2018-06-23, 10:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om Du läser tråden vidare efter Schazz inlägg om sonen så ifrågasätts det att han skulle vara biffig... mina frågor kanske dessutom "den nya i tråden" kan svara på... Hur vet Du att Schazz känner till sonen/Lena?
Hoppas jag citerar rätt nu...
Jag VET inte att Schazz känner till personerna runt LW. Hur ska jag kunna veta det?
Jag gör dock den bedömningen.
Vet du att det INTE stämmer?
Citera
2018-06-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Precis detta jag syftade på!
Vad och hur menar Du att Lena´s fall har med det i Linköping att göra... något som kommit fram där som pekar åt detta håll?
Citera
2018-06-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hoppas jag citerar rätt nu...
Jag VET inte att Schazz känner till personerna runt LW. Hur ska jag kunna veta det?
Jag gör dock den bedömningen.
Vet du att det INTE stämmer?
Ingen VET, men som Du redan bevisat har jag dåligt minne... tror mig ändå minnas att efter Schazz inlägg var det ifrågasatt om Lena´s son var biffig... och att sonen hade gjort "tummen upp" på någon som var det.
Citera
2018-06-23, 10:27
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag har varken Instagram eller Facebook. Bara en undran, har EW ”stängt ner” sin IG tro? Man kunde innan se LW, NW och EW:s inlägg på IG utan att vara medlem. Fann inte EW:s när jag kikade idag. Hon kan ju av förståeliga själ slutligen ha valt att dra sig undan ”detta ”rampljus”.
Citera
2018-06-23, 10:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Vad och hur menar Du att Lena´s fall har med det i Linköping att göra... något som kommit fram där som pekar åt detta håll?
En numera avstängd (?) användare gjorde vissa kopplingar.
Jag kan inte vara tydligare än så utan att själv riskera avstängning.
Om du är tillräckligt intresserad så kan du själv läsa den tråden, det räcker att du kollar in de senaste månaderna.
Obs! Om det finns någon koppling så pekar det på att ”Räkan” inte är GM i fallet LW.
Som jag nämnt är jag väldigt vankelmodig när det gäller vem som är GM. Jag är öppen för många lösningar, även att GM återfinns bland sakletarna tex.
Citera
2018-06-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Mognadsfråga när hon tog körkort? Förstår inte själv.
Som alltid bör ju grupper som dessa undersökas:
* Psykiskt sjuka
* Kriminella
* Kända missbrukare
* Kontakter med vårdinrättningar
* Kontakter med socialtjänst

men hon jobbade själv inom socialtjänsten ?
samt hennes "rival" är Sjuksköterska ?

Ja, det stämmer, LW jobbade med utslussning av flyktingar
inom Örebro kommun. HD jobbar som sjuksköterska.

Man tar för givet att polisen, som de säger "jobbar brett",
även har undersökt om mordet på LW ev kan ha någon
koppling till hennes arbete.

Nej, har väl aldrig getts någon förklaring till varför
frågorna har ställts i tråden, om när LW tog körkortet.
Citera
2018-06-23, 10:33
Medlem
Handlrs avatar
Citat:

Olösta fall samt gissar jag på att man kan hitta referenser från olika fall och samköra dom.
Datum som han själv nämnde.

Lena W, Eva Magnusson är inga låg oddsare om man får vara så fräck att säga så.
Kan vara så att GM är utbildad person. En hög oddsare, min gissning.
Worst case scenario blir detta ett olöst fall.
Citera
2018-06-23, 10:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Och GM behöver nödvändigtvis inte vara SD. Kan ju finnas någon annan med kopplingen till Linköping.
Citera
2018-06-23, 10:37
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har varken Instagram eller Facebook. Bara en undran, har EW ”stängt ner” sin IG tro? Man kunde innan se LW, NW och EW:s inlägg på IG utan att vara medlem. Fann inte EW:s när jag kikade idag. Hon kan ju av förståeliga själ slutligen ha valt att dra sig undan ”detta ”rampljus”.

Nix, ej nedstängt.
Finns dock två konton, ett offentligt och ett privat. Det privata kan ju vara annan person men samma namn också. Detta privata har få inlägg och få följare än så länge (nystartat)?
Citera
2018-06-23, 10:39
Medlem
Citat:

Gomorron! Nej, EW:s Instagram finns fortfarande kvar
Har precis kikat på N och E:s IG.
Citera
2018-06-23, 10:43
Medlem
flixa81s avatar
Jag tycker man ska vara ytterst försiktig med att spekulera kring äldsta sonen som GM.
Bara för att det eventuellt varit stökigt mellan LW och sonen så är inte det något som pekar mot att han är GM. Många föräldrar och tonåringar har det turbulent i perioder och det kan tillfälligt bli övermäktigt och man ringer efter hjälp.

Skulle familjemedlem vara inblandad hade polisen vetat det vid det här laget tror jag.

Barnen är mitt i sorgen och jag tycker vi låter dem sörja utan att bli indragna i prat om GM.
De är stora och läser säkert dessa forum
❤️
Citera
2018-06-23, 10:47
Medlem
Citat:
Kan inte komma på vem EW är... ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in