2018-06-21, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AngryRiver
Man undrar verkligen vem som gjort det här, det känns proffsigt och utplanerat.

Med tanke på hur många folk denna Mekky ska ha skadat så kan det vara precis vem som helst.

Om jag säger Sunni från Irak med decennie lång krigserfarenhet, säger du emot?
Citera
2018-06-21, 19:42
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Här e filmen när Dp avrättade nabil haidar i uppsala, händelseförloppet torde vara liknande bara att istället för att hoppa ut och sköt, bara vevade ner rutan och peppra.

https://www.youtube.com/watch?v=xBpMmQXspMM

Det där såg ut som ett gäng kissnödiga skolflickor i vinterkläder. Skulle de bestiga ett berg eller skjuta någon? Kan inte ha varit särskilt välplanerat. Någon hade kokat ihop detta på drogfyllan.

Jag antar att det här är produkten när samhällets intelligensreserv ska planera ett mord.
Senast redigerad av midvintermorker 2018-06-21 kl. 19:53.
Citera
2018-06-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Du som är superinsatt i det mesta, får jag fråga en sak bara. Folk har ju sagt att det är mycket som inte syns utåt så att säga och polisen vet mer än de säger etc etc. Jag har en fråga till dig som har koll.
Om nu polisen har såpass bra på fossingarna, hur kommer det sig att de inte gör ingripande á la storlek större och med massmedia med sig redan nu för att blidka allmänheten? Menar att det borde väl ligga i sakens natur att plocka in högvilt och basunera ut det? Har jag fel här och de "ligger på lur" bara kanske. Du vet mycket mer så frågar dig. Malmös finest vill väl se bra ut innan semestern börjar och playan på Mallis hägrar utan huvudvärk till GTn.

Alltså dom gör ju det delvis vid "småbrott" om man säger fortkörning,narkotikabrott, lite cannabis och dylikt.
Men dessa 200-220 grovt yrkeskriminella i Malmö (mellan 18 och 30 år samtliga i princip).
Dom har tillsammans lagförts över 2000 gånger (!!!) så polisen tar dom för det gång på gång på gång. Dom grips,häktas och förhörs nästan på månadsbasis. Polisen är också duktiga på att basunera ut det.

Problematiken är just morden för polisen i Malmö löser ju inga mord, som jag skrev på föregående sida så har vi alltså över 20 olösta mord på senaste par åren - mord många vet vilka som utfört.
Det är under all kritik.
Citera
2018-06-21, 19:49
Medlem
Har den fjärde dött ännu? Det va nån som var bombsäker på att han skulle dö idag.
Citera
2018-06-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Såg ut som ett gäng kissnödiga skolflickor i vinterkläder. Skulle de bestiga ett berg eller skjuta någon? Kan inte ha varit särskilt välplanerat. Någon hade kokat ihop detta på drogfyllan.
Undrar vad det är som gör att alla dessa människor är så benägna att utnyttja service o tjänster från vår offentliga sektor när de kommer i lite knepiga situationer; sjukvård t.ex.
Detsamma gäller de som stoltserar med märken o symboler som beskriver att de lever utanför lagen; varför har de inte byggt upp en egen infrastruktur för sina egna pengar?
Just thinking.....
Citera
2018-06-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Om jag säger Sunni från Irak med decennie lång krigserfarenhet, säger du emot?

Om det är Mekawis släktingar du syftar på så är dom shia, inte sunni.
Citera
2018-06-21, 19:52
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Undrar vad det är som gör att alla dessa människor är så benägna att utnyttja service o tjänster från vår offentliga sektor när de kommer i lite knepiga situationer; sjukvård t.ex.
Detsamma gäller de som stoltserar med märken o symboler som beskriver att de lever utanför lagen; varför har de inte byggt upp en egen infrastruktur för sina egna pengar?
Just thinking.....

Håller med. Den som ställer sig utanför lagen ska inte ha hjälp av den heller. Inför det här med fredlöshet igen.
Citera
2018-06-21, 19:52
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Just thinking.....

Därför att dem 50% av tiden är höga och 50% av tiden befinner sig i sina egna tragiska jag. Båda dessa tillstånd är på gränsen till att vara efterbliven.

Hade jag varit humanist hade jag rekommenderat samtalsterapi för dessa vilsna själar. Tyvärr är det enda botemedlet ett skott i pannan.
Senast redigerad av midvintermorker 2018-06-21 kl. 19:57.
Citera
2018-06-21, 19:53
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Rätt så enkelt när man tänker efter.
Tvivlar väldigt starkt på att en snubbe som kaxat i Malmö är jagad bara pga att han varit kaxig.
Blanda in droger i ekvationen, kanske den som skulle dött har en större skuld dessutom?
Det finns klara grupperingar i Malmö, polis har koll på det, de kan dock inte göra så mycket, det krävs en lagändring för att något ska ske! Eller för att polis ska ha befogenhet att göra något.

