Citat:
Ursprungligen postat av
DetskarsigmedIsis
Du som är superinsatt i det mesta, får jag fråga en sak bara. Folk har ju sagt att det är mycket som inte syns utåt så att säga och polisen vet mer än de säger etc etc. Jag har en fråga till dig som har koll.
Om nu polisen har såpass bra på fossingarna, hur kommer det sig att de inte gör ingripande á la storlek större och med massmedia med sig redan nu för att blidka allmänheten? Menar att det borde väl ligga i sakens natur att plocka in högvilt och basunera ut det? Har jag fel här och de "ligger på lur" bara kanske. Du vet mycket mer så frågar dig. Malmös finest vill väl se bra ut innan semestern börjar och playan på Mallis hägrar utan huvudvärk till GTn.
Alltså dom gör ju det delvis vid "småbrott" om man säger fortkörning,narkotikabrott, lite cannabis och dylikt.
Men dessa 200-220 grovt yrkeskriminella i Malmö (mellan 18 och 30 år samtliga i princip).
Dom har tillsammans lagförts över 2000 gånger (!!!) så polisen tar dom för det gång på gång på gång. Dom grips,häktas och förhörs nästan på månadsbasis. Polisen är också duktiga på att basunera ut det.
Problematiken är just morden för polisen i Malmö löser ju inga mord, som jag skrev på föregående sida så har vi alltså över 20 olösta mord på senaste par åren - mord många vet vilka som utfört.
Det är under all kritik.