2018-06-25, 21:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
När det nu ändå diskuteras juridik. En smula OT men går det att få till en häktning på sannolika skäl på enbart indicier?
Eftersom du kan bli lagförd på enbart indicier är det säkert så.
Citera
2018-06-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det kommer inte från SD, och liksom flixa81 vet jag att många läser här i fb. Dessutom är det mest rykten, kanske i avsikt att svärta ned LW.

Rykten eller inte.
Dela gärna det du hört och låt var och en väga detta på egen våg.
Kanske tycker du inte att det är av vikt men andra kan komma med input och tankar.

När det kommer till att eventuellt svärta ner BO i denna tragik så är det väl mer eller mindre redan gjort, till viss del. Det var inte en helyllepastor med kalibrerad moralisk kompass som hittades mördad. Tyvärr.
Citera
2018-06-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Går gör det säkert. Det handlar ju i slutändan på hur det läggs fram av åklagare och hur tingsrätt tolkar det.
Det torde dock vara väldigt svårt.

Därför är jag väldigt trygg med att det finns konkreta saker mot MGM. Besvärande omständigheter såsom vittnesuppgifter och till och med viss teknisk bevisning. Som dock inte nödvändigtvis direkt kan härledas till brottet då de ju varit bekanta och haft kontakt förrut.

Det lär ju komma en tidpunkt där man kommer att gå ut med ny info i förhoppning att få till nya vittnesmål och nya uppslag om det är så att man kört fast.
Hur närainpå mordet bör dom ha träffats för att DNA från GM skall kunna påvisas på BO? Om dom exempelvis slagit fast att dom träffades mordkvällen och DNA då kan bortförklaras av "naturliga skäl", då kommer dom ju aldrig kunna binda honom till mordet?
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Rykten eller inte.
Kanske tycker du inte att det är av vikt men andra kan komma med input och tankar.

När det kommer till att eventuellt svärta ner BO i denna tragik så är det väl mer eller mindre redan gjort, till viss del. Det var inte en helyllepastor med kalibrerad moralisk kompass som hittades mördad. Tyvärr.

Med risk för att bli påhoppad nu men jag tror onte helyllemänniskor blir mördade. Inte av någon de känner iaf för vem skulle hata dem?
De råkar ut för okända våldsmän i så fall.
Jag känner mig ganska säker på att LW kände sin förövare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Visst kan det vara så?
Eller så är det för att det är 16 sek kvar innan de får börja leta burkar?
Att exfrun flyttade ifrån SD (och inte tvärsom) är iaf för mig ett tecken på att det var hon som ville skiljas och att då bli svartsjuk är för mig en gåta?

Kanske beror på vem som har råd att ha kvar huset? Svartsjukan kan ju blossa trots att man är den som lämnar... det vet jag av egen erfarenhet. Det kan ju svänga fort.
Citera
2018-06-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Trovärdig beskrivning, känner till den typen av människor. Även om jag har svårt att se dem som mördare...

Jag tror inte alltid det är nån "typ av människa" som mördar utan omständigheter som gör att personen begår en så hemsk handling. Iaf när det handlar om icke kriminella, relationsrelaterade mord.
Citera
2018-06-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.

Har han sagt vad han har för teori?
Citera
2018-06-25, 21:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Jag tror inte alltid det är nån "typ av människa" som mördar utan omständigheter som gör att personen begår en så hemsk handling. Iaf när det handlar om icke kriminella, relationsrelaterade mord.

Under "rätt" omständigheter kan alla människor mörda enligt forskning jag läst för många år sedan. Har ingen källa tyvärr, läste för ca 15 år sedan kanske..
Citera
2018-06-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Mer rimligt vore väl att säga att han verkligen hoppas att det blir uppklarat, om han nu är oskyldig som han påstår.

Fast är man pessimist, själv (felaktigt) anklagad och häktad så lär man kanske tänka att "va faan, det kommer aldrig klaras upp om de är så långt ute o cyklar att de anklagar mig!" Plussa på oron stressen och ångesten över att vara falskt anklagad.

Nu är han ändock kandidat nr 1 för mig. Men menar bara att det finns ju massor av vinklar. Alla tänker och reagerar inte lika.
Citera
2018-06-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
En reflektion över eftermiddagskaffet.
SD har uttryckt att han tror mordet förblir olöst. Om nu beskrivningen av honom stämmer som man kunnat läsa i tråden att han skulle ha narcissistiska drag, OCH han är GM så tycker han nu själv att han gjort det perfekta mordet som inte kommer klaras upp. Han tror han kan klara sig undan.
Samt varför är han inte välkommen på begravningen?
Vet LW:s anhöriga mer än vi om vad som föregått mordet?
Men det kanske iofs beror på anmälningarna mot honom som är orsaken.
Men man kan ju inte låta bli att undra om det hänt något mellan LW och SD strax innan mordet som anhöriga vet om.

Att han är skäligen misstänkt skulle jag anse räcka som skäl att inte vara välkommen på begravningen..
Citera
2018-06-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tror ju att LW och SD har setts efter det att anmälningarna inkom, tvärtemot vad flera andra anser.
Att som gärningsman verka hjälpsam i utredningen och spela sörjande är ett inte helt främmande fenomen. Men jag fattar fortfarande inte varför han inte berättar om sina egna teorier om han nu är oskyldig? Det är för mig en indikation på att inte ha rent mjöl i påsen.

Vem har sagt att han inte lagt fram sina teorier?
Citera
2018-06-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Rykten eller inte.

Det är fortfarande inte en anledning till att brutalt mörda denna person. Att ha varit pastor och haft ett till och från förhållande som ogift så är det väl snarast den gifta mannen ifråga som gör detta bakom frugans rygg den som det skall förfasas om. Frun var dessutom sjuk under dessa år.

Vilken moralisk kompass besitter han? Hur tycker du den verkar varit kalibrerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in