Att polisen börjar dragga i vattendrag är bara pinsamt, men klart, de visar att de försöker, trots att de vet vilka grupper som ligger bakom/blivit drabbade... Varför skulle de stanna på vägen för att slänga ett eller två automatgevär?

Hade detta varit i Frankrike, Holland eller UK så hade man haft folk frihetsberövade vid det här laget, för att inte säga "ihjälskjutna".
Men Sverige accepterar detta, sinnessjukt!

edit: M & K är ett minne blott, även om det finns kopplingar, sluta älta falangerna!

Haha ne polisen i England är ännu trevligare och mesigare än i Sverige. Du kan dessutom lättare försvinna i mängden än där. Folk begår brott och kommer tillbaka till samma plats igen efter en timme.

Frankrike har hårda poliser men det stoppar ändå inte kriminella från att skjuta varandra och posera med vapen på nätet. Dom visar till och med ofta riktiga brott i sina rap videor. Ingen bryr sig. Små gangstrarna är mycket mer organiserade.

Holland har jag ingen erfarenhet av men du pratar om dessa länder som att det vore Rio. Sluta överdriv.
Citera
2018-06-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Det där såg ut som ett gäng kissnödiga skolflickor i vinterkläder. Skulle de bestiga ett berg eller skjuta någon? Kan inte ha varit särskilt välplanerat. Någon hade kokat ihop detta på drogfyllan.

Jag antar att det här produkten när samhällets intelligensreserv ska planera ett mord.

Deras "vinterkläder" är nog troligtvis engångs saneringsdräkter som används vid exempelvis asbestsanering. Tyget motsvarar väl filterkvalitet P3 och lär hålla krutstoft borta från de ordinarie kläderna samt minska risken att dom lämna fibrer från egna kläder i flyktbilen eller på platsen.

Frågar du mig verkar det vara hyffsat välplanerat ändå.
Citera
2018-06-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Alltså dom gör ju det delvis vid "småbrott" om man säger fortkörning,narkotikabrott, lite cannabis och dylikt.
Men dessa 200-220 grovt yrkeskriminella i Malmö (mellan 18 och 30 år samtliga i princip).
Dom har tillsammans lagförts över 2000 gånger (!!!) så polisen tar dom för det gång på gång på gång. Dom grips,häktas och förhörs nästan på månadsbasis. Polisen är också duktiga på att basunera ut det.

Problematiken är just morden för polisen i Malmö löser ju inga mord, som jag skrev på föregående sida så har vi alltså över 20 olösta mord på senaste par åren - mord många vet vilka som utfört.
Det är under all kritik.

Först och främst: Tack för all info! Det har varit jätteintressant att läsa.

Jag håller med dig om att polisen har svårt att lösa morden i Malmö men jag tror Malmöpolisen gör så gott de kan med de resurser de har. Det grundläggande problemet i min mening är att de svenska beslutsfattarna (läs politikerna) är så fruktansvärt naiva och verkar inte hänga med i utvecklingen. Precis som du skriver så försöker man använda samma strategi som man använde i NYC för att rensa upp bland de kriminella, dvs man tog in dem för minsta lilla kriminella handling (typ köra mot rött eller inte stanna vid stopp-skylt). Problemet här är ju att inget mer händer. Om en person blir tagen varje månad så måste samhället inse att den personen inte ska vara ute på gatan efter några timmar.

Om man ger polisen bättre verktyg så har de iaf en chans att bryta denna extremt negativa trend!
Citera
2018-06-21, 20:11
Medlem
Duktigjudisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Eyes
Deras "vinterkläder" är nog troligtvis engångs saneringsdräkter som används vid exempelvis asbestsanering. Tyget motsvarar väl filterkvalitet P3 och lär hålla krutstoft borta från de ordinarie kläderna samt minska risken att dom lämna fibrer från egna kläder i flyktbilen eller på platsen.

Frågar du mig verkar det vara hyffsat välplanerat ändå.

Fast om de var borned killerz så skulle de ju inte använt en Porsche. Dessutom skulle de använt the sniper.

Har han fått lämna sjukhuset ännu? Sorgliga är väl att nu kommer polisen att trakassera honom, fast att han är brottsoffer och fått sina närmsta dödade! Han är aldrig dömd för något i paritet med mord!
Senast redigerad av Duktigjudiskneger 2018-06-21 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in