2018-06-22, 17:57
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
När vi de senaste 12 åren har haft statschefer som motiverar sitt agerande med vad som är skadligt för svenska folket och att det är rasistiskt att sätta svenska folket först är det nästan överraskande att 30% tycker regeringen arbetar för folkets bästa.

När var det för övrigt du hörde något positivt om svenskar från en riksdagsman? Varje gång jag har hört en politiker hålla tal har det endast handlat om hur tacksamma de är över att alla negrer har berikat just Sverige med deras närvaro och att mångfald är fantastiskt, aldrig någonsin har jag hört minsta uppskattning riktad mot mig som svensk.

Bara för att få faktiskt har tänkt tanken att makten inte har folkets bästa i åtanke ligger känslan av det och gror i det undermedvetna.
"Alla skatter går upp, bensinen blir bara dyrare, vägarna har mer potthål än asfalt, tågen funkar aldrig och fabriken jag jobbat på i 38 år har stängt och flyttat till Kina."
Citera
2018-06-22, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
I verkligheten har dock:
* Reallönerna ökat
* BNP/Capita ökat (inte i alla länder dock. Länder som Finland och Danmark ligger på minus).
* Hushållens nettotillgångar ökar. Vi blir alltså rikare.
* Även statens nettotillgångar ökar.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashyflash72
Antar att jag är nöjd med en sån utvikning.

Det gör du fel i att vara. Alpha är alltid väldigt systemvänlig av sig. I nästa andetag babblar han om facket och Nordkorea och socialdemokraterna. Han är en typiskt regimvänlig moderatsympatisör.

Real BNP har inte ökat alls. Inflationen är högre än BNP-utvecklingen. Att Sverige har tillväxt är ren och skär lögn som man möjliggör genom att mäta inflationen med KPI. Det är bedrägeri eftersom inflationen är penningmängdens ökning och den är 3-4 gånger högre än utvecklingen av KPI. Denna höga inflation har BNP inte en chans att hänga med på. Reallönerna har därmed inte ökat överhuvudtaget. Hade de gjort det hade vi tyckt att bopriserna minskat. De har ökat och de har ökat rejält.

Detta att nettotillgångarna ökar är ett påstående jag har svårare att säga emot. Har aldrig kollat närmare på om det stämmer och vad det skulle bero på. Inflationen och tillväxten är mera min grej. Det är konstigt att nettotillgångar ökar när ekonomin drivs av nya krediter och konsumtion. Ingen fara på taket, eller vadå? Här har vi ekonomen som varnar för att alla Sveriges kommuner har Malmös usla ekonomi 2025, om 7 år.

https://www.youtube.com/watch?v=P1Fj23QGzJU&t=1814s
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-06-22 kl. 18:44.
Citera
2018-06-23, 00:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Lustigt att alla fina "i-länder" så är folket missnöjda med sin regering. Men i alla "u-länder" och övriga slaviska länder, så är folket nöjd med sin regering.
Mycket vill ha mer?

Vi har det bra (mer eller mindre ett överflöd) och har också uppmuntrats till att vara kritiska mot överhet etc. Vi har starka fackliiga organisationer, konsumentorganisationer m fl vilket har påverkat vår mentalitet.
Inte för inte finns det ett begrepp som heter ”I-landsproblem”. För att inte tala om begreppet ”kränkt”.

Sen så är det ju faktiskt frågan om vad de i undersökningen är missnöjda med i Sverige. Behöver ju nödvändigtvis inte vara det flera i tråden antyder eller tror sig veta - det kan ju rent ut vara frågan om att man vill ha mer PK. Var det t ex övervägande Fi-are som deltog så är ju de helt klart missnöjda med jämlikheten mellan könen, rasismen och HBTQares utsatthet (allt givetvis sett ur deras perspektiv).

Och varför skulle inte ryssarna vara nöjda med situationen i sitt land, de kanske vill ha det så. De kanske tycker det är skönt att t ex slippa ”PK-propaganda”.
Citera
2018-06-23, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Mycket vill ha mer?

Vi har det bra (mer eller mindre ett överflöd) och har också uppmuntrats till att vara kritiska mot överhet etc. Vi har starka fackliiga organisationer, konsumentorganisationer m fl vilket har påverkat vår mentalitet.
Inte för inte finns det ett begrepp som heter ”I-landsproblem”. För att inte tala om begreppet ”kränkt”.

