2018-06-21, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag tror, med benämning på TROR, att detta ställe bakom planket var deras mötesplats sedan en tid tillbaka Tror inte att dom såg det som en nedpissad rastplats för hundar eller öldrickande ungdomar, utan snarare en plats där dom kunde prata privat utan varken barn eller andra anhöriga lyssnade. En privat sfär mellan två människor som urartade.

Jag har svårt å tro att planket skulle va en träffpunk för ungdomar
eller vuxna, bilar i öronen hela tiden så det hörs inte om en hundrastare
är på ingång.
Jag är övertygad om att dom kan hitta betydligt attraktivare ställen
å öla å röka på, skogen t.ex.
En bil för dom vuxna borde vara ett attraktivare allternativ.

Jag vet inte var det kommit ifrån att planket skulle va någon
slags träffpunkt, antar att det är en trådsanning bara.
Citera
2018-06-21, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kurser i all ära men de kan aldrig komma nära ett en persons dödsskrik i verkligheten. Du har lika lite som vi andra en aning om vilka skrik vi skulle kunna åstadkomma i samma situation.

Det par som hörde det höga skriket hade aldrig hört något liknande tidigare, varför dom reagerade direkt, klädde på sig snabbt medan dom fortsatte lyssna och slängde sig i bilen.
Står jsg och knäpper dig på armen kan du skrika. Men nu sker det en dödlig attack och en GM som vill få tyst på dig.
Du kan inte skrika då, det finns bara inte!
Att man mer eller mindre skriker initialt ”Va f-n gör du?” eller liknande, ja.
Men att skrika så pass högt, under så lång tid, under en pågående attack, går inte, det är fysiskt omöjligt hävdar jsg bestämt.
Citera
2018-06-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Står jsg och knäpper dig på armen kan du skrika. Men nu sker det en dödlig attack och en GM som vill få tyst på dig.
Men att skrika så pass högt, under så lång tid, under en pågående attack, går inte, det är fysiskt omöjligt hävdar jsg bestämt.
Har Du blivit utsatt för ett mordförsök?
Citera
2018-06-21, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har Du blivit utsatt för ett mordförsök?
Tack och lov inte. Detta var inte ett mordförsök, detta var en dödlig attack.
Citera
2018-06-21, 07:20
Medlem
Citat:
Tack och lov inte. Detta var inte ett mordförsök, detta var en dödlig attack.
Hur kan Du då veta hur någon skriker vid en dödlig attack? Jag tänker så högt man kan... och det tyder dalaans beskrivning på. Hade annan mördare med hjälp av någon som står och skriker i dödsångest verkat troligare... det är Din teori längre bak i tråden
Citera
2018-06-21, 07:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan vara en tanke, inte långt för Lena att gå (hon var ju uppenbarligen mörkrädd). Kanske SD visste att HD jobbade eller sov vid den ganska sena timmen.

Hursomhelst, blev de oense där och kanske tog en katt och råtta jakt vid i grönområdet, vilket retade upp SD ännu mer. LW försöker springa förbi uppför gatan, men SD genskjuter henne och hon tvärvänder och blir jagad in bakom planket där han får tag på henne.
Hon skriker för full hals..
Citera
2018-06-21, 07:32
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Men nu är det ju ett mordfall och ingen cykelstöld i Hallsberg eller Östansjö det handlar om.
Nu jobbar PS på grova brott och inte med cykelstölder.
Citera
2018-06-21, 07:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Från tidningen dagen.se:

Citat:
På olika nätbaserade sociala forum pågår det spekulationer kring motiv och annat som rör det misstänkta mordet.

– Det är även en del av våra medlemmar i Equmeniakyrkan som skriver och kommenterar och det tycker jag känns så onödigt att göra nu, säger Ge*rge *lvik, Equmeniakyrkans krisgrupp.

Citat:
Stämmer det att en begravning inte kan hållas innan rättsläkarens arbete är helt klart?

– Ja. Vi väntar på ett fullständigt utlåtande från rättsläkaren som vi inte har fått, säger åklagare Åsa Hiding.

http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Citera
2018-06-21, 07:48
Medlem
Citat:

Citerar ett tidigare inlägg jag gjort:

Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Ett tips; läs förundersökningen om styckmordet på Lovisa Lindh i Askersund.
Där står det mycket om skrik från offret. Mördaren själv berättar i förhör om detta och grannar vittnar.
Citera
2018-06-21, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag har svårt å tro att planket skulle va en träffpunk för ungdomar
eller vuxna, bilar i öronen hela tiden så det hörs inte om en hundrastare
är på ingång.
Jag är övertygad om att dom kan hitta betydligt attraktivare ställen
å öla å röka på, skogen t.ex.
En bil för dom vuxna borde vara ett attraktivare allternativ.

