2018-06-21, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medox
Tack för att du lyfte upp mina frågor! Fortfarande finns det ingen som har svarat ja på dem så det verkar inte som att någon tycker att det var rätt gjort av föräldrarna eller att ev sjukdom kan ha varit enda orsak till att de dödade sina barn. Är du av samma uppfattning?

Edit.
Här kommer frågorna jag syftar på -
Finns det någon som inte tycker att det som H och/eller O gjorde är fel?
Finns det någon som tror att den enda orsaken till att H och/eller O mördade sina barn är att barnen var sjuka?

Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Vet inte vad du tacka för? Då jag inte lyft upp några frågor du har.

Vet inte om du läste mitt inlägg till dig rätt.

Jo då, jag läste ditt inlägg rätt och tackade för att du lyfte mina frågor. Nu får jag anledning att tacka än en gång och kan konstatera att det fortfarande inte finns någon som svarat jakande på mina två frågor:
Finns det någon som inte tycker att det som H och/eller O gjorde är fel?
Finns det någon som tror att den enda orsaken till att H och/eller O mördade sina barn är att barnen var sjuka?

Frånvaron av de som svarar ja på ovanstående frågor, trots att man haft flera dagar på sig att ge svar, sätter alla de som tror att tråden kryllar av dem i perspektiv.
Det verkar som att de har inbillat sig alltsammans och sedan reagerat på sin egen inbillning. Undrar hur mycket annat sånt det finns i den här tråden?
Senast redigerad av Medox 2018-06-21 kl. 18:35.
Citera
2018-06-21, 18:36
Medlem
Citat:
Jo då, jag läste ditt inlägg rätt och tackade för att du lyfte mina frågor. Nu får jag anledning att tacka än en gång och kan konstatera att det fortfarande inte finns någon som svarat jakande på mina två frågor:
B]Finns det någon som inte tycker att det som H och/eller O gjorde är fel?
Finns det någon som tror att den enda orsaken till att H och/eller O mördade sina barn är att barnen var sjuka?[/b]

Frånvaron av de som svarar ja på ovanstående frågor, trots att man haft flera dagar på sig att ge svar, sätter alla de som tror att tråden kryllar av dem i perspektiv.
Det verkar som att de har inbillat sig alltsammans och sedan reagerat på sin egen inbillning. Undrar hur mycket annat sånt det finns i den här tråden?

Vad menar du i det fetade stycket? Vilken poäng vill du göra? Varför är de där frågorna relevanta?
Citera
2018-06-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och så fick vi ännu ett inlägg med bashing av O så oväntat eller kanske inte.

O har verkligen krupit innanför skinnet på en del, fan helt otroligt med tanke på att den information som kommit fram, gemensamt beslut hela vägen, från testamente till verkställan av tragedin.

Tystnaden i media talar sitt tydliga språk om vem i paret som var drivande, inte fan skulle media missa en liten Fritzl i Bjärred.

Polisen fick ju allt serverat på ett fat dag nr 2, kan man säga. Man undrar ändå om de gjort något mer efter den 19 januari. Vet du. Ffa väsentligt att veta hur H dog. Stämmer det Scheele och någon fler skrev att O dödade henne?
Citera
2018-06-21, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Polisen fick ju allt serverat på ett fat dag nr 2, kan man säga. Man undrar ändå om de gjort något mer efter den 19 januari. Vet du. Ffa väsentligt att veta hur H dog. Stämmer det Scheele och någon fler skrev att O dödade henne?
Tja, man har bland annat skrivit under kopior på ett testamente som beskrev vad som skulle hända om båda föräldrarna dog. Barnen var inte alls omnämnda, testamentet var underskrivet av båda föräldrarna tillsammans med två vittnen.
Citera
2018-06-21, 18:48
Medlem
Citat:
Och så fick vi ännu ett inlägg med bashing av O så oväntat eller kanske inte.

O har verkligen krupit innanför skinnet på en del, fan helt otroligt med tanke på att den information som kommit fram, gemensamt beslut hela vägen, från testamente till verkställan av tragedin.

Tystnaden i media talar sitt tydliga språk om vem i paret som var drivande, inte fan skulle media missa en liten Fritzl i Bjärred.

