Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
Japp. Det är mycket förvirrande.
Nej, ingen bil. Då skulle kroppen dumpats på annan plats direkt efter mordet.
Jag tror inte det var våldsamt initialt. Snarare att en diskussion tog en vändning där GM plötsligt "tappade det" och gjorde någonting som han snart efter insåg skulle leda till åtal. Exakt vad som hänt är omöjligt att veta men det skulle kunna vara att BO delar ut en örfil och GM knuffar BO så att hon trillar illa eller liknande. BO är då sannolikt medvetslös, men han tror att BO är avliden och får panik. Behöver köpa sig tid. Tänker gömma kroppen tillfälligt för att flytta senare, så han går ut och kollar så att ingen kommer, lyfter upp kroppen med adrenalinet på max och tar sig över gatan in i skuggorna bland träden och vidare mot den övervuxna äng som leder in bakom planket. Här vaknar BO till och börjar göra motstånd. GM får panik och har problem med att få kontroll över BO som börjar väsnas. Exakt hur mordet går till vet ingen förutom möjligtvis polisen. Eftersom GM inte kan veta om någon hört skriken tror jag att han haft bråttom därifrån och då troligtvis nordost längs med utsidan av bullerplanket bort till skogen.
Eventuell cykel bör alltså ha lämnats kvar, åtminstone tills dess att han varit säker på att ingen var ute och letade efter skriken. I det fallet tror jag att han cirklat tillbaka och varit på adressen en gång till samma natt.
Nåt sånt kan det vara.
En fråga är dock: Varför flyttades aldrig kroppen? Blev GM störd eller skrämd, eller hände något oförutsett?
Kan LW gått hem till SD för låna något inför Norgeresan och hon blir skjutsad tillbaka men han kör förbi hennes hus. Allvarligt bråk uppstår omgående och hon hotar med ringa/anmäla honom för polisen. Han blir så våldsam med strypgrepp och LW försöker ta dig ur bilen och i samband med detta skadas hon allvarligt av bilen som rullar skadar hennes huvud bl a. Han kör därifrån och hon skriker efter hjälp då hon saknar sin mobil. Möjligen tar hon sig krypande för nå större väg och kunna få hjälp.
LW:s mobil som ligger kvar i bilen kastar han ut från bilen eller något annat tillhörande LW när han åker hem. Detta med blodiga kläder kan det i stället vara något på bilen från hennes huvud, hårstrån eller delar av kläder kunnat fastnat i front på bilen?
Tror bilresan startade från SD:s hem eller garage om han nu är MGM.
Dörren som var öppen tror jag att någon av barnen öppnat på morgonen för kolla om deras mamma var utanför.
Om något ändå ska hänt i bostaden hos LW så kan ju MGM återvänt till LW bostad efter för hämta något han glömt. Kan han då kunnat haft nycklar?