2018-06-24, 11:00
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ang diskussionerna kring UW och LWs relation var till varandra?

Detta skriver LW i sin logg den 18 mars 2018. Jag tycker att det tyder på en vänskaplig och avslappnad relation? Det fetmarkerade i Lenas text har jag gjort.

”Loj söndag förmiddag med sedvanlig pannkaksfrukost. Solen skiner som tusan. "Alla" är ute och åker skidor och skridskor, men jag kan inte, brutna ben. Men det börjar ändå arta sig. Jag kan nu gå utan kryckor och jag kan köra bil. Essie girl vill träffa en kompis i Vingåker och jag och Minimannen06 väljer att göra en utflykt och skjutsa henne. Himlen är fullständigt knallblå och det blir en fin tur över slätt och genom skog.

Det blir en trevlig utflykt, fyndar två par jeans på outleten och fyller TVÅ kassar med godsaker på Delicato, mumsar pizza med knatten och får med oss en nöjd dotter hem i solnedgången. Avslutar med storfika och leverans av ena Delicatokassen hos pappan och storebrodern och kommer hem proppmätta, utan behov av kvällsmat.

Detta nedlagda postkontor passerar vi när vi promenerar till Nya Maistro för intag av sen lunch. Tftc”

Förstår inte att många dömer ut henne som mamma, av det jag läst på hennes Facebook och bloggen tycker jag nog att hon verkar göra mycket för och tillsammans med sin barn.

Tror självklart inte allt var rosenskimrande och tror nog hon grälade på och med barnen som alla andra föräldrar.

Men jag tycker hon verkar vara en gullig och aktiv mamma.
Citera
2018-06-24, 11:05
Medlem
[quote=Honan6|64436724]
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

I mina efterföljande sammanfattningar (se min signatur) har jag tagit bort uppgiften om hockey.

Det var inte menat som kritik till dig (sorry)😶
Din sammanställning är helt suverän 👌 och det var synd att du inte fick lägga in den i trådstarten.
Citera
2018-06-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Förstår inte att många dömer ut henne som mamma, av det jag läst på hennes Facebook och bloggen tycker jag nog att hon verkar göra mycket för och tillsammans med sin barn.

Tror självklart inte allt var rosenskimrande och tror nog hon grälade på och med barnen som alla andra föräldrar.

Det intrycket har jag oxå fått av henne. Det ser ut som om hon hittade på en hel del tillsammans med barnen. Samtidigt som hon var aktiv med sina egna intressen.

Och jag har bara tweenies än så länge, kan tänka mig hur det blir när dom blir "tonåringar" på riktigt 😁
Citera
2018-06-24, 11:13
Medlem
Honan6s avatar
[quote=SonyaStolt|64436826]
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Det var inte menat som kritik till dig (sorry)😶
Din sammanställning är helt suverän 👌 och det var synd att du inte fick lägga in den i trådstarten.

Jag tål kritik, så det är lugnt. Tack för superlativ.
Det finns säkert en bra anledning till att det inte läggs i trådstarten - kanske p g a att fallet ej gått till åtal än. Jag vet inte.
Senast redigerad av Honan6 2018-06-24 kl. 11:37.
Citera
2018-06-24, 11:17
Medlem
Honan6s avatar
[quote=Honan6|64436902]
Citat:

Vad det gäller att jag bad moderator, efter anmodan av andra ts, om att lägga mina sammanfattningar i början av tråden, så kan jag berätta att jag inte ens fått ett svar på mitt pm. Konstigt agerande, i mina ögon. Det finns säkert en bra anledning till att det inte läggs i trådstarten - kanske p g a att fallet ej gått till åtal än. Jag vet inte.

Parentes. Det hände något skumt vid svar på inlägg till SonyaStolt. Det ser ut som jag svarat mitt eget inlägg när jag svarade på SonyaStolt.
Citera
2018-06-24, 11:34
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=Honan6|64436943]
Citat:

Parentes. Det hände något skumt vid svar på inlägg till SonyaStolt. Det ser ut som jag svarat mitt eget inlägg när jag svarade på SonyaStolt.
Märkligt liknande hände mig. När jag svarar dig ser det ut som jag svarat på SonjaStolt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-24 kl. 11:42.
Citera
2018-06-24, 11:34
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Jag tvivlar inte på hennes mammaroll eller som medmänniska men som pastor.
Jag tror bestämt att vissa har en intern kod som dom följer.
Samt att jag gissar att hon har gjort sig obekväm med dessa personer som följer dessa koder.
Därav tror jag inte detta mord blir löst i värsta fall.

