2018-06-25, 17:06
Medlem
[quote=Ghostboyyyyyyyyy|64449692]
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostboyyyyyyyyy
Hahah mekky säljer inte gram han säljer kg. Han rör inget folk säljer det åt honom med tanke på att han är hård bevakad så rör han inget. Han slutade röra för länge sen, folk sköter de till honom numera.

Hahaha, är du mekkys personliga sekreterare eller?
Citera
2018-06-25, 17:09
Avstängd
dacks avatar
Om vi koncentrerar oss på den här Mekky och hans häktning så för att få ut 500,000 :- bör han ha suttit häktad i lika många dagar som summan dvs 1000 :- dygnet om det sedan är en sammanhängande häktning eller flera mindre vet vi ju inte.
Den frågan får gärna någon mera insatt malmöit svara på.
Citera
2018-06-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hur får du ihop att denne Nermin skulle ha efterlämnat denna summa ? du får allt ge ett bättre bevis-belägg på ditt påstående.
Visst handlar det om pengar men dessa summor kan bara inte stämma.
Att sitta häktad om misstänkt och sedan få ut halvmiljonen-stämmer inte heller.
Är det pojkar i skolåldern- så är det inget inkomst bortfall heller l- men ni har rätt i att skadestånd
får man om man suttit häktad- hur mycket summan blir beror på- hur länge -inkomstbortfall osv.
Har man bara suttit i förhör så får man ingenting-.Att Mekky skulle suttit häktad-finns det verkligen bevis på detta påstående? Och då ca fem tillfällen?
Att han suttit i många förhör -får väl anses bekräftat- men häktad? VId några tillfällen har han väl också förhörts som enbart vittne.
Nej det kan inte stämma det du och nån fler skriver här.
Nermin kan inte heller ha varit aktuell för att erhålla socialbidrag- om han nu rört sig med synligt mycket god ekonomi- tror jag nog att försäkringskassan -utrett honom- och då hade han självklart inte beviljats socialbidrag eller nån sjukpenning.
Nermin tycks ha levt gott på sina skumraskaffären och myndigheterna har säkert synat honom.
I takt med alla dessa bedrägerier och växande skaran av bedrägliga personer,
som på olika sätt lyckats sno åt sig falska bidrag-
i samma takt har också myndigheterna skärpt till sig, och kontrollerar på olika sätt.

Vad fan vet du helt ärligt? Har du sysslat med narkotika i stora mängder om inte var tyst bara. Många av mina vänner är kriminella och tjänar runt 60-80 k i månaden i vinst. De har fått jobba sig upp och dessa räknas fortfarande som små säljare jämfört med de stora fiskarna. Nermin hämtade narkotika till hela sverige. Ring snuten som varit spaningsledaren för de grova brotten och fråga de om nermin satt på miljoner eller inte. Vadå bevis ska jag screnshotta hans banksaldo eller vadå
Citera
2018-06-25, 17:20
Medlem
[quote=respchase|64450183]
Citat:

Hahaha, är du mekkys personliga sekreterare eller?
Det är ingen fakta- som deenne person sprider.
Orsaken att man tror sig veta så mycket- är oklart.
Betänk också att de som håller på med det här- dessa personer sitter självklart inte och skriver på flashback-hur sådana affärer går till- det är som sagt bara fantasier.
Det är gamla historier-det där om att tvätta pengar i små företag osv. bröderna M -i M-falangen gjorde så men det är nu många år sedan- o idag är det omöjligt- SVerige har bra kontroll över
bedrägliga personer- se på Nyheterna så får vi veta att idag går det inte ens att placera i andra länder.
När sådana här fantasifoster skriver sina sagor- så blir det riktigt fel.
Citera
2018-06-25, 17:26
Medlem
[quote=Ghostboyyyyyyyyy|64450241]Vad fan vet du helt ärligt? Har du sysslat med narkotika i stora mängder om inte var tyst bara. Många av mina vänner är kriminella och tjänar runt 60-80 k i månaden i vinst. De har fått jobba sig upp och dessa räknas fortfarande som små säljare jämfört med de stora fiskarna. Nermin hämtade narkotika till hela sverige. Ring snuten som varit spaningsledaren för de grova brotten och fråga de om nermin satt på miljoner eller inte. Vadå bevis ska jag screnshotta hans banksaldo eller vadå[/QUOTE
Okay- så Nermin bör ha varit dömd ett par ggr, minst.
Ibland för misshandel, odyl? Narkotikabrott, innehav o försäljning?
SKadestånd då?
Egentligen får du skriva vad du vill-och vad du tror-
även jag får skriva vad jag tror och fakta kring det som jag nämde.
Citera
2018-06-25, 17:27
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Om vi koncentrerar oss på den här Mekky och hans häktning så för att få ut 500,000 :- bör han ha suttit häktad i lika många dagar som summan dvs 1000 :- dygnet om det sedan är en sammanhängande häktning eller flera mindre vet vi ju inte.
Den frågan får gärna någon mera insatt malmöit svara på.

