2018-06-25, 15:58
Medlem
Skit i Israel nu. Dim har gett klartecken.

Terroristerna verka dra sig tillbaka.

MAP - SAA captures Lajat area in Daraa.
400km2 erövrat.

https://twitter.com/Souria4Syrians/status/1011233901417828352?s=19
Citera
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tror du det? Jag är inte lika övertygad. Frågan är om de hade vågat gå så långt. Jag tror att det skulle bli väldigt svårt att ge sig på dem städerna. Golan är mer rimligt då det gränsar till Syrien.

Ska tilläggas att jag anser Golan tillhöra judarna, inte minst i bibeln där den nämns flertalet gånger i Bashan verserna. Även mitt folk hade kontroll över området en gång i tiden men jag skulle aldrig göra anspråk på den då det är rätt tydligt vem den tillhört främst, åtminstone historiskt. Fransmännen förstörde mycket där.
Poängen är att Israel skulle behöva svara mot Iran (av nationella säkerhetsskäl) innan de hann de hann till Gallileen, oavsett om de misstänktes planera avancering ännu längre eller ej. Jag tror inte heller att kärnvapen skulle involveras om de inte tog sig för långt in i Israel, däremot kan man förvänta sig en tillräckligt hårt israelisk käftsmäll mot Iran för en total reträtt.
Citera
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och fortfarande är du så dum så klockorna stannar så att det inte är någon mening ens att besvara dig.

Ironi är alltid svårt för de med Aspbergers eller de som är halvt autistiska kan man bara konstatera.

Om man har följt med Trump under hans presidentskap så förvånad man inte om han faktiskt skulle göra en sådan deal med Putin om Syrien. Låt säga ett bekräftat tillbakadragande av Hezbollah och Iran från Syrien t.ex.
Nej, det är du som är helt urblåst med ett sådant påstående "Israelvännen". Iran har plöjt ner miljarder i Syrien och dom skiter i vad USA, Israel och Ryssland anser om deras närvaro. Dom stannar precis som Hezbollah gör för att de bidrar med fotfolk och pengar som din sandneger president behöver.
Citera
2018-06-25, 16:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Nej, det är du som är helt urblåst med ett sådant påstående "Israelvännen". Iran har plöjt ner miljarder i Syrien och dom skiter i vad USA, Israel och Ryssland anser om deras närvaro. Dom stannar precis som Hezbollah gör för att de bidrar med fotfolk och pengar som din sandneger president behöver.
Well, I rest my case:

Ironi är alltid svårt för de med Aspbergers eller de som är halvt autistiska kan man bara konstatera.

Citera
2018-06-25, 16:04
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Well, I rest my case:

Sanningen gör ont
Citera
2018-06-25, 16:17
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Poängen är att Israel skulle behöva svara mot Iran (av nationella säkerhetsskäl) innan de hann de hann till Gallileen, oavsett om de misstänktes planera avancering ännu längre eller ej. Jag tror inte heller att kärnvapen skulle involveras om de inte tog sig för långt in i Israel, däremot kan man förvänta sig en tillräckligt hårt israelisk käftsmäll mot Iran för en total reträtt.

Japp, låter mer rimligt.
Citera
2018-06-25, 16:17
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Citat:
Well, I rest my case:

Sanningen gör ont
Ni två borde gifta er!
Citera
2018-06-25, 16:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ni två borde gifta er!
Svara istället varför du tror att Trump gör son Netanyahu säger i Syrien d.v.s. att WH styrs från Israel.

Kasta lite bensin på antisemitbrasan här på Flashback tycker jag.
Citera
2018-06-25, 16:31
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Svara istället varför du tror att Trump gör son Netanyahu säger i Syrien d.v.s. att WH styrs från Israel.

Kasta lite bensin på antisemitbrasan här på Flashback tycker jag.
Trump har länge velat överge rebellerna i (södra) Syrien, och nu när Israel & Ryssland kommit överens har han ännu mer anledning för det.
Citera
2018-06-25, 16:32
Medlem
Citat:
Well, I rest my case:

Argumentum ad hominem brukar du anklaga andra för, men det är fritt fram för dig, den store hycklaren. Också kul att du försvarar dig med att det är ironi när det visar sig att du har fel i dina påståenden.
Citera
2018-06-25, 16:45
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Argumentum ad hominem brukar du anklaga andra för, men det är fritt fram för dig, den store hycklaren. Också kul att du försvarar dig med att det är ironi när det visar sig att du har fel i dina påståenden.

Tror man kan göra en lista på minst två dussin instanser där Arbetet gjort sig skyldig till hyckleri.
Citera
2018-06-25, 17:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Trump har länge velat överge rebellerna i (södra) Syrien, och nu när Israel & Ryssland kommit överens har han ännu mer anledning för det.
Säkert att Trump spelar andrafiolen. Nej, och för att återgå till Golanhöjderna. Det är en konflikt som måste lösas på något sätt om det ska bli en hållbar fred i regionen. Det hjälper liksom inte att skrika att Israel är bäst och USA störst. Jag tror att alla kommer bli förvånad över Trump om MÖ som de blev med NK. En hel del kommer att bli lika förskräckta också.

Att du sedan lierar dig med lågintelligentian på forumet är väl iofs inte konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in