2018-06-24, 14:57
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja det undrar jag också, vet några stycken högre befäl som skrek åt sina barn på samma sätt som de skrek åt rekryterna(självupplevt).

Om det nu stämde att han var i det militära.

Ja, bevare mig väl, den där typen av förälder som konstant vrålar i stället för att tala med barnen, ruggigt. Ungefär som att ha ”Hesa Fredrik” som vårdnadshavare! Jag har dock ingen aning om hur UW var som förälder, värt att poängtera.
Citera
2018-06-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
En "utredare" borde väl fatta den kopplingen? Eller måste allt skrivas ut i klartext.

Kan möjligen minstingen favoriserats av LW då? Ligger ju nära till hands att hans födelsedag har med saken att göra.

100% skitsnack. Någon barnuppfostran har inte med detta spaningsmord att göra.
Lägg av.

Vi har en MGM på skälig misstankegrad och det finns ingenting som pekar i någon annan riktning.
Citera
2018-06-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Lägg av.

Vi har en MGM på skälig misstankegrad och det finns ingenting som pekar i någon annan riktning.

Stämmer, jag bara väntar på dna resultatet och att SD åker för tredje gången gillt.
Ser ingen annan rimlig gärningsman eller kvinna...
Citera
2018-06-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Stämmer, jag bara väntar på dna resultatet och att SD åker för tredje gången gillt.
Exaktemente!

Jag kan inte låta bli att reagera på hur en massa troll här inne spekulerar hej vilt och lämnar ut barnen till forumet. De har det nog jävligt ändå!
Citera
2018-06-24, 15:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vet ni på vilka grunder han är misstänkt?
Citera
2018-06-24, 15:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Lägg av.
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Jag kan inte låta bli att reagera på hur en massa troll här inne spekulerar hej vilt och lämnar ut barnen till forumet. De har det nog jävligt ändå!
Som jag har förstått det skulle det möjligen kunna gå att utesluta NW, om man nu bara visste när LW tog körkort.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-24 kl. 15:46.
Citera
2018-06-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
En "utredare" borde väl fatta den kopplingen? Eller måste allt skrivas ut i klartext.

Kan möjligen minstingen favoriserats av LW då? Ligger ju nära till hands att hans födelsedag har med saken att göra.

Rätt många tonåringar skulle yttra något liknande om sina föräldrar, en känsla av att inte räcka till, att syskonen favoriseras, att inte duga mm Det hör liksom till brytningsperioden att det skaver i relationerna. Kanske mest med den man har stått närmast.
Citera
2018-06-24, 15:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag har förstått det skulle det möjligen kunna gå att helt utesluta NW, om man nu bara visste när LW tog körkort.

Eller visste om mellanbarnet föddes med komplikationer nästintill livlös och har adhd. Då går det också att bekräfta den teorin du tänker på.

Någon som Vet?
Citera
2018-06-24, 15:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Som jag har förstått det skulle det möjligen kunna gå att utesluta NW, om man nu bara visste när LW tog körkort.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Eller visste om mellanbarnet föddes med komplikationer nästintill livlös och har adhd. Då går det också att bekräfta den teorin du tänker på.

Någon som Vet?
Jag har nog missat något så nån vänlig själ kanske kan upplysa mig om hur LW:s körkort och mellanbarnets födsel passar in i teorierna?
Citera
2018-06-24, 15:47
Medlem
Citat:

Ja det vet vi. Skäligen misstänkt.
Vilket alltså innefattar en hel del. Det är troligare att MGM är gärningsman än ALLA andra teorier tillsammans. Bara en sådan sak...

Skäligen misstänkt betyder alltså följande:

* Konkreta, objektivt underbyggda omständigheter föreligger som med viss styrka talar för att en viss person har begått den gärning som misstanken avser. På denna misstankegrad kan till exempel husrannsakan utföras.
Exempel: Ett vittne har sett hur en person stod vid den plats där plånboken låg.

För att skälig misstanke ska anses vara uppnått krävs följande:

Sannolikhetsövervikt: Det är mer troligt att den misstänkte är skyldig än oskyldig. Gärningshypotesen är mer trolig än alla andra möjliga hypoteser tillsammans.

Individualiserade bevis: Enbart grupptillhörighet är inte tillräckligt.

Robusta bevis: Det ska finnas goda grunder för slutsatsen. Det är främst en fråga om hur noggrant situationen har utretts och om mängden bevis. Detta krav är initialt lågt och ökar sedan under förundersökningens gång.

Så lägg ner skitsnack om barnuppfostran och annat nu och ägna er åt det tråden är till för. Nämligen ett spaningsmord.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-24 kl. 15:54.
Citera
2018-06-24, 15:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja det vet vi. Skäligen misstänkt.
Vilket alltså innefattar en hel del. Det är troligare att MGM är gärningsman än ALLA andra teorier tillsammans. Bara en sådan sak...

Skäligen misstänkt betyder alltså följande:

* Konkreta, objektivt underbyggda omständigheter föreligger som med viss styrka talar för att en viss person har begått den gärning som misstanken avser. På denna misstankegrad kan till exempel husrannsakan utföras.
Exempel: Ett vittne har sett hur en person stod vid den plats där plånboken låg.

För att skälig misstanke ska anses vara uppnått krävs följande:

Sannolikhetsövervikt: Det är mer troligt att den misstänkte är skyldig än oskyldig. Gärningshypotesen är mer trolig än alla andra möjliga hypoteser tillsammans.

Individualiserade bevis: Enbart grupptillhörighet är inte tillräckligt.

Robusta bevis: Det ska finnas goda grunder för slutsatsen. Det är främst en fråga om hur noggrant situationen har utretts och om mängden bevis. Detta krav är initialt lågt och ökar sedan under förundersökningens gång.
Men vet ni på vilka grunder han är misstänkt, dvs. vad är det som anses tala för att han skulle vara gärningsmannen?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-24 kl. 15:53.
Citera
2018-06-24, 15:53
Medlem
Citat:

Det ingår i förundersökningssekretessen men det är ju ingen vild gissning att följande har uppnåtts:

* MGM har befunnit sig i området vid tidpunkten för gärningen. Styrkts genom mobilpejling och vittnesuppgifter samt förmodligen honom själv.

* Saknar alibi.

* Viss teknisk bevisning finnes. Dock av den grad att det inte går att utesluta att de tillkommit "naturligt" via annan kontakt då de ju ändå var bekanta med varandra.

* Tidigare historik med två polisanmälningar emot sig.

* Datatrafik och kontakter via SMS/mobil och annat. Här finns såklart en hel berättelse som klargör relationen mellan de två. Förmodligen försvårande för MGM.

* Vittnesuppgifter har sett saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in