Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Jag ser att du inte klarade av att svara på mina frågor. Ett vanligt tecken på att en person är ute och svamlar och inte riktigt kan uppbära sina teorier. Nu ska du dock få svar på tal från mig. Det första fetstilta:
Vem har påstått att LW skrek obehindrat? Kanske du var på plats och vet exakt hur situationen var och hur LW skrek och även hur GM betedde sig?
Det andra fetstilta:
Jag har tränat Krav Maga i flertalet år, så jag gissar på att jag har mer erfarenhet än du har rörande det.
Det tredje fetstilta:
Din dotter har ramlat när hon åkt skidor och försökt påkalla hjälp. Och detta har med diskussionen att göra på vilket sätt? Jag har också skrikit på hjälp när jag som liten skadat mig. Exempelvis när jag blev påbackad av en traktor med släp. Men det har självklart inget med detta att göra.
Det sista fetstilta:
Jag vet inte hur länge, eller på vilket sätt Tova skrek, för jag var inte där på plats. Och vad har Tova-fallet med detta fall att göra?
Har inte gett dig svar, som sig bör. Vet inte vilka frågor du inte anser att jag svarade på, eller om svaren inte passade dig. Men tar punkterna från detta.
Första: Erkänner att jag själv gjorde den tolkningen, att LW skrek obehindrat, av den enkla anledningen att hon med kraft och intensitet kunde skrika så pass länge. Har påpekat att det är väldigt svårt att skrika så pass högt och under så pass lång tid. Att du skriver "var du på plats", är bara ett tecken att du vill tysta alla andra med andra tankar och idéer än dig själv.
Andra: Ja, vi tränar praktisk självförsvar i vår hot och våld utbildning. Ett moment är just att skrika/påkalla uppmärksamhet, vilket är VÄLDIGT svårt under en attack.
"Jag har tränat Krav Maga i flertalet år": Tränar ni på skrika under attack där?
Tredje: Jag beskrev bara en situation, där man inte har kraft att skrika om man har svåra skador. Varför hoppar du på sånt? Självklart finns det dom som kan mobilisera kraft och skrika som bara den. Ingen är den andra lik.
Sista: Det var INTE jag som tog in det fallet och börja göra jämförelser, så hoppa istället på dom jag svarar till.