2018-06-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Den anonyma? Det var flera skribenter som kände familjen. Finns andra inlägg som handlade om hur äldste sonen och UW kom hem till LW hus morgonen efter t ex. Stod i media.

Intressant att en del skribenter tror på som dalaan och Shazzz men inte andra som också kände familjen.

Flashback är ett anonymt nätforum med strikt anonymitet för sina skribenter, varav du är en. Du har ingen särställning.

Dalaan finner jag synnerligen trovärdig utifrån sina uppgifter där dom ringde och larmade före ens polisen kontaktas av anhöriga.

Skriket hördes vid aktuell tidpunkt och fyndplatsen visades stämma med Fyndplatsen som hittades efter 5 dgr. Berättelsen har varit konsistent rakt igenom. Dom ringde även upp en ytterligare gång till polisen som resulterade i ett förhör av de båda.
Berättelsen har som sagt varit både detaljrik och konsistent över tid, varför jag finner den högst trovärdig.
Citera
2018-06-24, 00:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Så länge man anger om det är skvaller, att man själv funderar "högt", rykten eller om man har personlig insikt och fakta, tycker jag själv att det är helt okej med både skvaller och "brainstorming". Men då många säger sig ha fakta utan att ha det, behöver man klargörande och hänvisningar.

Tror själv att ifrågasättandet av dina inlägg berodde på att du lät som du hade fakta genom kopplingar till de inblandade eller utredningen.

Ok men jag nämner ju att det kommer från tråden och media. Har läst rätt noga.
Inget som jag fått från personligen från inblandade eller polisen.

Tack för att du förklarat på ett fint sätt.
Citera
2018-06-24, 00:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ja såsom vissa håller på och ifrågasätter och ska ha källa på allt så får vi inte höra (se) något intressant längre i dessa forum då ingen vill säga något på grund av att de inte vill utsätta sig för risken att bli respektlöst behandlade.

För min del gör det inget med enbart "skvaller" och sådant utan källa eftersom när man får många pusselbitar, hur triviala de än må verka så kommer man bara närmare sanningen och lösningen på gåtan.

Men snälla. Att bli ifrågasatt för att du inte kan hänvisa till källa är väl knappast samma sak som att bli respektlöst behandlad?! Du skriver att dina uppgifter kommer från flera inlägg samt media men du kan inte påvisa dessa. Det som blir problematiskt är att ingen kan veta exakt vilka inlägg du menar. Ingen annan kan heller dra sig till minnes att de läst den artikel i media som du påstår dig ha läst och som ska finnas länkad i tråden.

Att skriva inlägg baserade på vad som framkommit av vänner, bekanta, skvaller etc tycker även jag är av godo. MEN dessa inlägg bör läggas fram precis för vad de är. Att skriva saker som om de vore rena fakta när de egentligen är något annat skapar trådsanningar och förvirring. Det kan snarare stjälpa än hjälpa tråden framåt.
Citera
2018-06-24, 00:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag läste här i tråden att han hade flickvän och att flickvännens mamma var polis...
Det här är en intressant uppgift (om den nu är korrekt alltså). Spaningsledningen byttes ju ut av någon anledning, och det skulle kunna finnas ett samband här. Kan du länka till inlägget?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-24 kl. 00:46.
Citera
2018-06-24, 00:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Men snälla. Att bli ifrågasatt för att du inte kan hänvisa till källa är väl knappast samma sak som att bli respektlöst behandlad?! Du skriver att dina uppgifter kommer från flera inlägg samt media men du kan inte påvisa dessa. Det som blir problematiskt är att ingen kan veta exakt vilka inlägg du menar. Ingen annan kan heller dra sig till minnes att de läst den artikel i media som du påstår dig ha läst och som ska finnas länkad i tråden.

Att skriva inlägg baserade på vad som framkommit av vänner, bekanta, skvaller etc tycker även jag är av godo. MEN dessa inlägg bör läggas fram precis för vad de är. Att skriva saker som om de vore rena fakta när de egentligen är något annat skapar trådsanningar och förvirring. Det kan snarare stjälpa än hjälpa tråden framåt.

Men snälla Du, källan finns i tråden. Det är väl de som inte minns och dessutom misstror den som minns vad hen läst i tråden som får gå tillbaka och fräscha upp minnet genom att läsa i tråden igen. Annars lär vi ha fler sådana här diskussioner. Jag vet vad jag har läst och varför ska jag gå igenom hundratals inlägg som kan ta flera timmar för att bevisa något för någon? Om ni vill hitta information i tråden så leta själva. Eller bara tro på mig. Eller misstro mig och strunta i att ha informationen jag ger då.

