2018-06-22, 10:44
Medlem
MrMarios avatar
Efter ett par års relativt lugn vad gäller kampanjjournalistik för att försöka sänka SD, så börjar medierna nu försöka göra en sista kraftsamling för att hejda partiet inför årets valrörelse. Vad man märker är dock att det ännu så länge är ett rätt energilöst spektakel.

Om man bortser från de året runt-kampanjande journalisterna mot SD, typ Lars Lindström och co, så ser årets kampanj ut på nya rätt trötta "avslöjanden" från mediernas anlitade vänsterkriminella 'Researchgruppen'. Dvs. sedvanliga utdrag ur hackningarna av maillistorna från gamla Avpixlat, där mer eller mindre okända kommunpolitiker avslöjas med en del hårdföra uttalanden 5-6 år tillbaka i tiden.

Här är Expressens utdrag från Researchgruppens systematiska dataintrång:

https://www.expressen.se/nyheter/bystedt-lamnar-sd-efter-hatinlaggen/

Vi ser även flera journalister som nu börjat driva tesen att SD kommer att avskaffa demokratin, genom rätt slirande resonemang om Ungern:

https://www.expressen.se/nyheter/sds-nya-makt-ar-ett-faktum-/

SD-ledaren svartmålas för att fnissa åt de andra och dessutom ställa invandring mot välfärd, vilket påstås vara förenklat. Anmärkas skall att både statsministern och finansministern (S) drivit exakt samma resonemang då de kommenterat åtstramningarna av Sveriges migrationspolitik efter 2015.

Vilka fler trender kan vi vänta oss i årets mediala valrörelse mot SD?
Så här långt så känns kampanjen väldigt trött, men det är ju en bit kvar tills i höst då man väl kan förvänta sig tyngre artilleri. Har mediehusen några äss kvar i rockärmen, eller har de spelat ut hela leken i föregående valrörelser och gjort svensken resistent mot kampanj-journalistik mot SD?
Citera
2018-06-22, 12:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Det talas allt mer om att det är allvar nu. Sossar och annat löst folk som skriker om vilket samhälle det kommer bli om Åkesson kommer bli statsminister och folk måste börja inse att det är på allvar nu. Ganska så positivt således att de är på riktigt rädda för att tappa makten för att folk fått nog av deras styre. Detta gamla som att de avslöjar med hjälp av hack att någon kommunpolitiker sagt något för några år sedan anonymt på nätet hjälper liksom inte. De flesta håller ju med i vad som sagts även om de kanske skulle uttryckt sig lite annorlunda.
Citera
2018-06-22, 12:19
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det talas allt mer om att det är allvar nu. Sossar och annat löst folk som skriker om vilket samhälle det kommer bli om Åkesson kommer bli statsminister och folk måste börja inse att det är på allvar nu. Ganska så positivt således att de är på riktigt rädda för att tappa makten för att folk fått nog av deras styre. Detta gamla som att de avslöjar med hjälp av hack att någon kommunpolitiker sagt något för några år sedan anonymt på nätet hjälper liksom inte. De flesta håller ju med i vad som sagts även om de kanske skulle uttryckt sig lite annorlunda.

Jo så går det när man försöker ändra folks åsikter att passa den politik som bedrivs istället för att ändra sin politik till folks åsikter.
Citera
2018-06-22, 12:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Dagens Nyheters bidrag för några dagar sedan är en dystopi över Japans problem med befolkningspyramiden.

Citat:
I Sverige har man dock lyckats undvika samma problem och befolkningen ökar stadigt, snarare än att minska. Något som även invandringen bidrar till.

https://www.dn.se/insidan/japan-ar-en-demografisk-tidsinstalld-bomb/

Intressant är att Japan inte har några som helst planer på att öka invandringen, utan istället försöker de öka barnafödandet.

Att se befolkningsökning som något bra är psykotiskt, enligt min ringa mening.
Citera
2018-06-22, 12:25
Medlem
I Augusti när de märker att de inte kan ändra folks åsikter kommer pressen lansera " Ta ansvar för landet" och kräva att S och M samregerar och håller SD utanför och efter några veckor kommer S och M att gemensamt gå ut och säga att så kommer att ske. Om inte SD får 51%.
Citera
2018-06-22, 12:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
I Augusti när de märker att de inte kan ändra folks åsikter kommer pressen lansera " Ta ansvar för landet" och kräva att S och M samregerar och håller SD utanför och efter några veckor kommer S och M att gemensamt gå ut och säga att så kommer att ske. Om inte SD får 51%.

Jo det kommer säkert bli så. Skribenter på bägge sidor har redan öppnat för detta. Man ger upp allt i sin klassiska politik enbart för att inte SD ska få något att säga till om = att alla de som röstar på SD inte ska få ha någon röst. Kommer givetvis leda till att SD vid nästkommande val kommer få just 50,1% för inte kommer en sådan regering kunna samsas kring mycket annat än just att hålla SD borta.
Citera
2018-06-23, 12:36
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Dagens Nyheters bidrag för några dagar sedan är en dystopi över Japans problem med befolkningspyramiden.

https://www.dn.se/insidan/japan-ar-en-demografisk-tidsinstalld-bomb/

Intressant är att Japan inte har några som helst planer på att öka invandringen, utan istället försöker de öka barnafödandet.

