2018-06-25, 13:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Naturvetare kan välja ganska fritt bland en uppsjö av olika linjer och utbildningar efter gymnasiet. Därefter hoppas jag att de flesta väljer efter intresse.

Ja visst väljer en del av intresse men de andra faktorerna spelar också in för många. Man vill ändå ha god lön för mödan om man ska studera och ta CSN-låm i flera år. Det kan vara en förklaring till varför forensiker yrket lockar naturvetarna mindre än övriga yrken. Man får ju göra det så attraktivt som möjligt för att locka från de andra utbildningarna/yrkena som finns att välja bland som du säger .
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-25 kl. 14:01.
Citera
2018-06-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
100% sann uppgift om att det var i skidbacken?

100 % kan jag inte garantera, det var den bestämda uppfattning jag fick. Vet du annat?
Citera
2018-06-25, 13:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
100 % kan jag inte garantera, det var den bestämda uppfattning jag fick. Vet du annat?

Hört annat som skulle hänt kring den tiden så tänkte om skadan med tummen verkligen hänt i skidbacken
Citera
2018-06-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hört annat som skulle hänt kring den tiden så tänkte om skadan med tummen verkligen hänt i skidbacken

Tänkte du på när han slog näven genom väggen? Då lät nog skidbacken bättre som förklaring.
Citera
2018-06-25, 14:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Tänkte du på när han slog näven genom väggen? Då lät nog skidbacken bättre som förklaring.

Om jag inte minns fel var det någon som länkade (här i tråden) till ett Facebook inlägg från skidbacken eller dylikt där han hade bils på gipsad tumme och skrivit om händelsen?
Citera
2018-06-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Det jag reagerade på var andra bilden, en bild med SD och LW nära varandra med undertexten "Medan spänningen fortfarande finns kvar" En bild som lätt skulle kunna få en ( med rätta) misstänksam och kanske svartsjuk blivande exfru att gå i taket. Möjligt att jag missat den diskutionen.

Visst kan det vara så?
Eller så är det för att det är 16 sek kvar innan de får börja leta burkar?
Att exfrun flyttade ifrån SD (och inte tvärsom) är iaf för mig ett tecken på att det var hon som ville skiljas och att då bli svartsjuk är för mig en gåta?
Citera
2018-06-25, 14:13
Medlem
Handlrs avatar
T*mmetott , softpoc*hontas har HD något smeknamn utöver N*rseHax ?
Någon från deras respektive arbetsplats som vill delge några nicknames ?
En sammanställning utav smeknamn kan vara utav vikt för dom som analyserar.
Citera
2018-06-25, 14:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Du kan förkasta informationen jag lägger fram. Eller vet du själv att han slagit näven i väggen?
Berätta mer?
Citera
2018-06-25, 14:21
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vem i tråden var det som sa att SD åkte längdskidor när det hände? Ska försöka leta.

Hittade inlägget av användare Energizer666, 2018-05-30, #4502:

Vad jag kommer minns så var det längdskidor
Citera
2018-06-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Visst kan det vara så?
Eller så är det för att det är 16 sek kvar innan de får börja leta burkar?
Att exfrun flyttade ifrån SD (och inte tvärsom) är iaf för mig ett tecken på att det var hon som ville skiljas och att då bli svartsjuk är för mig en gåta?
Alla skilsmässor beror iofs inte på att känslorna tagit slut för den andre utan snarare förtroendet.
Citera
2018-06-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon beskrev SD som "Martin Timell-lik" och då säger mina tankar att SD enkelt kommer undan med dåliga förklaringar till sitt gränslösa övergreppsbeteende. Jag får bilden av en fjantig spelevink med en svart insida som man inte vill ska komma fram. Den döljs väl inför manliga vänner som inte alls kan förstå bilden som återges om SD av det motsatta könet. Dock har SD, med egna ord i dykbloggen, visat tendenser som nog inte anses vara ok, men bortförklaras som skämt och jargong.
Det verkar som JG har hjälpt SD och HD efter hemkomsten från den tänkta USA-vistelsen. Undrar om han verkligen är övertygad om SD:s oskuld eller bryr han sig föga att vännen kan vara en dräpande, tro?

Trovärdig beskrivning, känner till den typen av människor. Även om jag har svårt att se dem som mördare...
Citera
2018-06-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jo, jag vet, känns lite skämmigt. Men se det som en merit. Varnad och avstängd på flashback 😂. Kanske hårdare mot oss nyreg, i ”uppfostringssyfte”😉 Bäst att återgå till ämnet, innan jag blir anmäld för trams och offtopic: Jag tvivlar på att vi får veta resultat på NFC proverna före hösten.

Inte Innan hösten?!
Eftersom det är så tyst om andra spår, tex vuxnaensamkommande från hennes arbete så betyder det att SD står kvar som enda misstänkta över sommaren.
Han har beklagat sig över det, och äter tydligen mediciner för att stå ut.

Jag tror det är samvetet som gnager och kanske hemska mardrömmar om vad han gjort som ger honom sådan ångest och oro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in