2018-06-26, 06:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Eller så röstar kvinnor redan nästan lika mycket på SD, men YG lyckas inte fånga upp dem. Kanske bilden för män är mer rättvisande för hela väljarkåren.
Kvinnorna kommer, när de ser att männen röstar SD så tassar de efter. De är av naturen mer konsensusinriktade. Efter valet 2018 är SD konsensus.
Så trots stora framgångar i höstens val så kommer SD ha en växel till.
Sen får vi se vad mandatperioden ger.
2018-06-26, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kvinnorna kommer, när de ser att männen röstar SD så tassar de efter. De är av naturen mer konsensusinriktade. Efter valet 2018 är SD konsensus.
Så trots stora framgångar i höstens val så kommer SD ha en växel till.
Sen får vi se vad mandatperioden ger.

Nej, kvinnorna kommer nu till 2018. De svänger när opinionsmätningarna visar 35% bland män. Det gör att (SD) stannar strax över 30% i valet.

Nästa växel för (SD) kommer att bli något annat. Det kommer nog att krävas att partiet får regeringsansvar på något sätt (även om det är indirekt som (V) nu) och lyckas få igenom sin politik. Givetvis krävs det också att folk sedan är nöjda med resultatet annars tar nog tillväxten slut vid 35%.

Ingen proteströstar på det största partiet. Fortsätter (SD) att frysas ut och övriga partiet fortsätter haveriet så blir det nog snarast AfS eller något radikalare alternativ som tar tillväxten i framtiden.

Jag tror alltså inte att det går att matcha (S) toppresultat utan att ha statsapparaten på sin sida med propaganda och röstköp inför valen.
2018-06-26, 08:57
Medlem
motarbetars avatar
Grymt viktigt att SD lobbar för kvinnofrågor inför den sista valspurten. Med andra ord, gå ifrån allt som har med feminism att göra. Vård, skola och omsorg är kvinnodominerade yrken som det måste talas varmt om. Lyckas man väcka några % kvinnor till innan valet i höst kommer vi få se ett SD som slutar på över 30%.
2018-06-26, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Grymt viktigt att SD lobbar för kvinnofrågor inför den sista valspurten. Med andra ord, gå ifrån allt som har med feminism att göra. Vård, skola och omsorg är kvinnodominerade yrken som det måste talas varmt om. Lyckas man väcka några % kvinnor till innan valet i höst kommer vi få se ett SD som slutar på över 30%.

Kommer ihåg för 6-7 år sedan, och då var antalet kvinnor för SD ungefär mitt emellan 1/5 och 1/4 del alltså ca 22,5 %, av det totala antalet sympatisörer.

Idag är väl antalet ca 1/3 del?
2018-06-26, 09:57
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Kommer ihåg för 6-7 år sedan, och då var antalet kvinnor för SD ungefär mitt emellan 1/5 och 1/4 del alltså ca 22,5 %, av det totala antalet sympatisörer.

Idag är väl antalet ca 1/3 del?

Och vi vet hur kvinnor är funtade. Sitter de på fiket och ledarhönan kacklar ut att hon tänker allt rösta på Sverigedemokraterna i årets val så är det lätt att fler hänger på

Skämt åsdio, Sverigedemokraterna har redan en stark grund att förhålla sig till bland männen. De vet att partiet kommer tilltala dom, så låt valet nu kretsa kring kvinnorna. Det är dom som kommer vara den avgörande pelaren om detta Sverigebygge ska hålla. Det stora Problemet är att SD har få duktiga kvinnor som kan ta debatterna med Feminister och annat patrask.

Paula Bieler är ett big no.
2018-06-26, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu kommer väl snart Inizios siffror?
Är du säker på att det kommer en till denna månad?
2018-06-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sverigedemokraterna är verkligen störst på alla sätt utom ett enda, bland kvinnor där dock SD ökar kraftigt även där, i Yougovs junimätning, verkligen kul att se! Det är ju helt fantastiska siffror och enorma ökningar inom varje del av befolkningen som presenteras.

Män:

SD 36,4% (+8,8)
S 19,0%
M 15,7%

Kvinnor:

SD 19,8% (+1,9)
S 25,2%
M 19,0%

18-34 år:

SD 24,0% (+6,1)
S 20,3%
M 12,7%

35-54 år:

SD 32,1% (+6,5)
S 19,8%
M 18,6%

55+ år:

SD 28,1% (+3,7)
S 25,5%
M 19,4%

Storstad:

SD 27,7% (+5,1)
S 18,2%
M 19,4%

Övriga Sverige:

SD 29,0% (+5,7)
S 24,7%
M 15,8%

Någon som vet siffrorna för män 35-54 år, borde väl ligga på dryga 40 %?
2018-06-26, 11:04
Medlem
Ännu en sommar med ökad brottslighet och kaos i Malmö och förorterna kommer nog få kvinnorna att gå från ca 20% till 30%. SD ångar vidare mot 40%.
2018-06-26, 12:34
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Ahaa det är därför kvinnor aldrig följer kändisar?

Hur lyckas alla damtidningar överleva? Och i viket syfte finns dom?
De köper damtidningar för att gotta sig andras olycka
2018-06-26, 12:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oj det var många svar på mitt inlägg om lämliga kvinnor inom SD, som kan bredda partiet. Jag skall studera Era svar för att fördjupa mig i problematiken.

Jag håller med om att den danska kvinnan Stöjberg vore utmärkt som ärketyp. Jag såg henne i TV en gång tala klarspråk (även om danskan är grötig).

För bästa opinonssiffror behövs några som talar ut....(Jomshof och Ekroth) och en Landsfader som slätar över och mildrar med nästan PK-känsla (the Jimmie).

Saknar Ekroth faktiskt. Jag rör mig off topic nu men taktiken påverkar ju opinionssiffrorna. Tråden handlar ju om det.
Ekeroth är aktiv i valkampanjen. Han har hållit valmöten. Jag tror SD har en plan för honom även i framtiden, de har tonat ned honom lite av taktiska skäl. Får SD 30+ % valet så behöver de inte bry sig lika mycket om media längre. Allt har sin tid, SD tänker långsiktigt inte bara till valet; de vill fortsätta att öka i opinionen även efter valet. När de säger att de är det nya folkrörelsepartiet så menar de det. De ser sig som de nya sossarna. Det är en del av deras framgång; de tänker inte bara till nästa val utan längre. Hur kan de ta över LO till exempel? Hur kan de ta över PRO? Hur kan de (Jomshof) ta över djurens rätt? Hyresgästföreningen? Svenska kyrkan?
2018-06-26, 14:01
Medlem
spoilers avatar
"Opinionsinstitutet Novus har mellan den 29 maj till 17 juni i år frågat tusen personer i Västmanland över 18 år om hur de skulle rösta i riksdagsvalet om det vore val idag.

Sverigedemokraterna blir näst största parti på 21,3, en uppgång på omkring sex procentenheter sedan förra valet. Och Socialdemokraterna tappar nära tio procentenheter och landar på 26,4 procent av de tillfrågades röster."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6984420
2018-06-26, 14:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Men SD bygger underifrån också, många tjejer i ungsvenskarna som kan höja deras siffror i nästa valrörelse kanske. Jag tror också att tjejerna i ungsvenskarna påverkar mycket när de besöker skolor. Fler kan identifiera sig med dem än med klassens feminister som ofta är ganska konstiga.

https://www.facebook.com/ungsvenskarna/videos/2078795565778594/

Hur lägger man in foton här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in