrån din sida. Spelare utan motivation levererar sällan i längden oavsett nivå.

Jämförelsen med Nisse förstår jag verkligen inte. Där finns/fanns verkligen motivation och driv.

Och du har så klart koll på hur stor motivation Erik har.
Citera
2018-06-26, 17:00
Medlem
Citat:

Motivation och driv men inte lika hög kvalité, blir en jämn balans. Liknelsen var att Johansson inte heller kommer lämna Djurgården för bättre klubbar.

Nåväl, den som lever får se. Jag ser det som en toppvärvning av DIF - men håller med om att avsaknaden av motivation kan bli ett problem... Men är ju inte enda proffsspelaren som inte brinner för fotboll.

Finns väl en hel del uttalade proffs som gått ut med att de aldrig tittar på fotboll, tycker det rent av är tråkigt men det är deras jobb?
Senast redigerad av divadude 2018-06-26 kl. 17:02.
Citera
2018-06-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackInNewYORK1985

Nej, men hans val under karriären visar tydligt att fotbollen inte har högsta prioritet för honom och att han saknar riktiga motivationen och drivet efter att bli så bra som möjligt. Du kan givetvis önsketänka att det inte påverkar utvecklingen och prestationen.
Citera
2018-06-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackInNewYORK1985

Erik Johansson har t.ex tackat nej till landslag då han hellre vill spendera sin lediga tid med vänner och familj, samt har han faktiskt bra mycket större potential i ren talang för större klubbar än både FCK och Djurgården. Verkar som att det är tjejen (världens snyggaste tjej, Carina Berg) som tvingar hem han till Stockholm.

Edit; Ju mer jag tänker på det desto klokare känns det med en spelare som kan ta skillnad på jobb och fritid. Jag välkomnar Erik med öppen famn och positiv blick för framtiden. Nä, är folk som klagar på denna värvning är nog endast dystra för att han inte landa i "sitt" lag.
Citera
2018-06-26, 17:17
Medlem
Citat:
Nej, men hans val under karriären visar tydligt att fotbollen inte har högsta prioritet för honom och att han saknar riktiga motivationen och drivet efter att bli så bra som möjligt. Du kan givetvis önsketänka att det inte påverkar utvecklingen och prestationen.

Du får det att låta som det är en Ranegie som prioriterar vin på Riche med småbrudar..
Citera
2018-06-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Du får det att låta som det är en Ranegie som prioriterar vin på Riche med småbrudar..

Nej, det är en tolkning du gör baserat på att du enbart verkar kunna se allt i svartvitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in