2018-06-20, 22:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
Kan det vara dotter som skrek för hon blev vittne till att någon gick lös
på mamman

Då hade nog polisen larmats omgående.
Citera
2018-06-20, 22:51
Medlem
crawlys avatar
Gällande att man inte sökte bakom planket så kan jag tycka att det såklart var oturligt, men jag hade nog gjort samma prioritering med begränsade resurser. Dessutom var det ingen som visste att hon var död då.
1. Försvunnen person som inte är hemma.
2. Tips eller pejlad telefon som leder till ett skogsområde.

Med facit i hand är det alltid enkelt. Man kan också se det som att man faktiskt gjorde rätt prioriteringar om man försökte hitta en person som fortfarande kunde vara vid liv. Sannolikheten att någon är tillfångatagen bakom ett bullerplank är ju inte jättestor menar jag.
Citera
2018-06-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det har bla framkommit via bekanta till anhöriga, har för mig att 2 oberoende personer hört samma sak,

Misstänkte att det var så.
Citera
2018-06-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Japp. Det är mycket förvirrande.

Nej, ingen bil. Då skulle kroppen dumpats på annan plats direkt efter mordet.

Jag tror inte det var våldsamt initialt. Snarare att en diskussion tog en vändning där GM plötsligt "tappade det" och gjorde någonting som han snart efter insåg skulle leda till åtal. Exakt vad som hänt är omöjligt att veta men det skulle kunna vara att BO delar ut en örfil och GM knuffar BO så att hon trillar illa eller liknande. BO är då sannolikt medvetslös, men han tror att BO är avliden och får panik. Behöver köpa sig tid. Tänker gömma kroppen tillfälligt för att flytta senare, så han går ut och kollar så att ingen kommer, lyfter upp kroppen med adrenalinet på max och tar sig över gatan in i skuggorna bland träden och vidare mot den övervuxna äng som leder in bakom planket. Här vaknar BO till och börjar göra motstånd. GM får panik och har problem med att få kontroll över BO som börjar väsnas. Exakt hur mordet går till vet ingen förutom möjligtvis polisen. Eftersom GM inte kan veta om någon hört skriken tror jag att han haft bråttom därifrån och då troligtvis nordost längs med utsidan av bullerplanket bort till skogen.
Eventuell cykel bör alltså ha lämnats kvar, åtminstone tills dess att han varit säker på att ingen var ute och letade efter skriken. I det fallet tror jag att han cirklat tillbaka och varit på adressen en gång till samma natt.

Nåt sånt kan det vara.

En fråga är dock: Varför flyttades aldrig kroppen? Blev GM störd eller skrämd, eller hände något oförutsett?

Kan LW gått hem till SD för låna något inför Norgeresan och hon blir skjutsad tillbaka men han kör förbi hennes hus. Allvarligt bråk uppstår omgående och hon hotar med ringa/anmäla honom för polisen. Han blir så våldsam med strypgrepp och LW försöker ta dig ur bilen och i samband med detta skadas hon allvarligt av bilen som rullar skadar hennes huvud bl a. Han kör därifrån och hon skriker efter hjälp då hon saknar sin mobil. Möjligen tar hon sig krypande för nå större väg och kunna få hjälp.
LW:s mobil som ligger kvar i bilen kastar han ut från bilen eller något annat tillhörande LW när han åker hem. Detta med blodiga kläder kan det i stället vara något på bilen från hennes huvud, hårstrån eller delar av kläder kunnat fastnat i front på bilen?
Tror bilresan startade från SD:s hem eller garage om han nu är MGM.
Dörren som var öppen tror jag att någon av barnen öppnat på morgonen för kolla om deras mamma var utanför.
Om något ändå ska hänt i bostaden hos LW så kan ju MGM återvänt till LW bostad efter för hämta något han glömt. Kan han då kunnat haft nycklar?
Citera
2018-06-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Misstänkte att det var så.

