2018-06-10, 21:08
Bannlyst
Hahahhahahahahahahahahhaahhahahahah läs expressens intervju med Jacob Hård :P

Han försöker nu låtsas om som att han inte varit en naiv jävla fjäskare i LJUGhaugfrågan. Äckligt!

Dvs, han försöker med det mellan raderna. Vilken jävla sopa... (...han tyvärr visade sig vara). I alla år har man älskat att lyssna på Håård o Blomman, och så visar det sig att Håård BARA är en trevlig röst, medan innehållet i hjärnan lämnar väldigt mkt att önska. Samt ryggraden.

Fan att t o m en sådan som Håård, som man trott (och framförallt hoppats på) har varit vettig, skulle visa sig vara en ryggradslös naiv norgefjäskare.

Precis som med Zlatan. Man kommer (tyvärr) komma ihåg honom för hur han horade ut sig med spelbolagsreklamen, och Håård kommer man (tyvärr) komma ihåg för hans blötdjurshållning i LJUGhaugfrågan.

Håård: Du är så stekt man kan bli (okejrå, men väldigt stekt iaf). Tyvärr sabbade du en hel karriär på ett enda år. Den karriären var mkt bra, men det är det här man tyvärr kommer att komma ihåg dig för. Det hade inte behövt sluta så här, men du valde själv att köra ryggradslöst i LJUGhaugfrågan. Frågan är om du möjligen kan ha andra åsikter bortom mikrofonernas värld, men det är vad du säger offentligt som räknas. Att apa med sänker ditt renommé.

(och så lite OT...stadiongalan......hahahhahahaha 3 av 5 är inkvoterade horfittor) (svPt era idioter, ni gräver er egen grav) (nästa år är det väl 3 färgade lebbar i rullstol:P) (lebbar of colour) (Benetton On Wheels:P) (parenteser och gratis är gott)
Senast redigerad av Muttmousse 2018-06-10 kl. 21:25.
Citera
2018-06-23, 11:05
Medlem
Varför säger inte publiken ifrån när dopade åkare kör förbi? Banderoller med "Go Team Astma" på en norsk flagga eller liknande, iaf spontana burop när norrmän åker förbi. Det är ju fan inte okej att när ryssar dopar sig börjar man snacka om Putin, propaganda och systematiskt dopande men när det framkommer historier från Norge så ska vi förstå dom och nästan tycka synd om dem.

Exakt samma med svenska åkare, skulle det komma fram solklara bevis på att Kalla eller Stina är dopade (lika solklart som Johaug och Sundby, bättre bevis än som finns på dom två går knappt att få fram) så kan hon dra åt helvete. Hon ska fan inte ens kunna gå på gatan i någon stad i Sverige utan att bemötas med hån och hets. Inget våld eller olagligheter såklart, men det ska vara jävligt obekvämt och olustigt för henne.

Fyfan, fuskare är det vidrigaste som finns i idrotten. När det verkar vara systematiskt och på ett "smart" sätt är det ännu värre. Det förstör sporten ordentligt.
Citera
2018-06-23, 12:18
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Varför säger inte publiken ifrån när dopade åkare kör förbi? Banderoller med "Go Team Astma" på en norsk flagga eller liknande, iaf spontana burop när norrmän åker förbi.

Har tänkt att när Ljughaug är tillbaka från dopingavstängningen köpa mig en stor norsk flagga och skriva Anabola horisontellt och Ventoline vertikalt och åka på världscupen i Falun. Vore kul om fler ville vara med.
Citera
2018-06-23, 15:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Hahahhahahahahahahahahhaahhahahahah läs expressens intervju med Jacob Hård :P

Han försöker nu låtsas om som att han inte varit en naiv jävla fjäskare i LJUGhaugfrågan. Äckligt!

Dvs, han försöker med det mellan raderna. Vilken jävla sopa... (...han tyvärr visade sig vara). I alla år har man älskat att lyssna på Håård o Blomman, och så visar det sig att Håård BARA är en trevlig röst, medan innehållet i hjärnan lämnar väldigt mkt att önska. Samt ryggraden.

Fan att t o m en sådan som Håård, som man trott (och framförallt hoppats på) har varit vettig, skulle visa sig vara en ryggradslös naiv norgefjäskare.

Precis som med Zlatan. Man kommer (tyvärr) komma ihåg honom för hur han horade ut sig med spelbolagsreklamen, och Håård kommer man (tyvärr) komma ihåg för hans blötdjurshållning i LJUGhaugfrågan.

Håård: Du är så stekt man kan bli (okejrå, men väldigt stekt iaf). Tyvärr sabbade du en hel karriär på ett enda år. Den karriären var mkt bra, men det är det här man tyvärr kommer att komma ihåg dig för. Det hade inte behövt sluta så här, men du valde själv att köra ryggradslöst i LJUGhaugfrågan. Frågan är om du möjligen kan ha andra åsikter bortom mikrofonernas värld, men det är vad du säger offentligt som räknas. Att apa med sänker ditt renommé.

