Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Nu bajsmackade du igen. Kan du svara på frågan om hur många eller vilket procenttal som räknas som mass? Det är nämligen en viktig faktor i framtida diskussioner om mass.
Det är förmodligen inte helt enkelt att definiera vad massinvandring är. Men vi kommer säkert nära sanningen om vi talar om 10% av nuvarande befolkning invandrar under ett år. Det är ca 1000.000 (en miljon) personer.
Citat:
Sedan 2008 har vi delat ut 1 miljon uppehållstillstånd. Du kan ju räkna på vad det blir rent procentuellt.
Kan inte stämma, det skulle i så fall delas ut 100.000 uppehållstillstånd per år. Så många invandrare kommer det inte ens varje år och kanske 20-30% av de som verkligen kommer får stanna. I genomsnitt har jag för mig att 10-16.000 per år får stanna i Sverige.
Vi har haft några toppar där Carl Bildt gav uppehållstillstånd till 20.000 från Kroatien i deras "etniska rensning". Kroaterna körde alltså sina egna invånare på porten och krävde att andra Europeiska länder skulle ta emot dem. Sedan hade här om året en topp på 160.000 men flera av dem fick inte stanna.
Detta får bli sista OT i denna tråd. Jag tror man skall använda trådar som är till för sådant här och inte skriva om det här.