Citat:
Ursprungligen postat av
Diamantpojken
Kommunen har dock inget att säga till om hur många som invandrar till Sverige och den kan heller inte ställa hårdare krav på invandrare i utanförskap än vad riksdagen tillåter. Så det ger mycket större effekt att rösta SD i riksdagsvalet och sjuklövern kommunalt än tvärtom.
Min kommun har dessutom probletet att arbetslösa invandrare från andra delar av landet flyttar till invandrarghettot. Kommer rösta SD till riksdagsvalet och på ett lokalt parti kommunalt. De kommunala nämnderna består av äldre sjuklöverpolitiker som suttit där i evigheter och yngre sjuklöverpolitiker som ärvt sina platser av pappa eller mamma. SD i min kommun uppfyller alla fördomar om dem, så det är inte ett alternativ.
Det är lokalt som migrationesarbetet sker. Därför är det viktigare för mig, vad kommunen gör med mina skattepengar än vad som beslutas i riksdagen.
Politik är en komplex helhet där riksdag, landsting o kommuner sammarbetar.
I min kommun är redan SD starka sedan förra valet. O vi har verkligen fått känna av flyktingkrisen som hela detta forum fortfarande frodas av. Men i min kommun är det lugnt. Till o med tjejen cyklar, tryggt hem om kvällarna o senast i dag fick jag stå på parkeringen o prata om mina två, fina hundar för tre nyanlända män. Fina var deras ord.
Men dessa visade faktiskt att de försökte även om de var livrädda.
Självklart har någon förklarat för dem att de måste se oss svenskar o våra traditioner även om de själva knappast bokar en valp redan i kväll.
Detta tolkar jag att kommunen har lyckats. Både med att få in dem i kommunen o samtidigt fått befolkningen att acceptera dem.