Citat:
Ursprungligen postat av
annica, sthlm
Våra makthavande politiker synes ha en förmåga att underskatta medborgarna och tro de är gränslöst tillåtande bara för att de håller sig ganska tysta och något tillbakadragna. Det är ett stort misstag att tro så- medborgarna har makten och kan 'dra undan mattan' om man driver saker (läs invandring/afghanamnesti) till sin spets.
Det kan ta lång tid men svenskarna blir hårda och kalla när de har fått nog av något...
Jag läser och hör hur styrande politiker- och deras medlöpare, med iver försöker dämpa de allt högre rösterna ute i samhället som signalerar 'Vi har fått nog'.
Nu har vi omkring en miljon araber och negrer som kontaminerat samhället med sina burkor, sina barnvagnar och sina hetsiga frågor om när i helvete socialbidraget kommer, kravbomben tickar allt högre för var dag... Jag tror det är här någonstans det klämmer och vi inatt kunnat läsa dessa siffror kring partiers väljarsympati.
Vi är inne på samma linje. S, M, Kd, har denna mandatperioden försökt blidka SD - väljarna snarare än insett vådan av att bedriva fortsatt öppnahjärtan- politik. Ingen har trott på dem, för vi har inte sett någon ändring.
Enligt en Novus i dag vill Alliansen väljare, 30 % av dem, att Alliansen ska samarbeta med S i st f SD i en kommande regering.
Jag förstår mig inte på folk som inte ser vartåt det barkar med Sverige. Vill de verka i den tredjedel som försörjer resten? Har svensken rest sig sedan Dacke ? ' Så länge jag får stänga min egen dörr bryr jag mig inte '. Säger jag något högt kan jag bli dömd för HMF. Vore på tiden att invaderarna blir anklagade för HMF.
Jag känner, att det vi kan göra nu är att rösta på SD och stå dem bi.