2018-06-22, 15:27
Medlem
Donnabellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Låter helt klart trovördigt. Då är ju både KM och PU i rätt fack.

Låter inte alls så trovärdigt. Speciellt inte på en av dessa två du nämnt.
Den personen sätter nästan alltid alla andra än sig själv i första hand. Finns ingen mer omtänksam person, och så har det alltid varit.
Så är den information jag fått till mig iaf.
Men man är ju bara ett troll som inget begriper.
Det finns ju bara en som har alla rätt.

Propparn, du verkar känna till KM rätt bra. Eftersom du vet att BW skulle lätt plockat honom i dungen och du själv är inte rädd att proppa till honom om så skulle bli fallet.
Eller tar du hjälp av frugan.
Toffel.
Citera
2018-06-22, 16:03
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
Låter inte alls så trovärdigt. Speciellt inte på en av dessa två du nämnt.
Den personen sätter nästan alltid alla andra än sig själv i första hand. Finns ingen mer omtänksam person, och så har det alltid varit.
Så är den information jag fått till mig iaf.
Toffel.

Lite filosofi: Du kanske inte ser skogen för alla träd som står i vägen?

Den omtänksamma du nämner kanske kniper käft just pga omtänksamhet, han kanske är rädd att göra massa folk ännu mer illa om han går ut offentligt med sanningen. Du vet aldrig hur folk resonerar. Du måste sålla bland miljoner olika alternativ.
Citera
2018-06-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
Proppars, du verkar känna till KM rätt bra. Eftersom du vet att BW skulle lätt plockat honom i dungen och du själv är inte rädd att proppa till honom om så skulle bli fallet.
Eller tar du hjälp av frugan.
Toffel.

Självklart Donnabello. Du har som alltid rätt. Jag är en Toffel.

Men KM kan jag nog reglera. Alla veckans dagar....
Citera
2018-06-22, 22:26
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Självklart Donnabello. Du har som alltid rätt. Jag är en Toffel.

Men KM kan jag nog reglera. Alla veckans dagar....

Tråkigt att folk vart på dig "emot" men det har de vart mot mig också, bara skita i det! Som göteborgare vill jag självklart försvara andra göteborgare (PR). Ser inget ont i den killen. Inte nu i alla fall.
Citera
2018-06-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tråkigt att folk vart på dig "emot" men det har de vart mot mig också, bara skita i det! Som göteborgare vill jag självklart försvara andra göteborgare (PR). Ser inget ont i den killen. Inte nu i alla fall.

Detta har vi ju ältat tidigare men vill bara påminna om att det finns olika info om den här killen, tex att han plötsligt slöt sig mer efter försvinnandet, deltog sällan i familjesammankomster, bytte jobb på löpande band och visat sig vilja vara anonymast av de anonyma. Så det finns nog inga enkla rätt å fel här. Att KM är pilot är det mindre tvekan om.
Citera
2018-06-23, 12:54
Medlem
Jag har hört ett rykte som jag inte brytt mig om att nämna eftersom jag tyckte det lät osannolikt men nu när BW varit på tapeten igen så undrar jag om det är någon som vet ifall BWs mor / föräldrar hade en sommarstuga eller liknade vid den tiden då Helena försvann. Man vet ju faktiskt inte om det kan finnas någon sanning i det man hör. Så även om det verkar osannolikt så kanske det kan vara värt att kollas upp.
Citera
2018-06-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Finns det signalement på " han på fylla" och vart var det? Om du orkar ta något igen som säker redan tagits. Det var en kuslig liknelse nämligen.

