2018-06-21, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jo fast den okände kanske också har barn.

Dessutom ovanligt med okända mördare. I detta fall känns det extra starkt att det är personlig koppling.
Som jag tänker vad gäller barnen är att om SD är skyldig så kanske det är än värre för både Lenas och hans barn eftersom dom säkert har umgåtts mycket. Är det en okänd GM kan hen så klart ha barn men kanske inte lika självklart att deras respektive barn har/haft en relation. Ja det känns starkt att det är en personlig koppling... men som sagt är det inget jag önskar... för barnens skull.
Citera
2018-06-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Okej fick känslan av att du trodde GM kunde vara SD eftersom EnGodTanke försvarar honom
Jag har fått berättat för mig att det fanns blodspår i hemmet, en bekant till Lena har berättat detta. Om hen har rätt info vet jag ej, åter igen ville jag bara delge vad jag fått veta.
Även fått info om SD från mina bekanta och mycket där gör mig misstänksam...
Samt Lenas anmälningar mot honom gör att magkänslan säger: kan absolut vara GM...
Jag försvarar honom INTE!
Är han skyldig skall han ruttna ensam i en håla.
Jag får inte ihop indiciekedjan med dom fakta jag/vi har.
Det var sedan länge slut mellan dom. Motivet bleknar med tiden. Den aggression man känner i stunden hetta eskalerar sällan, men även det händer.

Just dörren, platsen, tidpunkten, resorna, motivet och skriken tycker jag passar dåligt med SD....
Citera
2018-06-21, 11:41
Medlem
matsqqs avatar
Jag tänker att ett element i det här faktiskt skulle kunna vara att man vill åt Springare.

Han har alltså i flera inlägg innan detta meddelat att han känner sig utsatt/jagad.

Uttalanden om nationaliteten på gruppvåldtäktsmän etc. har gjort att han fått fiender.

Det kan inte ha undgått någon.

Men sedan kan andra hakat på av rena karriärs-skäl som vill ha bort Springare och de närmaste runt honom för att om möjligt själva klättra upp ett pinnhål. (har sett/hört liknande på många arbetsplatser)

De kan ha gett ytterligare eld åt brasan och till slut anses det att han måste bort när flera lokala förmågor har sagt sitt.

Så om NFC drar ut på tiden tills det blir en riktig storm och sedan tillsätter man nytt folk, och vips kommer alla resultat fram och fallet löses omedelbums så ser det ut som ett gäng inkompetenta idioter ersatts av ytterligt kompetenta personer.

Men egentligen har det handlat om att man gjort sig av med en obekväm person och svärtat ner hans rykte (enbart genom att skjuta på resultaten från NFC).

Sen är det andra saker som misskötts men Springare har inte kunnat påverka särskilt mycket i det här ärendet.

Han skulle på semester och det är ju inte cheferna som gör jobbet...
Citera
2018-06-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
1,5 år senare?
Skilsmässoansökan är väl inskickad i Mars-18, eller har jag fel i det..
Måhända att de försökte lappa ihop äktenskapet under en tid men att otroheten i slutändan blev för mycket för HD.
Endast en spekulation från min sida men ett motiv har han ju
Citera
2018-06-21, 11:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
1,5 år senare?
Det handlar om en "infekterad" tid från - nov -16 och jan -17 - två anmälningar till polisen varav det första återtogs av LW, en "röra" där man tar bort varandra som vänner på Fb, åklagare och utreder men beslutar lägga ned misshandelsfallet under hösten -17. En infektion som ligger närmare i tid än 1.5 år, enligt min uppfattningsförmåga och den "gode" SD kanske är långsint? Vi vet iaf att han kan hålla fast och knoga huvud så att örhängen missformas.
Citera
2018-06-21, 11:51
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Kriminaltekniker i SDs hus idag.

Då får vi väl hoppas att kriminalteknikerna efter dagens ”skattjakt” antingen hittar ovärderliga fynd eller att de inte gör det. Så att vi inom överskådlig tid kan få klarhet i om SD=GM på sannolika själ eller inte. Har polisen hundar med sig?
Citera
2018-06-21, 11:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ärligt talat så vet jag inte riktigt själv... haft den känslan från början... kanske för att det är så många barn inblandade om SD är skyldig... barn som umgåtts säkert, går i samma skola mm... Hjärtat säger att det skulle vara "enklare" om det är någon okänd.

Ja det håller jag helt med om!
Mina tankar går ALLA till barnen som är inblandade i denna tragiska historia
Citera
2018-06-21, 11:52
Medlem
Citat:
Det var sedan länge slut mellan dom. Motivet bleknar med tiden. Den aggression man känner i stunden hetta eskalerar sällan, men även det händer.

Just dörren, platsen, tidpunkten, resorna, motivet och skriken tycker jag passar dåligt med SD....
Dom har ju haft kontakt via intresset, platsen är väldigt nära dom båda, resan till USA med f.d frun kan ha varit en faktor som fått Lena att ta kontakt, motivet är uppenbart om dom två haft kontakt som inte f.d ska ha reda på enl SD, på vilket sätt skulle skriken passa dåligt med SD menar Du? Och dörren...?
Citera
2018-06-21, 11:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
1,5 år senare?

Du är fortfarande inne på att SD och LW inte haft någon kontakt på 1,5 år?
Du skriver som att du vet det.
Ja, SD var arg på LW för 1,5 år sedan, är det helt omöjligt att han var det nu också?
Citera
2018-06-21, 11:55
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du är fortfarande inne på att SD och LW inte haft någon kontakt på 1,5 år?
Du skriver som att du vet det.
Ja, SD var arg på LW för 1,5 år sedan, är det helt omöjligt att han var det nu också?

När skrev LW det där om ”tummetott”?
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Du verkar till 100% säker på att det är slut mellan dem sedan 1,5 år tillbaka då får man lita på dina uppgifter.
Har missförstått dig ang din inställning till SD, har fått känslan av att du vill bedyra hans oskuld. Sorry! 🌸
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Nu handlade det inte om någon lång tid enligt min tanke, kanske 15-20 minuter som det brukade bli. Ett snabbt möte med någon ( som kanske hade svårt att komma ifrån) . Jag tror inte att det var första gången som träffen skedde bakom planket. Nära hemmet, diskret och ingen visste......

Det är ändå ett förtroendebrott mot sonen. Om inte hon gjort klart med honom tidigare att hon ibland kanske går till något nattöppet närköp el dyl. som kanske stänger vid 23-23:30. Men dumt att lämna presenter framme, och enkelt att skriva en lapp.

Det går inte kontrollera om och hur och när ett barn/ungdom ev. vaknar (om man inte stoppar i dem lergigan eller nåt), och då är skadan skedd.

Går man ut i något halvudda och skyndsamt ärende (hjälpa / diskutera ngt med / en granne...) så kanske man lämnar dörren på glänt i stället för att skriva en lapp. Annars kommer sig den ev. gläntade dörren nog snarare av att sonen tittat ut på morgonen eller som ett resultat av efterföljande förlopp när familj och polis anländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in