Det är klart att han inte fått ut en halv miljon i ersättning. Den som påstått det visar bara sin okunskap. Reglerna är som följer:
"Enligt Justitiekanslerns praxis bestäms ersättningen för lidande i normalfallet till 30 000 kr för den första månaden. Ersättning utgår med 20 000 kr för varje ytterligare månad fram till och med den sjätte månaden och därefter med 15 000 kr per månad."
https://www.jk.se/ansokan/frihetsberovande/

En sammanhängande häktning skulle alltså ha gett 220 KSEK första året, 180 KSEK andra året och 90 KSEK för följande nästa halvår. Har han suttit häktad 2,5 år? Knappast...
Citera
Medlem
[quote=moshes|64450298]
Citat:
Ursprungligen postat av respchase
Det är ingen fakta- som deenne person sprider.
Orsaken att man tror sig veta så mycket- är oklart.
Betänk också att de som håller på med det här- dessa personer sitter självklart inte och skriver på flashback-hur sådana affärer går till- det är som sagt bara fantasier.
Det är gamla historier-det där om att tvätta pengar i små företag osv. bröderna M -i M-falangen gjorde så men det är nu många år sedan- o idag är det omöjligt- SVerige har bra kontroll över
bedrägliga personer- se på Nyheterna så får vi veta att idag går det inte ens att placera i andra länder.
När sådana här fantasifoster skriver sina sagor- så blir det riktigt fel.

Det är fakta för dom som är uppväxta i Malmö och som rör sig i dessa kretsar. vad gäller dig en svenne nörd som sitter hemma och inte har något annat för sig bryr jag mig mindre om.
Citera
Medlem
Citat:
Vad fan vet du helt ärligt? Har du sysslat med narkotika i stora mängder om inte var tyst bara. Många av mina vänner är kriminella och tjänar runt 60-80 k i månaden i vinst. De har fått jobba sig upp och dessa räknas fortfarande som små säljare jämfört med de stora fiskarna. Nermin hämtade narkotika till hela sverige. Ring snuten som varit spaningsledaren för de grova brotten och fråga de om nermin satt på miljoner eller inte. Vadå bevis ska jag screnshotta hans banksaldo eller vadå

vad är hans ex flickväns snapchat då? så vi också får se hennes livsstil, pma den om du inte vill skriva här
Citera
2018-06-25, 17:35
Medlem
[quote=Ghostboyyyyyyyyy|64450379]
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Det är fakta för dom som är uppväxta i Malmö och som rör sig i dessa kretsar. vad gäller dig en svenne nörd som sitter hemma och inte har något annat för sig bryr jag mig mindre om.
Tack- vi båda har fastnat framför skärmen- så visst är det nördigt.
Sanning
jag nyttjar inte narkotika-
jag är delvis insatt - i det som sker.
Har bra koll på hur personer hanteras- personer som tycks ha mycket flax- ekonomiskt och så.
VI behöver inte älta detta mer.
Citera
2018-06-25, 17:36
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Det är klart att han inte fått ut en halv miljon i ersättning. Den som påstått det visar bara sin okunskap. Reglerna är som följer:
"Enligt Justitiekanslerns praxis bestäms ersättningen för lidande i normalfallet till 30 000 kr för den första månaden. Ersättning utgår med 20 000 kr för varje ytterligare månad fram till och med den sjätte månaden och därefter med 15 000 kr per månad."
https://www.jk.se/ansokan/frihetsberovande/

En sammanhängande häktning skulle alltså ha gett 220 KSEK första året, 180 KSEK andra året och 90 KSEK för följande nästa halvår. Har han suttit häktad 2,5 år? Knappast...
Ok tack för klargörandet. Då kan vi avfärda det ryktet om den halva miljonen som påstås vara utbetalt för häktningen angående ett mord utfört av den här mytomspunna Mekky.
Citera
2018-06-25, 17:39
Medlem
[quote=moshes|64450458]
Citat:
Tack- vi båda har fastnat framför skärmen- så visst är det nördigt.
Sanning
jag nyttjar inte narkotika-
jag är delvis insatt - i det som sker.
Har bra koll på hur personer hanteras- personer som tycks ha mycket flax- ekonomiskt och så.
VI behöver inte älta detta mer.
Hur är du delvis insatt? Har du gjort en narkotika affär någon gång? Har du närvarat under en narkotika affär. Du har inte ens satt din fot i orten eller vet 1 % om dessa grabbars affärer och verksamheter. Men vi som bor i orten och umgås med dessa ofta vet bättre. Ta din statistik och tagga. Vi har varit där sett med våra egna ögon.
Citera
2018-06-25, 17:40
Medlem
Citat:

Du behöver inte screenshotta någon loosers bankkonton De här lata idioterna är inte kreditvärdiga för fem öre, de är horor som sålt sin själ till djävulen för att casha in en jävla simpel hyrläkarlön. Varför verkar du se upp till dessa kräk som tycker Adidasbyxor och bling-bling ãr värt att skaka galler för? Seriöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in