2018-06-21, 19:45
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Vilken Carlsson, och vad har det med detta fallet att göra?

Ett 15-20 tal vänsterextremister följde efter och attackerade 5 nationalister i Malmö 2014 om jag minns rätt. Det var ett fegt angrepp där nationalisterna fredade sig och det slutade med att en blatte vid namn Showan Shattak fick skallen spräckt och nästan omkom. Efter så slöt hela MSM upp bakom vänsterextremisterna och hyllade deras gärning. Mannen med efternamn Carlsson for ner till Ukraina tills det hela lugnade ner sig. Efteråt så friades han helt ifrån misstankarna.

http://www.friatider.se/nazist-frias-helt-av-hovr-tten

http://www.friatider.se/v-nsterextremister-lj-g-om-attack-nu-st-lls-pj-sen
Citera
2018-06-21, 20:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mja, om han håller sig undan så ser det rätt misstänkt ut. Men visst, han kan ju paddla kajak på Grönland utom räckhåll utan att känna till vad som hänt.

Eller vara inblandad, men inte skyldig till brott? I vissa kretsar finns det också en, hur ska jag säga, ovilja till kontakt med polisen. Kanske på grund av en känsla att man inte kommer få en rättvis rättegång.
Citera
2018-06-21, 20:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Handen på hjärtat Trojan, tror du att han håller sig undan för att han inte ska missa att få hoppa små grodorna imorgon? Om du är misstänkt för ett brott som ger dig många års fängelse, och du vet att du är oskyldig, varför inte då uppsöka närmsta polisstation?

Men som du säger så visar det inte att han är skyldig till brott, men man kan gå på sin magkänsla i detta fallet kanske.

Det kan vara så att MGM börjat snacka, eller att han håller tyst. Men nu har ju en person till dykt upp i utredningen så det kan mycket väl handla om fler.

Vad jag tror? Vi vet inte så mycket än så länge, men åklagaren anser att hen har tillräckligt för att begära honom häktad och personen i fråga har inte infunnit sig hos polisen. Med det i vetskap så skulle jag nog säga att sannolikheten för att han är skyldig till någon form av brott är högre än 50 procent (dock kan han ju fortfarande friges).

Frågan hur jag själv skulle agera är ganska ointressant, för det är inte jag som är MGM2. Hur MGM2 skulle resonera vet jag inget om, men exempelvis paranoida drag eller en ovilja att samarbeta med polisen kan ju innebära en ovilja att infinna sig.
Citera
2018-06-21, 20:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Andreas, snubben som misshandlade Showan, dock ska det fallet inte disskuteras här.

Jag kopplar detta till fallet med Jkpg eftersom detta var ett fall då hela högern skrek om oskuld trots att han flydde, det bevisade också att man kan frias trots att man flytt (vilket jag då menar går att koppla till fallet i jkpg).

Den som hävdar AC oskuld kan ju argumentera att han höll sig undan på grund av att han trodde att han inte skulle få en rättvis rättegång. Kan ju tänkas att MGM2 har samma världsbild (befogad eller ej är ointressant).
Citera
2018-06-21, 22:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Carlsson flydde ju utomlands trots att både han själv, hans kamrater och hovrätten fann honom oskyldig?
(Nu va han ju skyldigt och det vet alla men nazisterna själva hävdade ju oskuld, samt han friades.)
Någon som heter Carlsson har alltså friats från något han säger att han inte har gjort, fast du tycker att han är skyldig? Detta är då ett argument för att kommunisten som är på flykt undan vapenfyndet på något vis är oskyldig?
Citera
2018-06-21, 22:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Någon som heter Carlsson har alltså friats från något han säger att han inte har gjort, fast du tycker att han är skyldig? Detta är då ett argument för att kommunisten som är på flykt undan vapenfyndet på något vis är oskyldig?