Sen så är det ju faktiskt frågan om vad de i undersökningen är missnöjda med i Sverige. Behöver ju nödvändigtvis inte vara det flera i tråden antyder eller tror sig veta - det kan ju rent ut vara frågan om att man vill ha mer PK. Var det t ex övervägande Fi-are som deltog så är ju de helt klart missnöjda med jämlikheten mellan könen, rasismen och HBTQares utsatthet (allt givetvis sett ur deras perspektiv).

Och varför skulle inte ryssarna vara nöjda med situationen i sitt land, de kanske vill ha det så. De kanske tycker det är skönt att t ex slippa ”PK-propaganda”.

Stämmer inte.

Folk är missnöjda med tanke på att vi har globalism.

Exakt. Ryssarna är nöjda för de slipper globalitiskt gnäll att man MÅSTE ta emot massa lata invandrare som inte vill anpassa sig efter landets lagar.
Citera
2018-06-23, 01:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
När vi de senaste 12 åren har haft statschefer som motiverar sitt agerande med vad som är skadligt för svenska folket och att det är rasistiskt att sätta svenska folket först är det nästan överraskande att 30% tycker regeringen arbetar för folkets bästa.

När var det för övrigt du hörde något positivt om svenskar från en riksdagsman? Varje gång jag har hört en politiker hålla tal har det endast handlat om hur tacksamma de är över att alla negrer har berikat just Sverige med deras närvaro och att mångfald är fantastiskt, aldrig någonsin har jag hört minsta uppskattning riktad mot mig som svensk.

Bara för att få faktiskt har tänkt tanken att makten inte har folkets bästa i åtanke ligger känslan av det och gror i det undermedvetna.
"Alla skatter går upp, bensinen blir bara dyrare, vägarna har mer potthål än asfalt, tågen funkar aldrig och fabriken jag jobbat på i 38 år har stängt och flyttat till Kina."

När jag växte upp såg jag ofta män som förstrött gick och visslade på stan och kvinnor som gick och sjöng eller nynnade, pojkar och flickor som avslappnat gick och pratade och skrattade. Jag ser aldrig sådant längre. Aldrig.
Citera
2018-06-23, 02:07
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
När jag växte upp såg jag ofta män som förstrött gick och visslade på stan och kvinnor som gick och sjöng eller nynnade, pojkar och flickor som avslappnat gick och pratade och skrattade. Jag ser aldrig sådant längre. Aldrig.
Och vänstern begriper inte varför vi är arga över förlusten av den versionen av Sverige. Det gamla och trygga landet lagom.
Citera
2018-06-23, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Mycket vill ha mer?

Vilka "vi"? Barnfamiljerna med skulder på 3 miljoner eller mer? Jag minns 80-talet när politikerna som Ingvar Carlsson och Erik Åsbrink iallafall gav sken av att vilja förvalta Sverige. Idag är politikerna på samma nivå inte intresserade av det längre. Det som är viktigast för dem är värderingar som inte hade dykt upp på 80-talet: "alla människors lika värde". Öppna gränser gäller och invandrarna är viktigare än svenskarna själva (Fredrik Reinfeldt har sagt det rakt ut).

"Har uppmuntrats att vara kritiska mot överheten". Det är tvärtom för annars "tror du på konspirationsteorier". Erik Åsbrink tex, är köpt av bankerna numera han också.
Citera
2018-06-23, 03:38
Medlem
Mikibus avatar
NEJ! Varning! Det här är sanningen. MISSTRO INTE FOLKET. Misstro inte det svenska folket! Dessa siffror STÄMMER, TRO MIG. Vad som händer är att Svenskarna blivit så naiva och konstlade och världsfrånvända att de inte inser vad det är som håller på att hända. Det har hänt förut och kommer hända igen. Landet har blivit vekt och kommer snart att bli övertaget. Det finns ingen som helat tvekan om vad regeringen har gjort mot det svenska folket. Eget folkmord.
Citera
2018-06-23, 04:09
Medlem
8711s avatar
Såg det här på text-tv tidigare inatt. Det är ju väldigt talande siffror att hela 70%(!!!) anser att regeringen inte arbetar för svenska folkets och vanligt folks bästa. Det säger en hel jävla del. Samtidigt så förstår inte politikerna, media och det politiskt korrekta etablissemanget i sin helhet det här överhuvudtaget utan tycker vi lever i en drömvärld. Vanligt folk är extremt missnöjda inför valet i september med avgörande frågor som invandringspolitiken och kriminalpolitiken som är sådana frågor som kraftigt spelar in i detta kan jag tänka mig.

