Mördade Stig Engström Olof Palme?
Att han fanns på platsen, hade skjutvana, tillgång till revolver och hatade Olof Palme vet vi redan. Att hans förehavanden på brottsplatsen var mystiska vet vi också.
Min TES är att Stig Engström föddes med Klinefelters syndrom (vilket adderar ytterligare attribut som bekräftar honom som gärningsman).
Jag börjar med att återge några korta citat från expressen som ger en målande bild av hur Stig Engström beskrev sig själv samt hur Stig Engströms föredetta beskrev honom:
”Engström beskrev en strikt uppväxt där han var mycket blyg, inte minst i kontakten med flickor under tonåren.”
”- Som barn gick jag klädd i grön, engelsk militärkostym och lekte med typiska krigsleksaker. Samtidigt var jag oerhört blyg. Vid högläsning i skolan blev jag så nervös att jag nästan inte kunde andas. Längre upp i tonåren var det en mardröm att bjuda upp flickor på dans.”
”Han gav i intervjun, som hade karaktären av ett personlighetstest, personliga svar och det framkom bland annat att han var självständig, ärelysten, tävlingsinriktad, känslig för andras behov, mottaglig för smicker och med barnasinnet i behåll.”
”Som exempel på självsäkerhet berättade han:
- Som exempel har jag drivit en felaktig elräkning ända upp till vattenöverdomstolen.”
”Hans ex-hustru berättat - helt i motsats till detta - att dåligt självförtroende var dominerande drag hos Engström:
- Han var grafiker och gjorde reklammaterial. Framförallt till moderaterna i Täby. Då kunde han hålla på och tjata: Vad tycker du om den här? Jättebra, sa jag. Men tycker du verkligen att den är bra? Det här kunde han hålla på med och tjata livet ur mig. Och det var en signal om att han var osäker. Han hade dåligt självförtroende och det har han alltid haft hela sitt liv.”
”- Han var en svag själ. Han blev sedermera efter Palmes tid ganska alkoholiserad. Det var med anledning av att han hade dåligt självförtroende. Han var nog född sån.”
”I intervjun med Svenska Dagbladet 1982 berättar han, med utgångspunkten från barndomen, om sin starka vilja att få kärlek från omgivningen:
- Samtidigt kände jag mig ofta ensam och övergiven. I botten på min ovilja att göra andra ledsna ligger nog rädslan för att därigenom förlora deras sympatier, eller kärlek om du så vill.”
https://www.expressen.se/nyheter/skandiamannen-vaxte-upp-i-armeklader/
Tecken på att Stig Engström hade Klinefelters syndrom:
1. Klinefelters syndrom drabbar endast pojkar.
Stig Engström var av manligt kön.
2. Testosteronbristen gör att de drabbade pojkarna inte alltid utvecklar normala maskulina kroppsformer när de kommer i puberteten. De blir som regel mycket långa och kan få bröst.
Stig Enström saknar maskulina drag i ansiktet och är 1,83 lång. Huruvida han har onormal brösttillväxt lämnar jag obesvarat. Här kan ni se när Stig går/springer:
https://m.youtube.com/watch?v=xE-KsxPJaFU breda höfter? (Hursomhelst var Stig Engström ingen ”manlig” man utan snarare tvärtom.
3. Människor med Klinefelters syndrom är i regel infertila.
Stig Engström fick aldrig några barn, trots två äktenskap.
4. Människor med Klinefelters syndrom har ofta lågt självförtroende.
Läs återigen citaten i inläggets början där Stig Engströms låga självförtroende beskrivs.
Mycket tyder alltså på att Stig Engström haft Klinefelters syndrom. Huruvida han verkligen haft det eller ej är dock fullständigt obekräftat.
- Men varför i helvete är det relevant om Stig Engström hade Klinefelters syndrom? Frågar ni nu er.
Människor med Klinefelters syndrom har ofta problem med ”frustrationsrelaterade utbrott”
https://www.sallsyntadiagnoser.se/diagnos/klinefelters-syndrom/ och har ökad benägenhet för kriminalitet
http://bmjopen.bmj.com/content/2/1/e000650
Att det ens görs studier på huruvida Klinefelters medför ökad benägenhet för att hamna i olika brottsregister tyder ju på att det är ett uppmärksammat problem.
I kombination med Stig Engströms palmehat och alla mystiska omständigheter med hans förehavanden på brottsplatsen blir därför Klinefelters syndrom en viktig pusselbit när det ska bekräftas huruvida Stig Engström var gärningsman eller ej.