2018-06-21, 10:20
Medlem
Mycket fina siffror!

Nån som har koll på om den gråa färgen på sd:s stapel som media försökte med i början, fortfarande används?

Jag har inte sett den på länge men jag läser inte alla tidningar.
2018-06-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Våra makthavande politiker synes ha en förmåga att underskatta medborgarna och tro de är gränslöst tillåtande bara för att de håller sig ganska tysta och något tillbakadragna. Det är ett stort misstag att tro så- medborgarna har makten och kan 'dra undan mattan' om man driver saker (läs invandring/afghanamnesti) till sin spets.

Det kan ta lång tid men svenskarna blir hårda och kalla när de har fått nog av något...

Jag läser och hör hur styrande politiker- och deras medlöpare, med iver försöker dämpa de allt högre rösterna ute i samhället som signalerar 'Vi har fått nog'.

Nu har vi omkring en miljon araber och negrer som kontaminerat samhället med sina burkor, sina barnvagnar och sina hetsiga frågor om när i helvete socialbidraget kommer, kravbomben tickar allt högre för var dag... Jag tror det är här någonstans det klämmer och vi inatt kunnat läsa dessa siffror kring partiers väljarsympati.

Vi är inne på samma linje. S, M, Kd, har denna mandatperioden försökt blidka SD - väljarna snarare än insett vådan av att bedriva fortsatt öppnahjärtan- politik. Ingen har trott på dem, för vi har inte sett någon ändring.
Enligt en Novus i dag vill Alliansen väljare, 30 % av dem, att Alliansen ska samarbeta med S i st f SD i en kommande regering.
Jag förstår mig inte på folk som inte ser vartåt det barkar med Sverige. Vill de verka i den tredjedel som försörjer resten? Har svensken rest sig sedan Dacke ? ' Så länge jag får stänga min egen dörr bryr jag mig inte '. Säger jag något högt kan jag bli dömd för HMF. Vore på tiden att invaderarna blir anklagade för HMF.
Jag känner, att det vi kan göra nu är att rösta på SD och stå dem bi.
2018-06-21, 10:40
Medlem
Vad händer? "SD växer" händer.

Det är svensk konsensuskultur och grupptänk som nu börjar verka för SD, på samma sätt som det länge verkade mot partiet.

"Hörde du att SD kanske är Sveriges största parti och att kvinnor och storstadsbor nu också flockas till dem?"

Mycket viktigare än specifika utspel från SD, media eller övriga partier.
2018-06-21, 10:51
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Persson om jag får be. https://omni.se/persson-sd-far-under-10-procent-i-nasta-val/a/oJq3B

Varken Greider eller Persson bör med andra ord ägna sig åt gissningar om SD i opinionsundersökningar. Två patetiska figurer som önsketänker på tok för mycket.
2018-06-21, 10:56
Medlem
motarbetars avatar
Sitter och ta del utav de fina siffrorna från Yougov!

SD lär i mångt och mycket hamna kring de siffror som Yougov presenterar. Skulle nog behövas en felnavigering på Drottninggatan till för att SD skulle komma upp till 35%. Något som även MSM bekräftar när de idag går ut med att det kommer bli ett historiskt svårt val att bilda regering efter. Hycklare som de är så vet vi alla att det tagit del utav Yougovs senaste mätning, men vägrar att rapportera om den. Därav denna panik.

Håller de två tummar jag har på att L,KD och MP åker ur riksdagen i höst. Men tyvärr lär nog ett eller två utav de partierna klamra sig kvar. Störst chans har nog L till hålla sig kvar.

Som många andra frågat sig så undrar man hur en regeringsbildning skulle kunna se ut om valresultatet slutar som Yougovs mätning.

ett samarbete mellan S+M måste ses som ett kollektivt självmord. Eller kommer dessa två partier se det som en sista dödsryckning innan den totala genomklappningen inför valet 2022? Som många skrivit så är S totalt hänsynslösa när det gäller att få behålla makten i landet. Deras genomkorrupta lobbyister som verkar runt om i våra statliga institutioner kommer bekräfta det.

Det kommer bli omöjligt för de bägge blocken att kringgå SD efter valet den saken är klar.

Den som oroar mig mest är Bilderberghäxan Annie Lööf, en person som både MSM och globalisterna valt till kommendora.
2018-06-21, 10:59
Medlem
svenabs avatar
Att SD fördubblar sitt valresultat från 2014 ytterligare en gång framstår som högst sannolikt.
Att SD då blir största parti vore guld värt.