Att se befolkningsökning som något bra är psykotiskt, enligt min ringa mening.

Japanerna har säkert övervägt invandring, men tittat på länder som Sverige och insett att det inte hjälper. Istället för mer arbetskraft till riktiga jobb så har ju vår välfärd istället blivit ännu hårdare belastad än om vi istället haft en miljon färre invånare och marginell arbetskraftsbrist inom vården. Man glömmer att asylinvandrare från främst Afrika är både lågproduktiva och har stora vårdbehov.
Citera
2018-06-23, 14:50
Medlem
Man har ändrat inriktning genom att tala mer öppet om invandringens problem och genom att inte uppenbart svartmåla SD. Tro inte det är en tillfällighet. De vet mycket väl att de annars skulle tappa i trovärdighet.

Jag tror t.o.m. att man valt dela upp vilka tidningar som skriver vad. Expressen och GP (Bonnier) skriver mer kritiskt medan DN (också Bonnier) är överslätande.

De var tvungna att ändra sig för att inte tappa förtroendet helt.

Nu är deras plan att motvilligt beskriva SD neutralt och hoppas att diskussionen på lite sikt normaliseras så att folket inte ska se valet som en fråga mellan SD och "klabbet". Jag tycker de lyckas rätt bra också och tror SDs siffror kommer dala efterhand att det framkommer skandaler, eller att folk tröttnar på att diskutera invandringsproblemen.

Folk hatar att bli påtvingade åsikter. Vill man ändra någons politiska åsikter måste man börja med att säga "jag står på din sida". Vilket är det vi nu ser. Och jag tycker det fungerar någorlunda bra. Så länge man inte känner sig ignorerad så blir man lugnad.

Misstaget medierna i USA gjorde inför presidentvalet var just att ignorera mycket av Mellanamerika. NY Times publisher erkände det i en intervju i en svensk tidning för ett tag sedan.
Citera
2018-06-24, 21:51
Medlem
Vedklyvens avatar
Mediekampanjerna mot SD pågår allt mera intensivt och desperat.

När jag skummade DNs Nyhetssajt nyligen såg jag stor rubrik "SD:s skamliga syn på judar och ´de andra´", författare Peter Wolodarski. Björn Söders uttalande har ju snedvridits och ältats otaliga gånger i olika medier.

Andra rubriker som nyligen förekommit i SVT "SD har 78 tomma stolar i kommunfullmäktige". Försök att skrämma bort väljare från ett parti som inte fungerar.

Zlatan-filmen "För Sverige - I tiden" som nyligen sändes i SVT o ligger på SVT Play beskriver hjälten Zlatan som trots det rasistiska Sverige lyckats. Lämpliga uttalanden som Jimmi Åkesson gjort finns inlagda på valda ställen i filmen.
Citera
2018-06-24, 21:59
Medlem
Gabriel2017s avatar
På Rapport idag 19:30, refererade nyhetsuppläsaren till en opinionsundersökning som Ekot hade gjort, där hade V 9% av rösterna och KD 2,4 % av rösterna, men man rapporterade inte om de andra partierna och då framförallt inte om SD siffror? En vinkling som ska gynna S, eller varför gjorde man så, underligt?
Citera
2018-06-24, 23:42
Medlem
Det var nära att jag röstade Fi!
För Schyman var den enda partiledaren på demonstrationen efter Tensta-domen.
Men jag behövde ju bara kasta en blick på partiprogrammet för att inse att dom arbetade i helt motsatt riktning.

Det enda parti vars politik i praktiken skulle medföra färre våldtäkter med bibehållen, utökad, frihet var ju SD.
Valet hade aldrig varit så enkelt.

Så kom media med "SD kommer införa abortförbud",
och jag trodde dom.
Men jag kände att när det väl skulle komma till kritan så skulle dom inte göra det,
för kvinnofientligt, osvenskt, helt enkelt.

"Jimmie Åkesson spelar"
Det gör inte jag, har aldrig gjort, delvis för jag är rädd att jag inte skulle kunna sluta tror jag.
Så jag tänkte att om man inte skuldsätter sig för spel, inte ställer sig på bar backe, då klarar man ju att spela, fötterna lämnar inte jorden, så det tricket hade, om något, motsatt effekt.

Jag tror att medias val-chock denna gång blir:
SD kommer att legalisera prostitution och införa nytt gymnasie-program, prostitutions-programmet.

Så då gäller det, att det är väldigt tydligt att SD är emot prostitution.
Senast redigerad av eva88 2018-06-24 kl. 23:47.
Citera
2018-06-28, 21:09
Medlem
Vedklyvens avatar
DN, Peter Wolodarski fortsätter, i dagens DN, att mjölka Björn Söders diskussion om minoriteter som i första hand hävdar sin etniska eller religiösa härkomst.

"Går utmärkt att vara både Svensk o Jude" . "SD:s upptagenhet av svenskhet".

Wolodarski har ältat detta i DN i snart en vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in