2018-06-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Hittar inte bilden?!

Finns ett fotot från den 7/2 2008 där den kvinnan jag tänker på,
H*nn* (*=a) håller i en liten nyfödd tjej.

Edit: ser att postaren GilGrissom82 lagt in en länk.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-26 kl. 10:39.
Citera
2018-06-26, 10:42
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Här bär hon örhängena första gången (29 augusti 2015):

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=770f8779-0327-403c-a878-e7c7ecfc5b46&IID=4e816537-e854-4639-96a2-e2071d843804

Därför är det litet intressant att hon på bilderna den 19 mars 2018, när det är "avslutat" mellan henne och SD, särskilt betonar att hon tar på sig sina "festörhängen". Kan då dessa örhängen ha betytt något alldeles särskilt för henne, någon sorts sentimental kvarleva av deras gemensamma fina minnen

Eller så firar hon att de brutit med varandra
Citera
2018-06-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Finns en kvinna som Lena i bloggen har kallat "vår extradotter". Fotot
av denna unga kvinna visar att hon har svart hår och är (ljust?) mörkhyad.
Kan det möjligtvis var den personen som nyligen har synts på UW:s tomt?

I Honans6 inlägg #2389, sammanfattning står att Lena har en bror, också adopterad. Eventuellt kan det finnas en kusin till barnen. Antagligen sluter släkten upp till exmake och barn för att de hela tiden ska ha närhet och slippa vara ensamma.

När det gäller SD, om han nu till polis har angett han varit ute i området aktuell tid på kvällen på en promenad om det är så att polisen fått fram bevis via mobiluppföljning. Då borde han hört skriken! Han borde också på tisdagen när det framkom att LW var borta och polis gick ut med ev kidnappning av LW göra en koppling till skrik och meddelat polis!!
Citera
2018-06-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SD har sin ring på den 10 maj, HD har inte sin på den 15 april 2018.
Bilderna (som du kan se i mitt förra inlägg här några steg ovan) är de senast upplagda innan den 14 maj, vad jag kan se.

Mycket intressant!
Citera
2018-06-26, 12:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
En "olycka" kommer sällan ensam.. vi får se vad polisen väljer att nysta upp

Vad menar du med "väljer"?
Citera
2018-06-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Finns ett fotot från den 7/2 2008 där den kvinnan jag tänker på,
H*nn* (*=a) håller i en liten nyfödd tjej.

Edit: ser att postaren GilGrissom82 lagt in en länk.

Ja väldigt likt den tjej jag såg. Men plussar man 10 år..
Citera
2018-06-26, 13:09
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Men är du säker på att det är samma, rökte inte tjejen?

Det gör man väl inte som tioåring.
Citera
2018-06-26, 13:10
Medlem
Citat:

Ja, precis! Min tanke när jag läste era diskussioner från igår, var att den
mörkhåriga kvinnan som någon hade sett (med en cigarett i handen) på
UW:s tomt nyligen, är den kvinna som L kallade "vår extradotter".
Citera
2018-06-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men är du säker på att det är samma, rökte inte tjejen?

Det gör man väl inte som tioåring.

Nä, nu har du nog missförstått det hela! Den kvinna jag har skrivit
om finns på bild tillsammans med en baby, 2008. Idag är hon alltså
10 år äldre.

Det är alltså mamman jag pratar om och som skribenten
Rosenrasande1 skriver är väldigt likt den tjej denne såg
utanför UW:s hus.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-26 kl. 13:21.
Citera
2018-06-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag ser att du inte klarade av att svara på mina frågor. Ett vanligt tecken på att en person är ute och svamlar och inte riktigt kan uppbära sina teorier. Nu ska du dock få svar på tal från mig. Det första fetstilta:

Vem har påstått att LW skrek obehindrat? Kanske du var på plats och vet exakt hur situationen var och hur LW skrek och även hur GM betedde sig?

Det andra fetstilta:

Jag har tränat Krav Maga i flertalet år, så jag gissar på att jag har mer erfarenhet än du har rörande det.

Det tredje fetstilta:

Din dotter har ramlat när hon åkt skidor och försökt påkalla hjälp. Och detta har med diskussionen att göra på vilket sätt? Jag har också skrikit på hjälp när jag som liten skadat mig. Exempelvis när jag blev påbackad av en traktor med släp. Men det har självklart inget med detta att göra.

Det sista fetstilta:

Jag vet inte hur länge, eller på vilket sätt Tova skrek, för jag var inte där på plats. Och vad har Tova-fallet med detta fall att göra?
Har inte gett dig svar, som sig bör. Vet inte vilka frågor du inte anser att jag svarade på, eller om svaren inte passade dig. Men tar punkterna från detta.

Första: Erkänner att jag själv gjorde den tolkningen, att LW skrek obehindrat, av den enkla anledningen att hon med kraft och intensitet kunde skrika så pass länge. Har påpekat att det är väldigt svårt att skrika så pass högt och under så pass lång tid. Att du skriver "var du på plats", är bara ett tecken att du vill tysta alla andra med andra tankar och idéer än dig själv.

Andra: Ja, vi tränar praktisk självförsvar i vår hot och våld utbildning. Ett moment är just att skrika/påkalla uppmärksamhet, vilket är VÄLDIGT svårt under en attack.
"Jag har tränat Krav Maga i flertalet år": Tränar ni på skrika under attack där?

Tredje: Jag beskrev bara en situation, där man inte har kraft att skrika om man har svåra skador. Varför hoppar du på sånt? Självklart finns det dom som kan mobilisera kraft och skrika som bara den. Ingen är den andra lik.

Sista: Det var INTE jag som tog in det fallet och börja göra jämförelser, så hoppa istället på dom jag svarar till.
Citera
2018-06-26, 13:33
Medlem
Igår så hade vi schemalagd fysik och praktisk friskvård inom hot och våld. Jag tog upp detta fall med påkalla uppmärksamhet och vi övade då ett tag på detta. Vi var bara 5 kvinnor, 2 män och en manlig instruktör (och ja, om någon av mina kollegor läser detta, vet dom vem jag är, men står för allt och har inget behov att vara hemlig inom min vänkrets).

Om man bortser från tiden man kanske är fri och springer från sin baneman (LW verkar ha skrikit från ungefär samma plats). Så från att en angripare fick kontakt med sitt offer och gav slag, sparkar, ryck och brottning, så skulle vi prova att skrika nästa så högt och så länge vi kunde. Vi hade arm-, bål- och lårskydd och ryckluva, för att undvika skador, så någon smärta fick vi inte.

Det längsta någon kunde göra sig uppmärksam i någon mening var rund 50 sekunder under en attack.
Och nej, vi var inte i en livshotande situation, på samma sätt som vi hade skydd och inte fick smärta och instruktören inte gick på något sätt med full kraft. Vi orkade bara inte skrika.

Men nu har vi åter gjort praktisk test och denna gång klockat attacken.
Citera
2018-06-26, 13:56
Medlem
gloriouslifes avatar
"HTD blottar sin heta tunga"
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5c2d893c-2b26-4d6d-8567-882fc63a7092.jpg

"utpekad av Master HTD som var den som introducerade (trugade) mig i geocaching från början."

"Magiska vänskapen"
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f64b6cf1-40c1-4b2c-9f77-c447cd3f9536.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in