Jag vet inte var det kommit ifrån att planket skulle va någon
slags träffpunkt, antar att det är en trådsanning bara.

Ja, en trådsanning.
En felaktig trådsanning.

Alla med någorlunda logisk tankeförmåga VET att två +40 åringar inte skulle befinna sig på denna plats frivilligt eller vid liv mitt i natten mellan Mån-Tis.
Citera
2018-06-21, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan LW gått hem till SD för låna något inför Norgeresan och hon blir skjutsad tillbaka men han kör förbi hennes hus. Allvarligt bråk uppstår omgående och hon hotar med ringa/anmäla honom för polisen. Han blir så våldsam med strypgrepp och LW försöker ta dig ur bilen och i samband med detta skadas hon allvarligt av bilen som rullar skadar hennes huvud bl a. Han kör därifrån och hon skriker efter hjälp då hon saknar sin mobil. Möjligen tar hon sig krypande för nå större väg och kunna få hjälp.
LW:s mobil som ligger kvar i bilen kastar han ut från bilen eller något annat tillhörande LW när han åker hem. Detta med blodiga kläder kan det i stället vara något på bilen från hennes huvud, hårstrån eller delar av kläder kunnat fastnat i front på bilen?
Tror bilresan startade från SD:s hem eller garage om han nu är MGM.
Dörren som var öppen tror jag att någon av barnen öppnat på morgonen för kolla om deras mamma var utanför.
Om något ändå ska hänt i bostaden hos LW så kan ju MGM återvänt till LW bostad efter för hämta något han glömt. Kan han då kunnat haft nycklar?

Enligt skribenten Sh.Holmes som var god vän och träningskompis med LW,
så hade L blockerat SD på sociala medier efter misshandelsanmälan -17,
hon hade tydligt sagt åt honom att INTE kontakta henne på något vis.

I mina öron så låter det väldigt osannolikt att L då skulle uppsöka SD i
hemmet, för att låna något till Norgeresan, det fanns väl många andra
geocachare som hon istället kunnat kontakta.

Om det är SD som är gärningsmannen så tror jag att han sökt upp
henne i hemmet, han är upprörd och arg över något, stämmer det
att blodfläckar finns så kan han ha slagit till henne i ansiktet i hemmet.
LW vill gå utanför huset för att ej väcka barnen, för att lugna ner och
prata med S. De går gatan ner mot planket, S:s stämningsläge
eskalerar, han blir mer och mer arg.

Han kan ha bilen parkerad nere vid planket, som skribenten
larsingvarsfru skriver. Han angriper L, slår henne med en sten i
ansiktet, hon skriker högt av smärtor och i dödsskräck, S avslutar
hennes liv genom att strypa henne. Tar med sig hennes mobil och
kör snabbt därifrån.

OBS, endast en teori i mängden.
Citera
2018-06-21, 08:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Ett utdrag från en logg till en cache till minne av LW. Varma ord och sorgliga tankar

Citat:
Dagens åttonde burk och den allra sista Geotour burken i denna serie. Hade egentligen inte tänkt spara denna till sist men på grund av de omständigheter som precis har inträffat i COs liv så planerades det om. Nu var det självklart att denna skulle bli den sista.

Vi ställde bilen på parkeringen och tog oss sedan ut mot startpunkten. Redan vi första texten så förstod vi vad vi kommer tycka om denna. Tårarna rann på insidan och även om vi bara träffat dig några få gånger så betydde allt så mycket. Väntan kändes aldrig lång och samtidigt som en evighet och gjorde vårt bästa att försöka utföra denna så som Softis önskat.

Citat:
Efter alla dina fina texter som jag nu tyvärr inte kan be dig om så får jag varjefall skicka en text till dig istället.

En gång skall du vara en av dem
som levat för längesen.
Jorden skall minnas dig
som den som minns gräset
och skogarna
det multnade lövet.
Så som myllan minns
och så som bergen minns vindarna.
Din frid skall vara oändlig
så som havet.
- Pär Lagerkvist

Tack för en fantastisk cache och alla möten.

(Med CO och Softis avses LW).

https://www.geocaching.com/geocache/GC6RGMZ_geotourswe2-lyssna-till-livet?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5

Ett kors till minne av LW har satts upp här (se bilden från 25 maj):
https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-21 kl. 08:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in