Mig spelar det ingen roll. Det är du som glömt information inte jag. Det är till din fördel att läsa i tråden igen inte i min.
Citera
2018-06-24, 00:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här är en intressant uppgift (om den nu är korrekt alltså). Spaningsledningen byttes ju ut av någon anledning, och det skulle kunna finnas ett samband här. Kan du länka till inlägget?
Om jag inte minns fel så har detta nämnts flera gånger i tråden. Vill minnas att det har framkommit av den skribent som verkar ha koll på sonen och dennes tidigare bråk med sin mamma (kommer fasen inte ihåg postarens namn, sorry!).
Citera
2018-06-24, 00:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Om jag inte minns fel så har detta nämnts flera gånger i tråden. Vill minnas att det har framkommit av den skribent som verkar ha koll på sonen och dennes tidigare bråk med sin mamma (kommer fasen inte ihåg postarens namn, sorry!).

Shazzz
Citera
2018-06-24, 00:54
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Men snälla Du, källan finns i tråden. Det är väl de som inte minns och dessutom misstror den som minns vad hen läst i tråden som får gå tillbaka och fräscha upp minnet genom att läsa i tråden igen. Annars lär vi ha fler sådana här diskussioner. Jag vet vad jag har läst och varför ska jag gå igenom hundratals inlägg som kan ta flera timmar för att bevisa något för någon? Om ni vill hitta information i tråden så leta själva. Eller bara tro på mig. Eller misstro mig och strunta i att ha informationen jag ger då.

Mig spelar det ingen roll. Det är du som glömt information inte jag. Det är till din fördel att läsa i tråden igen inte i min.

Vi säger så. Du verkar inte vilja se det ur ett annat perspektiv.

En fundering till dig: Skulle det kunna vara till Din fördel att tas mer seriöst (genom att hänvisa till rätt källor)?
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-24 kl. 00:56.
Citera
2018-06-24, 01:03
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har hela tiden trott att SD är GM
men efter att ha sett fantombilden
på dubbelmördaren i Linköping så tror
jag mer på UW.
Deras barn är väldigt lika den fantombilden.
Har du sett den?
Känns en aning löst att bara misstänka UW sådär. Känner du honom? Har han t ex häftigt humör eller vad?

Och hur lik brukar en fantombild vara den verkliga personen? Förutom att denna f-bild ej är lik UW (eller SD för den delen) överhuvudtaget.
Citera
2018-06-24, 01:10
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt uppgift här är LW's lägenhet (4A) på 95 m2: https://www.booli.se/annons/206460

Här finns en lägenhet (4H) till salu i samma länga. Den är på 95,7 m2 och liksom LW's lägenhet en 4:a:
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/orebro/orebro/hjarsta/byalagsgatan-4h/#overview

Man kan anta att de nog har likadan (eller spegelvänd) planering interiört, så utifrån detta kanske man kan få en uppfattning hur LW's lägenhet var planerad inuti.

Hur kan jag någonsin tacka dig för denna galanta service? Detta ger ju en ovärdelig förståelse för hur LW:s bostad ser ut. Man ser tydligt entrédörren från övervåningen om man befinner sig nära trappan. Sovrummen står att finna på övre plan, verkar det. Om man går ner en bit i trappan kan man i princip se hela nedre plan. Om LW hade den öppna planlösning likt den bostad som är till salu då förstås. Det ser på bilderna ut som om kök och vardagsrum kan ha varit separerade med en vägg från början. OM någon av barnen var vakna den tragiska kvällen/natten och GM befann sig i huset så tar jag chansen att våga säga att de förmodligen både sett och hört denne. Hoppas att de sov, hu...
Citera
2018-06-24, 01:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Alla är olika. Jag vill inte bli behandlad illa. Vad har det med att göra att vara sällsynt osv? Fattar inte det resonemanget? Måste man vara något speciellt för att vilja bli trevligt bemött? Jag är bara en vanlig människa och det räcker väl för att ha denna önskan!

Suck, förstår du verkligen inte?
Det du säger är faktiskt att du vill bli positivt särbehandlad=behandlad annorlunda än andra, inte bli kritiserad.

Och: Du har skrivit i några inlägg, bl a här:
Citat:
Den anonyma? Det var flera skribenter som kände familjen. Finns andra inlägg som handlade om hur äldste sonen och UW kom hem till LW hus morgonen efter t ex. Stod i media.

Intressant att en del skribenter tror på som dalaan och Shazzz men inte andra som också kände familjen.
att det har stått i media att NW kom med sin far till LW:s radhus på morgonen. Har själv inte sett någon sådan artikel och hittar ingen nu heller så länka gärna. Har bara läst det här i tråden, alltså anonym information från en användare och dessutom har andra lämnat andra uppgifter. Ytterst osäkert alltså hur det ligger till.
Citera
2018-06-24, 01:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Känns en aning löst att bara misstänka UW sådär. Känner du honom? Har han t ex häftigt humör eller vad?

Och hur lik brukar en fantombild vara den verkliga personen? Förutom att denna f-bild ej är lik UW (eller SD för den delen) överhuvudtaget.

Om du läser alla inlägg så ser
du att diskussionen handlade
om uppgifter som kommit fram
i en annan FBtråd.
Men man får tydligen inte skriva
om det utan att riskera att bli avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in