2018-06-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen1991
Aha, kolla hans face. Han tänder ljus utanför brödernas hem (antar det är utanför dem) kolla hans face. Han såg ej ut som han blivit skjuten faktiskt. Hörde om han först med. Men tror ej faktiskt de är han..

Ja dom brukar ju hänga. Kinesen är 34, så åldern stämde bra på han svensken 32 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
https://ibb.co/msqFPd

Här är bild på brottsplatsen och blommhavet samt bilder på de fina malmö pojkarna...

Jag får det till minst 9 träffar i fasaden/glasrutan, detta betyder ingenting, kulorna kan ha passerat genom kroppar innan. bara en observation.

Men skotten är klungade till vänster om dörren, kanske stod och rökte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
OK, men vem är "steg ett" i processen? Är det HA eller balkan folk eller Italiensk maffia eller är det helt enkelt okänt?

Jag fattade också att M-falangen var "tunga" när det begav sig men om de ändå var steg 2 (vilket jag anade) så vem fan är steg ett? Det undrar jag.
Folk brukar säga att det är MC-folket och albaner sen vetefan om det stämmer, det vet bara de själva.

Finns en podcast (tror det är Krull & Kriminell?) där en kille som var haschgrossist blir intervjuad. Han berättar att när han köpte så åkte han ner till Spanien/Marocko och valde varor som sedan han fick levererade i Sverige med leveransgaranti, så det är inte omöjligt att det är så det går till i många fall.
Citera
2018-06-20, 21:01
Medlem
De här kriminella i Malmö som är "kända av polisen" sedan tidigare och som skjuter på varandra - vad är det egentligen för kriminalitet de sysslar med? De flesta som begår brott brukar ju göra det för att få in pengar. Säljer dessa killar droger och gör stora pengar, eller är det bara att råna folk på mobiltelefoner och råna närbutiker för småpengar? För några värdetransportrån hör man ju inte om längre. Eller är det bara att de skjuter på varandra och gör allmänt kaos med bilbränder med mera som gör dem kriminella? Seriös undran faktiskt.
Citera
2018-06-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Enda möjligheten skulle i så fall vara parkera rakt utanför Galaxy eller 10 meter innan och det vore osmart. Offren skulle sett dem.

Jag tror mördarna väntade i bilen vid Rörsjöparken, fick samtal att måltavlorna stod utanför och rökte och rullade förbi. Tonade rutor på bilen och mördaren satt i baksätet. Ner med rutan och spraya AK eld.

Sedan full gas ut på motorvägen. Arlöv känns troligt som plats byta bil eller gömma sig i en lägenhet.

Tror inte detta kommer klaras upp. Bevisen är redan förstörda. Allt annat vore märkligt.

Håller med dig, förutom det där med tonade rutor, sådan detaljplanering är rätt onödig faktiskt.
Citera
2018-06-20, 21:04
Medlem
Minnesstunden på arbetsplatsen för den ena mördade blev bombhotad strax innan den började. Hans familj och övriga fanns på plats, slutade med att de fick hållas i skyddsrum med vakter och alla fick visa ID.
Citera
2018-06-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Kaka? Betyder det inte skit på spanska? Passande isf...

Det stämmer..
Citera
Medlem
Läste nånstans här i början att mekkys farbror/morbror lr nåt är affärsman och bosatt i Spanien. Spanien är ju ett bra land att skicka leveranser ifrån och jag vet att mycket kommer därifrån.
Kan bara säga det antyddes att han levererar narkotika. Säger inte att det är så utan att jag läst det tidigare i tråden, sett en del troll här så man vet ju inte riktigt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Nästan alla i Dp sitter inne, så det är absolut inte dem dessutom var A2 med dp så glöm det spåret. Jag tror på folk från balkan eller fler som gått ihop

Vem knäppte a2 om inte just dp? shottaz konstellationen fanns inte ens då, a2 åkte upp för att reda ut situationen som hade uppstått där just dp va inblandade.
Lejonen satt inne vid tillfället och vem va mest aktiva i rinkeby-tensta vid tillfället? dp

oftast "vänner" som sätter kulan.
Citera
2018-06-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Jag tänker att mördaren med kumpaner (jag utgår ifrån att skytten hade kumpaner med sig) helt enkelt skiter fullständigt i att polishuset låg nära. Dom väntade på ett bra tillfälle och slog till när dom kunde komma åt så många som möjligt. Dom skulle förmodligen kunna ha gjort det framför en polisbil lika gärna. Helt jävla iskalla.

Rent strategiskt är det ganska smart att slå ut så många som möjligt på en och samma gång.
Jag vet ingenting om Malmös undre värld så ni som vet kanske kan bringa lite klarhet i det hela.
1.
Den här Mekky, har han mycket vassa grabbar kvar i sin klick nu eller klippte mördaren det viktigaste våldskapitalet?
2.
Hur funkar den här Mekky, kan han ha blivit rädd nu och drar för att gömma sig eller går han all in för hämnd, ni som vet lite hur han tänker och hur han funkar. Va tror ni?
3.
Är han en "omtyckt" gangster eller är det typen av gangster som alla andra gangsters hatar?

Mvh

1. styrka kvar en viktig våldsam soldat har dött och en till kommer att dö enligt undrande1987 som vet ganska mycket men dom har mycket folk kvar att kriga med.
2. Klart han är rädd nu men han kommer gömma sig och kriga samtidigt det kommer bli flippat om inte snuten hinner förre.
3. Både och.
Citera
2018-06-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
De här kriminella i Malmö som är "kända av polisen" sedan tidigare och som skjuter på varandra - vad är det egentligen för kriminalitet de sysslar med? De flesta som begår brott brukar ju göra det för att få in pengar. Säljer dessa killar droger och gör stora pengar, eller är det bara att råna folk på mobiltelefoner och råna närbutiker för småpengar? För några värdetransportrån hör man ju inte om längre. Eller är det bara att de skjuter på varandra och gör allmänt kaos med bilbränder med mera som gör dem kriminella? Seriös undran faktiskt.
Mestadels narkotika, vapenaffärer, för typ 10 år sen var det mycket skimming och falska kreditkort men det har ju nästan eliminerats med säkrare kort och betalningsmetoder online. Säkert typ smuggelcigg och sånt också men det känns mer som polackernas game.
Citera
2018-06-20, 21:12
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Båda har lämnat sjukhus, dom åkte iväg i en svart volvo med en mörk kille.
Tack! Hade helt missat att även Hong blev beskjuten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in