Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Bil?
Nä, man får inte ihop det i någon ände.
?????
Kanske för att gm kände sitt offer,
kände till området och fp som sin egen handske,
för att gm var rosenrasande och kom som en furie,
han kom i sin bil, för fort skulle han dit,
allt gick snabbt och våldsamt till.
Ingen hann tänka, ingen hann se.
Han tog risker som han annars inte skulle ta
Han hade tur.
?????
Japp. Det är mycket förvirrande.
Nej, ingen bil. Då skulle kroppen dumpats på annan plats direkt efter mordet.
Jag tror inte det var våldsamt initialt. Snarare att en diskussion tog en vändning där GM plötsligt "tappade det" och gjorde någonting som han snart efter insåg skulle leda till åtal. Exakt vad som hänt är omöjligt att veta men det skulle kunna vara att BO delar ut en örfil och GM knuffar BO så att hon trillar illa eller liknande. BO är då sannolikt medvetslös, men han tror att BO är avliden och får panik. Behöver köpa sig tid. Tänker gömma kroppen tillfälligt för att flytta senare, så han går ut och kollar så att ingen kommer, lyfter upp kroppen med adrenalinet på max och tar sig över gatan in i skuggorna bland träden och vidare mot den övervuxna äng som leder in bakom planket. Här vaknar BO till och börjar göra motstånd. GM får panik och har problem med att få kontroll över BO som börjar väsnas. Exakt hur mordet går till vet ingen förutom möjligtvis polisen. Eftersom GM inte kan veta om någon hört skriken tror jag att han haft bråttom därifrån och då troligtvis nordost längs med utsidan av bullerplanket bort till skogen.
Eventuell cykel bör alltså ha lämnats kvar, åtminstone tills dess att han varit säker på att ingen var ute och letade efter skriken. I det fallet tror jag att han cirklat tillbaka och varit på adressen en gång till samma natt.
Nåt sånt kan det vara.
En fråga är dock: Varför flyttades aldrig kroppen? Blev GM störd eller skrämd, eller hände något oförutsett?