(och så lite OT...stadiongalan......hahahhahahaha 3 av 5 är inkvoterade horfittor) (svPt era idioter, ni gräver er egen grav) (nästa år är det väl 3 färgade lebbar i rullstol:P) (lebbar of colour) (Benetton On Wheels:P) (parenteser och gratis är gott)

Vadå, tänker du att Jacob Hårds karriär är över?
Är det hos SVT han är ’stekt’?
Citera
2018-06-23, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå, tänker du att Jacob Hårds karriär är över?
Är det hos SVT han är ’stekt’?
Hos mig hade han ett mkt gott anseende, och nu är det på noll, den här frågan är för viktig för att det ska kunna vara något annat.
Citera
2018-06-30, 07:12
Medlem
twockos avatar
Dophaug är tydligen "skadad" och tvingas ställa in helgens skidtävlingar. Man får verkligen hoppas att dopingtestarna punktmarkerar denna "oskyldiga" donna, men de testas väl av sina egna landsmän och i FIS har väl norrmännen för mycket makt.
Citera
2018-07-01, 12:30
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Dophaug är tydligen "skadad" och tvingas ställa in helgens skidtävlingar. Man får verkligen hoppas att dopingtestarna punktmarkerar denna "oskyldiga" donna, men de testas väl av sina egna landsmän och i FIS har väl norrmännen för mycket makt.

Syk kommentar fra en syk person i et sykt land.
Johaug testet positivt av grunner vi kjenner - etter en test i regi av ADN (Antidoping Norge).

Noe slikt ville aldri skjedd i land som Finland, Russland eller Sverige. Der hemmeligholder de som kjent alle rutiner for medisinering og ingen blir "tatt" av sine egne.
FIS er akkurat det motsatte av det du hevder - antinorske. Deres absurde anke mot Johaug etter en allerede streng straff var aller første gangen FIS anket. De er også anti-langrenn med alle sine forslag om å gjøre sporten til sirkus - uten at Sverige gjør noe som helst for å hindre dem. Den jobben må Norge ta.
Senast redigerad av Fabulator 2018-07-01 kl. 12:32.
Citera
2018-07-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Syk kommentar fra en syk person i et sykt land.
Johaug testet positivt av grunner vi kjenner - etter en test i regi av ADN (Antidoping Norge).

Noe slikt ville aldri skjedd i land som Finland, Russland eller Sverige. Der hemmeligholder de som kjent alle rutiner for medisinering og ingen blir "tatt" av sine egne.
FIS er akkurat det motsatte av det du hevder - antinorske. Deres absurde anke mot Johaug etter en allerede streng straff var aller første gangen FIS anket. De er også anti-langrenn med alle sine forslag om å gjøre sporten til sirkus - uten at Sverige gjør noe som helst for å hindre dem. Den jobben må Norge ta.

Frågan är, lever personen som lade in Johaugs test i databasen?
Citera
2018-07-02, 08:24
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Frågan är, lever personen som lade in Johaugs test i databasen?
Det kanske räcker med 10 år i Sverige under vittnesskyddsprogram (och total ekonomisk ruin efter skadeståndskraven) som för sälfångstinspektören?
Senast redigerad av wwr 2018-07-02 kl. 08:31.
Citera
2018-07-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det kanske räcker med 10 år i Sverige under vittnesskyddsprogram (och total ekonomisk ruin efter skadeståndskraven) som för sälfångstinspektören?

Vad är detta jag missat? Förutom att Johaug låter som en säl när hon vinner.
Citera
2018-07-02, 11:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vad är detta jag missat? Förutom att Johaug låter som en säl när hon vinner.
Det är en klassiker som kanske illustrerar den norska nationalismen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Odd_F._Lindberg
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=146306
Citat:
Publicerat onsdag 13 november 2002 kl 08.30
Odd Lindberg flyttar hem till Norge igen. Ja, den landsflyktige, norske sälfångstdebattören som i tio år bott på hemlig plats här i Väst, flyttar nu tillbaka till sin gamla bostad i hemlandet
Men jag skojar lite som jag tror alla i tråden förstår. Jag tror de flesta svenskar i tråden gillar Norge och tråkningarna mellan broderfolken är ju en sportgren. Däremot anser jag att de ligger främst inom läkemedelsmissbruk inom langrenn.
Senast redigerad av wwr 2018-07-02 kl. 12:47.
Citera
2018-07-03, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är en klassiker som kanske illustrerar den norska nationalismen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Odd_F._Lindberg
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=146306

Men jag skojar lite som jag tror alla i tråden förstår. Jag tror de flesta svenskar i tråden gillar Norge och tråkningarna mellan broderfolken är ju en sportgren. Däremot anser jag att de ligger främst inom läkemedelsmissbruk inom langrenn.

Frågan är hur långt hemlighetsstämplande kan gå och åtgärder som försvarar "rikets säkerhet". Hade inte Johaug och Sundby åkt dit hade jag dock varit betydligt med konspiratorisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in