Du förstod mycket väl poängen. AC hävdade sin oskuld, och höll sig undan. I rätten friades han, och om man tänker sig att han faktiskt var oskyldig så är han exempel på att man även som oskyldig kan vilja hålla sig undan. Det skulle då även kunna gälla MGM2.
Citera
2018-06-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Ett 15-20 tal vänsterextremister följde efter och attackerade 5 nationalister i Malmö 2014 om jag minns rätt. Det var ett fegt angrepp där nationalisterna fredade sig och det slutade med att en blatte vid namn Showan Shattak fick skallen spräckt och nästan omkom. Efter så slöt hela MSM upp bakom vänsterextremisterna och hyllade deras gärning. Mannen med efternamn Carlsson for ner till Ukraina tills det hela lugnade ner sig. Efteråt så friades han helt ifrån misstankarna.

http://www.friatider.se/nazist-frias-helt-av-hovr-tten

http://www.friatider.se/v-nsterextremister-lj-g-om-attack-nu-st-lls-pj-sen

Dels ta det i lämplig tråd och dels så speglar din berättelse inte verkligheten, men nu släpper vi det och tar det i lämplig tråd.

Citat:
Precis som Troian skrev så vet du mycket väl vad jag pratar om så sluta spela dum. Precis som Carlsson friades (oskyldig eller ej) trots att han flydde (dessutom helt lämnade landet) kan även MGM2 från jkpg frias och att han håller sig undan bevisar absolut ingenting.

Personligen tror jag att det finns juridiska anledningar till att han håller sig undan (tex att han är rädd att bli dömd för något brott han är skyldig till; alltså att han kan vara skyldig) men det finns i nuläget ingen dom utan det är endast personliga gissningar från min del.
Citera
2018-06-21, 23:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Precis som Troian skrev så vet du mycket väl vad jag pratar om så sluta spela dum. Precis som Carlsson friades (oskyldig eller ej) trots att han flydde (dessutom helt lämnade landet) kan även MGM2 från jkpg frias och att han håller sig undan bevisar absolut ingenting.

Personligen tror jag att det finns juridiska anledningar till att han håller sig undan (tex att han är rädd att bli dömd för något brott han är skyldig till; alltså att han kan vara skyldig) men det finns i nuläget ingen dom utan det är endast personliga gissningar från min del.
Helt ärligt, jag har ingen jävla aning om vem denna "Carlsson" är, eller vad han blev frikänd för.

Oavsett det så verkar det alltid skumt när någon håller sig undan rättvisan. Speciellt vänsterfolk som i Sverige alltid (än så länge) brukar komma lindrigt undan i en rättegång.
Citera
2018-06-21, 23:37
Medlem
Citat:
Oavsett det så verkar det alltid skumt när någon håller sig undan rättvisan. Speciellt vänsterfolk som i Sverige alltid (än så länge) brukar komma lindrigt undan i en rättegång.
Absolut skumt när folk håller sig undan och det är till stor del därför jag också tror att MGM2 är mer eller mindre skyldig, men vi kan utgå från att han garanterat är skyldig för att han gömmer sig.

Det där är bs. Vänsterfolk får inte mildare domar oavsett vad du säger. Polisen ligger konstant på folk från yttersta vänstern och jobbar hårt för att begränsa dem totalt och domarna är väldigt sällan snälla.
Citera
2018-06-21, 23:55
Medlem
Troians avatar
Citat:

Om vi antar att även MGM2 är en del av eller har en bakgrund i den autonoma vänstern, så är inte jag säker på att han skulle hålla med dig. Se exempelvis domen mot Joel Bjurströmer Almgren.
Citera
2018-06-22, 00:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om vi antar att även MGM2 är en del av eller har en bakgrund i den autonoma vänstern, så är inte jag säker på att han skulle hålla med dig. Se exempelvis domen mot Joel Bjurströmer Almgren.
Där har vi ett namn jag faktiskt känner igen, "Djungel Joel". Kanske svårt att komma undan när man blir filmad då man knivhugger någon.

Det kan givetvis finnas en mängd skäl att hålla sig undan. Men man kan nog ta det som en slutgiltig bekräftelse på att det inte rörde sig om några vapenrepliker som lagrades i den där containern.
Citera
2018-06-22, 00:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Där har vi ett namn jag faktiskt känner igen, "Djungel Joel". Kanske svårt att komma undan när man blir filmad då man knivhugger någon.

Tråden handlar inte om JBA:s skuld, men jag tror att det inom vänstern, ”Free Joel!”, finns en uppfattning att han dömdes felaktigt. Det kan fungera som exempel på varför hålla sig undan polisen, även om man är oskyldig, vilket JBA bland vissa ses som. Finns fler exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in