Ja, i värsta fall är det desinformation för att flytta fokus från SD som är den troligaste anledningen till ett hemligt möte. Andra vänner/partners borde hon väl kunna träffa i hemmet lika gärna. Men flixa81 som hade hört om blodspåren via bekant till LWs anhöriga har (åtminstone tidigare) trott att SD var GM och avser knappast att skydda honom från misstankar.
Citera
2018-06-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nej, dagen efter hon lämnade hemmet. Samma dag som hon anmäldes försvunnen.
Ja då så?! Då styrdes ju hundarna dit och inte runt LW:s hem?! Det är väl en bra plan och inget som någon skugga ska falla på någon?"
Citera
2018-06-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Bull shit

Jag har arbetat hos många olika privata och statliga arbetsgivare, även där tystnadsplikt ingick i anställningsavtalet. I övrigt är det snarast ett normalt beteende att man inte förtalar vare sig arbetsgivaren eller kollegor utanför verksamheten. Det får man ta upp internt helst med den det berör eller närmast högre chef alt. enligt vad som gäller på aktuellt arbetsplats. Knappast i media.

Du har uppenbart annan arbetserfarenhet.
Citera
2018-06-20, 23:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag har skrivit det innan, men tar upp det igen. Jag tror att LW hade ett återkommande möte i smyg med sin baneman bakom planket. Ett perfekt ställe som ligger nära hennes hem och är skyddat för insyn. Det behöver inte betyda att mötet föregicks av något SMS, telefonsamtal eller liknande som jag har skrivit innan. Kan vara en överenskommen signal på ett eller på annat sätt. Kanske kör MD förbi och blinkar med lyset eller kanske är det en överenskommen tid att mötas. Hon släpper det hon har för händerna och går till mötesplatsen utan att låsa dörren för ett kort möte som det brukar vara. Jag tror att hon blev mördad just där man fann henne, men vem som gjorde det? Där finns många frågetecken. Hon kan ha haft ett hemligt liv som varken syns på Fb eller andra medier. Jag tror faktiskt att alla, i alla fall dom flesta har ett slags parallellt liv som är okänt för omvärlden, det har i alla fall jag.

Det är inte logiskt från en förälder att med avsikt lämna bostaden för någon längre tidrymd utan att skriva ett meddelande till sonen (och lägga undan ev. halvinslagna paket). Om hon inte stpppat i honom något sömnpiller.
Citera
2018-06-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Majoriteten av alla anmälningar och förundersökningar kommer inte ut i media
Men nu är det ju ett mordfall och ingen cykelstöld i Hallsberg eller Östansjö det handlar om.
Citera
2018-06-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Självklart finns det massor med fall och brott som inte kommer ut i media
Det sker anmälningar av folk hela tiden smått som stort

Men vi pratar om Mord-fall. Det är alltid en stor händelse.
Citera
2018-06-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan LW gått hem till SD för låna något inför Norgeresan och hon blir skjutsad tillbaka men han kör förbi hennes hus. Allvarligt bråk uppstår omgående och hon hotar med ringa/anmäla honom för polisen. Han blir så våldsam med strypgrepp och LW försöker ta dig ur bilen och i samband med detta skadas hon allvarligt av bilen som rullar skadar hennes huvud bl a. Han kör därifrån och hon skriker efter hjälp då hon saknar sin mobil. Möjligen tar hon sig krypande för nå större väg och kunna få hjälp.
LW:s mobil som ligger kvar i bilen kastar han ut från bilen eller något annat tillhörande LW när han åker hem. Detta med blodiga kläder kan det i stället vara något på bilen från hennes huvud, hårstrån eller delar av kläder kunnat fastnat i front på bilen?
Tror bilresan startade från SD:s hem eller garage om han nu är MGM.
Dörren som var öppen tror jag att någon av barnen öppnat på morgonen för kolla om deras mamma var utanför.
Om något ändå ska hänt i bostaden hos LW så kan ju MGM återvänt till LW bostad efter för hämta något han glömt. Kan han då kunnat haft nycklar?

Det sistnämda, NEJ hon bytte låskolv efter misshandelsanmälan och jag tror inte hon delade ut sina nycklar längre.
Citera
2018-06-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, i värsta fall är det desinformation .

Ja, så kan det ju vara eller så är det som 80% av alla inlägg i den här tråden, bara svammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in