2018-06-22, 00:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tråden handlar inte om JBA:s skuld, men jag tror att det inom vänstern, ”Free Joel!”, finns en uppfattning att han dömdes felaktigt. Det kan fungera som exempel på varför hålla sig undan polisen, även om man är oskyldig, vilket JBA bland vissa ses som. Finns fler exempel.
Så kan det vara. Men om snuten hade eftersökt mig & jag hade vetat att det rörde sig om leksaksvapen, så hade jag lätt låtit mig häktas bara för att kunna suga i mig skadeståndet.
Citera
2018-06-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så kan det vara. Men om snuten hade eftersökt mig & jag hade vetat att det rörde sig om leksaksvapen, så hade jag lätt låtit mig häktas bara för att kunna suga i mig skadeståndet.
Även om du var rädd att bli oskyldigt dömd? Dessutom som tidigare skrivits så kan repliker se VÄLDIGT äkta ut så de fungerar vid tex rån. Om det kommit fram tex planer på något stort rån med dessa repliker så pratar vi höga fängelsestraff oavsett om vapnen är äkta eller ej.
Citera
2018-06-22, 00:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Även om du var rädd att bli oskyldigt dömd? Dessutom som tidigare skrivits så kan repliker se VÄLDIGT äkta ut så de fungerar vid tex rån. Om det kommit fram tex planer på något stort rån med dessa repliker så pratar vi höga fängelsestraff oavsett om vapnen är äkta eller ej.
Det är sant. Om containern även fungerade som högkvarter för planer på rån, med diverse bevis, dokument, kartor osv. Så kan dom nog bli dömda för planerad brottslighet även om det inte var riktiga vapen.

Men hade det varit en oskyldig rollspelsförening så finns det inget att oroa sig för.
Citera
2018-06-22, 00:32
Medlem
Troians avatar
Citat:

Jaha. Men du är inte MGM2, och det går inte att anta att han resonerar på samma sätt som dig.

Dessutom, ”leksaksvapen”? Replikor har varit uppe i tråden, men det behöver ju inte röra sig om det för att MGM2 ska vara oskyldig.
Citera
2018-06-22, 00:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Men hade det varit en oskyldig rollspelsförening så finns det inget att oroa sig för.

Jag tror inte heller det har med rollspel att göra (även om MGM2 också pysslar/pysslat med det), men du kan inte ta för givet att MGM2 delar din uppfattning - att det inte finns något att oroa sig om han är oskyldig.
Citera
2018-06-22, 00:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag tror inte heller det har med rollspel att göra (även om MGM2 också pysslar/pysslat med det), men du kan inte ta för givet att MGM2 delar din uppfattning - att det inte finns något att oroa sig om han är oskyldig.
Nåväl. Vi får väl se. Bidragspengarna är nog snart slut & då kryper han fram i ljuset.

Det skall bli väldigt intressant att läsa hela förundersökningen. Kan bli ett festligt inslag i valrörelsen om inte annat.
Citera
2018-06-22, 00:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nåväl. Vi får väl se. Bidragspengarna är nog snart slut & då kryper han fram i ljuset.

Det skall bli väldigt intressant att läsa hela förundersökningen. Kan bli ett festligt inslag i valrörelsen om inte annat.

Oavsett vilket...sommartider. Vet inte om ett eventuellt åtal konmer innan valet. Tror iofs knappast att det skulle få någon större betydelse.
Citera
2018-06-22, 00:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Oavsett vilket...sommartider. Vet inte om ett eventuellt åtal konmer innan valet. Tror iofs knappast att det skulle få någon större betydelse.
Det beror väl lite på om kommunisterna planerade ett terrordåd?

Är det ett planerat vanligt rån av någon stackars lantbrevbärare så får det givetvis ingen betydelse.
Citera
2018-06-22, 09:00
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Dels ta det i lämplig tråd och dels så speglar din berättelse inte verkligheten, men nu släpper vi det och tar det i lämplig tråd.

Det är bara att ta en titt på domarna, alla som följde fallet håller med om det. Håll dig till topic om du ska fortsätta skriva i tråden, här diskuterar vi vänsterextremisternas terroristplaner.
Citera
2018-06-22, 09:04
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Det beror väl lite på om kommunisterna planerade ett terrordåd?

Är det ett planerat vanligt rån av någon stackars lantbrevbärare så får det givetvis ingen betydelse.

Känns nästan som Trojan räds att det kan bli grus i maskineriet i och med vad han står politiskt. Vi få väl hoppas att detta kommer ut till Svenska folket innan valdagen, så människor ser att det finns kuratorer på våra skolor som är villiga att ha ihjäl sina politiska motståndare.
Citera
2018-06-22, 09:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Det är bara att ta en titt på domarna, alla som följde fallet håller med om det. Håll dig till topic om du ska fortsätta skriva i tråden, här diskuterar vi vänsterextremisternas terroristplaner.

Villa terrorplaner? Misstankarna rör förberedelse till (grovt?) rån samt (grovt?) vapenbrott.
Citera
2018-06-22, 09:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Känns nästan som Trojan räds att det kan bli grus i maskineriet i och med vad han står politiskt. Vi få väl hoppas att detta kommer ut till Svenska folket innan valdagen, så människor ser att det finns kuratorer på våra skolor som är villiga att ha ihjäl sina politiska motståndare.

Grejen är att vare sig ”AFA” eller den där rollspelsföreningen ställer upp i valet...

Men rent allmänt sett tror jag att folk tenderar att överskatta hur sådana här händelser, misstankar riktade mot i det här fallet vänsterfolk, påverkar valresultat. Det är naturligtvis svårt bevisa, men i allmänhet tenderar folk att rösta på det parti som gör att man får det bättre, eller som strävar efter den samhällsförändring som man vill se.

När bomberna smällde i Göteborg så tror jag heller inte att stödet för SD, eller för den delen NMR, påverkades nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in