Det är bara ett antagande men jag inbillar mig, att det finns massor av konstitutionella fördelar med att vara största parti, som tidigare största parti har ordnat till.
2018-06-21, 11:08
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle tro både S och M sammankallar extra partikongress ca 2 månader efter valförlusten, där man också utser ny partiledare.

M har ju redan bytt men hittade ingen bättre än UK.
De har ju bara jasägare kvar i alla Döpartier. De som bara varit lite oppositionella har redan mobbats ut.
De kan ju knappast hyra in Nisse från Manpower.
2018-06-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Sitter och ta del utav de fina siffrorna från Yougov!

SD lär i mångt och mycket hamna kring de siffror som Yougov presenterar. Skulle nog behövas en felnavigering på Drottninggatan till för att SD skulle komma upp till 35%. Något som även MSM bekräftar när de idag går ut med att det kommer bli ett historiskt svårt val att bilda regering efter. Hycklare som de är så vet vi alla att det tagit del utav Yougovs senaste mätning, men vägrar att rapportera om den. Därav denna panik.

Håller de två tummar jag har på att L,KD och MP åker ur riksdagen i höst. Men tyvärr lär nog ett eller två utav de partierna klamra sig kvar. Störst chans har nog L till hålla sig kvar.

Som många andra frågat sig så undrar man hur en regeringsbildning skulle kunna se ut om valresultatet slutar som Yougovs mätning.

ett samarbete mellan S+M måste ses som ett kollektivt självmord. Eller kommer dessa två partier se det som en sista dödsryckning innan den totala genomklappningen inför valet 2022? Som många skrivit så är S totalt hänsynslösa när det gäller att få behålla makten i landet. Deras genomkorrupta lobbyister som verkar runt om i våra statliga institutioner kommer bekräfta det.

Det kommer bli omöjligt för de bägge blocken att kringgå SD efter valet den saken är klar.

Den som oroar mig mest är Bilderberghäxan Annie Lööf, en person som både MSM och globalisterna valt till kommendora.

Håller med dig! Men sannolikheter för att SD når 35% eller högre är ju snarare väldigt hög! Tyvärr är ju landet så instabilt och Malmö en riktig krutdurk så sannolikheten för ett terrordåd eller totalt gängkrig är ju skyhög. Mitt tips är att någon eller några förorter går banarnas i sommar och eldar bilar och kastar sten. SD kommer få 38% i valet.
2018-06-21, 11:19
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Holy shit vilken chock i Yougov!

SD upp 5,5% och C backar 3%.

Där fick du Annie för de 9000 ensamkommande!

Rätt uppenbart att det spelat in här.

Jag har kollat på Twitter och där finns det ledarskribenter som är av uppfattningen att detta är inget att yvas över:
'Fast Metro är ingen riktig mätning'
Anders Lindberg @anderslindberg

/Provokatör
2018-06-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag har kollat på Twitter och där finns det ledarskribenter som är av uppfattningen att detta är inget att yvas över:
'Fast Metro är ingen riktig mätning'
Anders Lindberg @anderslindberg

/Provokatör
Anders Lindberg är ingen riktig svensk. Eller människa för den delen. Han är en megafon för de mentalt sjuka som kommer att vända kappan precis som alla andra när det blir för hett om öronen.

Men jag håller med, rolig att läsa ibland när man vill bekräfta sina teorier och tankar om motståndet.
2018-06-21, 11:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Alltså, många vaknar mer o mer, sedan de som reser ser mer o berättar mer om hur migrationen påverkar o ändrar hela städer.

Detta är England:

http://vidmax.com/video/145270-Nope-this-isn-t-Mecca-this-is-actually-the-once-British-city-of-Dewsbury-England

Integrering med muslimer funkar inte, o fler o fler förstår det.

Samt att det numera går o säga rakt ut att jag skall rösta SD, utan att bli bemött som en mördare.

Tror att de får över 30% i nästkommade val.

Det där är ju efter en bön, säkert fredagsbönen. Ta en liknande sekvens utanför Tele2 arena och du tror att hela Sverige hejar på Hammarby.
2018-06-21, 11:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Glöm inte heller Göran Greiders "...SD under 10% i valet 2018..."
Eller SIFOs egna experter! Tak på 8 %! Det sa man 3 månader innan de fick 12,9 %......

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=5877880

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in