Regeringarna vi haft med statsministrar som Reinfeldt och Löfven och sjuklöver-partierna får väl göra som Jan Tullberg föreslog med förebild i Japan i en intervju med Fria Tider som jag såg igår kväll. Dom får väl gråta och be på sina bara knän om ursäkt till svenska folket för alla uppenbara fel som man gjort och allt negativt man orsakat Sverige och det svenska folket med sin vansinnespolitik gällande dessa frågor främst rörande massinvandringspolitiken. Inte för att jag tror det kommer hjälpa att be om ursäkt, men ändå.

AVGÅ LÖFVEN!!!!
Citera
2018-06-23, 04:47
Medlem
Flashyflash72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det gör du fel i att vara.
Möjligen har du rätt. Min efterföljande extrapolering yppade dock inte bara varför jag fann det vara tillräckligt, utan erbjöd även vilka anledningar som låg till grund för min tveksamma förnöjsamhet. Driver man de "upp-poppade frågetecknen" vidare, utan att ta särskilt stor hänsyn till den vidd och komplexitet deltagarna i undersökningen besitter (bias t ex), så gör man antagligen bara samma misstag som han; avfattar något ofullständigt orsakssamband, som i en samlad bild endast genererar oväsentlig information.

Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Alpha är alltid väldigt systemvänlig av sig. I nästa andetag babblar han om facket och Nordkorea och socialdemokraterna. Han är en typiskt regimvänlig moderatsympatisör.
Det har inte undgått mig. Moderatvänliga åsikter upprör mig inte direkt. Den villkorslösa kärleken till artificiella konstruktioner fascinerar förvisso; det är som om en assymetrisk sanning dikterar villkoren och man är beredd på att frivilligt överge sin autonomi för några kronors skull. Varför man önskar vilja bli bakbunden är en gåta. Tror inte jag kommer få något riktigt bra svar på varför det är så någon gång snart - annat än att det kan vara animositeten till fiktiva motståndare inom samhällets dynamiska gruppmiljöer som spökar vidare i primitiv stil.
Citera
2018-06-23, 04:55
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Kanske det men betänk att sossarna eller de borgerliga har styrt Sverige hela mitt liv. ( 1946 ) En fantastisk välståndsutvecklingen. Tack politiker. Tack även till industrin och folket. Alla,ja i alla fall flertalet,har lämnat bidrag.

Du menar att välståndsutveckling inte skett i alla andra länder samtidigt? Bara sossarna kunde göra detta möjligt? Sanningen är att Sverige var bättre förr och numera är ett av Europas fattigaste länder, pga sossarna. Sverige håller på att brytas sönder, ett blivande U-land. Sossarna vid rodret.
Citera
2018-06-23, 05:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashyflash72
Det har inte undgått mig. Moderatvänliga åsikter upprör mig inte direkt. Den villkorslösa kärleken till artificiella konstruktioner fascinerar förvisso; det är som om en assymetrisk sanning dikterar villkoren och man är beredd på att frivilligt överge sin autonomi för några kronors skull. Varför man önskar vilja bli bakbunden är en gåta. Tror inte jag kommer få något riktigt bra svar på varför det är så någon gång snart - annat än att det kan vara animositeten till fiktiva motståndare inom samhällets dynamiska gruppmiljöer som spökar vidare i primitiv stil.

Jag är själv fd moderat före det jag satte ned foten och sade till mig själv att nu får det faen i mig vara nock. Samtidigt blev jag fri från vrångbilden att socialdemokrati och kommunism är samma sak. Har alltid begripit nyttan av frihet och handel men dagens moderater är en klass för sig med egenintresse. De är inga statsbyggare eller skickliga egna företagare. De är mest teoretiker inom skyddad verkstad såsom Alpha101 och skiter i sitt folk. Titta på Reinfeldt, hans fru och det där övriga packet. Det är oligarker det är frågan om, typer utan själ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in