2018-06-23, 21:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Fast du påstår dig ju veta vem som gett han alibi, eller hur?

Ja personen nämndes också i början på tråden av flera postare som kände familjen och av media. Och vem skulle det annars vara hemma hos pappan när han själv är bortrest? Låter rimligt att det är hans flickvän. Annars sover sonen där själv vilket jag inte tror på.
Citera
2018-06-23, 21:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Länk till media?

Sök i tråden för det också. Allt finns ju här, bara att läsa från början när hon försvann. Hur ska jag minnas vilken tidningsartikel det var. Det är du som behöver källan inte jag.
Jag har redan läst den och har det i minnet.
Citera
2018-06-23, 21:52
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag undrar om EW och AW hörde något den hemska kvällen eller om de sov tungt? Hur är radhusen planerade inuti egentligen? Planlösningen kanske skiljer sig åt väsentligt förstås. Är alla sovrummen på övervåningen tro? Var befann sig LW när hon slog in paket? Är köket på nedre plan? Hur stor del av nedervåningen kan man se från (den förmodade) trappavsatsen på övervåningen och tvärtom? Någon som vet?
Citera
2018-06-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok gift och sambo på heltid är de uppenbarligen inte eftersom hon inte är skriven där. Men hon verkar ju sova där ibland med tanke på att hon så gjorde den natten.

I annat fall finns det ingen flickvän till UW som bodde hos honom och sonen sov ensam hos pappan, om vi ska tro dina källor.

I så fall har det fabricerats alibi till polisen.

Min fråga om "flickvän som verkar sova där ibland" kan vara flickvän till äldste sonen?
Citera
2018-06-23, 21:56
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Sök i tråden för det också. Allt finns ju här, bara att läsa från början när hon försvann. Hur ska jag minnas vilken tidningsartikel det var. Det är du som behöver källan inte jag.
Jag har redan läst den och har det i minnet.
Men det är du som kommer med påståenden som om de vore stensäkra. Därav frågar jag efter källan till DINA påståenden. Det har skrivits mycket i tråden och länkats till artiklar. Hur ska jag kunna gissa mig till av vilka du bygger dina påståenden?!
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-23 kl. 21:59.
Citera
2018-06-23, 21:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men det är du som kommer med påståenden som om de vore stensäkra. Därav frågar jag efter källan till DINA påståenden. Det har skrivits mycket i tråden och länkats till artiklar. Hur ska jag kunna gissa mig till vilka av dessa du bygger dina uppgifter på?!

Hur ska jag hitta den artikeln? Tro inte på mig då. Jag vinner ju jättemycket på att ljuga här.
Det är upp till var och en att läsa och bilda sin egen uppfattning och jag har lusläst tråden.
Citera
2018-06-23, 22:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja personen nämndes också i början på tråden av flera postare som kände familjen och av media. Och vem skulle det annars vara hemma hos pappan när han själv är bortrest? Låter rimligt att det är hans flickvän. Annars sover sonen där själv vilket jag inte tror på.
Vad är det för märkligt om en sextonåring är själv över natten? Finner det högst naturligt.
Citera
2018-06-23, 22:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vad är det för märkligt om en sextonåring är själv över natten? Finner det högst naturligt.

Visst men då förstår jag inte varför man ska nämna att pappans nuvarande också var där den natten.
Det är det jag invänder emot att det skulle ljuga om det om han sov själv? Då säger man väl att han sov själv i så fall.
Citera
2018-06-23, 22:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Visst men då förstår jag inte varför man ska nämna att pappans nuvarande också var där den natten.
Det är det jag invänder emot att det skulle ljuga om det om han sov själv? Då säger man väl att han sov själv i så fall.
Jag tror inte på någon nuvarande som övernattade, själv, utan mer belägg. Lika lite som jag tror på topphemliga miltäruppdrag eller att UW eller SD är mördaren från Linköping. Eller... en hel del andra varianter av typen tv-deckare som framförts. Oh, btw: jag tror nog inte sonen är inblandad heller
Citera
2018-06-23, 22:15
Medlem
Citat:
Någon mer här i tråden som vet om ev styrkt alibi till NW? Tanken om att det kunde varit NW:s flickvän och inte flickvän till UW slog mig oxå. Jag kan inte minnas att jag läst att UW skulle haft någon flickvän förtillfället. Endast en exfru på annan ort som det varit skriverier om.
Citera
2018-06-23, 22:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror inte på någon nuvarande som övernattade, själv, utan mer belägg. Lika lite som jag tror på topphemliga miltäruppdrag eller att UW eller SD är mördaren från Linköping. Eller... en hel del andra varianter av typen tv-deckare som framförts. Oh, btw: jag tror nog inte sonen är inblandad heller

Finns alldeles för lite info för att få en uppfattning om vem som kan vara GM som jag skrev innan.
Citera
2018-06-23, 22:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Finns alldeles för lite info för att få en uppfattning om vem som kan vara GM som jag skrev innan.
Jaha, men du vet tydligen tillräckligt för att säga att en grabb på 16,5 absolut inte kan ha sovit ensam. Varför är det så otroligt menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in