Menar du att Hanna var drivande? Vad pekar mot det?
Citera
2018-06-21, 18:57
Medlem
Citat:
Om paret fick höra från sjukvården samma prognoser som framförts i tråden så är det inte så konstigt att de gav upp, om en av tio tillfrisknar helt och resten lite si så där så blir ju det inte ens spelbart om nu har som paret trodde två sjuka flickor.

Som sagt, utred hur de bemöttes och vilka svar de fick, då kommer nog förklaringen fram.

Vi har resonerat mycket om detta i tråden: om hur bemötandet inom sjukvården och även i andra miljöer kan ha knäckt föräldrarna.

Jag tänker så här: O var på väg mot en professur - den högsta akademiska befattning som man kan ha i detta land. H var också högutbildad och hade ett avancerat yrkesarbete.

Två vuxna personer som är tillräckligt smarta för att göra sådana karriärer, som har så mycket utbildning bakom sig och som har mycket erfarenhet av problemlösning i arbetslivet - de borde även ha kunnat bearbeta sina egna tankar gällande barnens sjukdomar och kommit fram till något sätt att hantera detta på. Även om de varit ledsna och oroliga för framtiden, så borde de ha haft kapacitet att hitta någon form av "lösning" som gjorde livet möjligt att leva.

Frågan är om det är här "det annorlunda tänkandet" (hos föräldrarna) som vi också varit inne på stundtals, har ställt till det. Och möjligen kan man tänka att ingen inom sjukvården förstod att detta var föräldrar med just ett annorlunda tankesätt.

Kanske att det var det som skolans personal förstod? Var det därför de var så generösa med hemundervisningen? Tänkte de att "dessa föräldrar fixar inte detta annars."
Citera
2018-06-21, 19:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Beror på vad man menar med drivande. Jag tror H kollapsade först och O därefter.
Citera
2018-06-21, 19:01
Medlem
Citat:
Tja, man har bland annat skrivit under kopior på ett testamente som beskrev vad som skulle hända om båda föräldrarna dog. Barnen var inte alls omnämnda, testamentet var underskrivet av båda föräldrarna tillsammans med två vittnen.

Det vet alla vid det här laget...

Du kanske sett att tråden hyser en tilltro till vad Scheele skrivit i mångt och mycket. Hen hade säker källa på att O ”hjälpt” H att dö. Låter som en omskrivning för ”dödat”.

Min fråga är allltså: Kan någon bekräfta/dementera Scheeles påstående?
Citera
2018-06-21, 19:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Beror på vad man menar med drivande. Jag tror H kollapsade först och O därefter.

Det är nog väldigt när sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Jag skulle vilja fråga vad är det som pekar på att det inte kunde var så?
Förutom att H var söt och intelligent
Citera
2018-06-21, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Det vet alla vid det här laget...

Du kanske sett att tråden hyser en tilltro till vad Scheele skrivit i mångt och mycket. Hen hade säker källa på att O ”hjälpt” H att dö. Låter som en omskrivning för ”dödat”.

Min fråga är allltså: Kan någon bekräfta/dementera Scheeles påstående?

Inte jag. Jag tror att det är att betrakta som en trådsanning. Till skillnad från avskedsbrevet och testamentet.
Citera
2018-06-21, 19:17
Medlem
Citat:
Inte jag. Jag tror att det är att betrakta som en trådsanning. Till skillnad från avskedsbrevet och testamentet.
Nej naturligtvis kan du inte kan dementera eller bekräfta en sådan utsaga. Vad du tror frågade inte furst Myshkin efter.
Ordbajseri...sa Bull.
Senast redigerad av rosalenin 2018-06-21 kl. 19:22.
Citera
2018-06-21, 19:20
Medlem
Citat:

Du gissar att Scheele starta en trådsanning..

OK men finns det någon som VET? Dödade O sin fru H?

Ännu viktigare: kan man vara säker på att H anhöriga är informeradeifall hon blivit dödad av O? Enligt Avd.9 så håller polisen inne på mycket mot de (närmast) anhöriga tills hela utredningen är klar. När fick/får de veta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in