2018-06-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det inlägget JG gjorde med bild på sig och Softis kl 19.03, endast några timmar efter hon hittats död är märkligt. Hade polisen ens hunnit kontakta alla närstående då? Hur som helst, i mina ögon så påvisar inlägget antingen enfald eller ett försök att skingra misstankar från delaktighet i mordet.
Märkligt.
Detsamma gäller väl även SD egentligen? Jag vill minnas att han vare sig lajkade eller kommenterade JG:s inlägg. Samt gjorde sin FB privat väldigt fort. Märklit agerande om han var oskyldig?
Citera
2018-06-25, 09:53
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det känns ju faktiskt märkligt med tanke på att JG ”stått på SD:s sida” i samband med bråken. JG plockade väl dessutom bort LW från sin Facebook i samband med detta?

JG kanske endast hört SDs "version" av vad som föranledde anmälan om misshandel och ofredande. JG tar SDs parti och plockar bort sin forna vän LW på Facebook.

När dock LW hittas död så är ju saken en annan, självklart berörs man av det när det gäller en person man utgåtts så mycket med tidigare. Inget konstigt i sig att han postar på ett RIP på FB.

SD har högst troligt övertygat både HD och JG om sin oskuld i fallet. De tror honom och fortsätter umgås med honom som om inget hänt.

HDs föräldrar som bor i Odensbacken utanför Örebro är inbitna geocachare sedan många år. De har sannolikt en hel del gemensamma kontaktytor med SD, där det spekuleras fram och tillbaka. Undrar vad svärföräldrarna egentligen tycker och tror i denna cirkus?
Citera
2018-06-25, 09:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
I tråden rapporteras om att SD och HD synts varit aktiva med geocaching, men jag har inte sett rapporter om UW varit synlig. Bortrest?

Han är nog mest hemma och tar hand om sina barn just nu. Hoppas jag.
Citera
2018-06-25, 10:03
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Detsamma gäller väl även SD egentligen? Jag vill minnas att han vare sig lajkade eller kommenterade JG:s inlägg. Samt gjorde sin FB privat väldigt fort. Märklit agerande om han var oskyldig?

Stämmer det att SD snabbt gjorde sin FB privat är det ju i högsta grad anmärkningsvärt! Någon som vet säkert om så är fallet?
Väldigt märkligt tycker jag om man är oskyldig.
Citera
2018-06-25, 10:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han är nog mest hemma och tar hand om sina barn just nu. Hoppas jag.

Ja, det får man hoppas, men har någon sett UW?
Citera
2018-06-25, 10:07
Medlem
flixa81s avatar
Har funderat på uttalandet åklagaren gjorde där hon säger att ”vi har jättemycket teknisk bevisning men väntar svar från NFC.”
Hon måste väl då mena teknisk bevisning som kan binda SD vid mordet, det är endast han som är misstänkt hittills och honom hon ville ha häktad på sannolika skäl.
Är det bara jag som tolkar uttalandet så?
Citera
2018-06-25, 10:12
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Har funderat på uttalandet åklagaren gjorde där hon säger att ”vi har jättemycket teknisk bevisning men väntar svar från NFC.”
Hon måste väl då mena teknisk bevisning som kan binda SD vid mordet, det är endast han som är misstänkt hittills och honom hon ville ha häktad på sannolika skäl.
Är det bara jag som tolkar uttalandet så?

Jag tror hon menar att de väntar på en massa svar men om svaret kommer att kunna kopplas till SD kan hon ju inte veta.

Jag tolkar uttalandet som att de har skickat in många prover men vi vet ju att det tar tid hos NFC.

Utkomsten av proverna kan hon inte veta men eftersom SD är skäligen misstänkt så kommer jämförelser med honom i första hand.
Citera
2018-06-25, 10:14
Medlem
Citat:
Stämmer det att SD snabbt gjorde sin FB privat är det ju i högsta grad anmärkningsvärt! Någon som vet säkert om så är fallet?
Väldigt märkligt tycker jag om man är oskyldig.

Inte alls märkligt tycker jag. tvärtom agerade han klokt och i linje med hur många andra hade gjort om man blev kallad till förhör.
Citera
2018-06-25, 10:15
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror hon menar att de väntar på en massa svar men om svaret kommer att kunna kopplas till SD kan hon ju inte veta.

Jag tolkar uttalandet som att de har skickat in många prover men vi vet ju att det tar tid hos NFC.

Utkomsten av proverna kan hon inte veta men eftersom SD är skäligen misstänkt så kommer jämförelser med honom i första hand.

Men med tanke på att hon ville yrkade på sannolika skäl andra gången så tyder väl det på att hon är ganska säker på vad svaren kommer visa?
Annnars kanske hon legat lågt och hållt kvar vid skäligen misstänkt?
Men jag kan ha fel, det kanske inte funkar så in real Life
Citera
2018-06-25, 10:16
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
JG kanske endast hört SDs "version" av vad som föranledde anmälan om misshandel och ofredande. JG tar SDs parti och plockar bort sin forna vän LW på Facebook.

När dock LW hittas död så är ju saken en annan, självklart berörs man av det när det gäller en person man utgåtts så mycket med tidigare. Inget konstigt i sig att han postar på ett RIP på FB.

SD har högst troligt övertygat både HD och JG om sin oskuld i fallet. De tror honom och fortsätter umgås med honom som om inget hänt.

HDs föräldrar som bor i Odensbacken utanför Örebro är inbitna geocachare sedan många år. De har sannolikt en hel del gemensamma kontaktytor med SD, där det spekuleras fram och tillbaka. Undrar vad svärföräldrarna egentligen tycker och tror i denna cirkus?

Någon beskrev SD som "Martin Timell-lik" och då säger mina tankar att SD enkelt kommer undan med dåliga förklaringar till sitt gränslösa övergreppsbeteende. Jag får bilden av en fjantig spelevink med en svart insida som man inte vill ska komma fram. Den döljs väl inför manliga vänner som inte alls kan förstå bilden som återges om SD av det motsatta könet. Dock har SD, med egna ord i dykbloggen, visat tendenser som nog inte anses vara ok, men bortförklaras som skämt och jargong.
Det verkar som JG har hjälpt SD och HD efter hemkomsten från den tänkta USA-vistelsen. Undrar om han verkligen är övertygad om SD:s oskuld eller bryr han sig föga att vännen kan vara en dräpande, tro?
Citera
2018-06-25, 10:17
Medlem
Citat:
Ja, det får man hoppas, men har någon sett UW?

Han är ensam vårdnadshavare nu och där barnen är finns förmodligen även deras far.
Så har någon sett barnen eller UW?
Citera
2018-06-25, 10:17
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Inte alls märkligt tycker jag. tvärtom agerade han klokt och i linje med hur många andra hade gjort om man blev kallad till förhör.

Beror ju på när han låste sin profil?
Visste han att han skulle bli inplockad på förhör? Förhöret kunde ju lika väl friat honom från misstankar?

Då finns det ingen anledning att agera som man är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in