2018-06-21, 17:29
Medlem
Hej! Jag väntar ett paket på ombudet och spårar online. Klockan 9 imorse fick jag en uppdatering där det står 'Utkörning pågår från terminalen i Malmö) som är bara några mil bort. Jag har nu inte fått en uppdatering eller så, det står att beräknad leveranstid är idag. Har inte fått AVI heller.

Är det lönt att åka upp och kika på ICA och se om de fått in? Ringde precis närmaste postombud men de kan inte spåra schenkers koli nummer.

Antar att jag får vänta tills Måndag oavsett, det är väl ingen körning imorgon på midsommar med post och sådant?
Senast redigerad av caffeineaddict 2018-06-21 kl. 17:36.
Citera
2018-06-21, 17:40
Medlem
Du kan alltid ringa ICA. Det tar ju ett tag för dom att scanna in alla paket dom får in.
Citera
2018-06-21, 17:47
Medlem
Jag ringde ica nästan precis men de kan inte spåra db schenker koli nummer tydligen. db schenker har stängt, deras kundtjänst
Citera
2018-06-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caffeineaddict
Jag ringde ica nästan precis men de kan inte spåra db schenker koli nummer tydligen. db schenker har stängt, deras kundtjänst
Deras kundtjänst fungerar men kan vara lite slöa på att svara (email)
Citera
2018-06-21, 18:15
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Du kan alltid ringa ICA. Det tar ju ett tag för dom att scanna in alla paket dom får in.
Mitt Schenkerombud är skitslöa med att registrera ankomst.
Väldigt jobbigt!
Citera
2018-06-21, 18:38
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ringde precis närmaste postombud men de kan inte spåra schenkers koli nummer.

Postnords ombud kan inte spåra Schenkers gods, det kan endast Schenker och deras ombud kolla upp. Paket-appar undantagna.
Citera
2018-06-21, 19:01
Bannlyst
Bevisar ju hur inkompetenta tjänstefolk är som jobbar hos ICA och inte kan navigera till Schenkers hemsida för att spåra paket.
Citera
2018-06-21, 20:21
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eregerad
Bevisar ju hur inkompetenta tjänstefolk är som jobbar hos ICA och inte kan navigera till Schenkers hemsida för att spåra paket.

Gissningsvis har de annat att göra, att spåra paket låter inte som deras arbetsuppgift när de inte ens hunnit registrera sagda paket i sitt system ännu?

Folk tror/tycker så mycket dumt om vad folk som jobbar inom service skall göra. Gemensamt för dem alla brukar vara att de inte betalar den anställdes lön..
Citera
2018-06-21, 20:25
Medlem
Neroxxs avatar
Är ditt lokala ICA postnord ombud eller dh/schenker? Oftast är detts två skillda saker, har du kollat med ditt närnaste dh/schenker ombud?

Citat:

Fast detta borde isåfall TS lika gärna kunna göra hemma. Nu skrev dock TS att han gjort just detta. Så det handlar då troligen att det är ombud som inte reggat paketet eller missat att regga det.
Senast redigerad av Neroxx 2018-06-21 kl. 20:28.
Citera
2018-06-22, 15:54
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ombudet får ändå inte upp någon annan information än vad du själv får när du spårar på Schenkers hemsida med kollinummer om de inte har ankomstregistrerat paketet ...läste på hemsidan att det är lite förseningar nu också.
Citera
2018-06-22, 18:03
Medlem
Citat:
Kan vara för att personerna själva kan göra det på deras mobil/dator/tablet/etc, för att personalen på t.ex. ICA kan inte få mer information än vad kunden kan. Sen att folk har så jävla bråttom och måste ringa till postombudet och fråga ifall paketet har kommit fram.
Har det kommit fram så får du AVI, inte innan. Vänta som alla andra normala människor.
Citera
2018-06-27, 12:04
Medlem
TredjeSolens avatar
Citat:
Hej! Jag väntar ett paket på ombudet och spårar online. Klockan 9 imorse fick jag en uppdatering där det står 'Utkörning pågår från terminalen i Malmö) som är bara några mil bort. Jag har nu inte fått en uppdatering eller så, det står att beräknad leveranstid är idag. Har inte fått AVI heller.

Är det lönt att åka upp och kika på ICA och se om de fått in? Ringde precis närmaste postombud men de kan inte spåra schenkers koli nummer.

Antar att jag får vänta tills Måndag oavsett, det är väl ingen körning imorgon på midsommar med post och sådant?

Schenker har egna ombud, ring det som är närmast där du bor och hör om deras rutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in