Citat:
Pastor är inget vanligt yrke: man måste ha kristet tro och vara dessutom beredd att möta livets stora och svåra frågor, bland annat ha styrka och mod att kunna möta människor i livets sista skede.

Pastorer leder och planerar verksamheten i en frikyrkoförsamlingar. I arbetet ingår att leda gudstjänster och hålla möten, förrätta dop, vigslar och begravningar, ge själavård och undervisa i trosfrågor.

Att tänka på

Pastorer behöver klara av att hantera svåra situationer: bland annat att möta människor i sorg och i behov av stöd i andra svåra livssituationer vilket kan skapa svår stress.
För att kunna jobba som pastor måste man vara bekväm med att tala inför stora grupper.
Som pastor kan man ha oregelbunden arbetstid med kvälls- och helgtjänstgöring; och man har tystnadsplikt.

Utbildning

Hur man blir pastor beror på vilket samfund man tillhör. Det ser lite olika ut beroende på om man avser Equmeniakyrkan, Pingstkyrkan, eller något annat samfund.

Läs själva:
https://www.framtid.se/yrke/pastor
Citera
2018-06-24, 11:36
Medlem
Cocinellas avatar
[quote=Honan6|64436902]
Citat:

Vad det gäller att jag bad moderator, efter anmodan av andra ts, om att lägga mina sammanfattningar i början av tråden, så kan jag berätta att jag inte ens fått ett svar på mitt pm. Konstigt agerande, i mina ögon. Det finns säkert en bra anledning till att det inte läggs i trådstarten - kanske p g a att fallet ej gått till åtal än. Jag vet inte.

Jag har också skrivit till mod om det och de kan inte längre länka i någon annans inlägg på grund av GDPR.
Citera
2018-06-24, 11:45
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Jag önskar att åklagaren snarast meddelar om Lenas dödsorsak bevisligen är orsakat av annan person. Jag inbillar mig att det inte skulle äventyra förundersökningssekretessen på något sätt om de bara sa: - Ja, hon har bevisligen bragts om livet.

Visst talar fortsätta avspärrningar och fortsatta undersökningar hos MGM:s hem för att det handlar om mord, men tänk om LW dött av plötsligt sjukdomstillstånd eller en olycka när hon påhittigt skulle ordna en cachgömma som en present till sonen som fyllde på tisdagen?

Tystnaden som råder om utredningen är lite FÖR tyst för mitt tålamod, men under kommande vecka hoppas jag Hiding kan berätta åtminstone något om dödsorsak. Bara hon inte tagit lagstadgad semester utan ersättare (obs sistnämnda är ironi).
Jag tror knappast en mamma skulle fixa en cachegömma invid en (hårt?) trafikerad väg? Dessutom verkade ju alla barn inte ha ett dugg med cachandet att göra, det var en vuxenlek.
Citera
2018-06-24, 11:48
Medlem
Honan6s avatar
[quote=Cocinella|64437108]
Citat:

Jag har också skrivit till mod om det och de kan inte längre länka i någon annans inlägg på grund av GDPR.

Jag blev tipsad av någon att lägga det i signaturen istället. Tänkte försöka få till en 3:e sammanfattning, men ville dels avvakta informationer från åklagaren och sen har det saknats tid. Idag skiner solen och lockar till att vara utomhus istället för att samla fakta.

Grävare får gärna skicka länkar i pm på fakta som bör vara vara med i en 3:e sammanfattning.
Citera
2018-06-24, 11:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå, det kanske är ägarna till lägenheten som omnämns här som säljer nu?: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Deras efternamn härstammar från Turkiet. Undrar om det är en ren slump att de väljer att flytta nu

(Ett sidospår visserligen, men alltid litet intressant när någon/några kort efter ett begånget brott väljer att flytta).

Var det där LW blev insläppt när hon saknade ingredienser och blev insläppt vid 4:e dörren av snälla grannar av utomnordisk härkomst? Hm...
Citera
2018-06-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Jag tvivlar inte på hennes mammaroll eller som medmänniska men som pastor.
Jag tror bestämt att vissa har en intern kod som dom följer.
Samt att jag gissar att hon har gjort sig obekväm med dessa personer som följer dessa koder.
Därav tror jag inte detta mord blir löst i värsta fall.
Det låter som att du vet mer. Kan du berätta utan att avslöja vem du är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in