Kan du hinta om vem den "kusliga liknelsen avser"?
Var det intensiteten i hur han öppet anklagade en person för att senare ändra sej och bli sluten och hävda att han visste vad som egentligen skett som väckte en tanke hos dej?
Citera
2018-06-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Jag har hört ett rykte som jag inte brytt mig om att nämna eftersom jag tyckte det lät osannolikt men nu när BW varit på tapeten igen så undrar jag om det är någon som vet ifall BWs mor / föräldrar hade en sommarstuga eller liknade vid den tiden då Helena försvann. Man vet ju faktiskt inte om det kan finnas någon sanning i det man hör. Så även om det verkar osannolikt så kanske det kan vara värt att kollas upp.

På Dillö Hjorthammren om jag inte har fel. KB:s föräldrar köpte där sedemera, inte steglan som någon tidigare sagt.
Senast redigerad av PW70 2018-06-23 kl. 13:46.
Citera
2018-06-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
På Dillö Hjorthammren om jag inte har fel. KB:s föräldrar köpte där sedemera, inte steglan som någon tidigare sagt.

Ok. Vet du om de höll på med något byggnadsprojekt vid sommarstugan vid tiden för Helenas försvinnande? Något som innefattade cement eller betong. Har för mig att kunde handla om någon slags bro men är inte helt säker. Minns inte riktigt.
Citera
2018-06-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Ta eget ansvar och sluta mata trollen och tillför något eget matnyttigt istället.......
Moderatorerna brukar hållas för bra rensning.

Vad tror du själv ang BWs alibi eller varför inte hans uppgifter varit aktuella? Hans uttalande i press var i tidigt skede av försvinnandet, sedan är det tyst.

Vad är din uppfattning om att hunden missade andra skon och sedan övriga i resterande dygns timmar?

Det är möjligt att det blev svårare för hunden på grund av allt trampande som skett i området? Beroende på vilka markförhållanden som rådde kanske skon blivit mer eller mindre nedtrampad i marken. Mycket sly fanns också tydligen där. Det skulle även kunna bero på att polisen inte fortsatte sitt letande efter att man funnit den första skon. Man vill inte erkänna att man slutade leta för tidigt ... man lägger ut dimridåer istället.
Otvivelaktigt är det mycket anmärkningsvärt att den andra skon inte hittades förrän på måndagen.

Det går nog inte att helt utesluta att någon kan ha placerat ut skorna och föremålen i efterhand i ett försök att skapa ett falskt spår i syfte att möjligen dölja den rätta brottsplatsen, men det känns ändå inte speciellt sannolikt.
Citera
2018-06-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Instämmer, Greensky. Efter den inledande chocken när GM inser att Helena bragts om livet, har han agerat kyligt, beräknande och manipulativt.

Initialt vad avser att visa sig bland folk men därefter förfarandet med dumpningen av kroppen visar på gm som agerar rationellt i pressad situation.

Vem kan manipulera sin omgivning och så kallsinnigt ”vägra” att lämna in anonymt tips om var kvarlevorna finns?

Måste vara en man som älskar sig själv mest av allt....!

Det vet i tusan om jag tycker att GM agerat speciellt kyligt och beräknande. Varför var man inte mer noggrann med vad man lämnade efter sig ... det verkar inte direkt genomtänkt att bara kasta iväg skorna ut i terrängen, likväl som man missade de andra föremålen som fanns kvar på platsen. Det hade väl inte varit stort besvär att få med sig skorna ändå . Att den eller dom som är skyldiga fortfarande går fria beror nog på ren och skär tur, orsakad av polisens bristande förmåga, speciellt i inledningsskedet där allvarliga misstag begicks ... hemskt!

Det övriga håller jag med dig om. För de allra flesta normala människor skulle hjärnan till slut falla sönder av ett ständigt plågat samvete.
Citera
2018-06-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Ok. Vet du om de höll på med något byggnadsprojekt vid sommarstugan vid tiden för Helenas försvinnande? Något som innefattade cement eller betong. Har för mig att kunde handla om någon slags bro men är inte helt säker. Minns inte riktigt.

Hej - hur dök detta upp? Nån som pratat på fyllan? Låter som ett av flera saker som måste kollas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in