2018-06-25, 21:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Rykten eller inte.
Dela gärna det du hört och låt var och en väga detta på egen våg.
Kanske tycker du inte att det är av vikt men andra kan komma med input och tankar.

När det kommer till att eventuellt svärta ner BO i denna tragik så är det väl mer eller mindre redan gjort, till viss del. Det var inte en helyllepastor med kalibrerad moralisk kompass som hittades mördad. Tyvärr.
Det var en f. d. pastor, kanske den religiösa glöden falnat, som knappast kan avkrävas högre moral än gemene man. Den med skev moral är väl snarare SD med sitt vänsterprasslande?

Edit: Låt mig förstärka det. Kroniska vänsterprasslande.
Citera
2018-06-25, 21:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är fortfarande inte en anledning till att brutalt mörda denna person. Att ha varit pastor och haft ett till och från förhållande som ogift så är det väl snarast den gifta mannen ifråga som gör detta bakom frugans rygg den som det skall förfasas om. Frun var dessutom sjuk under dessa år.

Vilken moralisk kompass besitter han? Hur tycker du den verkar varit kalibrerad?

Jag tror Schazz menade att vi vill gärna ha all info inte bara den som finns om SD. Självklart är det ingen som försvarar hans handlingar.
Citera
2018-06-25, 21:32
Medlem
Citat:
Då har han kanske en ny fru/sambo som vittnats om i tråden

Hon såg dock kansle lite väl ung ut. Övre tonår eller 20-nånting..
Citera
Medlem
Citat:
Rykten eller inte.
Dela gärna det du hört och låt var och en väga detta på egen våg.
Kanske tycker du inte att det är av vikt men andra kan komma med input och tankar.

När det kommer till att eventuellt svärta ner BO i denna tragik så är det väl mer eller mindre redan gjort, till viss del. Det var inte en helyllepastor med kalibrerad moralisk kompass som hittades mördad. Tyvärr.

LW var en riktigt fin och stark kvinna, hon hade såklart sina brister som vi andra. Hennes barn älskade henne och hon dom, det är inte lätt att ha 3 tonårsbarn men hon gjorde sitt bästa och det är långt bättre än vad de flesta gör!
Det var ingen okänd som tog hennes liv och jag är säker på att den/dom personerna kommer att hittas. Jag hoppas verkligen det finns en skärseld och att GM hamnar där när den jordiska rättvisan är klar med honom eller henne.
Ingen skugga ska falla på LW, hon älskade livet och var alltid glad. Jag tänker inte ta del av att sprida falska uppgifter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Att han är skäligen misstänkt skulle jag anse räcka som skäl att inte vara välkommen på begravningen..

Jag vet inte om LW var med i Svenska kyrkan men en begravning är en gudstjänst och således öppen för alla. Nu är det väl troligt att LWs begravning ombesörjs av Equmeniakyrkan och förmodligen sker den i "kretsen av de närmaste" eller "har redan skett" när annonsen kommer ut.
Citera
2018-06-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är fortfarande inte en anledning till att brutalt mörda denna person. Att ha varit pastor och haft ett till och från förhållande som ogift så är det väl snarast den gifta mannen ifråga som gör detta bakom frugans rygg den som det skall förfasas om. Frun var dessutom sjuk under dessa år.

Vilken moralisk kompass besitter han? Hur tycker du den verkar varit kalibrerad?

SDs kompass var helt trasig.
Men det var inte det frågan gällde. Det fanns tydligen uppseendeväckande saker om LW och det nämndes i tråden. Jag ville mena att det kunde tillföra tråden något och att hennes rykte till viss del redan var skadat.
Citera
2018-06-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror Schazz menade att vi vill gärna ha all info inte bara den som finns om SD. Självklart är det ingen som försvarar hans handlingar.
Tack.
Citera
2018-06-25, 21:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW var en riktigt fin och stark kvinna, hon hade såklart sina brister som vi andra. Hennes barn älskade henne och hon dom, det är inte lätt att ha 3 tonårsbarn men hon gjorde sitt bästa och det är långt bättre än vad de flesta gör!
Det var ingen okänd som tog hennes liv och jag är säker på att den/dom personerna kommer att hittas. Jag hoppas verkligen det finns en skärseld och att GM hamnar där när den jordiska rättvisan är klar med honom eller henne.
Ingen skugga ska falla på LW, hon älskade livet och var alltid glad. Jag tänker inte ta del av att sprida falska uppgifter

Om du är säker på att det är falska rykten så gör du rätt i att inte sprida vidare.
Citera
2018-06-25, 21:39
Medlem
Citat:

Kan ha varit dottern då kanske?
Men då har någon varit i hemmet iaf. Det var det ursprungsfrågan gällde tror jag. Om UW eller familjen synts till.

Btw: någon som vet om LWs och SDs hus är fortsatt avspärrade? Inget mer hus? Uttalade sig inte polisen om att fler bostäder skulle undersökas?
Citera
2018-06-25, 21:42
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Kanske äldste sonens flickvän
Citera
2018-06-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tror ju att LW och SD har setts efter det att anmälningarna inkom, tvärtemot vad flera andra anser.
Att som gärningsman verka hjälpsam i utredningen och spela sörjande är ett inte helt främmande fenomen. Men jag fattar fortfarande inte varför han inte berättar om sina egna teorier om han nu är oskyldig? Det är för mig en indikation på att inte ha rent mjöl i påsen.
Första meningen: Jag själv har bland annat postat inlägg med bevis att dom träffats. Förutom event, så turer och FTF-jakter (där LW ringer TeamDav... och frågar var dom är) o.s.v. Detta sker efter anmälningarna och står i skarp kontrast till vad andra postare härt rykten om, att andra fått anpassa sina turer och hur bilar åker, så SD och LW inte stöter på varandra. Motsägelsefullt!

"... han inte berättar om sina egna teorier ..."
Stod inte hans försvarare och sa att han har en egen teori SOM HAN FRAMFÖRT TILL UTREDARNA? Många i tråden säger att han INTE sagt något. Har jag misstolkat nått så kopiöst?

OM hans teori är exempelvis att LW gått dit för någon cache som hon äger och blivit påhoppad av någon okänd. Då kan han ju faktiskt framfört detta OCH känna att det inte kommer kunna lösas.
Citera
2018-06-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Förlåt mig om jag gått hårt fram. Jag ser av din text att döma att du stod LW nära. Jag beklagar sorgen.
Men jag skulle vara försiktig med att önska folk skärseldar, ingen av oss vet var detta kommer sluta och kanske kommer vi alla sitta stumma i slutändan.

Men okej, då har du bestämt dig för att det är falska uppgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in